Destiny 2 Beta med Kenneth och Emil

Permalänk
Melding Plague

Destiny 2 Beta med Kenneth och Emil

Det är betatid för kommande Destiny 2. Kenneth och Emil sitter laddade i studion, redo att servera första tankar och upplevelser från spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ojoj, det var bra timing att ladda upp med chips och läsk! Ser fram emot det här på PC då jag aldrig varit mycket av en konsolare(?).

Permalänk
Medlem

Jag är beredd på årets besvikelse.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag är mest imponerad hur alla orkar jobba upp en ny hype inför varje sånt här släpp. Samma sak när ett nytt BF eller COD ska släppas. Vi vet ju alla att om tre månader så tycker alla att det är skit i vilket fall.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Tyckte faktiskt första Destiny var underhållande, om man bortser ifrån SP storyn

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Avstängd

Tycker synd om de..tvingas spela FPS-spel med handkontroll..och 10-16FPS..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

ser absolut ingen skillnad mot ettan nu i betan, så.. damn..
Aja, hoppas det blir en kul upplevelse på pc iaf

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Började titta ganska sent, är det bara pvp som gäller nu, eller hade dom tillgång till pve också?

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Jag är mest imponerad hur alla orkar jobba upp en ny hype inför varje sånt här släpp. Samma sak när ett nytt BF eller COD ska släppas. Vi vet ju alla att om tre månader så tycker alla att det är skit i vilket fall.

"sånt här släpp"

Ett spel eller vad syftar du på? Om man inte är intresserad av nya spel så bör man hitta ny hobby

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

"sånt här släpp"

Ett spel eller vad syftar du på? Om man inte är intresserad av nya spel så bör man hitta ny hobby

Tråkiga shooters kanske han syftar på men vad vet jag. Är själv en RPG-spelare och spelar inget FPS-spel öht så kanske är lite bias. Kanske testar Destiny 2 när det släpps, får se.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Scirocco:

Började titta ganska sent, är det bara pvp som gäller nu, eller hade dom tillgång till pve också?

Både PvP och PvE.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Ser typ ingen skillnad mot Destiny1, men ska bli skoj att köra på PC iaf med m/kb

Permalänk
Medlem

Efter att tidigare blivit imponerad av Destiny 2 trailers, så gäspade jag stort när jag såg detta gameplay. Halo 1 med uppdaterad grafik? Jag kom på att jag har en spelkod till detta spel. Kanske läge att sälja den..

Permalänk
Medlem

Varför är ens crosshair inte i mitten av skärmen?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

"sånt här släpp"

Ett spel eller vad syftar du på? Om man inte är intresserad av nya spel så bör man hitta ny hobby

Nya spel är oftast bara skit. Dock hoppas jag på nästa COD som ser lovande ut

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Njaaaaeee, kanske...Är väll två ord som får sammanfatta mitt ev kommande engagemang till detta spel. Jag spelade ettan på PS4 löäääääänge och tyckte det var riktigt underhållande så länge man körde i fireteam. Single player var mer en väg att gå som en lång tutorial men jag satt och nötte det väldigt länge också. Tvåan som så många redan har sagt såg väldigt likt ut men snyggare, jag kommer spela det till PC men jag har inte satt min förväntningsnivå särskilt högt utan förväntar mig att bli uttråkad rätt snabbt, en bonus dock är att jag tror det kommer bli jäkligt snyggt till PC

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Spelet ser helt klart väldigt messmör ut så långt... låt oss hoppas på att det känns helt annorlunda än det ser ut och att det verkligen anpassas till PC. Jag ryser bara av att titta på menyer och frame rate.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Relik 📜

Vi svarade på det mesta här i stream, men lägger in lite text med för enkelhetens skull.

Skrivet av tjobbo:

Tyckte faktiskt första Destiny var underhållande, om man bortser ifrån SP storyn

Jag håller med, det var/är lagom action-röj där hjärnan kan ligga lite på standby. Speciellt PvP har jag plöjt ned en del timmar i, varit mitt "hoppa in och riv av en snabb match"-lir. Storyn blev bättre (mycket bättre..) med quest-systemet och expansionerna, men är i grund och botten rätt risig. Hela grejen att gömma typ all lore externt i korten är hyfsat hål i huvudet med. Tycker jag!

Skrivet av VadSaDu:

Tycker synd om de..tvingas spela FPS-spel med handkontroll..och 10-16FPS..

Skrivet av wwraver:

Spelet ser helt klart väldigt messmör ut så långt... låt oss hoppas på att det känns helt annorlunda än det ser ut och att det verkligen anpassas till PC. Jag ryser bara av att titta på menyer och frame rate.

Framerate är bättre än det ser ut på stream, ligger på väldigt stadiga 30 fps vad jag kan känna. Det är såklart inte tillräckligt för många ändå, men för egen del fungerar det. Speciellt då alla sitter i samma situation.

Skrivet av lap87:

ser absolut ingen skillnad mot ettan nu i betan, så.. damn..
Aja, hoppas det blir en kul upplevelse på pc iaf

Det är väldigt små skillnader. Upplever grafiken som lite vassare, texturer lite skarpare. Bättre ljussättning och "roligare" designval med kontraster, färger. Gameplay känns dock enormt likt första spelet.

Skrivet av Scirocco:

Började titta ganska sent, är det bara pvp som gäller nu, eller hade dom tillgång till pve också?

Det är första uppdraget i kampanjen, efter det finns det två PvP-lägen och ett PvE-läge.

