Oculus avslöjar pris för sin nya bundling

Permalänk
Melding Plague

Oculus avslöjar pris för sin nya bundling

Priset på VR-headsets har länge varit elefanten i rummet för bredare omfamning av tekniken. Nu sätts ett fast pris på Oculus Rift inklusive Touch motsvarande omkring hälften av lanseringspriset.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det närma sig rimliga prisnivåer äntligen

Jag tycker fortfarande att det är dyrt efter att ha testat både Rift och Vive dock. Ingen av dem kändes som om de hade riktigt lika bra bild som en premiumskärm (jag vet att det är en orättvis jämförelse eftersom jag inte har min gamingskärm lika nära ögonen, men det hindrar ändå ett köp för min del). Alltid dyrt att vara tidigt eller först på en ny teknologi förstås...

Permalänk
Medlem

Finns det bra spel ? . Är lite sugen men inte hört något riktigt bra spel ännu . Vill inte köpa grisen i säcken .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ottoblom:

Finns det bra spel ? . Är lite sugen men inte hört något riktigt bra spel ännu . Vill inte köpa grisen i säcken .

Ja det finns bra spel. Om det finns något spel du gillar har jag däremot ingen aning. Ta en titt på internet så hittar du miljoner med videos.

Permalänk
Medlem

Känns väl ganska dumt att köpa om man inte VILL ha då de har annonserat ett trådlöst headset som kommer 2018, det är även billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Känns väl ganska dumt att köpa om man inte VILL ha då de har annonserat ett trådlöst headset som kommer 2018, det är även billigare.

Med inbyggd ARMprocessor, ja..
En helt annan produkt med ett helt annat användningsområde

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

@LeVvE: Men det skulle väl vara ett rift med en inbyggd mobil?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

@LeVvE: Men det skulle väl vara ett rift med en inbyggd mobil?

Trodde det skulle vara en nyare version av vad vi har idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Känns väl ganska dumt att köpa om man inte VILL ha då de har annonserat ett trådlöst headset som kommer 2018, det är även billigare.

Den trådlösa är inte samma som denna, du kommer inte kunna koppla den till datorn och köra dina VR spel.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Jag köpte, landar imorrn, dock kanske jag blir tvungen till en gpu upgrade...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Den trådlösa är inte samma som denna, du kommer inte kunna koppla den till datorn och köra dina VR spel.

Har blandat ihop det då, trodde det nya skulle vara Santa Cruz som det pratats om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Finns det bra spel ? . Är lite sugen men inte hört något riktigt bra spel ännu . Vill inte köpa grisen i säcken .

Finns väldigt många roliga spel, dock är utbudet av AAA-spel väldigt begränsat.

Här är ett gratisspel som är hysteriskt roligt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Finns det bra spel ? . Är lite sugen men inte hört något riktigt bra spel ännu . Vill inte köpa grisen i säcken .

Kolla in Robbaz på Youtube

VR Playlist: https://www.youtube.com/playlist?list=PLo1nDt_-WWnUgoSVx3A_p_...

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Köpte Rift + Extra sensor, fick en bekräftelse underskrivet Facebook. Hur kunde jag glömma det? Läste lite om vad jag godkänt i privacy policyn och fick panik. Ni borde verkligen läsa den innan ni köper, helt j**la galet. Tex har de fulla rättigheter att använda "sensorerna" (det är HD kameror, inte IR sensorer som tex HTC har) när dom är inkopplade och skicka informationen till vilket företag dom vill. Läste också att man måste installera ett program som alltid är igång och skickar "sensor"-information även om man inte spelar.

Jaja, avbeställt nu iaf. Jag var jävligt glad i en timme iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liff:

Köpte Rift + Extra sensor, fick en bekräftelse underskrivet Facebook. Hur kunde jag glömma det? Läste lite om vad jag godkänt i privacy policyn och fick panik. Ni borde verkligen läsa den innan ni köper, helt j**la galet. Tex har de fulla rättigheter att använda "sensorerna" (det är HD kameror, inte IR sensorer som tex HTC har) när dom är inkopplade och skicka informationen till vilket företag dom vill. Läste också att man måste installera ett program som alltid är igång och skickar "sensor"-information även om man inte spelar.

Jaja, avbeställt nu iaf. Jag var jävligt glad i en timme iaf.

If they can, they will
Helt jävla sjukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liff:

Köpte Rift + Extra sensor, fick en bekräftelse underskrivet Facebook. Hur kunde jag glömma det? Läste lite om vad jag godkänt i privacy policyn och fick panik. Ni borde verkligen läsa den innan ni köper, helt j**la galet. Tex har de fulla rättigheter att använda "sensorerna" (det är HD kameror, inte IR sensorer som tex HTC har) när dom är inkopplade och skicka informationen till vilket företag dom vill. Läste också att man måste installera ett program som alltid är igång och skickar "sensor"-information även om man inte spelar.

Jaja, avbeställt nu iaf. Jag var jävligt glad i en timme iaf.

Träffar jag dig på stan någon dag skall jag bjuda dig på en öl.

Helt rätt att avbeställa när man blir upplyst om sådana horibbla avtal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liff:

Köpte Rift + Extra sensor, fick en bekräftelse underskrivet Facebook. Hur kunde jag glömma det? Läste lite om vad jag godkänt i privacy policyn och fick panik. Ni borde verkligen läsa den innan ni köper, helt j**la galet. Tex har de fulla rättigheter att använda "sensorerna" (det är HD kameror, inte IR sensorer som tex HTC har) när dom är inkopplade och skicka informationen till vilket företag dom vill. Läste också att man måste installera ett program som alltid är igång och skickar "sensor"-information även om man inte spelar.

Jaja, avbeställt nu iaf. Jag var jävligt glad i en timme iaf.

Källa? Jag skummade igenom avtalen på hemsidan och såg inte att något av ovanstående nämndes.
https://www.oculus.com/legal/privacy-policy/

Om du syftar på att de samlar in 'pixlar' har det ingenting att göra med kamerorna: https://www.oculus.com/legal/cookies-pixels-and-other-technol...

Om du syftar på punkt sex i detta användaravtal handlar det snarare om eget inspelat material som t.ex. laddas upp och delas på internet:
https://www.oculus.com/legal/terms-of-service/

De nämner att de samlar in uppgifter om din längd och rörelser men det är uppenbart att det handlar om trackingen och inte kameraövervakning vilket du tycks tro. De skriver även att de har rätt att uppdatera och ändra den mjukvara de tillhandahåller och det kanske är detta du felaktigt tolkar som att de kräver att programmet ständigt är igång?

Ingenting nämns heller om att de samlar in uppgifter när du inte använder deras produkter och tjänster men skulle så ske är det i så fall information om tekniska aspekter och inte heller här någon typ av kameraövervakning.

Länka gärna till passande dokument och hänvisning till ev. paragraf för just nu låter det mest som falska rykten som du hört av en 'kompis kompis'.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ottoblom: Beror på vad man spelar. Alla stora racingtitlar har bra stöd. Kan inte tänka mig att köra iracing utan min rift. Definitivt en måste grej för mig. (Men då är iracing en stor grej här hemma ). Dock har jag inga touch controller, vet inte vilka spel förutom racing jag skulle vilja spela i VR.

Permalänk

Är det skitsvårt att skriva en rubrik utan syftningsfel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxies Husse:

@ottoblom: Beror på vad man spelar. Alla stora racingtitlar har bra stöd. Kan inte tänka mig att köra iracing utan min rift. Definitivt en måste grej för mig. (Men då är iracing en stor grej här hemma ). Dock har jag inga touch controller, vet inte vilka spel förutom racing jag skulle vilja spela i VR.

Jag har själv just velat ha VR till racing (iracing) men jag har inte vågat köpa då jag är orolig att det inte funkar så bra med t.ex delay och illamående/åksjuka.
Har du inte märkt av några problem som dessa med iracing alls?

Mvh Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liff:

Köpte Rift + Extra sensor, fick en bekräftelse underskrivet Facebook. Hur kunde jag glömma det? Läste lite om vad jag godkänt i privacy policyn och fick panik. Ni borde verkligen läsa den innan ni köper, helt j**la galet. Tex har de fulla rättigheter att använda "sensorerna" (det är HD kameror, inte IR sensorer som tex HTC har) när dom är inkopplade och skicka informationen till vilket företag dom vill. Läste också att man måste installera ett program som alltid är igång och skickar "sensor"-information även om man inte spelar.

Jaja, avbeställt nu iaf. Jag var jävligt glad i en timme iaf.

Köp såna här och sätt på. Problem solved.
http://www.ebay.com/p/rifle-scope-quick-flip-spring-up-open-l...

Eller om du vill ha en gratislösning och har orken till det, vänd sensorerna mot väggen när du inte använder Rift.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liff:

Köpte Rift + Extra sensor, fick en bekräftelse underskrivet Facebook. Hur kunde jag glömma det? Läste lite om vad jag godkänt i privacy policyn och fick panik. Ni borde verkligen läsa den innan ni köper, helt j**la galet. Tex har de fulla rättigheter att använda "sensorerna" (det är HD kameror, inte IR sensorer som tex HTC har) när dom är inkopplade och skicka informationen till vilket företag dom vill. Läste också att man måste installera ett program som alltid är igång och skickar "sensor"-information även om man inte spelar.

