PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

NU SÅ! Igår körde jag och polaren 2 matcher, blev 2a i den första jag dock mot den sista killen, matchen efter kom den efterlängtade Kycklingmiddagen...

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

@dibban:

Full kontroll, anpassad hastighet efter underlaget osv. Då står man i ert fall på tre hjul. Fin parering.

Permalänk
Medlem

Galet generöst med prylar ute senaste tiden. Level 3 grejer nästintill varje runda. Ljuddämpare också mycket vanligare. Hittade fyra st på 10-15 minuter en runda, SR, AR, AR, handgun. Nej, backa bandet tycker jag...

Permalänk
Medlem

Dagens moment: https://streamable.com/f7k23

Tacka Nvidia Shadowplay vetja, fan va gött det är.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Galet generöst med prylar ute senaste tiden. Level 3 grejer nästintill varje runda. Ljuddämpare också mycket vanligare. Hittade fyra st på 10-15 minuter en runda, SR, AR, AR, handgun. Nej, backa bandet tycker jag...

Galet ojämn loot. Fick 3st x2 i första huset men inget vapen.

Får tag på en 45'a i andra huset men blir nockad till döds fast jag satte 3skott i magen på den andre....

Nästa runda en lvl.3 rygga och 5st frontguard, och 2st ljuddämp för pistol i samma hus...

Skickades från m.sweclockers.com

Formulering borttagen enl § 1. // MOD
Permalänk
Moderator
Moderator

Det finns inget "träningsläge" eller motsvarande om jag förstått det rätt?
Skulle gärna testa/bekanta mig med inställningar, kontroller, kanske rekyl osv utan att samtidigt springa runt som en galning eller den korta stunden i lobbyn.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator

@Daemon: Sorry kamrat, det finns inget träningsläge. Man brukar hoppa på "skolan" i mitten av kartan för att få action snabbt och lära sig. Lite segt med att behöva vänta några minuter mellan varje liv bara...

Ett bra tips när du kollar träffsäkerhet är att hålla in vänster musknapp efter avfyrat skott, då ser du hur långt det går (helst med t ex ett ACOG 4x som är graderat).

Ett annat är att hoppa med en partner och ha denna att säkra området/hämta bil så du kan brassa av några magasin i lugn och ro. Är ju inte fel att det lockar fiender om ni har någon på vakt.

Vi har gott om folk som gärna tränar upp dig.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: Tala för dig själv :). Efter 10 lotade hus så var det värsta jag hade en Uzi och 1911 :). Ett Firstaid och en Redbull :).

Dock så hade jag varenda vapen attachment som finns i hela spelet i min väska kändes det som. Utom stock för Uzi självklart :).

Skämt å sido. Tror mycket är var man droppar och har lite tur. Hamnar man själv på high loot ställen så kan man känna sig som en kung efteråt :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Sista rundan jag spelade igår hade mest bara UMP9'or. När jag väl dog hade jag ett rätt fint vapen dock. Slumpgeneratorn kan ge alla möjliga resultat förstås.

Steam wallet tickar sakta uppåt med. Trevlig bi-effekt av att spela spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Det finns inget "träningsläge" eller motsvarande om jag förstått det rätt?
Skulle gärna testa/bekanta mig med inställningar, kontroller, kanske rekyl osv utan att samtidigt springa runt som en galning eller den korta stunden i lobbyn.

Då det är så korta kötider kan du ju fokusera på att jaga folk istället för att smyga runt. Spring mot där det skjuts så ska du se att du lär dig sikta på nolltid

Permalänk
Medlem

Kommer ni åt spelet? Jag kan inte connecta.. Jag som är ledig och vill testa first person för första gången!

Permalänk
Medlem

De släpper patch för tillfället @danne9108

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sista rundan jag spelade igår hade mest bara UMP9'or. När jag väl dog hade jag ett rätt fint vapen dock. Slumpgeneratorn kan ge alla möjliga resultat förstås.

Steam wallet tickar sakta uppåt med. Trevlig bi-effekt av att spela spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur går steam wallet upp?
Kan man sälja saker för "riktiga" pengar?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@Eziz: Ahaa då är jag med, dålig tajming

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av SunQ:

Hur går steam wallet upp?
Kan man sälja saker för "riktiga" pengar?

Yes, du kan sälja ingame cosmetic items samt crates, vilket går för runt 1-2 euro.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Yes, du kan sälja ingame cosmetic items samt crates, vilket går för runt 1-2 euro.

Nice! Då när man fått lite roligare kläder så man är nöjd så är det bara att börja sälja crates då
Får börja spela mer känner jag direkt

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Dagens patch notes om någon är intresserad. Bold markerade de jag tycket var viktigast/intressantas. Bra nyheter för alla Ryzen ägare. Kanske någon kan testa och se om det blir märkbar skillnad?

"Players,

Today we look at what we have changed and fixed in our week 20 patch.
This patch will be deployed to the Test Servers on Wednesday, August 9th, and if everything is stable, to the Live Servers on Thursday.

