Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingen1202:

Antar att jag då ska köra dem från en usb?

Ja, fast om nätverket fungerar med Windows inbyggda drivrutiner så kan du förstås bara ladda ner dem på datorn i fråga.

Permalänk

Ok, vad bra.

En annan fråga är angående chassifläktarna. Fick med två stycken fläktar med chassit, men det finns endast kontakt för en. Ska jag då bara strunta i att koppla i den andra?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Vikingen1202:

Antar att jag då ska köra dem från en usb?

Ska vara vanliga exe eller msi-filer så ska inte behövas ett usb, går även att köra datorn via intern grafik om det externa inte vill fungera utan drivrutin. Har inte haft cd-läsare I någon av mina datorer...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@TheMadPanda: Var bara vaken nog för att följa instruktionsmanualen för att sätta ihop datorn, hade inte vaknat nog för eget tänkande än. Men som du och @perost sa, så borde jag kunna ladda ner det direkt till datorn och köra via moderkortets grafik fram tills dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingen1202:

En annan fråga är angående chassifläktarna. Fick med två stycken fläktar med chassit, men det finns endast kontakt för en. Ska jag då bara strunta i att koppla i den andra?

Bara en kontakt verkar lite snålt, vad är det för moderkort och chassi du köpt? Men om du bara har ett uttag på moderkortet för chassifläktar så finns det flera lösningar, t.ex. en splitterkabel.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är horribel prestanda per krona i de som postats än så länga i tråden. Kan folk sluta rekommendera RX 580 och GTX 1060 för 3200 Kr och uppåt?
Mina tips är dessa.
Ryzen 1600, GTX 1080Ti
15 743 Kr

Ryzen 1600, GTX 1080
12 943 Kr

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Vikingen1202:

@TheMadPanda: Var bara vaken nog för att följa instruktionsmanualen för att sätta ihop datorn, hade inte vaknat nog för eget tänkande än. Men som du och @perost sa, så borde jag kunna ladda ner det direkt till datorn och köra via moderkortets grafik fram tills dess.

Ibland har jag märkt att nätverkskortet inte fungerar heller, då får man ta en annan dator till hjälp med att ladda ner drivrutiner o dra in via usb. Så det går att lösa.

Biten mod fläkten bör du kunna läsa dig till i manualen till moderkortet. Det finns minst 1 sysfan, men sen kan du sätta bakre fläkten till cpu-fan 2 tex. Så snurrar den lika snabbt som den till processorn(om fläkten har pm).

Skickades från m.sweclockers.com