Jaja, avbeställt nu iaf. Jag var jävligt glad i en timme iaf.

Haha, ja, det är just Facebook som gör att jag inte kommer köpa Oculuspryttlar även om de så kostade 1 SEK för ett 10-pack.

Grattis till ett gott beslut (avbeställning)!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Haha, ja, det är just Facebook som gör att jag inte kommer köpa Oculuspryttlar även om de så kostade 1 SEK för ett 10-pack.

Grattis till ett gott beslut (avbeställning)!

Jag har fortfarande inte sett några som helst belägg för det bortsett från kommentarer från foliehattar. Värt att notera är att @Liff inte heller har återvänt till tråden för att backa upp sina påståenden trots att han/hon varit inloggad flera gånger idag.

HTC var f.ö. i blåsväder för ett par år sen när det upptäcktes enorma säkerhetsbrister i deras telefoner som bl.a. möjliggjorde avlyssning och med tanke på att de inte heller ville åtgärda problemen kan man spekulera i huruvida det var en medveten lucka eller ej.

Jag försvarar absolut inte Facebook men varken amerikanska eller kinesiska företag är direkt kända för att värna om saker som personlig integritet. Valve som samarbetar tätt med HTC och som kräver att man använder Vive via Steam skriver i stort sett samma sak som Facebook i sin integritetspolicy, dvs. att de samlar in personlig data och har rätt att dela med dig av all denna info till tredje part för att de ska kunna 'göra sitt jobb'.

Är man så här paranoid bör man nog undvika allt i form av ny teknik och digitalisering och särskilt saker som innehåller GPS, kamera eller mikrofon. Ni som delar med er av era negativa åsikter har troligtvis mobiltelefoner med operativsystem från Apple eller Google som båda är kända för att vara väldigt öppna och aldrig samla in personliga uppgifter.

Flera av er använder troligtvis även tjänster som Facebook, Google, Hotmail, Windows etc. vilket är väldigt motsägelsefullt om ni nu säger er värna om era privatliv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Källa? Jag skummade igenom avtalen på hemsidan och såg inte att något av ovanstående nämndes.
https://www.oculus.com/legal/privacy-policy/

Om du syftar på att de samlar in 'pixlar' har det ingenting att göra med kamerorna: https://www.oculus.com/legal/cookies-pixels-and-other-technol...

Om du syftar på punkt sex i detta användaravtal handlar det snarare om eget inspelat material som t.ex. laddas upp och delas på internet:
https://www.oculus.com/legal/terms-of-service/

De nämner att de samlar in uppgifter om din längd och rörelser men det är uppenbart att det handlar om trackingen och inte kameraövervakning vilket du tycks tro. De skriver även att de har rätt att uppdatera och ändra den mjukvara de tillhandahåller och det kanske är detta du felaktigt tolkar som att de kräver att programmet ständigt är igång?

Ingenting nämns heller om att de samlar in uppgifter när du inte använder deras produkter och tjänster men skulle så ske är det i så fall information om tekniska aspekter och inte heller här någon typ av kameraövervakning.

Länka gärna till passande dokument och hänvisning till ev. paragraf för just nu låter det mest som falska rykten som du hört av en 'kompis kompis'.

Skickades från m.sweclockers.com

Nedan från privacy policy:
What information:
"Information about the games, content, or other apps installed on your device or provided through our Services, including from third parties;" - Detta inkluderar spel, film, porr... Inte bara deras produkter.

"Information about your physical movements and dimensions when you use a virtual reality headset." - Äsch då, dom slarvade och råkade skriva lite för luddigt. Men Facebook kan ju omöjligt ha gjort det med flit, dom måste mena tracking av prickarna bara? Det är ju ett väldigt etiskt företag. (http://www.pnas.org/content/111/24/8788)

"We use the information we collect to send you promotional messages and content and otherwise market to you on and off our Services. We also use this information to measure how users respond to our marketing efforts." - Gillar hur det står "on and off our services", menar dom att man får reklam på Facebook eller utanför detta också? Det är iaf ganska tydligt vad de vill ha ut av ditt användande.

“third parties may also collect information about you through the Services” - Läs vem som helst... Vad menar dom med Services, inte "OVRServer_x64.exe" servicen hoppas jag...

