Permalänk
Medlem

Gamingdator

Tjena behöver lite hjälp med att hitta en riktigt bra gaming dator för högst 20k. Det jag letar efter är en dator som klarar av det mesta på hög grafik och som håller standard något år till 😀 då var jag äntligen hemma och kan fixa till tråden lite :D. Älskar att använda datorn men är inte så insatt i grejerna som sitter på insidan :D. det jag vill är att ha en dator som klarar det mesta på högsta ett par år framöver. windows 10 ska vara med från början då jag har mardrömmar om en simpel sak som att installera os skärm ska inte ingå i priset men datan ska klara av 144hz med en upplösning på 1920x1080 inför framtida skärm köp.

lagt till lite info :D
Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssen:

Tjena behöver lite hjälp med att hitta en riktigt bra gaming dator för högst 20k. Det jag letar efter är en dator som klarar av det mesta på hög grafik och som håller standard något år till 😀

Du får allt ge ut mer info än så. Annars får du ingen kompetent hjälp om man bara skall utgå från det lilla du skrev.

Vilken upplösning kommer du spela på?
Ska windows ingå i priset?
Ska skärm ingå i priset?
Om skärm ska ingå i priset, då återkommer vi till frågan om upplösning igen och ska det vara 60hz eller 144hz tex? Ska skärmen ha stöd för G-sync eller Freesync?

Nu har jag inte tid att rabbla upp allt, men du får en hint av vad du behöver komma med för information för att vi ska kunna hjälpa dig så gott vi kan.

Permalänk
Medlem

Du då inte nämner något om skärm eller kringutrustning så antar jag att du har det redan.
Här är mitt förslag. Du kan ju byta ut grafikkortet om du vill och ta 16GB RAM istället för 32 om du vill komma ner lite i pris.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10533551/