PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jaha detta var ju trevlig upplevelse.
HSad på 1 skott på avstånd av en UMP med en lvl 2 hjälm och jag stendör direkt..

Har lagt ner detta spel och väntar tills det är helt färdigt. Det är riktigt roligt , men tyvärr händer det väldigt skumma saker som jag personligen tycker tar ner spelglädjen.
Men när det blir klart och zombie läget är på plats blir det lir igen

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Finns det modes/matcher med bara first person i detta? För mig är inte tredje person FPS eller tävlingsinriktat.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Finns det modes/matcher med bara first person i detta? För mig är inte tredje person FPS eller tävlingsinriktat.

Nej, men det kommer i slutet av denna månad!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

För mig är inte tredje person FPS

Nej det kan förstå eftersom det är TPS

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jaha detta var ju trevlig upplevelse.
HSad på 1 skott på avstånd av en UMP med en lvl 2 hjälm och jag stendör direkt..

Den täcker inte ansiktet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Den täcker inte ansiktet

Skickades från m.sweclockers.com

Då måste han ha skruvat den där kulan jävligt bra efter att jag kört förbi honom med bilen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Då måste han ha skruvat den där kulan jävligt bra efter att jag kört förbi honom med bilen

Inte helt omöjligt. Du har väl sett filmen "Wanted"?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Inte helt omöjligt. Du har väl sett filmen "Wanted"?

Var precis den jag "hintade" till när jag skrev att han skruva den

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jaha detta var ju trevlig upplevelse.
HSad på 1 skott på avstånd av en UMP med en lvl 2 hjälm och jag stendör direkt..

Know the feeling. Står i en öppning i skogen bakom ett litet krön och blir beskjuten. Spammar för glada livet z och får svaret "you can't prone here". På helt plan mark. Dör uppenbarligen. Ibland blir man lite trött på buggarna i detta spelet utöver den dåliga optimeringen men annars i helhet är jag nöjd

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Know the feeling. Står i en öppning i skogen bakom ett litet krön och blir beskjuten. Spammar för glada livet z och får svaret "you can't prone here". På helt plan mark. Dör uppenbarligen. Ibland blir man lite trött på buggarna i detta spelet utöver den dåliga optimeringen men annars i helhet är jag nöjd

Mjo.. Finns ju buggar i alla spel så det är ju bara att acceptera att det skett och gå vidare

Optimeringen tycker jag dock dem har mycket att jobba på.. Ligger mellan 70-144FPS med min burk

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Mjo.. Finns ju buggar i alla spel så det är ju bara att acceptera att det skett och gå vidare

Optimeringen tycker jag dock dem har mycket att jobba på.. Ligger mellan 70-144FPS med min burk

Tycker inte du ska klaga, mitt pendlar mellan 40-70 med the occational freezelagg på 0 fps

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Tycker inte du ska klaga, mitt pendlar mellan 40-70 med the occational freezelagg på 0 fps

haha ja jag har det ju bättre än dig i alla fall

Men en I7 och ett 1080 TI kan man tycka borde räcka för att få det att rulla på en stadig FPS

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

haha ja jag har det ju bättre än dig i alla fall

Men en I7 och ett 1080 TI kan man tycka borde räcka för att få det att rulla på en stadig FPS

Exakt samma som mig om sig stämmer, misstänker det är cpu bound atm trots 3440x1440 hoppas på mer optimisering.
Såg även att geforce experience har lagt till profil för spelet detär inte riktigt samma som jag skulle välja spela med.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk

Väldigt irriterande att datorn går i full load, när man bara är i lobby. :S

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Väääldigt mycket "Connected. Waiting for response..." just nu tycker jag.

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Otori:

Den täcker inte ansiktet

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det gör de, i den meningen att den gör att du tar mindre skada i hela huvudhitboxen. Så borde varit flera skott, kanske dsync.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Jag kan alltså inte rebinda F-knappen i det här spelet. #facepalm Jag vet att det officiellt är early access, men snälla söta nån. Hur lång tid kan det ta för en programmerare att fixa så att alla knappar går att rebinda och så att alla tutorials och hints är uppdaterade till den nya keybinden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Jag kan alltså inte rebinda F-knappen i det här spelet. #facepalm Jag vet att det officiellt är early access, men snälla söta nån. Hur lång tid kan det ta för en programmerare att fixa så att alla knappar går att rebinda och så att alla tutorials och hints är uppdaterade till den nya keybinden..

Funkar för mig!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@PHJ: Se till att den knapp du vill binda den till inte är bindad på något annat.

Jag försökte binda om Auto run till mouse 4 men eftersom mouse 4 var bindat till push to talk så gick det inte.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag försöker binda om F till Move forward, men det funkar verkligen inte. Det sparas i configen, men i spelet rör sig inte min gubbe när jag trycker på knappen. :/ F-knappen är dock fortfarande knappen för att kasta sig ur planet och utlösa fallskärmen, men det finns ingen rad för att ändra det i Controls. Det enda jag hittar som liknar det är Interact, som jag rebindat till T, och det funkar för att öppna dörrar och loota saker.

Lite småförvirrad här.

EDIT: Och näe, F är bara bindat till Move forward, visserligen både till fots och i ett fordon, men det borde ju funka. Jag har hursomhelst provat att ha Vehicle-settingen på default och Move forward bunden till F för när jag är till fots, men det funkar fortfarande inte.

EDIT2: T-knappen funkar också för att hoppa ur planet och utlösa fallskärmen.. hum hum..

Permalänk
Medlem

Ameh!

Letade upp config-filen på hårdisken och rotade i den, givetvis var Interact fortfarande mappad till F (och T och ngn knapp på Xbox-kontrollen), när jag tog bort det entryt så funkar allt som det ska.

Permalänk
Medlem

Tredje och sista för helgen. 2 squad och 1 solo på ca 20 games kanske.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Avslutar veckan med en kyckling middag!
Första vinsten i duo förövrigt, nu ska man bara vinna solo med. Var grymt nära imorse, men klantade bort mig totalt som vanligt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

haha ja jag har det ju bättre än dig i alla fall

Men en I7 och ett 1080 TI kan man tycka borde räcka för att få det att rulla på en stadig FPS

Säker på att dina 3GB Vram räcker då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det var någon i tråden som nämnde att om man spela i AS servrarna så är de inte lika duktiga som på EU.

Jag har spelat AS i snart en månad och har jämfört svårigheten på EU och det stämmer. AS är lite lättare beroende på vilken tid på dygnet du spelar.
Jag vann igår för första gången winner winner chicken dinner på AS, SOLO. Rätt så kul då jag suger på detta spel.

Min stora svaghet i spelet är när jag ska skjuta, förstår inte riktigt vilken sens och hur jag ska hantera min aim. Jag siktar och skjuter, ser att jag träffar men de hinner alltid döda mig. Oftast händer detta när jag stöter på motståndaren och båda upptäcker varandra samtidigt.

De gånger när jag alltid får kill är när jag upptäcker motståndarna först.
Några tips och tricks eller är det kört? jag kanske får inse att jag suger helt enkelt.

(speltid 80+h)

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Det var någon i tråden som nämnde att om man spela i AS servrarna så är de inte lika duktiga som på EU.

Jag har spelat AS i snart en månad och har jämfört svårigheten på EU och det stämmer. AS är lite lättare beroende på vilken tid på dygnet du spelar.
Jag vann igår för första gången winner winner chicken dinner på AS, SOLO. Rätt så kul då jag suger på detta spel.

Min stora svaghet i spelet är när jag ska skjuta, förstår inte riktigt vilken sens och hur jag ska hantera min aim. Jag siktar och skjuter, ser att jag träffar men de hinner alltid döda mig. Oftast händer detta när jag stöter på motståndaren och båda upptäcker varandra samtidigt.

De gånger när jag alltid får kill är när jag upptäcker motståndarna först.
Några tips och tricks eller är det kört? jag kanske får inse att jag suger helt enkelt.

(speltid 80+h)

Då sitter vi i samma båt. Jag försöker lära mig gå all inn för headshots istället för "enklare" träffar på kroppen.

Permalänk
Medlem

Körde precis en match så serverstrulet/underhållet verkar vara över. Lycka till.

Permalänk
Medlem

Finns den nån mer info om när den nya kartan eventuellt kommer?
Hade vart nice med lite mer vapen också som variation bara.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Då sitter vi i samma båt. Jag försöker lära mig gå all inn för headshots istället för "enklare" träffar på kroppen.

Nu är jag lite äldre än de flesta spelare, tror jag iaf. 30+.
Mycket handlar om dagsformen och sinnet, yngre har väl lättare att lära sig. Bara att kämpa på, vad förlorar man? tid kanske men man har så jäkla roligt!

Jag körde igår EU SOLO och fick fy bövelen ingen jäkla kill, gick tillbaka till AS för att bygga upp mitt självförtroende igen.
Efter det hoppade jag in och körde squad på EU, självklart dog hela mitt team men jag bestämde mig för att inte dö denna gång! Tillsammans med mitt starka självförtroende och envishet lyckades jag döda två team ensam! kanske inte så märkvärdigt för en del av er men för mig är det stort! fick 8+ kill och hamna bland top 10. Fick två headshots också, så jäkla stolt!

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Finns den nån mer info om när den nya kartan eventuellt kommer?
Hade vart nice med lite mer vapen också som variation bara.

Har inte hört något men värt att kolla deras informationsflöde:
https://twitter.com/pubattlegrounds
https://www.playbattlegrounds.com/news.pu
http://forums.playbattlegrounds.com/forum/5-news-announcement...
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/

Visa signatur

got root?