Säkrast, snabbast speed, VPN tjänst som gör så ALLA program även går via den VPN'n ?

Permalänk

Säkrast, snabbast speed, VPN tjänst som gör så ALLA program även går via den VPN'n ?

Godkväll

Jag letar efter den först och främst SÄKRASTE men även snabbaste, den får gärna tillåta torrenting men absolut inget krav MEN den ska göra så att ALLT i datorn PC/Linux
(android till viss del men android stöd är INGET KRAV)
blir säkra så dom går via den VPN servicen och inte BARA browsern blir skyddad.

Priset är inte lika viktigt som säkerhet men gärna så biligt som möjligt till en superb säkerhets-ratio vore fint !

Vilken service rekommenderas ?

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

PIA VPN (Private Internet Access)
Den kör jag med fungerar bra till Android och Windows, ska även funka för Linux.
Den avaktiverar den vanliga vägen ut till internet och skapar en egen tunnel där alla trafik går igenom så då är det inte bara browsern som är skyddad.
Standardinställningarna ger tillräcklig säkerhet men det går även öka krypteringen om man vill.
Hastigheten är en av de högsta, jag får ut mellan 150-250MBit ner (oftast 200+) och 50Mbit upp på min 500/50 lina. Så räkna med 250 som max neråt även om man sitter på 1000Mbit lina.

Du kan köra 5 uppkopplade enheter samtidigt på samma konto (340kr per år), men du kan installera klienten på hur många du vill.

Och du kan på några sekunder byta server och land om du så önskar. Jag använder Sverige (Stockholm)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Jag har kört anonine i många år och är nöjd. Har dock inte fiber.
Alla program? Då får du trixa lite, iaf i Windows men det är nånting du hör en gång, enkelt med guider på nätet.
Det finns iaf funktioner för å blocka dns ip leaks inbyggt.
Men som med all vpn, 100% säker blir du aldrig men du kan köra t.ex två tunnlar i en virtuell maskin.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Jag letar efter den först och främst SÄKRASTE men även snabbaste, den får gärna tillåta torrenting men absolut inget krav MEN den ska göra så att ALLT i datorn PC/Linux

Definera "säkraste". Betyder vad? Krypteringsalgortimer, autentisering, loggning, eller vad?

En VPN tjänst (för konsumenter) har ett par grundläggande element. 1) en tunnel (krypterad) skapas mellan dig o leverantören. Du trycker in den trafik du vill i denna tunneln. 2) Leverantören "anonymiserar" dig genom att NATa /addressöversätta dig via en delad gateway.

Vad som skall tunnlas styr du via din konfig av klient o/e router/brandvägg.

Skrivet av Gnarf:

Men som med all vpn, 100% säker blir du aldrig men du kan köra t.ex två tunnlar i en virtuell maskin.

^^^^ This. Kör du all trafik via VPN är du inte speciellt anonym. Loggar du in in på FB, gmail, banken osv? Det enda du har gjort är att bytt IP-address från X till Y.
Nästlade tunnlar kan lösa viss av den problematiken, ja.