Samsung Galaxy Note 7 Fan Edition plockas isär av Ifixit

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Note 7 Fan Edition plockas isär av Ifixit

Kort efter lanseringen av nya Galaxy Note 7 Fan Edition plockas den nu isär av Ifixit, vilka rapporterar om ett mindre batteri med lägre kapacitet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Först tänkte jag att FAN edition inkluderade en fläkt för att kyla batteriet från överhettning, men det var tydligen en annan sorts fan de syftade på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@henkiii: Jag som nästan inbillade mej att bakgrundsbilden skulle vara på fan själv....

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk

Då Note 7 är förbjuden att ta med på flyg osv, gäller det även denna modell? Kan tänka mig att den kan bli problematiskt att förklara för säkerhetspersonalen på flygplatsen.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Entusiast

Snälla byt ut artikelns val av Förbrukning mot Kapacitet. Blir ju helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejprullen:

Då Note 7 är förbjuden att ta med på flyg osv, gäller det även denna modell? Kan tänka mig att den kan bli problematiskt att förklara för säkerhetspersonalen på flygplatsen.

Är 99% säker på att detta inte gäller Note 7 Fan Edition!
Och att säkerhetspersonalen på flygplatsen har fått/får info om detta.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejprullen:

Då Note 7 är förbjuden att ta med på flyg osv, gäller det även denna modell? Kan tänka mig att den kan bli problematiskt att förklara för säkerhetspersonalen på flygplatsen.

hur tänker du ? dom har ju fixat problemen med denna även om man kan bli lite nojjig så ska den liksom inte drabbas av samma problem note 7 led av.. sen om flygbolagen kommer neka vettefan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

Snälla byt ut artikelns val av Förbrukning mot Kapacitet. Blir ju helt fel.

Det finns en knapp för att rätta artiklar.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

Vore ju för jävligt om även denna sätter eld på sig själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Note 7 fan också edition

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Undra vem som kom på namnet.

Notan 7 blir så het att den börja brinna vi löser det med att sätta ordet fan så förstår dom att den inte blir het mer.

Kan inte sluta att tänka på det här vare gång jag ser en Note 7.

Ledsen om någon tog lila upp för mina skämt.

Dold text
Skrivet av RVX:

Vore ju för jävligt om även denna sätter eld på sig själv

Skickades från m.sweclockers.com

Om den inte vill brinna så kanske man få hjälpa den lite med det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Undra vem som kom på namnet.

Notan 7 blir så het att den börja brinna vi löser det med att sätta ordet fan så förstår dom att den inte blir het mer.

Kan inte sluta att tänka på det här vare gång jag ser en Note 7.
https://media.giphy.com/media/26ueYt2FQR2A8JfSo/giphy.gif

Ledsen om någon tog lila upp för mina skämt.

Dold text

Om den inte vill brinna så kanske man få hjälpa den lite med det.

Haha! Gta modden är ju för härlig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Note 7 fan också edition

Note 7 "men va fan"-edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Note 7 fan också edition

Den svenska korrekta översättningen med andra ord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som skulle kunna tänka mig att köpa en sådan om priset blir typ som 1+5? Själv har jag en 1+3t som strular med wifi om dom inte lyckas ge mig en fungerande mobil nu med tre försök, kommer jag leta nu mobil och då låter note 7 fe som ett bra val.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Är det bara jag som skulle kunna tänka mig att köpa en sådan om priset blir typ som 1+5? Själv har jag en 1+3t som strular med wifi om dom inte lyckas ge mig en fungerande mobil nu med tre försök, kommer jag leta nu mobil och då låter note 7 fe som ett bra val.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle köpa Note alla dagar i veckan, om.....dom inte envisades med egde på alla sina nuvarande och kommande Note modell.
Hur mycket priset denna ligger på vet jag inte på rak arm, å vill man ha en är det med största sannolikhet gråimport som gäller.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Först tänkte jag att FAN edition inkluderade en fläkt för att kyla batteriet från överhettning, men det var tydligen en annan sorts fan de syftade på

Skickades från m.sweclockers.com

Fanatic edition. Prepare to be blown away!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

hur tänker du ? dom har ju fixat problemen med denna även om man kan bli lite nojjig så ska den liksom inte drabbas av samma problem note 7 led av.. sen om flygbolagen kommer neka vettefan..

Exakt det hävdade Samsung förra gången de bytte batteri i den. Det gick ju bra (not).

Inte säkert att alla flygbolag är sugna på att chansa att det blir "tredje gången gillt".

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Note 7 Fan Edition kommer endast släppas i Sydkorea. Även Samsung bestämmer släppa den i andra regioner senare, så är priset ändå för högt för en utdaterad modell och Note 8 kommer snart också.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inaktiv

Galaxy Note 7 No Fire Explosion Edition borde den heta, vilken PR snubbe kom det nuvarande namnet? Bortsett från denna funktion som mitt namnförslag föreslog, så handlar det om en sämre nalle än originalet då den har mindre batteri.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Först tänkte jag att FAN edition inkluderade en fläkt för att kyla batteriet från överhettning, men det var tydligen en annan sorts fan de syftade på

Skickades från m.sweclockers.com

Fan ..aka hin håle edition som du ger till en nära släkting så är arvet säkrat inom en snar framtid och varför vänta på något som rättmäktigt är ditt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag skulle köpa Note alla dagar i veckan, om.....dom inte envisades med egde på alla sina nuvarande och kommande Note modell.
Hur mycket priset denna ligger på vet jag inte på rak arm, å vill man ha en är det med största sannolikhet gråimport som gäller.

Gråimport känns lite riskabelt ifall mobilen börjar brinna eller andra problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Gråimport känns lite riskabelt ifall mobilen börjar brinna eller andra problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Var lite det jag syftade på
Föredrar att helst handla så mycket som möjligt från svenska återförsäljare utifall nånting skulle hända.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Note 7 Fan Edition kommer endast släppas i Sydkorea. Även Samsung bestämmer släppa den i andra regioner senare, så är priset ändå för högt för en utdaterad modell och Note 8 kommer snart också.

Kanske också bara för landbruk, och inte i luften. 😀

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/