Ultimata teleonen, vilka egenskaper är viktigast för er?

Permalänk
Medlem

Ultimata teleonen, vilka egenskaper är viktigast för er?

Som många andra är jag i köptankarna på en ny mobil, men det är ta-mig-tusan rena djungeln där ute att hitta rätt modell. Värre än att välja tv skulle jag säga.

Mobiler jag kollat på:
Sony Xperia XZ premium snygg, bra prestanda, bluetooth 5.0, Sonys förmåga att underhålla och uppdatera sina enheter vilket jag tycker dom är bäst på för tillfället. Får snabbt nya uppdateringar, även för äldre modeller.
Nackdelar: ok kamera, verkligen inget speciellt av vad förstått.... Vilket är konstigt då dom tillverkar bland dom bästa linserna. Batteritiden verkar vara så där, 4K skärmen drar tydligen rätt så mycket fast den skalar ner upplösningen.

Samsung Galaxy S8/S8 Plus snygg, bra batteritid, fantastisk skärm. Bluetooth 5.0
Nackdelar: E-D-G-E PUNKT. jag kan helt enkelt inte använda det, hade en av modellerna kommit utan det så absolut.

LG G6 snygg, är väl egentligen den enda positiva jag ser med den.
Nackdelar: gammal cpu, litar inte helt på LGs förmåga att uppdatera sina modeller. Efter att ha skaffat min G4 som inte fått en enda uppdatering på ett år litar jag inte helt och hållet på LG på den punkten.

Oneplus 5 snygg (tjatig fördel ), grym batteritid, bra hårdvara, priset.
Nackdelar: endast 1080p, kanske låter löjligt... Men när man suttit med en WQHD skärm så länge är det skillnad att få ner, har inte sett just oneplus irl men...

HTC U11 riktig snygg, bra UI (tycker om sense mest sedan min M7).
Nackdelar: batteritiden imponerar inte.

Finns det ingen modell som uppfyller ens kriterier? Vilka komponenter prioriterar ni mest när ni kollar på en ny telefon?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ska inflika att jag inte är så sugen på diverse Kina-lurar osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kommande Xiaomi Mi Mix 2 kanske?

Permalänk
Medlem

Har sneglat på den. Dock har jag ingen aning om hur pass bra eller dåliga dom är på att uppdatera sina telefoner? Sista jag vill är att sitta med en bra telefon som tillverkaren sedan totalt struntat i bara för att dom lanserat nånting nytt och bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Meh, varför inte Kina lurar ? Grym prestanda för pengarna. Till exempel Xiaomi mi 6, 3500-4500 kr och du får samma prestanda som galaxy S8.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Meh, varför inte Kina lurar ? Grym prestanda för pengarna. Till exempel Xiaomi mi 6, 3500-4500 kr och du får samma prestanda som galaxy S8.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska uppdatera mitt inlägg. Helst vanliga märken pga enkelheten av att kunna köpa i Sverige och om man skulle behöva returnera ex. Känns som det skulle gå betydligt snabbare och lättare än om man skulle importera en lur, behöver gärna input på det punkten dock.

Men, ja kommer det nån riktigt vass modell som uppfyller alla kriterier så kanske

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag köpte ny när Oneplus 5 lanserades men var lite besviken på priset, särskilt när jag insett att jag kanske egentligen inte behöver värsting komponenter.
Slutade med att jag köpte en Lenovo P2 Dark, Kameran är helt okej men inget att hänga i granen, inte heller processorn. Men Har det viktigaste för mig, nämligen Fingeravtrycksläsare, dubbla Sim/SD-kombo, AMOLED 1080P, och 5100mAh batteri. Byggd i metal vilket tillsammans med batteriet resulterar i en något tyngre telefon men känns välbyggd och har själv många gångit svurit över korkade tillverkare som hellre jagar millimetrar och gram istället för att fokusera på vettig batteritid.
Klarar mig utan problem två dagar utan att ladda och skulle antagligen klara upp till en vecka om jag höll tillbaka.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RVX:

Ska uppdatera mitt inlägg. Helst vanliga märken pga enkelheten av att kunna köpa i Sverige och om man skulle behöva returnera ex. Känns som det skulle gå betydligt snabbare och lättare än om man skulle importera en lur, behöver gärna input på det punkten dock.

Men, ja kommer det nån riktigt vass modell som uppfyller alla kriterier så kanske

Om jag ska ta och erbjuda lite kuriosa så beställde en polare OnePlus 5 i söndags via deras hemsida. Den kom fram idag

Själv beställde jag OnePlus 3 förra året men det tog cirka 4-5 arbetsdagar. Returer kan jag såklart inte svara på och det är en mycket giltig punkt, men jag kan ju i alla fall säga att jag fick hjälp inom 1-2 minuter när jag kontaktade OnePlus support för en fråga och leveransen förra året.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Om jag ska ta och erbjuda lite kuriosa så beställde en polare OnePlus 5 i söndags via deras hemsida. Den kom fram idag

Själv beställde jag OnePlus 3 förra året men det tog cirka 4-5 arbetsdagar. Returer kan jag såklart inte svara på och det är en mycket giltig punkt, men jag kan ju i alla fall säga att jag fick hjälp inom 1-2 minuter när jag kontaktade OnePlus support för en fråga och leveransen förra året.

Ja, jag har också fått intrycket att Oneplus har en av den bättre kundservicen när det gäller dom mindre tillverkarna.
Tack för input

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vilken som om den har senaste Android (OTA) i några år, samt är helt obloatad, IP-klassad och har oledskärm.
Det finns dock inte och kommer nog aldrig finnas.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Hedersmedlem

Google Pixel 2 verkar intressant, men lär väl att bli svindyr:/

Androidpolice har publicerat denna bild (rykte)

Källa: Androidpolice

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Google Pixel 2 verkar intressant, men lär väl att bli svindyr:/

Androidpolice har publicerat denna bild (rykte)
https://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2017/07/nexus2cee_p2xl_close_thumb.png
Källa: Androidpolice

Förutom designen som var så där så imponerades jag av Pixel, framförallt batteritiden som verkar helt fenomenalt bra. Kollar man ex swedroids test så ligger den i topp på den punkten.
Dessvärre valde Google, och lär väl troligtvis göra? att ignorera oss nordbor, sen var ju priset helt åt fanders också. Men som sagt, imponerande oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X