Permalänk
Medlem

@Moi: Även om du inte vill ha något med GT att göra längre så vore det lämpligare att be swec om lite felsökningshjälp innan du springer iväg och köper en helt ny. Om datorn trots allt går igång så är det väl inte så sannolikt att alla delar skulle vara trasiga. I värsta fall bör det väl räcka med ett uppgraderings-kit men kan ju vara något så enkelt som kylaren.

Permalänk
Medlem

Uh, nähe? Vad är då detta i ditt första inlägg?

Skrivet av anon280033:

Jag funderar på att köpa den här datorn med Windows till, är det värt det och kan man lita på dom?
https://greattech.se/product.html/infinity-st-6?category_id=5

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Uh, nähe? Vad är då detta i ditt första inlägg?

Är du född i farstun eller är det kanske dags att skaffa glasögon? Tråden är skapad av en användare vid namn "Afflot" och jag går under användarnamnet "Jonny Myran".

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Är du född i farstun eller är det kanske dags att skaffa glasögon? Tråden är skapad av en användare vid namn "Afflot" och jag går under användarnamnet "Jonny Myran".

My bad. Till mitt försvar så har du exakt samma profilbild dom TS, så ganska lätt att missförstå.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

@Moi: Även om du inte vill ha något med GT att göra längre så vore det lämpligare att be swec om lite felsökningshjälp innan du springer iväg och köper en helt ny. Om datorn trots allt går igång så är det väl inte så sannolikt att alla delar skulle vara trasiga. I värsta fall bör det väl räcka med ett uppgraderings-kit men kan ju vara något så enkelt som kylaren.

Sant men orkar inte ens se datorn som det är nu... Känns otroligt tungt att ha en helt ny dator som är kass och inte kunna göra något åt det inte få support eller något. Påminns liksom när vi ser den hur företaget behandlat oss. Och för barnets skull vill vi köpa dator på tex vårt lokala elgiganten där servicen finns och vi och barnet liksom kan få tillbaka tron på att folk är folk...

Helst vill jag slänga ut datorn bara men den står på barnets rum o han testar den då o då.. Men Samma visa ju efter en stund när den stänger av sig blir han ledsen igen...

Permalänk
Skrivet av Moi:

Sant men orkar inte ens se datorn som det är nu... Känns otroligt tungt att ha en helt ny dator som är kass och inte kunna göra något åt det inte få support eller något. Påminns liksom när vi ser den hur företaget behandlat oss. Och för barnets skull vill vi köpa dator på tex vårt lokala elgiganten där servicen finns och vi och barnet liksom kan få tillbaka tron på att folk är folk...

Helst vill jag slänga ut datorn bara men den står på barnets rum o han testar den då o då.. Men Samma visa ju efter en stund när den stänger av sig blir han ledsen igen...

hej

bor du i nån större stad så kanske det finns nån här på Swec som är kunnig nog hjälpa dig på plats. ?
det finns ju en tråd för gratis montering så kika på en dator och se vad som är problem borde inte vara några konstigheter..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Greattech
Skrivet av Moi:

Sant men orkar inte ens se datorn som det är nu... Känns otroligt tungt att ha en helt ny dator som är kass och inte kunna göra något åt det inte få support eller något. Påminns liksom när vi ser den hur företaget behandlat oss. Och för barnets skull vill vi köpa dator på tex vårt lokala elgiganten där servicen finns och vi och barnet liksom kan få tillbaka tron på att folk är folk...

Helst vill jag slänga ut datorn bara men den står på barnets rum o han testar den då o då.. Men Samma visa ju efter en stund när den stänger av sig blir han ledsen igen...

Hej,

Eftersom du inte har svarat med orderuppgifter genom tråden eller privatmeddelande som jag skickade flera dagar sedan så kan jag ej svara hur det verkligen ligger det i just detta ärende.

Det jag kan bekräfta är att vi aldrig skulle göra det du beskriver. Vi skickar aldrig ut en faktura eller en dator till kunden mot någon avgift alls vid garantiärende. Alla garantiärenden är helt kostnadsfri hos oss med 2 års garanti. Vi får för transporten (tur/retur) samt alla övriga kostnader vid fabriksfel.

Har du fått betala ca 2000kr så är det inte för ett garantiärende. Virus, mjukvarufel eller liknande där kunden själv orsakat skadan är inte ett garantiärende. Har du betalat 1295 SEK för felsökning/arbete + transport (tur/retur) så är det endast vid vanliga serviceärenden som inte går på garantin. Endast vid bekräftad fel på hårdvaran (exempel grafikkortet) som sedan skickas till tillverkaren är ett giltigt garantiärende. Alla våra datorer har komponenter från tillverkare som Gigabyte, Asus, EVGA, Corsair osv. Alla dessa har 2-5 års garanti där vi har 2 års garanti på hela datorn. Vi har 0 SEK kostnad vid ett garantiärende, detta står tillverkaren för,. Är det ett fabriksfel på exempel grafikkortet oavsett om kortet kostar 500kr eller 9000kr så påverkar detta inte oss ekonomiskt. Vi får ett nytt grafikkort av samma modell från tillverkaren utan kostnad.

Vid supportärenden ska man alltid ta kontakt med supportavdelningen, kundtjänsten du har ringt går till butiken där man hanterar enklare ärenden som leverans, orderstatus samt frågor om butiken/öppettider. Övriga ärenden hänvisar kundtjänsten till supporten om man inte kan hjälpa dig genom kundtjänsten.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moi:

Sant men orkar inte ens se datorn som det är nu... Känns otroligt tungt att ha en helt ny dator som är kass och inte kunna göra något åt det inte få support eller något. Påminns liksom när vi ser den hur företaget behandlat oss. Och för barnets skull vill vi köpa dator på tex vårt lokala elgiganten där servicen finns och vi och barnet liksom kan få tillbaka tron på att folk är folk...

Helst vill jag slänga ut datorn bara men den står på barnets rum o han testar den då o då.. Men Samma visa ju efter en stund när den stänger av sig blir han ledsen igen...

Hej, jättetråkigt att höra men jag tycker ändå att du ska slänga ut frågan om någon på sweclockers som bor på din ort och har erforderliga kunskaper av felsökning skulle kunna titta på den först åt dig. Folk här brukar vara allmänt hjälpsamma Det känns som sagt inte troligt att alla delar är defekta, har du tur kan ganska små ingrepp krävas för att få datorn funktionsduglig även om inte greattech vill hjälpa dig i ärendet.

lycka till och trevlig helg

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Jag hade vågat handla på faktura iaf! Har läst massa posetivt i kommentarsfälten på facebook så de e nig ingen fara. Inet har faktistk också negativa trådar här på sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Kan iallafall säga att jag köpte ett grafikkort från GT för några år sedan nu .. men det var inga problem alls samt så skickade dom med en chokladtomte mins jag 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Uppdatering. Hittade en kille lokalt som tillslut lyckades fixa datorn. Kostade ett antal 1000-lappar. Han var inte imponerad av innehållet direkt. Bytte ut en hel del och gjorde om. Den fungerar nu men saknar fortfarande det mesta så går inte att användas av barnen till gaming osv. Jag har den till att jobba lite hemifrån osv.

VARNING att handla av företaget. Det var en otroligt jobbig och dyr upplevelse som jag och barnen inte önskar någon. Men det finns människor till allt sannerligen... 😱

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moi:

Uppdatering. Hittade en kille lokalt som tillslut lyckades fixa datorn. Kostade ett antal 1000-lappar. Han var inte imponerad av innehållet direkt. Bytte ut en hel del och gjorde om. Den fungerar nu men saknar fortfarande det mesta så går inte att användas av barnen till gaming osv. Jag har den till att jobba lite hemifrån osv.

VARNING att handla av företaget. Det var en otroligt jobbig och dyr upplevelse som jag och barnen inte önskar någon. Men det finns människor till allt sannerligen... 😱

Skickades från m.sweclockers.com

Ett antal tusen och går fortfarande inte att spela på? 🤔

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Ett antal tusen och går fortfarande inte att spela på? 🤔

Japp tyvärr..kunde bytt ut allt men då hade det varit som att köpa en helt ny dator. Köpte istället en ny gaming dator på elgiganten till sonen på avbetalning. Vågar knappt ens köpa Nån annanstans efter den obehagliga erfarenheten. Ryyys.

. Går såklart spela vissa spel som stat stable mm men ej de vanliga csgo fortnite osv.

Inte wifi kompatibel heller så jag måste använda lång nätverkskabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Moi:

Japp tyvärr..kunde bytt ut allt men då hade det varit som att köpa en helt ny dator. Köpte istället en ny gaming dator på elgiganten till sonen på avbetalning. Vågar knappt ens köpa Nån annanstans efter den obehagliga erfarenheten. Ryyys.

. Går såklart spela vissa spel som stat stable mm men ej de vanliga csgo fortnite osv.

Inte wifi kompatibel heller så jag måste använda lång nätverkskabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte du ett färdigt paket, eller plockade ni ihop lösa delar de rekommenderade?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Köpte du ett färdigt paket, eller plockade ni ihop lösa delar de rekommenderade?

Köpte ett färdigt gaming paket av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Moi:

Köpte ett färdigt gaming paket av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, ja det var ju litet märkligt, tänkte annars att det kanske var någon praktikant eller liknande och det uppstått missförstånd om vad den skulle användas till då den sattes samman, så att du fått en "kontorsmaskin" men egentligen ville ha en gamingburk, tänkte det skulle ha förklarat en heldel av denna soppan annars.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Ok, ja det var ju litet märkligt, tänkte annars att det kanske var någon praktikant eller liknande och det uppstått missförstånd om vad den skulle användas till då den sattes samman, så att du fått en "kontorsmaskin" men egentligen ville ha en gamingburk, tänkte det skulle ha förklarat en heldel av denna soppan annars.

Nä tyvärr... Jobbar visst bara en kille där...
Och datorn var ju så defekt att den inte ens gick att sätta på. Den stängde av nästan direkt. Inte pga gaming. Kass...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moi:

Nä tyvärr... Jobbar visst bara en kille där...
Och datorn var ju så defekt att den inte ens gick att sätta på. Den stängde av nästan direkt. Inte pga gaming. Kass...

Skickades från m.sweclockers.com

Greattech verkar ha försökt ta kontakt med dig men du vägrar svara dom, blir svårt att få hjälp då? När köpte du den och vad är det för delar i datorn och vad fick du ge för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaajkan:

Greattech verkar ha försökt ta kontakt med dig men du vägrar svara dom, blir svårt att få hjälp då? När köpte du den och vad är det för delar i datorn och vad fick du ge för den?

Nej då. Vi hade mängder med kontakt med honom!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moi:

Köpt dator av dessa och fick hem en defekt dator som stänger av sig 10-20ggr/dag.
Reklamerade datorn direkt!
Fick tillbaka datorn med en extra faktura på 2000kr för service.
Blev varnad av företaget att om vi inte hämtade ut den defekta datorn och betalade fakturan skulle de fortsätta skicka ut fakturor på 2000kr till. S
Så nu sitter vi med en totalt defekt dator och har ingen möjlighet få support eller något.
Blev också väldigt dåligt bemötta av företagets "kundservice" är en kille som står för allt.
Han lade på luren mitt i samtal tex.
Alla svar, allt negativt gav han besked om via telefon.
Mail svarade han bara på allmänna frågor - resten svarade han inte på alls i mail.
Han förklarade senare i telefon att vi inte "hade några bevis på något för inget fanns nedskrivet och om vi skulle anmäla företaget skulle" ord stå mot ord".
Rekommenderar er som har kontakt med dem att spela in telefonsamtalen ifall ni hamnar i samma situation.

Rekommenderar absolut INTE detta företag - VARNAR istället för det!!

Blev ärligt sorgsen av att bli påmind om den här episoden i vårt liv. Det var riktigt hemskt. 😭

Gjorde inte saken bättre att sonen med en svår sjukdom själv använde alla sina sparade pengar och köpte dator. Det värsta var ärligt att förklara för honom situationen och inte tappa all tro på mänskligheten.

Hemskt minne!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@vaajkan: oj nej du har missuppfattat...

Vi försökte om och om igen få kontakt med killen och han svarade inte endast med korta kommandon vad vi skulle göra osv. Han svarade inte alls på mail utan blockerade oss via mail och svarade inte när han såg vårt telefonnummer. När vi ringde från andra telefoner svarade han men lade på när han hörde det var vi.

Min grabb fick först betala för datorn.
Sen när den var defekt vid leverans fick vi betala för frakten tillbaka.
Sen skickade han ut den defekta datorn tillbaka till oss med en avgift på att hämta ut den på 2000kr. Han hotade med att om vi inte hämtade ut datorn skulle han fortsätta skicka ut den och lägga på en avgift på 2000kr varje gång den inte hämtades ut.
Så vi var tvugna att hämta ut den fast den inte var fixad.

Det var några fruktansvärda månader i vårt liv...
Dels att grabben lagt alla sina sparade pengar från födelsedagar osv på datorn,
dels att den här kille var så obehaglig och hotfull...
Sen var det svårt hitta någon som kunde fixa datorn billigt och som ändå var kunnig.
Tillslut hittade vi först en kille som försökte men den var fortfarande defekt, stängde av sig osv...och sen en annan kille som tillslut fixade den genom att typ byta ut allt...Vi fix lägga ett antal tusen till på den då men hör och häpna den fungerade då till ett småsyskon att spela på. Tex saknar den wifi kompatibelt nätverkskort osv.