Är detta paket okej att starta med för en casual gamer?

Permalänk

Är detta paket okej att starta med för en casual gamer?

Hej!

Insett att datorn jag har är för dålig och tror att det är lättast att köpa helt nytt.
Jag är bara ute efter att kunna spela spel som Player Unknown Battlegrounds och typ Football Manager.
Övriga storspel lirar jag ändå på konsol.

Kommer detta paket att funka för t.ex. Battlegrounds?

https://www.komplett.se/product/744292/datorutrustning/pc-kom...

Vore skönt om det gick att få allt på ett och samma ställe så man slipper sitta och plocka ihop allt själv från olika sidor, dels för att jag är värdelös på vad som är bra eller inte.
Inte främmande för att senare uppgradera vissa komponenter om det skulle visa sig att detta inte håller som en start.

Väldigt dålig på att se vad jag har för komponenter nu men så här står det i alla fall på Can I Run It när jag söker på Battlegrounds:

http://imgur.com/a/vYYR1

Tusen tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Lär funka

Permalänk
Medlem

Själva datorn har ju väldigt klena och föråldrade grejer redan idag, men jag antar att du har en strikt budget?

Permalänk

hur mkt cash har du råd å lägga ut vad kan du spara med dina gamla delar kan du bygga själv?

Permalänk
Medlem

Det är ju inte direkt någon monster dator... Du får nog räkna med att ligga under 60fps även på låga inställningar. Men är du okej med det så visst, kör på. Själv skulle jag dock satsa på något begagnat istället.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk

Wow, tack för alla snabba svar.

Budgeten är egentligen inga problem alls men är för snål för att lägga för mycket pengar på dator då jag alltid varit väldigt okunnig och alltid tyckt att det krånglar när man spelar på PC.
Så helst runt 5K.

Därför har jag egentligen aldrig lirat på PC och är tvärsämst när det kommer till FPS-spel. Därav att jag inte vill punga ut för mycket stålar då jag ändå bara spelar dem spel som inte finns till konsol.

Som sagt så är det egentligen bara Battlegrounds som jag är väldigt sugen på.

Kan inte bygga själv men har en polare som är kunnig som kan hjälpa i så fall, men han tyckte att detta paketet vore en hyfsad start men att jag kanske behöver uppgradera vissa delar framöver om det blir att vi lirar mer och mer på PC.
Har inga problem med att lira på low/medium settings, så länge jag bara slipper lagget.

Hittade inga andra paketerbjudanden i denna prisklassen som fanns i lager.

Permalänk
Medlem

@Thelemakos: Du borde satsa på begagnat .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thelemakos:

Hej!

Insett att datorn jag har är för dålig och tror att det är lättast att köpa helt nytt.
Jag är bara ute efter att kunna spela spel som Player Unknown Battlegrounds och typ Football Manager.
Övriga storspel lirar jag ändå på konsol.

Kommer detta paket att funka för t.ex. Battlegrounds?

https://www.komplett.se/product/744292/datorutrustning/pc-kom...

Vore skönt om det gick att få allt på ett och samma ställe så man slipper sitta och plocka ihop allt själv från olika sidor, dels för att jag är värdelös på vad som är bra eller inte.
Inte främmande för att senare uppgradera vissa komponenter om det skulle visa sig att detta inte håller som en start.

Väldigt dålig på att se vad jag har för komponenter nu men så här står det i alla fall på Can I Run It när jag söker på Battlegrounds:

http://imgur.com/a/vYYR1

Tusen tack för hjälpen!

För just PUBG lär 8GB ram vara i minsta laget. Det drar ganska mycket minne överlag. Sedan kan du förvänta dig bildspel för den delen. Otroligt optimerat spel oavsett hårdvara.
Själv ligger jag på 30-60fps med allt på lägsta i just det spelet. Pendlar ganska mycket. 100fps på vissa ställen och andra ned till 20fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Okej!
Kanske ska sikta på att köpa begagnat på nätet istället för runt 5K.
Känns inte som att så många orkar med att skicka datorn dock utan vill att det ska hämtas.

Men verkar som att de flesta är inne på att detta vore en bättre lösning. Får dock ta hjälp av polarn för att veta vad jag ska ha.

Permalänk
Avstängd

För din budget så är en begagnad burk långt bättre och sen kan du om du känner för det uppgradera den burken vid senare tillfälle.
Så fort man är fast i PC-världen så finns det ingen hejd på alla uppgraderingar man vill göra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Så fort man är fast i PC-världen så finns det ingen hejd på alla uppgraderingar man vill göra.

Är väl lite det jag är rädd för också haha.

Permalänk

Kolla in youtube kanalen :Gamingdatorer, han har gjort några byggder i den prisklassen som verkar lite bättre ön det där, annars är nog begagnat en bra idé i den prisklassen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram