Varför hyllas dagens kassa mobiler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, jag säger då det! Snart har vi väl talande maskar som flänger omkring och skjuter bazooka på folk.

#vartärvärldenpåväg

haha, sorry. Ibland blir det fel!

Permalänk
Inaktiv

Smartphone-marknaden har även den gått i fel riktning under en längre tid. Lite som med PC-marknaden som mest bara handlar om RGB-LEDs i dagsläget. Och då är jag gammal nog att minnas när LEDs överhuvudtaget på en dator var något många såg ner på. För mycket utseende, alldeles för lite fokus på själva produkten och hur den är att använda.

Min sista riktiga mobiltelefon, en billig Sony.... någonting.... tappade jag många gånger. Betonggolv från 1,6 meters höjd utan större problem och även i asfalten. Märkena syns fortfarande från när den slagit i asfalt men fungerar bra. Extremt omodern med dagens mått, så mycket handlar ju om appar idag.
Min Nexus 4 gled av bordsskivor och liknande flera gånger (hal baksida) och min nuvarande LG G3 gjorde också det tills jag skaffade fodral till den. Dock har den åkt i golvet sedan dess men då från en halvmeters höjd.

Nu låter det kanske som att jag tappar mina telefoner varenda dag men väldigt sällan det hänt. Sony-telefonen hände det ofta pga att den för mina händer var så liten att det var svårt att få ett bra grepp. Inget problem med min LG G3 (5,5" display) men då istället har den vibrerat av bordsskivor eller så har jag svept ner den i golvet när jag försökt snooza larmet på morgonen hehe.

Sen finns det de som också har problem med att de tappar saker pga sjukdom men det är ju en helt annan problematik med förstås.

Permalänk
Medlem

Tappar aldrig min mobil.

Dem som tappar sina mobiler ska inte ha en iPhone iallafall, alla mina vänner som har en iFån har trasigt glas på sina som skär upp örat om man ska ringa ngn.

Har själv Sony och har haft sen GSM tiden (Sony Ericsson) och alltid fungerat perfekt och ser ut som nya även efter 2-3-4 år.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Forsgren:

haha, sorry. Ibland blir det fel!

Och ibland blir det roligt när det blir fel!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast

Personligen har jag bara tappat min telefon rejält en gång och då var det min gamla Nexus 5 rakt ner i hårt kakelgolv - Resultatet blev en liten skråma i hörnet på chassit, med andra ord mycket imponerande.

Men angående själva fenomenet så tycker jag ju att man får betrakta moderna smartphones för vad de är och det är väldigt dyra, kompakta datorer. Man får helt enkelt se till att inte behandla smartphones som en traditionell "telefon", för de är så mycket mer. Jag tycker därmed att argumentet haltar när man skryter över till exempel Nokia 3310:s hållbarhet, då funktionaliteten i telefonen befinner sig på stenåldern i dagens läge. Vill man ha en sådan "dumtelefon" så kan man köpa en sådan av en hyfsat hållbar variant även idag för en spottstyver.

Men visst kan jag tycka att det borde finnas mycket tjockare smartphones på marknaden också, marknadsförda för att just kunna ta stryk och väga därefter. Jag skulle dock inte uppskatta en telefon på flera hundra gram.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Aldrig pajjat en telefon, tappat min 1+3 i golvet flera gånger.
Farsan tappade sin xperia z5 från taket ner på altanen, blev ett litet märke i kanten.

Är det mer iphones som blir skrot när man tappar de?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Håller med ts. så otroligt onödigt att ha lyxiga material när man måste ha ett skal.

Köpte en galaxy s6 och skippade skyddande skal, samma vecka som jag köpte den så fick jag en spricka på glaset på baksidan. hur? la den på ett gruskorn eller liknande som låg på sängbordet när jag skulle sova fyfan vad sur jag blev när jaj vaknade och 5kkr mobilen ej var hel längre.

swn är den så hal, så man måste nästan ha ett skal för att ej tappa den

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Hade ett fett plånboksskal på min OnePlus3 och första gången jag tappen den medans jag prata så landa den EXAKT på den lilla gnutta av skärmen som var oskyddad och glaset splittrades i tusen bitar. Gick att använda efter och reparationen hos oneplus var ganska billig.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Räcker upp en hand. Min Iphone är som ny efter ett och ett halt år

Det går liksom inte att välja bort material om man vill ha en specifik telefon. Jag köper telefon för dess funktion och får då de estetiska dragen på köpet, så att skydda den med skyddsfilm och skal känns ganska naturligt för att slippa lämna in den för reparation en gång i kvartalet.

https://www.toughgadget.com/best-rugged-smartphones-unlocked/
http://se.dewaltphones.com/

Ha nu en underbar semester!

Exakt den fick kritik för seg cpu och dålig kamera :)....I rest my case u honor..

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig tappat eller haft sönder en mobiltelefon, förutom när jag somnade med mobilen i handen en morgon efter en natt med UFC tittande. När jag vaknade upptäckte jag att det blivit en liten spricka i baksidan av glas, måste ha sulat ner den rätt i golvet när jag somnat och vänt mig om.

Jag tror att mycket beror på att mobilerna blir större nuförtiden, jag hade en Z1 compact när historian ovan utspelar sig och innan det ännu mindre mobiler. Fick hem min Huawei P10 igår och jag slogs av storleken på den. Z1an kunde jag hålla i ett säkert grepp och nå ÖVERALLT på skärmen. Med P10an når jag omöjligtvis det övre vänstra hörnet utan att byta till ett osäkrare grepp. Jag har definitivt inga små händer med likväl känns det inte helt bra att operera telefonen med en hand. Tänk då alla tjejer som springer runt med sina iPhone plus.

Jag känner på mig att P10an kommer glida ur näven en vacker dag.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

[quote

Men angående själva fenomenet så tycker jag ju att man får betrakta moderna smartphones för vad de är och det är väldigt dyra, kompakta datorer. Man får helt enkelt se till att inte behandla smartphones som en traditionell "telefon", för de är så mycket mer. Jag tycker därmed att argumentet haltar när man skryter över till exempel Nokia 3310:s hållbarhet, då funktionaliteten i telefonen befinner sig på stenåldern i dagens läge. Vill man ha en sådan "dumtelefon" så kan man köpa en sådan av en hyfsat hållbar variant även idag för en spottstyver.

Men visst kan jag tycka att det borde finnas mycket tjockare smartphones på marknaden också, marknadsförda för att just kunna ta stryk och väga därefter. Jag skulle dock inte uppskatta en telefon på flera hundra gram.
[/quote]

Fast kompositplast går att göra både snygg och lätt, du tror väl inte ett glasbakstycke sparar vikt?

Permalänk
Medlem

Utvecklingen går framåt. De som vill ha en billig plastmobil med ohygieniskt skal och obefintlig display är mig veterligen inte hindrade att skaffa en sån idag, så jag har svårt att se vad det är för poäng med att sitta och ondgöra sig över andra val?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Jag tappar min mobil HELA tiden, speciellt på gymmet. Den åker verkligen i backen FLERA gånger om dagen. Om man använder hörlurar med sladd och tar ur sin mobil ur fickan hela tiden för att byta låt/spellista på spotify/sms:a/prata så ökar tappchansen exponentiellt.

Men alltså, efter några gånger lär man sig väl att vara lite mer försiktig? Du kanske ska trimma finmotoriken i stället för att gå på gymmet?

PS. Är inte spellistan till för att man ska slippa byta låt hela tiden?

Permalänk
Medlem

Håller med om att dessa smartphoneskärmar har en tendens att gå sönder lätt, tror det har stor betydelse hur pass "otur" man har när den landar.

Tappade min S5a platt pannkaka med skärmen neråt i ett betonggolv kanske 1.30m från golv , hade ett skärmskydd av glas som gick på 200:-? och ett eftermarknadsskal för 250:-? på den, skärmskyddet fick en spricka i sig, drog bort det och kunde inte se en skråma på displayglaset, men ändå hade displayen lyckats dö och gick på 2500:- att laga...

Nästan lite skrattretande när jag jämför med min S3a som lyckades flippa ur min ryggsäck då jag körde motorcykel på bakhjulet i 70-80 blås rakt ner i asfalten och det extra skyddshöljet, plastbaksidan, & batteriet låg utspridda på vägen, för att inte tala om själva telefonen som hade blivit rejält misshandlad och skärmen såg typ ut att ha blivit hammrad på med en hammare, men ironiskt nog startade telefonen och skärmen igång utan problem till skillnad från S5an...

Kanske lite offtopic, men upplever ni också att telefoner blir segare och segare med tiden? Känns som sirap efter att man har haft dom typ 1-2 år? & "reset"/'clearcache etc" hjälper ju inte. Är väl tänkt så att man ska köpa nyaste värsta hela tiden? Leasingtelefoner nästa😁?

Är väl upp med lädret som gäller för att hålla sig med schyssta grejjer som med allt annat😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R5 | Asus X470-F | AMD Ryzen 5 2600 @4.1 | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 1070 SC @2000/4300 | G.Skill Flare X 16GB @3400 CL14 | Seasonic Focus Plus Gold 650w | SanDisk Ultra II 240GB | 860 Evo 500GB | Seagate 1TB | Asus VG248 |

Permalänk
Rekordmedlem

Håller med om att en premiumtelefon ska vara gjord i plast/komposit och absolut inte glas och metall, det borde dessutom vara lagkrav på att batteriet ska vara lättbytt och man borde göra telefonerna tjockare eller på annat sätt se till att batterikapaciteten blir vettig, minst ett par dygn med allt i gång vore lämpligt, dagens telefoner kräver att man har med sig powerbanks för att klara bara ett dygn med skärmen igång och har man datakommunikation och gps i gång aktivt hela tiden så dör de ännu snabbare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Exakt den fick kritik för seg cpu och dålig kamera :)....I rest my case u honor..

Ledsen, mina föräldrar hade inte råd att skicka mig till tankeläsarskolan när jag var liten så din kommentar är i stort obegriplig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Håller med om att en premiumtelefon ska vara gjord i plast/komposit och absolut inte glas och metall, det borde dessutom vara lagkrav på att batteriet ska vara lättbytt och man borde göra telefonerna tjockare eller på annat sätt se till att batterikapaciteten blir vettig, minst ett par dygn med allt i gång vore lämpligt, dagens telefoner kräver att man har med sig powerbanks för att klara bara ett dygn med skärmen igång och har man datakommunikation och gps i gång aktivt hela tiden så dör de ännu snabbare.

Borde det inte vara femårsplaner för produktionen och ransonering av hur många telefoner man får köpa över tid?

Vad är det du behöver ett dygns oavbruten skärmtid till?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Borde det inte vara femårsplaner för produktionen och ransonering av hur många telefoner man får köpa över tid?

Vad är det du behöver ett dygns oavbruten skärmtid till?

Jag vill kunna använda den mobilt, det är jobbigt att hela tiden vara bunden till att kunna ladda inom ett dygn, jag vistas utomhus (tex cyklar) och ett par dygns skärmtid med alla funktioner aktiva skulle behövas för att man verkligen ska kunna vara mobil, idag är det få telefoner som klarar att ha både datakommunikation via 3-4g och gps och skärm igång mer än ett halvt dygn, det drar mer ström än att spela eller titta på film.
Surfplattor orkar med det bättre än telefonerna men en skärm kring 5-6" är lagom stor och säg att man gör telefonen 2-2,5 cm tjock och tålig, den vore då hursomhelst mindre än de mått den får med "skyddsfodral", det är löjligt att inte bygga dem rätt från början så att de klarar sig utan alla tillbehör som ändå gör dem större och som är ett absolut måste då fort man vill använda dem trådlöst.

Telefonen är idag helt bunden till laddaren och batteriet är mer som en liten ups som ger nödkraft medan man förflyttar sig mellan laddare än att det verkligen är en enhet som fungerar trådlöst och som man slipper planerar var och hur man ska kunna ladda näste gång innan strömmen tar slut.
Förr fanns det telefoner som använde 2 bytbara batterier och som kunde växla utan avbrott men det är också lite osmidigt men dagens modeller med jättesmå batterier som ofta sitter fast är en total katastrof vad gäller drifttid i annat än standby.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag upplever inte alls materialvalen som ett problem. Har haft iPhone 3, 4 och 5 samt Sony Xperia Z3. Nu har jag en samsung galaxy S7 genom jobbet. Samtliga i glas och metall. Aldrig haft sönder någon av dem genom att tappa dem eller liknande. Alla blev sålda i bra skick efter ca två år (när jag bytte till nästa) förutom iPhone 4an - den hade jag i fickan när jag själv ramlade i plurret så den dog drunkningsdöden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Herregud vad folk inte tappar sina mobiler i den här tråden 😊
Ni tillhör nog en lycklig minoritet

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så finns det folk som tar hand om sina saker?

Personligen så har jag tappat min s7 edge 3-4ggr men jag bryr mig inte så mycket om den då det inte kostar mig något att laga den oavsett vad som går sönder.

Har haft sönder en telefon genom att tappa den på dem 15 år som jag haft telefon och det var någon tjock plastig ericsson för typ 11 år sedan.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft krossat glas på någon av mina telefoner. Visst något märke i nån hörna har väl hänt men aldrig något allvarligt. Kör dock alltid någon form utav tunt plastskal då många av dagens mobiler är så hala. Har aldrig köpt en telefon pga utseende utan enbart pga insidan. Vilket har gjort att båda telefoner som jag haft efter min HTC har krävt skal pga mer eller mindre hala (iphone 5 och nu en Honor 8).
Men utvecklingen går inte bara på rätt håll.
Från min första mobil som var en Nokia 3210 fram till min HTC dvs 2002-2012 så behövdes inget skal.
Det enda jag är säker på till nästa gång jag ska köpa en telefon är att den ska vara mindre än en Honor8 iallafall!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har aldrig haft sönder någon telefon, Men det kanske beror på att jag inte ägt någon iPhone.

Permalänk
Medlem

Förmodligen hyllas de för att de är rätt så imponerande tekniska bedrifter.
Väldigt få av dem är dock tillverkade för att tappas varje dag. Så om ni bara börjar använda dem som tänkt, istället för att jonglera med dem över betonggolv så ska ni nog också kunna börja uppskatta dem.

Permalänk

Jag har haft, Samsung Galaxy S2, olika Nokia upp till Lumia och sen microsoft Lumia och nu en iphone samt en nexus 6p. (Väntar på One Plus 5)

Har nog tappat alla i marken/golvet någon gång men den enda som fick ett spricka i skärmen var Galaxy s2an och om jag inte minns helt fel hade den varken aluminium eller glas...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ju bara bra för tillverkarna att det är dålig hållbarhet, googla planerat åldrande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det är ju bara bra för tillverkarna att det är dålig hållbarhet, googla planerat åldrande.

Fast planerat åldrande är inte riktigt samma sak som att folk tappar telefonen stup i kvarten.
Om de inte byggt in små, små behållare med såpa/olja som fördelas ut med jämna mellanrum för att försämra greppet...

Permalänk

Jag kan räcka upp en hand på första frågan, har haft ett gäng iPhones, 3G (liten spricka i plasten vid laddkontakten), 4 (smält läckerol i laddkontakten så den dog, inte tappskada dock), en 5 (hel än) och nu en 6s som är hel. Har tappat alla ett flertal gånger, har en 3 årig som som har gått lös på både 5an och 6s och dragit dem i golv och asfalt mm, men ingen av dem har blivit skadade mer än lite kantstötta, vilket jag bara tycker visar att mobilen använts.

använder aldrig skal eller skydd till skärmen heller, det är för fegisar och är så jävla fult.

Har en polare dock, som har förstört 3-5 HTC/Samsung under bara de senaste 4 åren, och han har både skal och skärmskydd... Det extremaste var när han låg på en parkbäng, höjd max 30 cm, och mobilen gled ur fickan ner på gräs, och skärmen sprack.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Fast planerat åldrande är inte riktigt samma sak som att folk tappar telefonen stup i kvarten.
Om de inte byggt in små, små behållare med såpa/olja som fördelas ut med jämna mellanrum för att försämra greppet...

Nja men att medvetet använda ömtåliga material. Inte riktigt samma sak men ändå, går inte att blunda för att tillverkarna vill att prylarna ska gå sönder så man kan köpa nytt.(Kollar på er som har glas på baksidan! Den som kom på det borde straffas.)

Jag hatar att skal och skit på mina mobiler men måste för jag är så klantig. Jag är försiktigt med mina prylar men just mobilen har man ju med sig överallt och befinner sig ofta en bit över marken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Håller med om att en premiumtelefon ska vara gjord i plast/komposit och absolut inte glas och metall, det borde dessutom vara lagkrav på att batteriet ska vara lättbytt och man borde göra telefonerna tjockare eller på annat sätt se till att batterikapaciteten blir vettig, minst ett par dygn med allt i gång vore lämpligt, dagens telefoner kräver att man har med sig powerbanks för att klara bara ett dygn med skärmen igång och har man datakommunikation och gps i gång aktivt hela tiden så dör de ännu snabbare.

Men innebär inte premium även premiummaterial?
Så resonerar jag. Jag är ett stort fan av snygga telefoner med glas och alu och andra material.

Sen får man helt enkelt se till att inte slänga runt mobilen så jävulska.

Men det du skriver här ovanför har säkert en stor marknad. MÅNGA som vill ha en hållbar telefon med top of the line innehåll.
Sen tror jag tyvärr inte någon telefontillverkare vill göra en sådan, särskilt inte med utbytbara batterier.
Allt görs ju idag för att hålla 1-3 år så vi ska köpa nytt. Inte värt att bygga något som håller 10 år. Isåfall ska den antingen kosta 30k+ eller så ska tillbehör såsom extra batterier kosta som en ny telefon 5-9k för att det ska vara värt att skapa en sån..

Sen är det ju givetvis bättre för oss människor, mindre onödig konsumtion och mindre avfall osv. Men det är inte så vi människor fungerar nuförtiden... Vi vill KÖPA KÖPA KÖPA!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är intressantast med det här är att telefonerna som nämnts hyllas för slimmad design, snygga materialval och känslan i handen etc etc. Sedan är det ingen som faktiskt ser den slimmade designen, snygga materialvalen eller får den sköna känslan i handen för att man har på diverse skal för att telefonen ska hålla för minsta lilla.

Jag har själv klarat mig hyfsat bra utan skal och skärmskydd. Men när något hänt har det varit löjligt små grejer som mer eller mindre totalkvaddat telefonen.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore