Post krav för att göra annons på marknaden

Permalänk
Medlem

Post krav för att göra annons på marknaden

Har använt marknaden på sweclockers några gånger nu för att hitta beg hårdvara till vänner och dylikt och det har funkat väldigt bra! Dock funderade jag på att göra min egna annons och fick inse direkt att det krävs att man inte bara måste vara reggad i 3 månader men också skriva 10 inlägg på forumet.

Förstår detta till viss del, och är helt ok med valet som sweclockers gjort för att förhindra skräp annonser, men man kanske skulle kunna sänka denna gräns något för att göra det lättare.

10 posts är väl inte så jätte mycket för folk som faktist hänger på forumet dagligen, men för någon som kanske inte har just det intresset eller till och med tiden så kan det bli istället att kvalitén på posterna som kommer in för att nå the magic no.10 sänks drastiskt.

Varit medlem nu I något mer än dom 3 månaderna men bara dragit på mig 3 poster, så nu blir det att slänga ihop lite poster som jag mest ärligt hade slippt mitt i en flytt xD

Ingen big deal för många, men 3-5 poster känner "jag" hade kanske passat lite bättre då syftet med ett post krav är kvar. Jag tvivlar på att sweclockers får mycket skillnad från t.e.x ett 5-10.

(Ja denna posten är ett sätt för mig att få fler också på ett nyttigt sätt istället för spam )

Permalänk
Medlem

Klarar man inte 10 postningar på 3 månader så är nog inte Sweclockers rätt forum.

Permalänk
Medlem

Grattis, du lyckade ignorera hela poängen med min post.

Det var användning av Sweclockers marknad och göra en annons, inget annat.

Permalänk

Jag kollar marknaderna ofta utan att för den sakens skull posta. Tycker SC är helt rätt forum för att sälja och köpa utan att jag bryr mig om mycket annat snack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kovu:

Grattis, du lyckade ignorera hela poängen med min post.

Det var användning av Sweclockers marknad och göra en annons, inget annat.

Poängen med Sweclockers marknad är just att medlemmar köper/säljer till varandra.
Det är inte tänkt att det skall fungera som blocket eller tradera där random person säljer.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett att dom ökat kraven för att få sälja.
Så det inte blir någon facebook försäljning där vem som helst kan sälja, vilket bidrar till mer scammers etc.

Permalänk
Medlem

Exakt detta jag också hade problem med. Blev lite förvånad
Tre månader är lugnt då jag varit medlem sedan 2009-08-26 men 10 posts va märkligt.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen väg runt detta? För känns dumt att behöva hitta trådar bara för att skriva och få upp sin statistik? =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piddus:

Det finns ingen väg runt detta? För känns dumt att behöva hitta trådar bara för att skriva och få upp sin statistik? =/

Inte alls, skriver man inte mer än 8 poster under 8år har man verkligen fått sin chans.
Aktiva medlemmar skapar lite mer trygghet vid köp när man skall förskottsbetala.

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO:
Vadå, en post per år känns ju lagom
Man vill ju inte vara för ivrig och kvävande.

Permalänk
Relik 📜

Hej!

Som flera skriver är gränsen satt just för att filtrera bort oseriösa användare. Vår erfarenhet är att den fungerar mycket bra, och det finns inga planer på att modifiera eller sänka kraven. Jag beklagar att vissa hamnar i kläm, men är samtidigt övertygad om att ni kan hitta några roliga diskussioner att delta i. Rent krasst, marknaden är framför allt en service mot just SweClockers medlemmar.

Hoppas det löser sig för er!

Mvh

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S