Mass Effect: Andromeda får gratis testversion

Permalänk
Melding Plague

Mass Effect: Andromeda får gratis testversion

Ett par månader efter lanseringen av Mass Effect: Andromeda får nu spelet en gratis testversion, något som tidigare endast varit tillgängligt för Origin Access- och EA Access-medlemmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Skulle gärna se demon på spel innan de släpps nu känns det väl lite sent?

Permalänk
Medlem

Önskade att mer spel fick sådana testversioner dag ett, så att man kan testa om spelet ens är spelbart. Mafia 3 i 2560x1440 med ett 1080Ti är helt ospelbart, men hur ska man kunna veta det innan man testar spelet?

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på en Complete/Gold edition av ME 1-3 , hade den släppts tillsammans med Andromeda så hade jag köpt alltihopa , det här känns mest som en panikgrej för att spelet säljer för dåligt , men det kanske inte är så lätt att göra en uppföljare till en sån succe^^

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Nu har ju Origin Money-back guarantee inom 24h så det har ju alltid funkat o testa spelen på deras platform.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Skulle gärna se demon på spel innan de släpps nu känns det väl lite sent?

Inte alls, jag har lirat ME 1, 2, 3 säkerligen 200h sammanlagt, men har inte plockat upp Andromeda, kanske ska testa demon, men spelet verkade ganska kass.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Ganska tydligt att spelet inte säljer. Sannolikt är den här demon tillsammans med borttagandet av Denuvo ett sätt att försöka få folk att prova på spelet. Möjligen är detta ett sista försök att rädda satsningen, men det är ganska halvhjärtat i så fall. EA har fortfarande inte sagt något om DLC.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Bloodstainer:

Inte alls, jag har lirat ME 1, 2, 3 säkerligen 200h sammanlagt, men har inte plockat upp Andromeda, kanske ska testa demon, men spelet verkade ganska kass.

Spelet är faktiskt sjukt bra! Jag gillar verkligen ME1 över tvåan och framförallt trean och det känns som att det gått tillbaka till rötterna lite. Spelet är helt sjuuukt stort men lider lite av utvecklingsproblemen de haft (http://kotaku.com/the-story-behind-mass-effect-andromedas-troubled-five-1795886428 läsvärt!).

Sen patch 1.05 är spelet rätt buggfritt och animationerna helt okej. Det är inte The Witcher 3 men spelet håller väldigt hög standard i övrigt och är förvånansvärt lättdrivet. Synd att det ligger på Origin bara.

Skrivet av mpat:

Ganska tydligt att spelet inte säljer. Sannolikt är den här demon tillsammans med borttagandet av Denuvo ett sätt att försöka få folk att prova på spelet. Möjligen är detta ett sista försök att rädda satsningen, men det är ganska halvhjärtat i så fall. EA har fortfarande inte sagt något om DLC.

Ja, definitivt. Det är synd då spelet har sjukt stor potential. Jag vill verkligen ha en uppföljare för spelet levererade utan tvekan Mass Effect-anda!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Spelet är faktiskt sjukt bra! Jag gillar verkligen ME1 över tvåan och framförallt trean och det känns som att det gått tillbaka till rötterna lite. Spelet är helt sjuuukt stort men lider lite av utvecklingsproblemen de haft (http://kotaku.com/the-story-behind-mass-effect-andromedas-troubled-five-1795886428 läsvärt!).

Sen patch 1.05 är spelet rätt buggfritt och animationerna helt okej. Det är inte The Witcher 3 men spelet håller väldigt hög standard i övrigt och är förvånansvärt lättdrivet. Synd att det ligger på Origin bara.

Ja, definitivt. Det är synd då spelet har sjukt stor potential. Jag vill verkligen ha en uppföljare för spelet levererade utan tvekan Mass Effect-anda!

Kotaku är ett nej för mig, hoppar den "artikeln" har inte lirat klart Witcher 3, så de skulle få slåss om tiden med de spelet i så fall, och dessutom så spelar jag ME för RPG elementen, och side characters. Har alltid tyckt Gameplay i ME vart de sämsta med spelen

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Bloodstainer:

Kotaku är ett nej för mig, hoppar den "artikeln" har inte lirat klart Witcher 3, så de skulle få slåss om tiden med de spelet i så fall, och dessutom så spelar jag ME för RPG elementen, och side characters. Har alltid tyckt Gameplay i ME vart de sämsta med spelen

Tråkigt! Det är en otroligt välskriven artikel, riktigt journalistarbete!

Ja då är ME:A något för dig! Jag känner samma!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Jag väntar fortfarande på en Complete/Gold edition av ME 1-3 , hade den släppts tillsammans med Andromeda så hade jag köpt alltihopa , det här känns mest som en panikgrej för att spelet säljer för dåligt , men det kanske inte är så lätt att göra en uppföljare till en sån succe^^

Trilogin fanns att köpa på GAME innan dem la ner minns jag.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Tråkigt! Det är en otroligt välskriven artikel, riktigt journalistarbete!

Ja då är ME:A något för dig! Jag känner samma!

gillade du Dragon Age:Inquisition och SWTOR?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv

Antar att det hänger ihop med borttagandet av kopieringsskyddet (dvs att det inte hade varit tekniskt möjligt tidigare?)

Permalänk
Medlem

Spelet gjorde ett sensationellt magplask vid lansering och möttes med "ljumna" kommerntarer.
Tyvärr är detta "too little too late". Ett demo skall komma innan spelet släpps, och spelet skall fungera vid lansering. ME:Andromeda missade båda dessa.
Låt oss hoppas att EA/Bioware gör lärdom av detta. Annars dödar de en populär spelserie.
Vi konsumenter har inga problem med att vänta för att få det vi vill. Falska förhoppningar däremot...tar vi inte lätt på i denna värld där alternativen finns väldigt, väldigt nära...

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Bloodstainer:

gillade du Dragon Age:Inquisition och SWTOR?

DA:I är ett rätt okej spel, bra mycket bättre än tvåan och har stor värld. SWTOR gav jag mig aldrig på då jag verkligen inte gillar MMO:s alls. Vadå då?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Inte ens en testversion utan Denuvo kommer få mig att testa spel utvecklat av människor som aktivt sprider anti-vita åsikter som Manveer Heir. Vidrigt.
http://imgur.com/a/vKfZ8?grid
https://imgur.com/r0vxSNc

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sniglom:

Inte ens en testversion utan Denuvo kommer få mig att testa spel utvecklat av människor som aktivt sprider anti-vita åsikter som Manveer Heir. Vidrigt.
http://imgur.com/a/vKfZ8?grid
https://imgur.com/r0vxSNc

Enligt bild så jobbar han med gameplay, alltså inget som påverkar story osv?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

ME:A är så dåligt inte ens piraterna vill ha det....

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Installerade, spelade i 15 minuter, avinstallerade. När ett spel med storyn i centrum är så stelt gällande manus, skådespelarinsatser och ansiktsanimationer gör det bara ont att spela.

Så det var tur att det fanns som gratisversion, så jag slapp betala för att komma till samma insikt!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Lego Master

Bara spelat nån timme hittills, men så himla dåligt är det väl ändå inte?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield