Razer lanserar kringutrustning i färgen vit

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar kringutrustning i färgen vit

Produkter tillverkade av Razer har traditionellt sett gått i färgerna grönt och svart, men nu ändrar företaget på detta då ett flertal även blir tillgängliga i vitt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Innovativt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Riktigt snygga, men tror de är lite fel marknad. Det finns redan en hel del vita grejer från märken där enthusiaster kan kika, Razer för mig är dyra och inte top i kvalité

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Tror inte det kommer hålla bättre bara för att de byter färg.

Permalänk
Medlem

Jaha, och Razer Pro Solutions är alltså förpassad till glömska och intighet?

Köpte en uppsättning till jobbet när det begav sig, folk verkade nöjda i största allmänhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tror inte det kommer hålla bättre bara för att de byter färg.

Kört med många olika Razer produkter och ingen visade tecken på dålig kvalité.
Det handlar snarare om hur man använder sina saker och inte använder dom som redskap för sina raseriutbrott.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Trevligt med fler vita möss!
Hoppas att det blir mer av sånt i framtiden. Logitech verkar ju vara lite taggad på vitt och Zowie släppte ju nyligen EC-1 och EC-2 i vitt. Dock glossy med katastrof kvalité när det kom till skrollhjulen, men det är väl tanken som räknas?

Visa signatur

Intel i7-7700K · Corsair 16GB 3000MHz · Asus Z270H · Asus GTX 970 STRIX · EVGA SuperNova G2 750W · Samsung 840 120GB · WD Red 4TB · NZXT H440

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt.
Den svarta trenden (svart är ju inte heller en "riktig" färg..) bör förpassas till 80-talet där den hör hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Kört med många olika Razer produkter och ingen visade tecken på dålig kvalité.
Det handlar snarare om hur man använder sina saker och inte använder dom som redskap för sina raseriutbrott.

Har aldrig varit våldsam men 6st DeathAdder "dog" iaf av scroll med rubberband eller dubbelklick på knapparna.
Enda Razer produkten jag haft som inte gått sönder är en Armadillo och om den gick sönder då jävlar...

SteelSeries är samma skit, inte bara Razer som håller dålig kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Mycket trevligt.
Den svarta trenden (svart är ju inte heller en "riktig" färg..) bör förpassas till 80-talet där den hör hemma.

Å jag som hade för mig att alla datorer var grå eller vita på 80-talet

Permalänk

Tycker det sen grymt ut perfekt till min vita dator då min svarta dator har svarta razer-prylar

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 @ 3.7 GHz. GPU: ROG STRIX GTX 1070 OC. MOBO: MSI B350 Tomahawk Arctic. RAM: Corsair Vengeance 16GB 2666MHz. Nätdel: Corsair CX750. Lagring: SSD 240GB. HDD 1TB. Chassi: NZXT S340 Razer edition

Permalänk
Avstängd

Fastni menar väl Plastzer antar jag?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Tror inte det kommer hålla bättre bara för att de byter färg.

Det har så vitt jag vet ingen påstått heller.

Förövrigt tycker jag Razer håller hög kvalitet, hade några deathadder förut, båda fungerar än, och dom är köpta när modellen var ny, snart 10 år sen?

Men gjorde misstaget att ta dem till jobbet och prövade andra märken hemma, dom hade mycke sämre kvalitet för mig iaf, steelseries, Logitech osv. Så har köpt en ny Chroma hem iaf, medans min gamla puttrar på, på jobbet.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Kört med många olika Razer produkter och ingen visade tecken på dålig kvalité.
Det handlar snarare om hur man använder sina saker och inte använder dom som redskap för sina raseriutbrott.

Ska vi dra anekdot så kan vi kolla på mitt Razer Lycosa tangentbord jag hade. Jag och väldigt många andra fick problem med att touch knapparna tryckte sig själva konstant. Polaren hade ett Blackwidow Tournament där tangenterna hade för stora hål för brytarna så tangenterna flög loss hej vilt vid normal användning. Färgen på tangenterna släppte efter några enstaka månader, gäller för både min och min polares tangentbord. Vill även minnas att jag har hört från en som arbetat i datorbutik att Razer har väldigt hög RMA nivå. (Det sista är jag rätt säker att det var Razer det rörde sig om.)

Hade även deras Razer Mamba gen 1 där limmet för grepytorna var värmekänsligt och smälte efter en stunds användning... Inga är problem relaterat till missbruk utav produkterna, någonting jag inte gör ändå.

Säger inte att alla deras produkter är skit, men kvalitén har varit rätt värdelös på allt jag har testat vilket iofs bara är 5 Razer produkter men det var inte direkt deras billigare produkter. Jag hoppas verkligen att de faktiskt satsar på kvalitén då de har släppt en hel del intressanta produkter.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Varför är det här ens en nyhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Ska vi dra anekdot så kan vi kolla på mitt Razer Lycosa tangentbord jag hade. Jag och väldigt många andra fick problem med att touch knapparna tryckte sig själva konstant. Polaren hade ett Blackwidow Tournament där tangenterna hade för stora hål för brytarna så tangenterna flög loss hej vilt vid normal användning. Färgen på tangenterna släppte efter några enstaka månader, gäller för både min och min polares tangentbord. Vill även minnas att jag har hört från en som arbetat i datorbutik att Razer har väldigt hög RMA nivå. (Det sista är jag rätt säker att det var Razer det rörde sig om.)

Hade även deras Razer Mamba gen 1 där limmet för grepytorna var värmekänsligt och smälte efter en stunds användning... Inga är problem relaterat till missbruk utav produkterna, någonting jag inte gör ändå.

Säger inte att alla deras produkter är skit, men kvalitén har varit rätt värdelös på allt jag har testat vilket iofs bara är 5 Razer produkter men det var inte direkt deras billigare produkter. Jag hoppas verkligen att de faktiskt satsar på kvalitén då de har släppt en hel del intressanta produkter.

Haft 2 Deathadders, 2 par Kraken lurar, ett Lycosa och ett Blackwidow gen 1 och allt funkar än idag förutom ett par kraken som min katt fick för sig att nom noma på sladden lite.

Absolut! Det är rätt fakta att Razer har hög RMA, men lika så Logitech och Steelseries.

Jag är pedantisk med mina saker jag köper till datorn, kanske därför mina saker håller längre än andras. ^^

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av 57josa:

Å jag som hade för mig att alla datorer var grå eller vita på 80-talet

Ja, allt var datorgrått på 80-talet, inte svart.

Vad jag minns var det Steve Jobs NeXT som introducerade svart i slutet på 80-talet:

men det blev inte särskilt vanligt bland PC förrän kanske 10 år senare. Silicon Graphics stack också ut lite med sina Indigo-datorer, lanserade 1991:

Trenden med svarta datorer kommer alltså snarare från sent 90-tal, men har hållt i sig bra sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 57josa:

Å jag som hade för mig att alla datorer var grå eller vita på 80-talet

Ljusbeigt snarare

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Helvita musmattor är vi inte bortskämda med så det välkomnar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har aldrig varit våldsam men 6st DeathAdder "dog" iaf av scroll med rubberband eller dubbelklick på knapparna.
Enda Razer produkten jag haft som inte gått sönder är en Armadillo och om den gick sönder då jävlar...

SteelSeries är samma skit, inte bara Razer som håller dålig kvalité.

Har haft 2st Copperhead och är nu inne på min 4:e Deathadder på ca 12 år. Får alltid dubbel klick på någon musknapp.
Som tur är har de flesta gått sönder inom 1 till 2 år så det har gått på garantin.

Razer är kort sagt skit och jag skulle inte fortsätta använda deras Deathadder om det inte var för att den passar min hand så otroligt bra.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Var det detta de menade med att datortillverkare tar till åtgärder för att öka PC-försäljningen?

Permalänk

@Moriquende:

Har haft två möss sedan 2004. 1 st Razer diamondback och 1 st deathadder. Båda funkar än och har bara bytt fötterna för dom slits ut. Bytte bara till deathadder pga. större händer och att gummit på musknapparna började ge sig efter sådär 10 år av daglig användning.

Så kan väl personligen inte klaga på dålig kvalitet.

Permalänk

Fanns inte Razer taipan i vitt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Avstängd

själv trodde jag inte att vitt och svart räknades som färger.....

Permalänk
Medlem

Det fanns ju en vit Diamondback back in the days

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Det finns redan en hel del vita grejer från märken där enthusiaster kan kika

Blev nästan arg XD.

Köpa vita mekaniska GÅR med lite möda ja... men vill du hitta 1 NYTT ljust (beige/grå/vit) standard, rubberdome, fullsize, media tangentbord, trådat (se min gamla signatur för full) är det HELT omöjligt.

Får hoppas logitech mfl hakar på och åter börjar släppa ljusa rubberdomes igen.

Permalänk
Medlem

På tiden tycker jag, är sjukt svårt att hitta saker i ljusa färger. Jagade med ljus och lykta efter min EC1 Evo i vitt, som nu sjunger på sista versen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

if you polish a turd it's still a turd

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av hejsann:

Blev nästan arg XD.

Köpa vita mekaniska GÅR med lite möda ja... men vill du hitta 1 NYTT ljust (beige/grå/vit) standard, rubberdome, fullsize, media tangentbord, trådat (se min gamla signatur för full) är det HELT omöjligt.

Får hoppas logitech mfl hakar på och åter börjar släppa ljusa rubberdomes igen.

Följfråga: varför ledar du efter rubberdomes? Självklart finns ingen marknad för något som ingen vill ha.
Skämt osidå, finns massor av snygga, vita mekaniska tangentbord, och du kan alltid byta key caps relativt billigt också

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Köpte mig en färggrann mus häromdagen från https://mionix.net/

Så sjukt trött på all "gaming-design" som är svart och överdesignat.