Permalänk
Medlem

Spelkontroll till Rocket League

Jag började spela Rocket League för ett tag sen och köpte ganska snabbt en kontroll för att det kändes skönare att spela med. Eftersom jag var lite osäker på om jag skulle gilla det eller inte så köpte jag en noname-kontroll från Kjell för 199 kr.

Ca 60 timmar in verkar det dock varit ett dumt beslut då USB-anslutningen börjat strula (Unknown USB device) och A-knappen fastnar om man inte trycker ner den perfekt rakt. Så jag tänkte reklamera den och köpa ngt annat.

Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Avstängd

En vanlig 360-kontroll

Permalänk
Avstängd

Håller med ovanstående att nån 360 variant är dom bästa med bäst stöd fast jag kör rocket legaue med tangenbord och mus som jag anser är oslagbart för spel

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Den nyare varianten av Xbox One dosan. Inte Elite versionen då, utan den versionen som har 3.5mm ljuduttag (lättaste sättet att se skillnad). Tycker det är lätt värt dom extra pengarna för Xbox One dosan istället för 360, en direkt uppgradering all around.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Xbox One är väldigt trevlig, för att vara en kontroller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pianonist:

En vanlig 360-kontroll

Skrivet av lord_vasagos:

Håller med ovanstående att nån 360 variant är dom bästa med bäst stöd fast jag kör rocket legaue med tangenbord och mus som jag anser är oslagbart för spel

Skrivet av TheSlicker:

Den nyare varianten av Xbox One dosan. Inte Elite versionen då, utan den versionen som har 3.5mm ljuduttag (lättaste sättet att se skillnad). Tycker det är lätt värt dom extra pengarna för Xbox One dosan istället för 360, en direkt uppgradering all around.

Skrivet av Foolwolf:

Xbox One är väldigt trevlig, för att vara en kontroller...

Kör ni med trådlös eller trådad? Har förstått det som att man behöver ngn adapter för den trådlösa

Permalänk
Medlem

Köper du en trådlös 360-kontroll idag så följer det med en usb-mottagare. Tror inte, obs TROR, att dom har gjort samma sak med xbox one kontrollerna utan där säljs den separat.
Kör själv med 360-kontroll då jag redan ägde en trådlös med usb adapter

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

360 kontrollen fungerar fint. Dock som andra sagt trådlös är kung. Prövat med sladd och man stör sig på den som attan.

Har ändå i alla fall 4 kontroller plus ratt till 360 så köpte en 360 trådlös för PC för att få mottagaren, går inte att köpa mottagaren lös i alla fall inte MS original.

Men en AA laddare och 4st uppladdningsbara batterier är inte fel heller så slipper man köpa nya batterier titt som tätt.

Jag använder min gamla 360 laddare och batterier med så rätt nice.

Inet har en orginal med motagare för pc för 349Kr.
https://www.inet.se/produkt/6605177/microsoft-gamepad-wireles...

Såg även att cdon har för 299Kr, vet dock inte om den är orginal för står inget artiekelnummer på cdons produkter.

Inets verkade vara orginal, rätt artikelnummer från MS och gampaden mm matchade mina som kom med min 360 konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_cypher:

Köper du en trådlös 360-kontroll idag så följer det med en usb-mottagare. Tror inte, obs TROR, att dom har gjort samma sak med xbox one kontrollerna utan där säljs den separat.
Kör själv med 360-kontroll då jag redan ägde en trådlös med usb adapter

Jaha, i så fall är det ju värt det! Kändes lite segt med en adapter för 1-300 kr också.

Skrivet av pa1983:

[...]

Inets verkade vara orginal, rätt artikelnummer från MS och gampaden mm matchade mina som kom med min 360 konsol.

Är det JR9-00010 som visar att den är orginal? Vet du något om den här? Det var ju schyst pris och den finns i lager inte så långt från mig.

Permalänk
Medlem

Skulle säga Steam Controller. Dual stage trigger är riktigt fint i RL. Bara gasa och sen trycka fullt för boost. Ingen extra knapp att tänka på!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Artikelnummret står på inet ju.
Tillverkarens ArtNr JR9-00010

Den du länkat till har jag provat för det är den med sladd men det är sjukt bökigt till en PC, sladden är för lång och ja bara i vägen.

En sökning på nätet ger dig MS hemmsida.
https://www.microsoft.com/accessories/sv-se/products/gaming/x...

Köpte min på inet då dom var billigast (fri frakt) av dom som angav MS artikelnummer, gick min i en röd kartong vilket verkar vara så MS marknadsför PC varianten.

@CDON anger inte artiekelnummer, (synd för dom som missar kunder, skippat dom ett par gånger själv pga det).

Står även Wifi och annat vilket inte återfinns på MS original, MS har en proprietär 2.4Ghz implementation och jag har aldrig sett MS marknadsföra det.

Min låda såg ut sådan. Kontrollen är identisk med den som kom med min 360 slim konsol och det står Microsoft på motagaren.

Dessutom kände Windows 10 av den direkt, har förståt att kina kopiorna kräver en speciell drivrutin som måste installeras.

Permalänk
Medlem

Steam Controller eller en Xbox Elite / Xbox One kontroller.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Länken gav mig nu en read trådlös kontroller, fick upp en trådad för 349Kr först? oavset ser rätt ut på bild och står att det är original.

Kan du besöka butiken så är det väl bara att kolla förpackningen. Artikelnummret bör stå på skulle jag tro också.

Men ser rätt ut.

Permalänk

Som många tidigare svarat, så är Xbox-kontroll ett hett tips. Själv använder jag Xbox One Elite-kontrollen, och känslan är fenomenal. Innan den införskaffades körde jag med PS4-kontrollen, men tyckte den var lite "plastig" efter ett tag. Att det dessutom följer med utbytbara thumbsticks är väldigt trevligt, samt de extra triggers man kan utnyttja på undersidan.

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT

Permalänk
Medlem

Tror jag gav 400 för 360kontroller med dosa, mot 350 för en andrakontroller (också trådlös) utan dosa, så prisskillnaden borde inte vara så stor. Fick dock problem med dosan efter 2-3 år av lätt användande (har för mig att det är rätt vanligt att de bara ger upp), men fick en ny gratis av en vän som inte använde den. Annars gillar jag kontrollen, och den funkar bra för RL.

PS-kontroller är väl också ett bra alternativ, där man slipper dosa. Har för övrigt en vän som kör med Steam-kontroll, vilket enligt honom också funkar fint.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsseBisse:

Jaha, i så fall är det ju värt det! Kändes lite segt med en adapter för 1-300 kr också.

Är det JR9-00010 som visar att den är orginal? Vet du något om den här? Det var ju schyst pris och den finns i lager inte så långt från mig.

Kör på den från kjell, dom har original (Jobbade där tills nyligen ) Men be att få se förpackningen så att du ser att det är varianten med usb mottagare då den tidigare inte hade den, kan vara en del gamla som finns kvar ute i butikerna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Tror jag gav 400 för 360kontroller med dosa, mot 350 för en andrakontroller (också trådlös) utan dosa, så prisskillnaden borde inte vara så stor. Fick dock problem med dosan efter 2-3 år av lätt användande (har för mig att det är rätt vanligt att de bara ger upp), men fick en ny gratis av en vän som inte använde den. Annars gillar jag kontrollen, och den funkar bra för RL.

PS-kontroller är väl också ett bra alternativ, där man slipper dosa. Har för övrigt en vän som kör med Steam-kontroll, vilket enligt honom också funkar fint.

Jo ahr läst att det är en "tråd" säkring som går av i dom tillslut.
Är det fallet för min del så löder jag väl en brygga där då.

Men klart värt att tänka på om man vill att den ska hålla i många år och absolut inte vill laga den själv.

Permalänk
Medlem

ps4 kontroll

*Funkar även bra med bluetooth

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Xbox kontroller är alltid bäst till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ser att många proffs använder PS4-kontroller men själv kör jag med en trådlös XBOX 360-kontroll.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Känns som majoritet för xbox-kontrollen. Får svänga förbi kjell och kolla imorgon och knipa jag den om allt stämmer. Priset känns rätt svårslaget!

Permalänk
Medlem

Jag kör själv på 360-kontrollen. Något jag uppskattar med den är att den går att driva med vanliga AA-batterier, så det går snabbt och enkelt att byta om det är så. Det finns även laddningsbara batteripack att koppla till. Tillsammans med priset är det svårslaget.

Har även kört lite med Xbox one elite-kontroller, men det är svårt att byta när man som jag verkligen vant in känslan av hur 360-joysticken känn. Med det sagt så är Elite-kontrollen en väldigt fin handkontroll om man vill ha något med gedigen kvalitet.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IsseBisse:

Kör ni med trådlös eller trådad? Har förstått det som att man behöver ngn adapter för den trådlösa

Använder en trådad kontroll som jag fick med när jag vann ett 360 arcade, har haft den i över 10 år och fungerar fortfarande perfekt.
Japp, en adapter är med till usb

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsseBisse:

Kör ni med trådlös eller trådad? Har förstått det som att man behöver ngn adapter för den trådlösa

Du behöver Blutooth, har en vanlig billig liten blutooth adapter till min stationära och kör trådlöst nu. Till min surface vägrar den inbygda bluetoothen funka, så där behöver man någon adapter men jag kör trådat där.

Permalänk
Medlem

@IsseBisse:

Inte läst igenom tråden helt men berätta för dom på Kjell hur det ligger till och säg att du vill lämna den för garanti och du hellre skulle vilja ha https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/tv-spel-gaming/x...
istället.

Ska finnas på lager i Tornby. Men ring dom eller var tidig imorgon för de har nog litet lager och bra fyndpris nu.

Edit : Rätt säker på att man får en wireless receiver med den dosan for Windows.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

Det blev en 360-kontroll från Kjell & Co. Är supernöjd! Gillar verkligen greppet (lite fetare jämfört med min förra som va mer lik en PS-kontroll) och allt fungera felfritt rätt ur lådan.

Sen lämnade jag in min förra som strula, så jag betala bara 50 kr mellanskillnad!

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

@IsseBisse:
Köp elite kontrollen. 100% världsklass!