Finns väldigt många trådar om "OVRServer_x64.exe" som körs i bakgrunden och använder väldigt mycket bandbredd. Framförallt verkar servicen vara igång oavsett om du har igång/inkopplat headset.

http://imgur.com/a/iH6WJ

Värt att tänka på är också valet av "sensorer", där IR-sensorer är en bättre och 100-1000 ggr snabbare teknik för att spåra prickarna på hjälmen. Jag tror knappast det är ett misstag att välja kameror istället. Visst, om man ska tänka positivt så kanske det finns nån plan att i framtiden kunna scanna tex armar och ben eller för att kunna se rummet i ditt headset så du håller dig ifrån möbler och väggar. Men det kan fortfarande missbrukas och är det nåt företag i världen som skulle missbruka det så är det Facebook.

Permalänk
Medlem

@Liff Till skillnad från HTC och Valve menar du? Jag tycke att jag var ganska tydlig med att alla är lika goda kålsupare och att jag inte på något sätt tar Facebook i försvar. Samma problem existerar för alla VR-headset (och de flesta digitala tjänster över huvud taget) tillgängliga på marknaden idag men du fick det att låta som att Rift/Facebook står ut från mängden och inhämtar mer data än andra aktörer.

Om du t.ex. läser Valves integritespolicy skriver de samma sak, att de inhämtar personlig information och är fria att dela med sig av det till valfri tredje part precis som HTC som även de använder din information i marknadsföringssyfte.

Att 'rörelsemönster' skulle handla om kameraövervakning är bara befängt och det borde till och med du inse, eller menar du att de har personal som tittar igenom alla kamerainspelningar i realtid av okänd anledning?

Valet av kamera framför IR kan bero på en så enkel sak som att tekniken inte var mogen. Rift hade trots allt funnits i flera år innan Vive ens utannonserades men jag är inte tillräckligt insatt i den tekniska biten för att kunna förklara i bättre detalj, förhoppningsvis kan någon bättre informerad användare upplysa oss.

Eller så kanske allt bara är en sammansvärjning för att få total kontroll över oss. Det kanske är Illuminati, eller varför inte aliens?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tycke att jag var ganska tydlig med att alla är lika goda kålsupare och att jag inte på något sätt tar Facebook i försvar.
Skickades från m.sweclockers.com

I början var du ganska tydlig med att det var paranoia och att du inte kunde hitta nåt som styrker det jag säger. Så du håller med om att det är integritetskränkande?

Att andra företag har liknande integritetspolicy är förkastligt, men jag pratar inte om dem. Det stora problemet är fortfarande att det är Facebook som står bakom.

Skrivet av ågren:

Att 'rörelsemönster' skulle handla om kameraövervakning är bara befängt och det borde till och med du inse, eller menar du att de har personal som tittar igenom alla kamerainspelningar i realtid av okänd anledning?
Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror de får använda det till det om de vill med hänvisning till hur luddigt det är skrivet, inte alls befängt. Som det är nu så säger Oculus att det "för tillfället" inte finns nån datamining men det lär ju ändras.

Dom kommer att titta på det som är intressant. Dom lär knappast sitta och planlöst kolla igenom rörelsemönster från en 4 timmars spelsession, men att analysera hur man reagerar och rör sig på olika specifika händelser i ett spel/en film/porrfilm lär dom göra. Antagligen väldigt sällan av en människa. Dom uttryckligen säger att dom ska göra det i marknadsföringssyfte.

Om jag skulle skaffa Facebook (lär inte hända) så vet jag vad jag ger mig in på, det jag skriver och tittar på kommer att analyseras och det är det som hela affärsmodellen går ut på, man betalar inte för Facebook på annat sätt. Men om jag ska betala 5000+ kr för ett VR-set så ska det vara utan "spyware", oavsett tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liff:

I början var du ganska tydlig med att det var paranoia och att du inte kunde hitta nåt som styrker det jag säger. Så du håller med om att det är integritetskränkande?

Att andra företag har liknande integritetspolicy är förkastligt, men jag pratar inte om dem. Det stora problemet är fortfarande att det är Facebook som står bakom.

Det finns ju fortfarande ingenting som styrker det du påstår, t.ex. att man skulle övervakas via kamerasensorerna, och integritetsskyddet är som sagt knappast sämre än alternativen. Snarare tvärtom, om något är Facebook åtminstone väldigt öppna med vilken data de inhämtar och att informationen används till saker som marknadsföring.

Jag håller med om att det är integritetskränkande om det du påstår skulle stämma men att man betalar för en produkt är knappast samma sak som att man köper sig fri från datainsamling. I just det här fallet med VR-headset så är alternativet minst lika illa ur integritetssynpunkt men det verkar inte beröra dig nämnvärt.

