Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv

Min Oculus Rift skickades nu under kvällen. Ni andra som har beställt bör ta en titt på order-sidan på erat konto på Oculus sida om era skickats med. Jag har inte fått något mail utan statusuppdateringen och trackingnummer syns på själva ordersidan.

I mitt fall är det två trackingnummer, troligen skickas Rift och Touch separat. Får hoppas de kommer fram lagom till helgen iallafall.

Skrivet av martinot:

Jo, även PlayStaion Now kommer att i nästa månad att sluta supporta många av Sonys egna produkter (PS3, Vita, egna Sony-TV). Förutom nuvarande generations PS4 så är det PC/Windows som ersätter alla Sonys egna produkter.

https://www.polygon.com/2017/2/15/14627922/playstation-now-di...

Hehe, var fler produkter än jag väntat mig som hade stöd. Speciellt alla de där tvapparaterna. Men det kanske var "smartTV" där PS Now var i form av app förvisso.

Elefanten i rummet är att PS Vita fortfarande inte dödförklarats, även om detta kan ses som en del i den riktningen.
Se exempelvis https://www.wired.com/2015/05/playstation-vita-legacy/ , plattformen har varit död rätt länge. Spel dyker fortfarande upp, indietitlar och annat som inte säljer i några större mängder. Sony dumpade plattformen för längesedan.
Observera att artikeln är lite drygt två år gammal, situationen har fortsatt år efter år. Marknad finns det, Nintendos Switch säljer riktigt bra trots att många förutsåg att den inte skulle sälja alls.

Riktigt synd, PS Vita är en trevlig handhållen konsol som fortfarande skulle kunna sälja om den dels tillverkades men också supportades bättre av Sony men även tredjepartare.

Permalänk
Medlem

Beställde seagate-hdd från multitronic inom ett par minuter från inlägget i den andra tråden. Fick ingen bekräftelse, men det reserverades pengar iaf. Såg nu att pengarna har trillat tillbaka, allt detta utan kontakt från företaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Komplett har en Samsung C34F791 (34'' LED Curved, 1440p, VA, 100hz, 4ms, quantum dot, freesync) för 8490:- vilket är 15% rabatt gentemot originalpris.

Nästa på prisjakt är Inet med 9790:-

Fått öva på min självkontroll med den här skärmen flera gånger, bra sugen på den nu med... MEN, köp den inte för freesyncens skull åtminstone då den är helt trasig under 80hz och skapar slumpmässigt skärmflimmer... Vi konsumenter verkar få agera QC/QA på nästan alla dyrare skärmar..

Permalänk
Medlem

@Mix0r:

Jag la också en order med "betala i butik" hos Compliq men jag fick redan första vardagen efter beställningen mail från VD där de upplyste om lagerfelet samt beklagade det inträffade. Så jag är nöjd med hur de hanterade det hela, synd att du fick sämre behandling.

Permalänk
Medlem

@Mellowk:

Där ser man! Kanske en miss med min mail eller något, ah well.

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

Tack för tipset på dessa hörlurar.
Har beställt ett par och hoppas att de är så bra som mina efterforskningar verkar ge sken av.
Officiell hemsida: u-JAYS
Närmaste pris på Prisjakt är 499 kr på CDON.se.
Betyget på prisjakt är 8.76/10 från 16 omdömen vilket jag anser vara riktigt bra.

Redan när hörlurarna såldes för fullpris (ca 2300 kr år 2016) fick de bra betyg.
Mobil.se 8/10
ljudochbild.se 4/6
Majorhifi.com

Lade till länk till officiell hemsida
Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Tack för tipset på dessa hörlurar.
Har beställt ett par och hoppas att de är så bra som mina efterforskningar verkar ge sken av.
Officiell hemsida: u-JAYS
Närmaste pris på Prisjakt är 499 kr på CDON.se.
Betyget på prisjakt är 8.76/10 från 16 omdömen vilket jag anser vara riktigt bra.

Redan när hörlurarna såldes för fullpris (ca 2300 kr år 2016) fick de bra betyg.
Mobil.se 8/10
ljudochbild.se 4/6
Majorhifi.com

Köpte också ett par. Lite tråkig frakt men kunde inte låta bli när du skrev de en gång kostat 2300...

https://www.youtube.com/watch?v=PdG52OyXD-8 - och där utgår han ifrån ett par 2000kr-lurar.

Skulle köpa ett par till. Kostar 500kr

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Köpte också ett par. Lite tråkig frakt men kunde inte låta bli när du skrev de en gång kostat 2300...

https://www.youtube.com/watch?v=PdG52OyXD-8 - och där utgår han ifrån ett par 2000kr-lurar.

Skulle köpa ett par till. Kostar 500kr

Var 199 pix tidigare. Verkar som de höjt priset 2,5 ggr nu.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Är Sony MDR-100ABN lika bra som 1000X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Är Sony MDR-100ABN lika bra som 100X?

Menar du MDR-1000X så är svaret nej.

Annars är MDR-100ABN en bra lur.
Är nöjd med ljudet på min och de sitter väldigt skönt på huvudet.

Permalänk

@martinot:

Såg det jag med.
Gissar att den som skulle skriva in 499, missade fyrans tangent på numpaden och slog en etta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Menar du MDR-1000X så är svaret nej.

Annars är MDR-100ABN en bra lur.
Är nöjd med ljudet på min och de sitter väldigt skönt på huvudet.

Vad är största skillnaderna och har någon provat bägge?
halva priset lixom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Vad är största skillnaderna och har någon provat bägge?
halva priset lixom...

Jag skulle säga att MDR-1000X är lite bättre på alla plan jämfört med MDR-100ABN, men personligen tycker jag inte det väger upp för prisskillnaden. Dock, om man vill ha det absolut bästa, ska man självklart köpa MDR-1000X om man har råd med dem. Men om man har en ansträngd budget tycker jag att MDR-100ABN är ett perfekt alternativ för betydligt mindre peng. Jag är supernöjd med mitt par.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wifi:

Jag skulle säga att MDR-1000X är lite bättre på alla plan jämfört med MDR-100ABN, men personligen tycker jag inte det väger upp för prisskillnaden. Dock, om man vill ha det absolut bästa, ska man självklart köpa MDR-1000X om man har råd med dem. Men om man har en ansträngd budget tycker jag att MDR-100ABN är ett perfekt alternativ för betydligt mindre peng. Jag är supernöjd med mitt par.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Vad är största skillnaderna och har någon provat bägge?
halva priset lixom...

1000X är nyare och har ännu bättre brusreducering, men funktionsmässigt är det inga skillnader vad jag vet.

Recension av 100ABN hos M3 - Länk

Recension av 1000X hos M3 - Länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Corsair Gaming K63 Tangentbord
Ord. pris 848:- NU 648:- Närmsta på prisjakt 849:-

Någon som äger ett eller har testat och kan bekräfta om det är bra eller anus?
Skulle vilja köpa ett stabilt tenkeyless-tangentbord för under 1000-lappen.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Någon som äger ett eller har testat och kan bekräfta om det är bra eller anus?
Skulle vilja köpa ett stabilt tenkeyless-tangentbord för under 1000-lappen.

https://www.komplett.se/product/820356/gaming/gamingmoss-tang...

Detta hade jag köpt istället. Bättre kvalité överlag.
Har använt båda och tyckte att cooler master kändes bättre. Corsair kändes bara billigt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

https://www.komplett.se/product/820356/gaming/gamingmoss-tang...

Detta hade jag köpt istället. Bättre kvalité överlag.
Har använt båda och tyckte att cooler master kändes bättre. Corsair kändes bara billigt.

Jag är mer pepp på cooler master än corsair tangentbordet på grund av det minimalistiska stuket, men sjukt många tycks klaga på undermålig kvalité på belysningen så känns inte kul om det skulle balla ur.
Sen är K63 hyggligt nytt medans CM tangentbordet känns antikt, men kanske inte är relevant?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Jag är mer pepp på cooler master än corsair tangentbordet på grund av det minimalistiska stuket, men sjukt många tycks klaga på undermålig kvalité på belysningen så känns inte kul om det skulle balla ur.
Sen är K63 hyggligt nytt medans CM tangentbordet känns antikt, men kanske inte är relevant?

Jag vet inte hur stor skillnad det är på det där CM tangentbordet och det jag köpte: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3611827
Funkar jättebra hittills i alla fall, gav dock endast 799:- för det på kompletts rea.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pulver:

1000X är nyare och har ännu bättre brusreducering, men funktionsmässigt är det inga skillnader vad jag vet.

Recension av 100ABN hos M3 - Länk

Recension av 1000X hos M3 - Länk

De funkar prima.
Har man Iphone och inte kan använda LDAC finns det 0 anledningar att köpa den mycket dyrare 1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Jag är mer pepp på cooler master än corsair tangentbordet på grund av det minimalistiska stuket, men sjukt många tycks klaga på undermålig kvalité på belysningen så känns inte kul om det skulle balla ur.
Sen är K63 hyggligt nytt medans CM tangentbordet känns antikt, men kanske inte är relevant?

Missat Cooler Master Masterkeys Pro M RGB Cherry MX Brown?

1390:- 890:- om du beställer idag, beställde själv ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyNik:

Missat Cooler Master Masterkeys Pro M RGB Cherry MX Brown?

1390:- 890:- om du beställer idag, beställde själv ett

Det fick bli ett Corsair K63 ändå, hoppas jag blir nöjd

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

De funkar prima.
Har man Iphone och inte kan använda LDAC finns det 0 anledningar att köpa den mycket dyrare 1000x.

Jasså? 0 säger du?
Så vi tar matematiken först
Lägsta pris någonsin för 1000x vs 100abn ca 2300 vs 1700 = 600 kr pris skillnad

1. 1000x har varit nere på den nivån bra fler gånger än 100abn har, som normalt går på ca 2k vs 3k för 1000x.

2. Är 1000x värd skillnaden vs 100abn? Beror fullständigt på användning. Är din prio TYSTNAD så tjänar du fortfarande mer på att köpa hörselkåpor (3M) + hörsnäckor (finns en orsak till att den kombon används för proffs spelare på LAN) = 1000x

3. 100abn har problem med vind utomhus, vilket så vitt jag vet 1000x inte har. = 1000x
4. Batteritid = 1000x
5. Komfort = 1000x
6. Inställningsmöjligheter = 1000x
7. Ljudkvalitet = 1000x

dvs i princip så är 100abn det logiska valet om man endast ska använda dom till att åka fram och tillbaka till jobbet/skolan kommunalt.
I övrigt så står 1000x som ganska klar vinnare.

1000x vs QC35 däremot är en mycket intressantare "strid" och helt oavgjord då det till slut hamnar på preferenser

Fast iofs, har man preferensen iPhone så varför inte göra som alla andra som har en iPhone och köp "Beats by Dre" nice stuff för iPhone

/Fd ägare till bla QC35, 100abn & 1000x
Kör nu kombo QC30 (kontor) + Ath-anc40bt (generellt) + 3M kåpor (för flyg + tåg)

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem

Corsair Gaming K95 RGB MX Red

1290:-

Veckans fynd på Netonnet: https://www.netonnet.se/art/veckansklipp/corsair-gaming-k95-r...

Närmaste pris på prisjakt, 1799:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2813147

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Fick bli ett nytt K95 Brown, lite G-knappar är aldrig fel.
Brukar sällan köpa dyra tangentbord utan sällan över 500kr men har känt under en längre tid nu att nästa tangentbord jag köper ska hålla lite klass. Hoppas man blir nöjd!

Som jag förstått det är Brown bättre om man skriver desto mer och Red är för de som spelar mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Fick bli ett nytt K95 Brown, lite G-knappar är aldrig fel.
Brukar sällan köpa dyra tangentbord utan sällan över 500kr men har känt under en längre tid nu att nästa tangentbord jag köper ska hålla lite klass. Hoppas man blir nöjd!

Som jag förstått det är Brown bättre om man skriver desto mer och Red är för de som spelar mycket?

Var o knapprade på det i butiken och får säga att det låter ganska mycket om man nu gillar sådant. Detta är så klart i jämförelse med ett 15 tal andra i butiken.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Var o knapprade på det i butiken och får säga att det låter ganska mycket om man nu gillar sådant. Detta är så klart i jämförelse med ett 15 tal andra i butiken.

Netonnet är en av de bästa affärerna att handla ifrån. Alltid generösa med öppet köp.
Älskar netonnet för det. Så det är bara till att testa. Låter det för mycket blir det ett återköp men jag är inte så kräsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Webhallen har kampanjpris på Samsung 850 Evo 1TB till och med imorgon den 20/7 för 2790 kr.

https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/208493-samsu...

Närmast på Prisjakt är 3290 kr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2880213

Bra pris. 1år sedan de var nere på den nivån.

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på SSDn ifrån webhallen.
Men vet inte riktigt vad jag ska med den till.

Vore nice att kunna ha torrents på sin 850 evo 500gb och slippa mekanisk disk helt när det gäller torrents, hdd orkar inte med efter ett tag och blir slö som sirap.

Fast ändå 2800:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sjukt sugen på SSDn ifrån webhallen.
Men vet inte riktigt vad jag ska med den till.

Vore nice att kunna ha torrents på sin 850 evo 500gb och slippa mekanisk disk helt när det gäller torrents, hdd orkar inte med efter ett tag och blir slö som sirap.

Fast ändå 2800:-

Har du SSD:n på då hela tiden? Vad är den i så fall kopplad till, en NUC?