Permalänk
Medlem

windows 7 dual monitors

tjena tjena gött fölks !

finns säkert massa tråds om detta men hittade inge vettigt...

Windows 10 är de ju bara koppla in så får man dubbla taskbars o en skärm minimeras inte o är helt fucked medans man spelar lr minimerar den andra ifrån Fullscreenspel osv... måste man sula hem nåt tredjepartaprogram för dehär som tex displayfusion eller går de o göra på nåt standardsätt som jag har missat ?
Vill ju gärna inte slita upp mer av datorn än vad jag redan gör:P

1 dvd-d skärm
1 dp
win 7 home prem. ( kan de va nåt, saknar skiten stöd ? )

Mvh stixnuts !

Permalänk
Medlem

Va? Vad är problemet? Det är DVI-D du har, inte DVD ;).

Permalänk
Medlem

fint med lite besservissring ......

jag får inte dubbla taskbars tex... vi kan ju börja där

Permalänk
Medlem

@stixnuts: Föreslår att du använder dig av ett korrekt språkbruk till att börja med och så vi förstår vad du vill ha hjälp med. Att påpeka skillnader mellan olika begrepp är inte att försöka verka överlägsen det är fundamentalt för att undvika missförstånd.

Windows 7 har mig veterligen inte stöd för dubbla aktivitetsfält (man jag kan ha glömt bort hur det var).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av stixnuts:

fint med lite besservissring ......

jag får inte dubbla taskbars tex... vi kan ju börja där

Visst är det. Skriv korrekt nästa gång så slipper du det. Gött va?

Dubbla taskbars finns inte i Windows 7 (har jag för mig). Du behöver en tredjepartsprogramvara.
https://www.actualtools.com/multiplemonitors/ ska fungera. Har inte testat den själv.

Permalänk
Medlem

va nån sida som sa att win 7 skulle ha det direkt ur boxen.
men sry men vet inte riktigt hur jag ska förklara mej.. frustrerande som få !

jag testade displayfusion o då fick jag dubbla tasks direkt...
Men ...!
när jag tex startar 1 spel så blir min sekundära skärm halv.. lr vad man kan säga.. ska skicka bild. 1 sek

Permalänk
Medlem

Startar du ett spel i fullskärm i fel upplösning så blir det helt fel i Windows. Inget du kan göra åt det förutom att starta det i fönsterläge istället.

Permalänk
Medlem

cs skiter vi i. det kan nog ordnas. men som sagt den sekundära håller på o o flimrar runt i uplösningar...
win 10 fixade allt original som sagt.. .. även fast de va olika upplösningar överallt
kunde inte heller stretcha spel genom Nvidias kontrollpanel nu .. äh.. t ror jag går tillbax till 1 taskbar snart haha
Kanske skulle kika på appen du länkade ?

http://i.imgur.com/AUtVIUH.jpg

EDIT: ställde in det till default i displayfusion o uninstallade... då försvann min systemdisk från systemet, fick boota manuellt från bios.. höll på o skita på mej..
jag tror ja tar o chillar med dehär o fortsätter härifrån en trygg systempunkt från inatt.... får tack för svaren o beklaga för besväret !
känns inte som att de kommer att gå bättre än såhär haha :S

Permalänk
Medlem

@stixnuts: Låter som problem med grafik drivrutiner eller grafik inställningarna.

När jag ställer skärmarna så tycker jag att Windows egna är lättare att förstå är grafik tillverkarnas när man högerklickar på skrivbordet. Man slipper åtminstone problem som du har nu.

1. Ladda ned nya drivrutiner
2. Få bort de gamla drivrutinerna
3. Installera nya
4. Ställ in med bild/grafik inställningarna

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...
DDU har jag hört är bra på att få bort allt de gamla. Den bruka användas när folk inte har möjlighet att avinstallera de gamla drivrutinerna och ta bort kvarlämnade mappar.