Permalänk

2 ljud 1 dator

Ska försöka formulera mig så bra som möjligt, det är så att jag och sambon har bara 1 laptop och vi ska spendera 8 timmar på ett tåg så jag undrar om det finns möjlighet att splitta ljud via 2 olika headsets, alltså kolla på t.ex en film med 2 headsets med samma ljud, det ena headsetet är vanlig ingång och det andra är USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miljonerfps:

Ska försöka formulera mig så bra som möjligt, det är så att jag och sambon har bara 1 laptop och vi ska spendera 8 timmar på ett tåg så jag undrar om det finns möjlighet att splitta ljud via 2 olika headsets, alltså kolla på t.ex en film med 2 headsets med samma ljud, det ena headsetet är vanlig ingång och det andra är USB.

https://github.com/audiorouterdev/audio-router kan fungera. Har dock inte testat det noggrant själv.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

@Miljonerfps:

Hade ni haft två vanliga vet jag att det finns splitter har en själv men vet inte om det går med usb och vanlig samtidigt faktiskt.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Om du kommer spela upp filmen med VLC så kan du köra en ghettolösning.
Öppna filmen i två stycken VLC och sen välj varsitt output genom Ljud -> Ljudenhet. Därefter så får du synka ljudet på den som ligger i bakgrunden med den som ni faktiskt tittar på genom att klicka på J och K vilket fördröjer ljudet +- 50ms.
Borde inte ta mer än en minut eller två att fixa, fast det irriterande är att ni kommer behöva synka om ljudet varenda gång om ni har behov av att pausa filmen

Permalänk
Medlem

Windows 10 kan göra det själv verkar det som
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood