Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Vad har hänt mer er kundtjänst? Den på Facebook svarar inte, iof har det bara gått en halv arbetsdag, så visst. Men har försökt ringa er och båda gångerna bryts samtalet efter ca 10 minuter. Så nu ger jag upp, helt bedrövligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@webhallen

När börjar ni skicka ut Dawn of War III-nycklar till dem som köpt ASUS GTX 1080 ti?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Halloj! Hur långt tid det kan ta för att få en en vara som är i noterad som beställningsvara, men som finns i lager hos leverantören? Antar att det kan variera från produkt till produkt, men det jag beställt är ett https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/228654-...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

@webhallen

När börjar ni skicka ut Dawn of War III-nycklar till dem som köpt ASUS GTX 1080 ti?

De ska redan har blivit utskickade via mail till samtliga som beställt, om du fortfarande inte fått ett mail kontakta vår kundtjänst med ordernummret så löser de en sådan till er

Skrivet av cadiremar:

Halloj! Hur långt tid det kan ta för att få en en vara som är i noterad som beställningsvara, men som finns i lager hos leverantören? Antar att det kan variera från produkt till produkt, men det jag beställt är ett https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/228654-...

Stämmer att det varierar beroende på produkt, den ni länkade får vi in på cirka 1 vecka!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hejsan Webbhallen

Har en fråga kring eran nya "hemleverans".

Ni har ju såklart gränser för allt. Men 25cm^3, vad är tanken o beställa?
Jag hade planer o beställa en dator, samt skärm, och allt finns hos infracity som också är kravet. Och jag kan välja valet för hemleverans med "Best" för 79 kr, men jag vet ju att allt detta är bra mycket större än 25cm^3? Vad kommer hända? Kommer jag få grejerna som går o packa ner o sedan hämta resten från butik?

Man kan ju inte ens köpa en kaffemaskin med den gränsen

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen !

Har ni några planer på att köra någon rea på Bose QC-35 här i dagarna?
Såg att några butiker körde kampanj på 3290 här i helgen och tänkte att ni kanske är sugna på att få några hungriga kunder på det priset (eller bättre) också?

https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/245670-bose_qui...

Vet att ni haft liknande kampanjer förut men nu när jag tänkte köpa dom till mig själv i examenspresent så låg dom på ordinarie pris igen

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SunQ:

Hej @Webhallen !

Har ni några planer på att köra någon rea på Bose QC-35 här i dagarna?
Såg att några butiker körde kampanj på 3290 här i helgen och tänkte att ni kanske är sugna på att få några hungriga kunder på det priset (eller bättre) också?

https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/245670-bose_qui...

Vet att ni haft liknande kampanjer förut men nu när jag tänkte köpa dom till mig själv i examenspresent så låg dom på ordinarie pris igen

Tjena,

Inget extra erbjudande på QC-35 i de kommande dagarna tyvärr, men inköparnen rekommenderar att hålla koll på våra annonser och facebook

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjena,

Inget extra erbjudande på QC-35 i de kommande dagarna tyvärr, men inköparnen rekommenderar att hålla koll på våra annonser och facebook

inget extra... 3190:- nu, så det lovar ju smarrigt pris om det väl kommer ett erbjudande
har svårt att bestämma mig om/vilka lurar jag ska köpa

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjena,

Inget extra erbjudande på QC-35 i de kommande dagarna tyvärr, men inköparnen rekommenderar att hålla koll på våra annonser och facebook

Oooh! Ni sänkte till 3190! <3

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Hej jag undrar hur ni har tänkt angående sessionslängden av ert varukorgssystem.
Mer specifikt hur länge systemet kommer ihåg det man lägger i varukorgen.

Jag har tänkt köpa en dator nu x antal gånger och så lägger jag samtliga produkter i varukorgen, sen googlar man lite och kanske spelar lite och tar en kaffe. Sen när man ska komplettera varukorgen så har den tömts. Väldigt frustrerande.

Permalänk
Medlem

@Undie: Spara kundkorgen, det funkar fint för mig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Hej, kommer det finnas några kampanjer inför Dreamhack? Gärna också så att man kan lägga beställningen på webben, betala och sen hämta ut på plats?

Permalänk
Entusiast

Vill bara säga att Jelly Belly i paketen är som pingvinstänger, fast gott Tackar! (Kör ni med det nu eller är det för Black-medlemmar?)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Vill bara säga att Jelly Belly i paketen är som pingvinstänger, fast gott Tackar! (Kör ni med det nu eller är det för Black-medlemmar?)

Jag är vit medlem och fick också tre påsar Jelly igår..

Permalänk
Medlem

@Webhallen hoppas ni inser att det är idiotiskt att stoppa folk för de har en väska på DreamHack. Inte fan kommer jag lämna min väska utan uppsikt med spel och annat värt 20000 där vem som helst kan ta den...

Löjligt Webhallen...Sedan att er vakt var en otrolig stövel gjorde det ju inte bättre.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Egentligen inget viktigt, men ordernummer 9039423 står fortfarande som "Finns att hämta" trots att jag var förbi butiken på Fridhemsplan och hämtade beställningen i tisdags. Jag missar ju mina 159XP!

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Antar att det här är ett långskott men försöker ändå, skulle ni kunna vara så gulliga att sänka priset på ASUS AM1I-A till 199kr eller dylikt?
Vill inte lägga 400kr på en plattform med snudd på antikvärde ._.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

@Webhallen När tror ni att Episode 2 kommer ut i World of Webhallen? Eller har den kommit ut redan? Kommer inte vidare från Episode 1 pga. kläderna på avataren

Tacksam för svar eller ledtrådar =D

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Först vill jag beklaga stölden hos er, förjävligt att folk inte kan livnära sig på hederliga sätt. Hoppas era medarbetare mår bra under omständigheterna.

Antar att detta förmodligen är "hemligt" men vet att många är intresserade så chansar ändå:

1) Hur många preorders fick ni på SNES-classic innan den ansågs som "tillfälligt fullbokad"?
2) Hur kommer det sig att ni har en "gräns" på vad som anses fullbokad? Är det siffror ni fått från Nintendo på hur stor er leverans kommer att bli, eller är det något som ni har satt själva för att slippa en horribel överbokning och missnöjda kunder?
3) Kan denna "tillfälliga fullbokning" hävas framöver närmre release om ni får indikationer på större tilldelning?

Permalänk
Webhallen

@BasseBaba: Tack för omtanken! Våra säljare mår OK under omständigheterna, men vissa är förstås skakade av upplevelsen.

1) Många... vi lämnar inte ut siffror, men fler än NES Classic-bokningarna!
2) Med tanke på förbokningstakten kändes det inte bekvämt att låta bokningarna fortsätta ticka hela kvällen/natten när vi lämnade kontoret
3) Jadå! Många faktorer spelar in. Exempelvis kanske vi hittar kunder som bokat många enheter och justerar ner ett sådant antal (ej bestämt), eller så hittar vi fler genom andra distributörer. Lite osäkert just nu, dock.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

@RolyR: Jag måste dessvärre hänvisa till ett svar från min gamla favoritstudio id Software - "When it's done"

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

@20kr: Jag skall höra med inköpsavdelningen, no promises

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

@Hzup: Let's agree to disagree! Som du säkert förstår är motivationen inte enbart att vara douchebags, utan att det finns en faktisk anledning (läs stöld) till policyn

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen tusen tack, väntar med spänning

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Administrativ avgift

@Webhallen: Hur kommer det sig att ni ökat priset för en platta monster från 279kr? Kommer ni någonsin erbjuda fraktfritt? Hur annars ska jag jobba på min XP när ni inte längre är billigast att köpa monster ifrån ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av andra94:

@Webhallen: Hur kommer det sig att ni ökat priset för en platta monster från 279kr? Kommer ni någonsin erbjuda fraktfritt? Hur annars ska jag jobba på min XP när ni inte längre är billigast att köpa monster ifrån ?

Jag har fraktfritt! 😊

Permalänk
Administrativ avgift

@Cappachino: Jag är endå guld medlem, vilken nivå är du på?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av andra94:

@Cappachino: Jag är endå guld medlem, vilken nivå är du på?

Vit medlem

Permalänk
Webhallen
Skrivet av andra94:

@Webhallen: Hur kommer det sig att ni ökat priset för en platta monster från 279kr? Kommer ni någonsin erbjuda fraktfritt? Hur annars ska jag jobba på min XP när ni inte längre är billigast att köpa monster ifrån ?

Hejsan,

Nu vet jag inte exakt vilken sort det tittades på, men vi har på flera utav dessa haft ett sänkt pris till 279kr ifrån 349kr en längre tid. Nu har de då återgått till sitt ordinarie pris på 349kr.

Gällande fri frakt är det inget vi har i dagsläget som ett medlemsperk, medlemar har dock fraktrabatt beroende på medlemsnivå. Som en person nämnde överstiger den rabatten själva fraktkostnaden för vissa försändelser, och ordern blir då utan fraktkostnad.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Administrativ avgift

@Webhallen: Sen har jag bara en snabb fråga till, ser att ni har en 49KS7505 fyndvara klass 3 (8999) men mitt medlemspris är 7999kr går det att få ner priset för en slags specialdeal på den i fyndhörnan?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3