Välkommen till Elgigantens egen forumdel!

Permalänk
Medlem

Tack för ett konkret besked!

Permalänk
Medlem

Det har varit lite trassel. Jag fick byta till ett Gaming X utan extra kostnad, efter att ha kontaktat Alex i tråden sedan supportchatten och till slut ringa för att ändra köpet. (tips är att ringa direkt).

Men ca 30 min efter samtalet fick jag ett SMS att kontakta igen för att ersättningsprodukten var slut (MSI gaming X) och att det istället lovades ett Strix OC som ersättare. Efter lång väntan kom jag fram och blev vidarekopplad igen (kan någon göra något musiken?) och efter att ha förklarat ärendet några gånger så kommer det nya ersättningskortet på fredag till mig förhoppningsvis (Asus Strix OC 1070 8GB). Utan cashback men med RGB och fläktuttag.

Jättebra att elgiganten löser det på detta sätt, men jag gillar inte att de ger sms i envägskommunikation när de har sådana telefonköer och att chatten inte verkar kunna hjälpa med så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av njosef:

Det har varit lite trassel. Jag fick byta till ett Gaming X utan extra kostnad, efter att ha kontaktat Alex i tråden sedan supportchatten och till slut ringa för att ändra köpet. (tips är att ringa direkt).

Men ca 30 min efter samtalet fick jag ett SMS att kontakta igen för att ersättningsprodukten var slut (MSI gaming X) och att det istället lovades ett Strix OC som ersättare. Efter lång väntan kom jag fram och blev vidarekopplad igen (kan någon göra något musiken?) och efter att ha förklarat ärendet några gånger så kommer det nya ersättningskortet på fredag till mig förhoppningsvis (Asus Strix OC 1070 8GB). Utan cashback men med RGB och fläktuttag.

Jättebra att elgiganten löser det på detta sätt, men jag gillar inte att de ger sms i envägskommunikation när de har sådana telefonköer och att chatten inte verkar kunna hjälpa med så mycket.

Okej kändes inte som om de skulle vilja byta ut ordern mot ett annat kort, låter positivt

Permalänk
Medlem

Kan inte redigera mitt förra inlägg
Pratat med supporten nu och fick utbyte precis som njosef till ett MSI Gaming X utan extra kostnad.
Han sa att det var många som haft detta problem och nu var det MSI Gaming X som gällde som ersättningsprodukt (står att det är 25 i lager så hoppas inte på något SMS om 30 minuter att det är slut som njosef fick...)
Nåja mycket bra gjort av @Elgiganten kommer definitivt köpa av dem igen!

Permalänk
Inaktiv

Fortfarande samma inkompetenta personal i butikerna. var inne i flera av era butiker förra veckan.

När skall ni byta ut eller utbilda dem om produkterna de står och säljer? (just det ja, de är ju säljare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Fortfarande samma inkompetenta personal i butikerna. var inne i flera av era butiker förra veckan.

När skall ni byta ut eller utbilda dem om produkterna de står och säljer? (just det ja, de är ju säljare)

Inte för att vara en sån men kommer ju nya produkter varje dag.
Ditt inlägg ger ingen som helst information om vad du tycker de ska bli bättre på, El tandborstar? Kameror? nätverksswitchar? de har ju hur många produkter som helst i sitt sortiment och alla kan ju inte allt heller

Permalänk
Medlem

Köpte även jag ett 1070 Armor. Grymt bra jobbat med utbytet till ett annat kort, en av många anledningar till att jag har önskat att Elgiganten ska ta sig på komponentmarknaden i många år.

Betyg: 5/5

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett "Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced" från Elgiganten för en vecka sedan och idag fick jag se att man dragit igång en kampanj där man får Destiny 2 på köpet om man köper utvalda grafikkort efter den 12:e juni. Känns lite snopet.
Går det att få en sådan kod ändå på något vis?

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk

Hej Elgiganten. En närstående skulle in och köpa en laptop till sin son, den skulle klara enklare spel etc. Jag hade pekat ut en som innehöll ett gtx950m för runt 6000. Tyvärr så blev dom påprackade en laptop som endast hade integrerad grafik i cpu (kaby lake HD 620). Säljaren lovade att denna krets och gtx950m hade lika prestanda vilket såklart inte stämmer alls, gtx950m är många gånger snabbare. Det jag undrar är; har era säljare fått någon form av utbildning till motsvarande avdelning hen jobbar på? Hoppas iallafall inte att säljaren i fråga visste att det var skitsnack.

Mvh

Edit: datorn inhandlades på Elgiganten väla, helsingborg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

jag beställde en datorskärm i onsdags förra veckan med expresspaket /hempaket och var lovad frakt på 2 till 3 arbetsdagar och paketet var fast i Hägersten tills förrgår och jag har ringt in 3 ggr och frågat var paketet är och undrat när jag ska få den, elgiganten har svarat med att dem ska kolla upp läget och sen höra av sig, men ingen hör av sig, det har dem sagt alla tre gångerna jag ringt in, har ringt olika dagar så ni inte tror jag ringt samma dag flera gånger. nu har postföretaget Bring som ni kör med lovat mig att jag ska få paketet imorgon bitti men jag undrar om jag kommer få någon kompensation för allt strul ni hållt på med och för att ni överskridit utlovade leverans tiden. samt så såg jag idag att ni sänkt priset på skärmen jag köpt med en hundring, kommer jag få tillbaka en hundring av er eller vad har ni tänkt med det ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Entusiast

Är lite nyfiken på hur tillgången kommer se ut på det 1060 ni körde storkampanj på för 1790 kr. När kommer dessa skickas?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viochee:

Inte för att vara en sån men kommer ju nya produkter varje dag.
Ditt inlägg ger ingen som helst information om vad du tycker de ska bli bättre på, El tandborstar? Kameror? nätverksswitchar? de har ju hur många produkter som helst i sitt sortiment och alla kan ju inte allt heller

Ok, fair enough

Borde inte t ex en som har hand om datorer m,m veta skillnaden på "data" och "dator"?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tonasty4u:

Hej Elgiganten. En närstående skulle in och köpa en laptop till sin son, den skulle klara enklare spel etc. Jag hade pekat ut en som innehöll ett gtx950m för runt 6000. Tyvärr så blev dom påprackade en laptop som endast hade integrerad grafik i cpu (kaby lake HD 620). Säljaren lovade att denna krets och gtx950m hade lika prestanda vilket såklart inte stämmer alls, gtx950m är många gånger snabbare. Det jag undrar är; har era säljare fått någon form av utbildning till motsvarande avdelning hen jobbar på? Hoppas iallafall inte att säljaren i fråga visste att det var skitsnack.

Mvh

Edit: datorn inhandlades på Elgiganten väla, helsingborg.

Skickades från m.sweclockers.com

Sagt det förr och säger det igen då: handla inte på Elgiganten, då deras säljare inte är utbildade
Det heter säljare av en anledning, de vill bara sälja så mycket produkter p ga sin provisonsbaserade lön.
Själv har jag blivit blåst 3 gånger, så jag klandrar dig inte. Låt det bli en läxa till ditt nästa köp istället.

Får man fråga hur det kommer sig att du valde att handla på Elgiganten? (misstänker priset).

Permalänk
Medlem

Hej Elgiganten såg att erat utbud på ITX moderkort var väldigt dåligt, kommer ni ta in följande två ITX moderkort och prispressa :)?

Asus ROG Strix Z270I Gaming
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4097547

MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4095761

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Sagt det förr och säger det igen då: handla inte på Elgiganten, då deras säljare inte är utbildade
Det heter säljare av en anledning, de vill bara sälja så mycket produkter p ga sin provisonsbaserade lön.
Själv har jag blivit blåst 3 gånger, så jag klandrar dig inte. Låt det bli en läxa till ditt nästa köp istället.

Får man fråga hur det kommer sig att du valde att handla på Elgiganten? (misstänker priset).

Men om jag inte behöver utbildade säljare då? Ja vill titta på varan IRL och sedan få möjligheten att prova den hemma i lugn och ro och själva kunna utvärdera om jag faktiskt gillar varan eller ej. Gillar jag den kan jag bara lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka.
Klart mycket bättre än att bli tvingad att lita på en försäljare hur bra de än må vara.
För min del kunde de plocka bort ännu flera säljare ur sina butiker, sänka deras kunskap ännu mer. Bara ha folk som kan peka mig till rätt ställe om jag inte skulle hitta det jag letar efter om det skulle göra priset något billigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Triton242:

Men om jag inte behöver utbildade säljare då? Ja vill titta på varan IRL och sedan få möjligheten att prova den hemma i lugn och ro och själva kunna utvärdera om jag faktiskt gillar varan eller ej. Gillar jag den kan jag bara lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka.
Klart mycket bättre än att bli tvingad att lita på en försäljare hur bra de än må vara.
För min del kunde de plocka bort ännu flera säljare ur sina butiker, sänka deras kunskap ännu mer. Bara ha folk som kan peka mig till rätt ställe om jag inte skulle hitta det jag letar efter om det skulle göra priset något billigare.

må så vara, dock inte vad jag menade. alla kunder är inte insatta i produkterna och behöver hjälp med att hitta rätt.

tänker på vanliga Svenssons som kanske skall köpa en dator för att spela på, eller köpa en GPS som varnar för olyckor.....

Permalänk
Medlem

@mikael_a1:
Berätta istället vad det var de inte kunde om ämnet, vad du frågade om?. Är otroligt många som säger Data istället för Dator.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zyzlite:

@mikael_a1:
Berätta istället vad det var de inte kunde om ämnet, vad du frågade om?. Är otroligt många som säger Data istället för Dator.

Säger man data istället för dator och jobbar på datoravdelningen kanske man skall byta jobb?!

Lite långa historier båda, men drar dem kort här under:

Vad frågade jag efter: Skulle ha en gamingdator för att kunna spela alla spel på åtminstone "High settings".
Vad fick jag: Datorn klarade inte ens spelen på "Medium settings". Säljaren hade tipsat mig om fel dator.

Vad frågade jag efter: Ville ha en GPS till bilen som skulle varna i realtid för bilolyckor och trafikköer, s k "Live-funktion".
Vad fick jag: Inte en GPS som varnade för olyckor i realtid, utan endast en vanlig GPS. Hamnade ironiskt nog i en llåång bilkö dagarna efter mitt inköp hos Elgiganten.

Sedan när jag skulle byta så fanns såklart inte den rätta produkten i lager. Säljaren tipsade mig istället om en GPS som var nästan dubbelt så dyr som den som jag köpte, och som säljaren intygade om skulle göra det som jag som kund efterfrågade......

Så nej Elgiganten; ni får inte mer pengar av mig nu, ni har lurat mig 3 ggr.

Räcker detta eller skall jag ge mer exempel på mina inköp hos Elgiganten som jag ångrar djupt?

Permalänk
Medlem

@mikael_a1:
Det räcker. Men är väl smart att ge exempel om man ska gnälla?
Och nej man ska inte byta jobb för man säger data. Tror nog du förstår att personen menar dator..

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk

Hej igen, jag har nu fått mitt ersättningskort efter ytterligare kontakt med er support där jag igen uttryckte mig om cashbacken som jag tänkte utnyttja vid köpet av MSI. kortet och killen i telefonen lovade mig att fixa detta genom en annan kollega som skulle fixa ärendet. Nu när jag hämtat mitt paket och det är ett Asus kort och därav ingen cashback. Så nu har jag fått min leverans försenad ca 3 veckors massa tid förbrukad via supportkontakt samt stulen på 300 kr.

Väldigt dålig service av Elgiganten ett stort minus, jag brukar inte klaga men det här tar priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Säger man data istället för dator och jobbar på datoravdelningen kanske man skall byta jobb?!

Lite långa historier båda, men drar dem kort här under:

Vad frågade jag efter: Skulle ha en gamingdator för att kunna spela alla spel på åtminstone "High settings".
Vad fick jag: Datorn klarade inte ens spelen på "Medium settings". Säljaren hade tipsat mig om fel dator.

Vad frågade jag efter: Ville ha en GPS till bilen som skulle varna i realtid för bilolyckor och trafikköer, s k "Live-funktion".
Vad fick jag: Inte en GPS som varnade för olyckor i realtid, utan endast en vanlig GPS. Hamnade ironiskt nog i en llåång bilkö dagarna efter mitt inköp hos Elgiganten.

Sedan när jag skulle byta så fanns såklart inte den rätta produkten i lager. Säljaren tipsade mig istället om en GPS som var nästan dubbelt så dyr som den som jag köpte, och som säljaren intygade om skulle göra det som jag som kund efterfrågade......

Så nej Elgiganten; ni får inte mer pengar av mig nu, ni har lurat mig 3 ggr.

Räcker detta eller skall jag ge mer exempel på mina inköp hos Elgiganten som jag ångrar djupt?

Shit vad du klagar.

Du vet väl att du har 30 dagars returrätt? Du borde nog ha utnyttjat detta och sedan aldrig köpt hemelektronik igen...

"Spela på high", spela vad och i vilken upplösning? Ingen kan lova att du kan spela alla spel på någon viss inställning, det förstår du väl själv också...

Sen klagar du på personalens inkompetens, ändå har du vid 3 tillfällen blivit lurad, verkar ju som du själv har satt massa orimliga krav på produkterna och inte ens kollat funktionerna/prestandan finns för just det du är ute efter.

Permalänk
Medlem

@AlexanderLindhe:

Jag blev lovad ett MSI som ersättningskort, men fick ett Asus istället med. Men känns ju väldigt lågt att klaga när man fått köpa detta kort till ett riktigt kalaspris ändå. Med Asus-kortet får du dessutom en steamkod till Dawn of War 3 som du kan sälja för 200-300:-.

Permalänk
Medlem

Mitt i all negativitet vill jag ge lite kudos till Elgiganten, alltid haft bra hantering i butik samt chatt för mig. Har mestadels rört sig om frågor och funderingar och agenterna/säljarna har tagit tid att ge mig svar

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Skrivet av altair4:

@AlexanderLindhe:

Jag blev lovad ett MSI som ersättningskort, men fick ett Asus istället med. Men känns ju väldigt lågt att klaga när man fått köpa detta kort till ett riktigt kalaspris ändå. Med Asus-kortet får du dessutom en steamkod till Dawn of War 3 som du kan sälja för 200-300:-.

Det handlar om principer och service ett företag erbjuder ett pris "x" samt lovar leveransdatum inom 1-3 dagar inget av det uppfylls. Inte bara det utan företaget bara lämnar kunden i blindo skickar försenings sms efter vart annat utan någon specifik info.

För att kunden själv måste lägga ner energi och tid att sitta i en lång telefonkö för att sedan bli nekad adekvat hjälp utan endast bli erbjuden att häva köpet. Vilket är väldigt dåligt i sig.

Sedan blir de inkonsekventa. För att jag sedan måste vara uppdaterad i ett extern forum från en internmedlem få reda på att vissa blir erbjudna utbytbara kort och ersättning av cashbacken. DVS. att om jag inte varit medlem i SWEC. hade jag blivit ljugen rakt i ansiktet och trott att jag varit tvungen att vänta i mer en en månad och dessutom betala 300kr extra. Tycker du det är okej? Det är snarare absurt.

Jag har verkligen Sweclockers forumdel att tacka. Och det skall verkligen inte behövas för att få rätt service. Utan alla kunder skall bli behandlade lika de som klagar samt de som inte ringer supportern gång efter gång.

Jag kan dessutom nämna fler aspekter som är fel, jag fick ett längre kort som i mitt fall funkar men de kan möjligtvis inte passa för någon annan DVS. ytterligare komplikationer.

Permalänk
Medlem

Har folk fått sina ersättningskort för leveransförseningen på MSI GTX 1070?

De har inte ens behandlat mitt ärende, trots att jag ringde i tisdags förra veckan. De sa att det skulle ta 10 arbetsdagar för ärendet. Jag vet inte heller hur de ska lösa det, nu när alla ersättningskorten även hunnit ta slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scriabin:

Har folk fått sina ersättningskort för leveransförseningen på MSI GTX 1070?

De har inte ens behandlat mitt ärende, trots att jag ringde i tisdags förra veckan. De sa att det skulle ta 10 arbetsdagar för ärendet. Jag vet inte heller hur de ska lösa det, nu när alla ersättningskorten även hunnit ta slut.

Drygt, han jag pratade med fixade det direkt, när vi la på samtalet hade jag ett mail om att ordern var ändrad och senare under dagen var kortet skickat, hämtade det 2 arbetsdagar senare tror de skickade express

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Drygt, han jag pratade med fixade det direkt, när vi la på samtalet hade jag ett mail om att ordern var ändrad och senare under dagen var kortet skickat, hämtade det 2 arbetsdagar senare tror de skickade express

Alltså vilken inkonsekvent service de har. Jag ringde dem i tisdags förra veckan och påpekade för dem att vissa har fått sina ärenden avhjälpta omedelbart, men de hänvisade att de inte kunde skicka ersättningskortet, utan att de först måste skapa ett ärende. Detta skulle ta 3 arbetsdagar.

Sedan går 6 arbetsdagar, och jag ringer dem idag. Och de sa att ärendet inte har behandlats än, utan det kan ta mellan 10-14 arbetsdagar.

Hur kan det vara en sån inkonsekvent kommunikation? Jag påpekade flera gånger att många har fått sina ärenden avhjälpta direkt, men de kunde inte hjälpa mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scriabin:

Alltså vilken inkonsekvent service de har. Jag ringde dem i tisdags förra veckan och påpekade för dem att vissa har fått sina ärenden avhjälpta omedelbart, men de hänvisade att de inte kunde skicka ersättningskortet, utan att de först måste skapa ett ärende. Detta skulle ta 3 arbetsdagar.

Sedan går 6 arbetsdagar, och jag ringer dem idag. Och de sa att ärendet inte har behandlats än, utan det kan ta mellan 10-14 arbetsdagar.

Hur kan det vara en sån inkonsekvent kommunikation? Jag påpekade flera gånger att många har fått sina ärenden avhjälpta direkt, men de kunde inte hjälpa mig.

Beror nog helt på vem du får prata med, @Elgiganten kanske kan hjälpa dig? hade varit ganska irriterad om jag vore dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Beror nog helt på vem du får prata med, @Elgiganten kanske kan hjälpa dig? hade varit ganska irriterad om jag vore dig

Jag skickade PM till @elgiganten den 10:e juni. Jag har fortfarande inte fått svar från dem här på forumet.

Tack för svaren Viochee btw ! Behövde veta om det faktiskt var folk som hade fått hem sina kort.

Permalänk
Elgiganten

Hej!

Äntligen tillbaka på kontoret efter Dreamhack. Jag tar en runda med vårt kundcenter och hör hur dom ligger till med sina ärenden. Vi har precis flyttat hela den organisationen till Köpenhamn, men oavsett ska all hantering flyta på.

// Alex

Visa signatur