Skrivet av dblade:

Efter att tidigare blivit imponerad av Destiny 2 trailers, så gäspade jag stort när jag såg detta gameplay. Halo 1 med uppdaterad grafik? Jag kom på att jag har en spelkod till detta spel. Kanske läge att sälja den..

Det har många likheter med Halo, jao, vilket inte är någon överraskning direkt. Även första Destiny delar mycket med Halo, speciellt rörelsemönster och hur PvP känns. Därför @Kenneth kan glida in och vara bra bara sådär.

Skrivet av Sjoooberg:

Varför är ens crosshair inte i mitten av skärmen?

Det är i mitten av "spelbara" ytan under topp-GUI. Aldrig tänkt på det helt ärligt, tycker det ligger rätt naturligt där det gör.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Varför är ens crosshair inte i mitten av skärmen?

Bungie har alltid haft crosshair så. Ända sedan första Halo iaf. Jag tycker det funkar bra, aldrig stört mig på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

25fps 2017

Permalänk
Medlem

Kommer det vara coop för story delen av spelet? (har inte spelat 1an) Undrar om detta är rätt spel att kika på om man gillar CoOp Spel som Borderlands och Dying Light?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av BrottOchStraff:

Kommer det vara coop för story delen av spelet? (har inte spelat 1an) Undrar om detta är rätt spel att kika på om man gillar CoOp Spel som Borderlands och Dying Light?

I första spelet kan allt utom inledande "tutorial-uppdragen" köras på flera personer. Räknar med att det blir samma i Destiny 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Får väl hoppas på en story i spelet nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

I första spelet kan allt utom inledande "tutorial-uppdragen" köras på flera personer. Räknar med att det blir samma i Destiny 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt. Har inte spelat 1an, funderar nu på om det är värt att skaffa till PS3 (har ej ps4) och köra för att inte missa storyn? Eller man kanske inte missar så mycket?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

25fps 2017

Den håller spikrakt 30fps med perfekt frame pacing vad jag sett i alla tester för PS4. Det funkar nog rätt bra, man vänjer sig snabbt :). Tycker på nått sätt också att 30fps känns mer ok när man kör med handkontroll jämfört med mus och tangentbord, man rör sig på ett annat sätt, inte lika mycket "twitchande" och lägre kamerahastighet, märks inte alls på samma sätt då.

Jag tror 30fps är nått som vi kommer få leva med några år framöver nu PS4 pro och Scorpio kommer inte vara frälsarna där, de har 4gånger högre GPUkraft mot tidigare versioner av konslen, men bara en relativt liten ökning av CPU-kraft, vilket sätter stopp. De är gjorda för att köra 4k med låg FPS i princip. Bara att inse att 4k säljer just nu, medan väldigt få vet vad FPS är hemma i stugan.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Känner inget sug för Destiny spelen alls, man får känslan av att det är Halo med en inpatchad Coop grind, man grindar sammma content om och om igen för att få bättre gear, tills expansion kommer, och då grindar man samma content i expansionen för att få bättre gear tills en ny expansion kommer...

Ad naseum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Härligt. Har inte spelat 1an, funderar nu på om det är värt att skaffa till PS3 (har ej ps4) och köra för att inte missa storyn? Eller man kanske inte missar så mycket?

Det är värt att skaffa ettan och köra det för att det är ett riktigt bra spel men du behöver inte göra det för att få med dig storyn.
Men visst tusan blir det goare känsla när man får igenkänningsfaktorn i Destiny 2 under betauppdraget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Känner inget sug för Destiny spelen alls, man får känslan av att det är Halo med en inpatchad Coop grind, man grindar sammma content om och om igen för att få bättre gear, tills expansion kommer, och då grindar man samma content i expansionen för att få bättre gear tills en ny expansion kommer...

Ad naseum.

Så fungerar samtliga spel med XP och gear.
Det kanske inte är för alla men jag själv älskar det.
Jag orkar knappt spela spel utan XP och gear nu för tiden för det finns ingen tabar progress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Kommer det vara coop för story delen av spelet? (har inte spelat 1an) Undrar om detta är rätt spel att kika på om man gillar CoOp Spel som Borderlands och Dying Light?

Yes det kommer vara co-op för storyn (och i stort sett allt annat).
Co-op funkar asbra i ettan och det spelar ingen roll om du är level 1 eller max du kan ändå köra alla uppdrag med kompisarna och allt skalas om. En maxlevlad gubbe rensar lite mer än en låglevlad men det är på intet sätt så att man oneshottar saker.
Jag har spelat igenom storyn i Destiny 1 åtskilliga gånger med kompisar som precis börjat spela eller som kört igång nya gubbar.

Jag spelar just nu Borderlands bara för att få tiden att gå tills Destiny 2 kommer ut på grund av att det också har XP och gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Framerate är bättre än det ser ut på stream, ligger på väldigt stadiga 30 fps vad jag kan känna. Det är såklart inte tillräckligt för många ändå, men för egen del fungerar det. Speciellt då alla sitter i samma situation.

30 fps är tyvärr fullständigt oacceptabelt för mig och syns alltid lång väg Det har inte alls med ev. övertag att göra, utan att man faktiskt kan skymta bilduppdateringen vid rörelse. Panoreringar i 30 fps gör mig nästan illamående.
T.o.m. att bara gå från 60 till 80 FPS syns och märks oftast markant, särskilt i snabbare spel, så 30 till 60 är en milsvid skillnad.

Det hade varit väldigt skönt att inte märka någon större skillnad, men ja... så länge det körs i 60 fps så funkar det för mig.
På PC då givetvis.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.