Du säger dig ha avbeställt din Rift när du fick en orderbekräftelse där du informerades om att det är Facebook som numer ligger bakom Oculus vilket låter väldigt märkligt med tanke på att du verkar vara ganska insatt i de tekniska aspekterna osv.

Läser man villkoren och tar dem för vad de är så friskriver sig alla företag nästan från all form av ansvar och att HTC skulle vara bättre är föga troligt, de skriver uttryckligen i sin integritetspolicy att de äger rätt att efter eget tycke sälja dina personuppgifter och annan inhämtad information till vem som helst.

Skrivet av HTC:

When you use our devices, download and use our applications, or access the Services from your device, we may also log information related to your device and your use of our applications and Services. We may log, for example, the date you activate your device, your location, phone number, device type, serial number, device identifiers (e.g., IMEI, MEID, serial number, CID, MID and MCC ID Number or SIM card ID), the types and versions of mobile operating systems on your device, applications and software you install and use and how you use them, content you view or use and time-stamped logs of data exchanges.
[...]
Others, including third party analytics service providers and third party ad service providers, as described in the section below, may also automatically collect the same or similar information about you and your device when you use the Services, including personally identifiable information about your online activities over time and across third party website and applications.
[...]
link or combine your personal information with other information we get about your use of other HTC Services and from third parties for the purposes that we disclose in this policy, including to help understand you and your needs, and provide you with recommendations, better service and customised marketing
[...]
We may share your personal information as follows:
For the purposes of a business deal (or negotiation of a business deal) involving sale or transfer of all or a part of our business or assets. Business deals may include any merger, financing, acquisition or bankruptcy transaction or proceeding.

Gällande insamlingen av din längd, rörelser m.m. så nämner HTC ingenting om det trots att de gör exakt samma sak. Är inte det ännu värre? Tycka vad man vill om Facebook men de är åtminstone transparenta till skillnad från HTC som utelämnar viktiga aspekter (bl.a. ovan nämnda 'rörelsemönster') och i många fall försöker att överföra ansvaret för deras handlingar till en tredje part.

Den här diskussionen börjar gå till överdrift och jag vill inte klydda ner tråden mer men tar gärna diskussionen vidare per PM om intresse finns. Hur som helst tycker jag synd om dig och att du väljer att inte ta del av i stort sett all modern teknik p.g.a. integritetsskäl och om du vore lite mer öppen skulle du kunna få uppleva helt otroliga saker som t.ex. VR.

Jag har själv inget Facebookkonto, undviker att använda Google och har allmänt ganska bra koll på hur jag spåras via nätet men någonstans måste man ändå göra avkall på den personliga integriteten för att kunna ta del av produkter och tjänster. Sorgligt, absolut, men tyvärr omöjligt att undvika i dagens storebrorssamhälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

undvika allt i form av ny teknik och digitalisering och särskilt saker som innehåller GPS, kamera eller mikrofon

Det är i praktiken omöjligt att totalt undvika, men det är inte svårt att åtminstone begränsa. Facebook är relativt enkelt att undvika; ha inte något Facebook-konto, blockera allt Facebook-relaterat på webben t.ex. med uMatrix (vilket den gör per default) och låt bli Oculus-produkter. Done, done and done.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liff:

Finns väldigt många trådar om "OVRServer_x64.exe" som körs i bakgrunden och använder väldigt mycket bandbredd. Framförallt verkar servicen vara igång oavsett om du har igång/inkopplat headset.

http://imgur.com/a/iH6WJ

Installera Oculus Tray Tool (feeware). Problemet löst

Citat:

Värt att tänka på är också valet av "sensorer", där IR-sensorer är en bättre och 100-1000 ggr snabbare teknik för att spåra prickarna på hjälmen. Jag tror knappast det är ett misstag att välja kameror istället. Visst, om man ska tänka positivt så kanske det finns nån plan att i framtiden kunna scanna tex armar och ben eller för att kunna se rummet i ditt headset så du håller dig ifrån möbler och väggar. Men det kan fortfarande missbrukas och är det nåt företag i världen som skulle missbruka det så är det Facebook.

???

Kan ha fel vad det gäller just OR men mig veterligen så är IR sensorer kameror utan IR filter.

Permalänk
Medlem

Jag beställde i söndags kväll (23/7) och fick bekräftelse direkt efter. Däremot har ordern inte ändrat status från "Beställning" än. Nån mer än jag som beställt och inte fått uppdaterad status? Tycker det är dåligt med information från Oculus sida angående leveranstider och eventuella förseningar.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB