Prisuppgifter för AMD Ryzen 3 1300X och Ryzen 3 1200 hittar ut på webben

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Jag har gått i samma tankar faktiskt, men dessa saknar väl integrerad grafik och kräver därav dedikerad gpu vad jag förstått. Anyways, bra jobbat amd, hoppas beryktad prestanda och pris står sig

Ja det skulle nog vara enda nackdelen när jag tänker efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Den enda Pentium som har haft HT på senare är just G4560, vilket gjorde den satans kraftfull. Annars är det 2C2T.

Du har ju några fler Kaby Lake Pentiums med HT bla G4600 och G4620.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja det skulle nog vara enda nackdelen när jag tänker efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Å andra sidan, en semipassiv hyffsat kompetent gpu och du har en media-pc och spelmaskin i ett till din tv. Jag ser gärna ett bredare användningsområde än bara mediauppspelning om det ändå ska snickras, och vi snackar ju inga fantasisummor direkt.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

På en dator där du har en ren win10 installation och med inget annat i bakgrunden vinner 7700K i en del tester. se i videon vad som händer när man lägger på lite last i bakgrunden. Med 1800 så tappar du endast marginellt i prestanda när det blir mer och mer program som körs i bakgrunden. (4kärnor är ett val man gör när man bygger en budget dator det finns ingen anledning att välja en ny CPU med färre än 6 kärnor när man pratar om byggen +10`000kr)
https://youtu.be/0ypELk3jl48

Fast nu skrev jag explicit om man endast spelar, och så länkar du till en video som handlar om att spela och streama samtidigt.....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sesese:

På en dator där du har en ren win10 installation och med inget annat i bakgrunden vinner 7700K i en del tester. se i videon vad som händer när man lägger på lite last i bakgrunden. Med 1800 så tappar du endast marginellt i prestanda när det blir mer och mer program som körs i bakgrunden. (4kärnor är ett val man gör när man bygger en budget dator det finns ingen anledning att välja en ny CPU med färre än 6 kärnor när man pratar om byggen +10`000kr)
https://youtu.be/0ypELk3jl48

Men många behöver snabba kärnor i tex spel så då är Ryzen inte ett alternativ.
Sitter man och spelar helt seriöst gör man inte så mycket annat.

Streaming är så 2015.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Du har ju några fler Kaby Lake Pentiums med HT bla G4600 och G4620.

Skickades från m.sweclockers.com

Sant. Men titta på vad som skiljer dem...
https://ark.intel.com/products/series/77772/Intel-Pentium-Pro...

De är de senaste som släpptes 2017, aka Kaby, där det finns vanlig och "T" version. Alla andra är 2C2T... Ironiskt nog samma år som första upplåsta i3an? Troligen har Intel så pass bra produktion nu att de kan göra detta utan problem. Och du ser hur bara detta lilla påverkade tom i3ans försäljning, så jag tror de ångrar det också

Finns en artikel om just dessa och att de troligen var Intels lösning för R3 CPUerna "i förtid". Tror det var mer för att kunna ta av AMDs riktigt billiga CPUer. https://www.extremetech.com/computing/242498-kaby-lake-intel-...

Permalänk
Medlem

Sjukt mycket prolle för pengarna om det stämmer. i3 lär heller inte prestera bättre, så nu återstår väl bara för intel att göra om sina i5 till i3 eller prisdumpa i3 rejält.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Men många behöver snabba kärnor i tex spel så då är Ryzen inte ett alternativ.
Sitter man och spelar helt seriöst gör man inte så mycket annat.

Streaming är så 2015.

Som jag skrev en test dator är helt ren det är inte en hemma dator som varit igång i mer än 1 år. (kolla din systemhanterare så inser du hur många saker som körs i bakgrunden.
Testet visar vad som händer när det finns saker i bakgrunden som behöver cpu prestanda samtidigt som du spelar. Så ja jag anser att det är ett bra test.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200632:

Men många behöver snabba kärnor i tex spel så då är Ryzen inte ett alternativ.
Sitter man och spelar helt seriöst gör man inte så mycket annat.

Streaming är så 2015.

På en 1000kr cpu som har snabba kärnor för spel är i dom flesta fall värdelöst om du får 400fps i cs eller om du ligger på 200+ då dom flesta inte bygger budget dator med 240hz skärm men vänder man på steken är det ett större problem när cpu blir flaskhals i tripple A titlar som faktiskt kan vara ganska kännbart som i3 vs i5 där i5 presterar bättre i tunga titlar

Och vist en i3 kan utprestera ryzen 3 serien i dåligt optimerade spel men skulle jag våga gissa kommer billigaste ryzen cpu med en enkel oc prestera ganska lika som en oklockad 7600k både singeltrådat och multitrådat och skulle i dom flesta fall kunna driva 1070/1080 utan att vara jätte stor flaskhals och kör man 1440p så kommer gpu i dom flesta fall vara flaskhals på en budget cpu med highend gpu

Problemet med i3an är att även om du klockar den till 5ghz vilket är rätt mycket för en i3 "dom flesta når 4800mhz isch" så kommer den vara mycket klenare multitrådat än ryzen 3 och i5 och även om man går 7350 med full oc är den klen och kommer som bäst 15-20% efter en i5 och ändå är den dyrare än r3 serien och jag tror med enkel oc r3 serien utpresterar alla i5 som inte är klockade K modeller och den kostar runt tusen lappen så valet hade inte varit så svårt för min del

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

@Feeku: Vi trodde de var APUer, fortfarande trevligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Å andra sidan, en semipassiv hyffsat kompetent gpu och du har en media-pc och spelmaskin i ett till din tv. Jag ser gärna ett bredare användningsområde än bara mediauppspelning om det ändå ska snickras, och vi snackar ju inga fantasisummor direkt.

Jag skulle kunna nöja mig enbart en av de 2 egenskaperna bara för att få bygga med AMD igen faktiskt, var för länge sen.
Men som du säger, behöver ju inte enbart användas till en sak, den kommer nog klara av de enkla spelen jag väl kör via tvn, är inte många så.
Kanske blir denna som till slut får pensionera min numera slitna och trötta 2500k.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Håller med, dessa Ryzen 3 chip sparkar bara på billigare i5orna men i3or som redan ligger döda av Intels egna Pentiums. Skulle vilja se något strax under 1000-lappen, de skulle vara riktigt brutalt. Men som de ser ut nu, så är Intels i7 fortfarande bra prestanda-mässigt, och deras pentiums är bra med pris/prestanda, får se hur Intel väljer att svara, om de på riktigt ska höja priset på pentium CPU så är de dumma.

Intel verkar ju inte vilja sälja Pentium längre utan få upp folk på i3 istället.

Skrivet av Zipparn:

Är de APUer? Jag är intresserad av Ryzen APU, finns de? Kommer de?

Skrivet av Garvey:

Jag har gått i samma tankar faktiskt, men dessa saknar väl integrerad grafik och kräver därav dedikerad gpu vad jag förstått. Anyways, bra jobbat amd, hoppas beryktad prestanda och pris står sig

Skrivet av Qn1f3:

Känns som ett rejält trevlig insteg, för att sedan uppdatera till en senare modell som @zetruz säger här ovan.

Hur länge var det sagt att de skulle stanna på samma plattform? Visst var det även så att APU-erna är samma plattform?

Så en APU+dGPU i CFX kan kanske vara en trevlig variant framöver?

APU:er till bärbara ska komma under hösten. Till stationära dröjer det tyvärr till nästa år

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Sen är behovet av iGPU på desktop också extremt begränsat.

Där tror jag du misstar dig, tänk alla kontors desktop det finns och jag tror inte det är många som kör på annat än igpu då företagen inte lägger extra pengar på grafikkort om de absolut inte måste.
Kan bara titta på mitt eget jobb, vi har väl ett hundratal datorer totalt och jag tror inte en enda har annat än igpu, de flesta kör ju bara officepaket, surf och en del andra "kontorsprogram".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Det verkar inte Intel själva ens kunna göra heller... så du får nog se den som en "one time thing".

Beror helt på vad vi tittar på.

Företag vad jag vet tittar i5, inte i3 oftast, då priset på slutprodukten är så snarlik när du köper bulk. Tänk på att allt är låste CPUer. De maskinerna vi köpte senaste gången var i5or med dGPU. De innan var Pentium, med dGPU. De vi kommer köpa efter är frågan. APU eller CPU + dGPU.

Sen självklart finns det de som köper in 1000 maskiner och skiter i vilket, helt klart.

Håller helt med dig att här har AMD ännu inget att tävla med, men APUerna ska komma med både R3 4C/4T och R5 4C8T lösning, så du kommer få konkurrenter till dessa också, men de måste få ordning på Vega först. Rom byggdes inte på en dag, och AMD som håller på att lansera enormt mycket behöver också något år för att hinna göra detta också.

För alla som inte är företagen så är denna R3 betydligt mer vettig än en i3a sett ur rent prisvärd synpunkt om du ska spela eller göra mer än absolut minimal surf (som du likväl kan göra på en Pentium eller beg dator), och då är iGPU inget behov eller problem i de flesta fall, då spelande på iGPU är något man gör när man glömde sin spellaptop, som annars numera går för 5000-10000kr, och även de innehåller dGPU.

Det är lite olika marknader och jag förstår din punkt, men handbromsen är inte på än, och du ser problemen, jag ser möjligheterna till alternativ. Sen att AMD inte har alla korten framme än är en annan sak.

Jepp. Har varit sedan de introducerade in Pentium igen med Core serien. Sen har ju intel alltid valt funktioner på sina CPUer. Titta på deras Pentium Aniversity Edition, som har samma IPC som andra Haswell, och är en 2 Core, med avstängd HT. Därför är de så billiga.

Den enda Pentium som har haft HT på senare är just G4560, vilket gjorde den satans kraftfull. Annars är det 2C2T.

Vare sig det är billigare i5 varianter eller i3 spelar egentligen inte någon större roll, båda kommer med igpu lösningar som samtliga duger alldeles utmärkt till det mesta av kontorsarbete vilketi sig är en jätte marknad.
Blir därför lite konstigt att påstå att Igpu lösningar för desktop är extremt begränsad när det troligen tillhör den absolut största volymgruppen av alla desktop datorer.

Sedan har AMD vid lanseringen av Ryzen sagt att det kommer komma sådana lösningar, men att det skall ta ytterligare ett tag. När den dagen kommer tror jag absolut att vi kommer få se prisjusteringar även Intel i det billigare segmentet.
Fram tills dess ser jag helt enkelt inget större behov för dem att göra detta.

Sedan har jag inga invändningar emot resterande del av ditt resonemang.

Permalänk
Medlem

Angående billiga processorer med iGPU (APU:er) ska man inte glömma att AMD faktiskt har en hel del på marknaden redan för väldigt billiga priser. Sen är inte prestandan det bästa men för de fall där en iGPU är användbar behövs ofta inte hög prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har jag fel menar du?

Nope. Den andras kommentar var så trolligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200632:

Undrar vad Ryzen 3 klockar?

i3 6300 kan man ju nå nästan 6GHz med.

http://hwbot.org/image/1543607.jpg

Man kan med ryzen nå 5800mhz och hamra igenom cinebench i 5.36 ghz men hur realistiskt att någon kommer dit och använder det är en annan sak och samma med en i3 i 6ghz

http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/03/image_id_1...

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Som jag skrev en test dator är helt ren det är inte en hemma dator som varit igång i mer än 1 år. (kolla din systemhanterare så inser du hur många saker som körs i bakgrunden.
Testet visar vad som händer när det finns saker i bakgrunden som behöver cpu prestanda samtidigt som du spelar. Så ja jag anser att det är ett bra test.

Kan man något om datorer tycker jag man ska se till att det inte körs en massa skit i bakgrunden oavsett hur många kärnor man har. Det är inte bara en fråga om prestanda utan säkerhet och stabilitet också. Ju fler program som körs desto större risk att något kraschar, och det blir fler potentiella backdoors och exploits. Brukar alltid ligga på 0% CPU, med kanske något enstaka hopp till 1% ibland.

Däremot har jag t.ex. backupjobb med komprimering som körs varje kväll från min dator till NAS. På min gamla 4770K drog det 60 - 80% CPU och orsakade en hel del stutters om man råkade spela samtidigt. På min 1800X märker man inte ens när det kör. Så det finns många fördelar med att ha fler kärnor.

Sen tycker jag absolut inte Ryzen har långsamma kärnor, bara för att de råkar vara något långsammare än Intels allra snabbaste. Har aldrig känt att min 1800X har varit långsammare än min 4770K @ 4.4 GHz som jag hade tidigare. Oftast upplevs den som märkbart snabbare tack vare fler kärnor, även om det kanske inte gäller i absoluta FPS-tal i vissa spel. Detta är också ett försprång för Intel som kommer försvinna med tiden när utvecklarna optimerar mer för Zen-arkitekturen (RoTR och AotS har t.ex. redan fått Ryzen specifika patchar som förbättrar prestandan markant).

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Bra antar jag. Kan väl konkurrera med min i5-2500K skulle jag tro, som jag velat byta ut mot en ordentlig uppgradering de senaste 1-2 åren.
Själv väntar jag på en CPU som ger i7-7700 en smäll på fingrarna vad gäller spelprestanda och pris. Vore kul ifall det hände inom det senaste året .

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kan mycket väl sitta i en ny media-pc här hemma

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, själv väntar jag dock på Raven Ridge. Får nog desvärre sikta in mig på ett halvår till ett år i värsta fall beroende på vilken/vilka modeller som släpps och i vilken turordning.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belmazzar:

fyfan det var billigt, farsan och jag gissade på 2000kr

Hur kunde ni tro det när Ryzen 5 finns för 1700??

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

En ok CPU med en helschysst iGPU kommer att vara perfekt i en kontorsmaskin.
Intels CPUer är ju lite grand tvärtom.

För du behöver ju en schysst GPU när du kör Word, Excel och Internet Explorer.... öhhh, nej just det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Men många behöver snabba kärnor i tex spel så då är Ryzen inte ett alternativ.
Sitter man och spelar helt seriöst gör man inte så mycket annat.

Streaming är så 2015.

Så du har ingen browser, Skype, någin bittorrent-klient eller mediaspelare öppen i brakgrunden när du spelar? Det har jag, alltid. Chrome, Firefox, OpenOffice, qBittorrent, Media Player Classic och Skype är väl minimum jag alltid har öppna.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laglorden:

För du behöver ju en schysst GPU när du kör Word, Excel och Internet Explorer.... öhhh, nej just det.

Vissa sitter faktiskt och ser högupplöst film och spelar lite enklare spel på jobbet så tänk på dem .
Fast seriöst så för min "kontorsdator" hemma är en bra iGPU viktigt då jag sitter och gör allt från spelar Counterstrike till skriver mail med den datorn.
Speldatorn låter lite så den är bara igång vid "seröst" spelande

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Där tror jag du misstar dig, tänk alla kontors desktop det finns och jag tror inte det är många som kör på annat än igpu då företagen inte lägger extra pengar på grafikkort om de absolut inte måste.
Kan bara titta på mitt eget jobb, vi har väl ett hundratal datorer totalt och jag tror inte en enda har annat än igpu, de flesta kör ju bara officepaket, surf och en del andra "kontorsprogram".

Skrivet av Triton242:

Vare sig det är billigare i5 varianter eller i3 spelar egentligen inte någon större roll, båda kommer med igpu lösningar som samtliga duger alldeles utmärkt till det mesta av kontorsarbete vilketi sig är en jätte marknad.
Blir därför lite konstigt att påstå att Igpu lösningar för desktop är extremt begränsad när det troligen tillhör den absolut största volymgruppen av alla desktop datorer.

Sedan har AMD vid lanseringen av Ryzen sagt att det kommer komma sådana lösningar, men att det skall ta ytterligare ett tag. När den dagen kommer tror jag absolut att vi kommer få se prisjusteringar även Intel i det billigare segmentet.
Fram tills dess ser jag helt enkelt inget större behov för dem att göra detta.

Sedan har jag inga invändningar emot resterande del av ditt resonemang.

Dock tror jag inte dessa två CPUer är riktade dit... ens lite. Ni ser fortfarande dessa CPUer som någon low-end ingen vill ha för ni har blivit bankade så av Intel. Detta är dock ett fullt 4 kärnig chip, med mycket prestanda. G4560 var en wakeup för att denna klass av prestanda är helt klart något stort, även utanför "företag". Det finns en marknad så stor, att den tydligen påverkar Intels försäljning av i3or. Så det går inte att ignorera, då företag idag hellre kör laptops, inte klena desktops.

Sen om företaget köper maskinerna på priset, inte prestandan, om de går efter er logik, och då är Kaby Pentium <1000kr eller som @thomas_skane säger AMD tidigare APUer bättre lagda <500kr. Problemet är okunnigheten. Eller OEM "bulk" deals, vilket hellre säljer i3or med större vinst.

Alt så väljer företagen något mer kraftfullt, och då typ en i5a med dGPU (som vi gjorde). HD 630 har inte en chans även mot ett enkelt dGPU. Så enda anledningen varför Intel i3 "vinner" här är för att folk ser namnet och väljer dem oavsett hur dåliga de är för sitt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Dock tror jag inte dessa två CPUer är riktade dit... ens lite. Ni ser fortfarande dessa CPUer som någon low-end ingen vill ha för ni har blivit bankade så av Intel. Detta är dock ett fullt 4 kärnig chip, med mycket prestanda. G4560 var en wakeup för att denna klass av prestanda är helt klart något stort, även utanför "företag". Det finns en marknad så stor, att den tydligen påverkar Intels försäljning av i3or. Så det går inte att ignorera, då företag idag hellre kör laptops, inte klena desktops.

Sen om företaget köper maskinerna på priset, inte prestandan, om de går efter er logik, och då är Kaby Pentium <1000kr eller som @thomas_skane säger AMD tidigare APUer bättre lagda <500kr. Problemet är okunnigheten. Eller OEM "bulk" deals, vilket hellre säljer i3or med större vinst.

Alt så väljer företagen något mer kraftfullt, och då typ en i5a med dGPU (som vi gjorde). HD 630 har inte en chans även mot ett enkelt dGPU. Så enda anledningen varför Intel i3 "vinner" här är för att folk ser namnet och väljer dem oavsett hur dåliga de är för sitt pris.

Bankade av intel?
Snälla, bara för att man påpekar att det finns en stor marknad för igpu behöver du inte komma med sådant dravel.

Som jag sa tidigare så tror jag du misstar dig och bara för att ni valde en annan väg så innebär det inte att alla gör det.

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Är de APUer? Jag är intresserad av Ryzen APU, finns de? Kommer de?

Nej, APU:erna kommer senare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Jäklar! AMD visar ingen nåd.

Vila i fred Intel <3 Hoppas du inte gör några fler ''cheap shoots'' utan tar det som en bra förlorare.

Låt oss se, Intel har gjort fula grimaser och annat skumt, det ser nästan ut som den desperata matadoren i filmen Ferdinand

Skickades från m.sweclockers.com