Client Optimization

Optimized game performance for 6-core or higher CPU
Optimized UI
Sound Effects

Decreased motorbike engine and vehicle skid sound volumes
Bug Fixes

Improved character animation when using throwables while prone
Fixed a bug that occasionally disabled voice chat on the Starting Island
Fixed a bug that caused your character to stand before crouching when revived
Fixed a bug that prevented players from rebinding Unarm to an alternate key
You can now see the mark from the character you are spectating on both the Mini Map and World Map
Fixed a visual bug with the scope while a character you are spectating is prone on a hill
Fixed a bug caused by changing "Graphics" - "Quality" - "Effects" from Settings
Improved the wrist positions on the steering wheel
See you in-game,
PUBG Community Team

http://steamcommunity.com/games/578080/announcements"

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SunQ:

Nice! Då när man fått lite roligare kläder så man är nöjd så är det bara att börja sälja crates då
Får börja spela mer känner jag direkt

De dyraste grejerna går för ett par hundra euro, men det mesta är ju som personen innan nämner bågon euro. Sälja boxarna direkt är nog klokast men öppnar man kan det finnas chans att få något av högre värde. Mer eller mindre lotteri/CS:GO typ.

Personligen är jag rätt kluven till detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon5930: Hur säljer man grejerna då?

Visa signatur

Serenity now

Permalänk

Hejsan,

Är relativt ny spelare som söker medspelare, duo eller squad spelar ingen roll för mig men squad är kanske att föredra så en stackare slipper dra hela lasset fram till middagarna

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dibban:

@anders190: Hur säljer man grejerna då?

I Steam market, gå in i inventory i Steam och klicka på spelet så syns ingame prylarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

FPP tillgängligt i alla former (solo, duo, squad) på alla serverar läste jag på Twitter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

I Steam market, gå in i inventory i Steam och klicka på spelet så syns ingame prylarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar = )

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Implor:

Dagens patch notes om någon är intresserad. Bold markerade de jag tycket var viktigast/intressantas. Bra nyheter för alla Ryzen ägare. Kanske någon kan testa och se om det blir märkbar skillnad?

"Players,

Today we look at what we have changed and fixed in our week 20 patch.
This patch will be deployed to the Test Servers on Wednesday, August 9th, and if everything is stable, to the Live Servers on Thursday.

Client Optimization

Optimized game performance for 6-core or higher CPU
Optimized UI
Sound Effects

Decreased motorbike engine and vehicle skid sound volumes
Bug Fixes

Improved character animation when using throwables while prone
Fixed a bug that occasionally disabled voice chat on the Starting Island
Fixed a bug that caused your character to stand before crouching when revived
Fixed a bug that prevented players from rebinding Unarm to an alternate key
You can now see the mark from the character you are spectating on both the Mini Map and World Map
Fixed a visual bug with the scope while a character you are spectating is prone on a hill
Fixed a bug caused by changing "Graphics" - "Quality" - "Effects" from Settings
Improved the wrist positions on the steering wheel
See you in-game,
PUBG Community Team

http://steamcommunity.com/games/578080/announcements"

Riktigt lovande om man kan få ut högre prestanda med dessa processorer. Börjar dra ihop sig till att göra valet nu, bara NDA för Threadripper släpps så blir det att bestämma mig för Ryzen och Threadripper så blir minst 8 kärnor oavsett.
Prestandan är rätt skakig och speciellt dipparna är inte så behagliga. Nu kör jag förvisso i 2560x1440 med inställningarna lågt på dubbla GTX 1070 men trots detta så ligger inte prestandasifforna där jag förväntar mig att de gör.

Skrivet av Sp0de:

FPP tillgängligt i alla former (solo, duo, squad) på alla serverar läste jag på Twitter.

Skickades från m.sweclockers.com

Att även Squad stöds låter riktigt bra i mitt tycke.

Skrivet av dibban:

Tackar = )

Just ja, kan vara bra att kolla hur de olika paketen ligger i värde om man bara tänkt sälja dessa, priserna rör sig något dag till dag.

Permalänk
Medlem

För den intresserade. Ett hopklipp av mina bravader från ön. En del kommer känna igen sig mer än andra https://www.youtube.com/watch?v=8xBy2pe3LHg

(Ja, jag såg att highlights blev felstavat efter skiten laddats upp)

Permalänk
Medlem

@REWplayFF:

Trevlig video, men ljudet var inget att hurra över..

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

@Homer_S1:

Aldrig redigerat eller laddat upp någonsin förut. Fick stundtals bråka med redigeringsprogrammet. Som jag trasslat till det, skit bakom spakarna Det kan bara bli bättre...

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: HaHa ! Sant !
Lägg gärna till HomieX i steam. söker fler att spela med. Har stor TS med oändligt antal kanaler o användare.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många hit points man har?

Läst lite guider om gear och där står det ofta "reduce damage by 40%" eller liknande. Men hittar ingen info vad man har för HP.

Finns ju också information om vapen damage. Kan ju vara kul att veta att man som exempel oskyddad kan ta 2st 1911 träffar (ej HS) innan man går ner.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem att komma in ?
Waiting For Response... Verkar vara vanligt nu under eftermiddagen....

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar