Hur hittar man seriösa spelare, och undviker fuskare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

kommentarer på detta?

Du fortsätter alltså med att skylla ifrån dig istället för att komma på vad du kan förbättra dig på, bra jobbat. Det finns en miljon saker du skulle få tips om i hur du kan spela för att vinna matcherna om du nu känner att du är bättre än de i din rank. Känns dock lönlöst att ge någon råd när de uppenbarligen inte vill bli bättre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aktsu:

Du fortsätter alltså med att skylla ifrån dig istället för att komma på vad du kan förbättra dig på, bra jobbat. Det finns en miljon saker du skulle få tips om i hur du kan spela för att vinna matcherna om du nu känner att du är bättre än de i din rank. Känns dock lönlöst att ge någon råd när de uppenbarligen inte vill bli bättre.

Har försökt förklara i två längre inlägg. Om det inte går fram kan inte jag hjälpa.

Permalänk
Medlem

Tjena Mikael, bästa sättet för dig att lvla och få till ditt aim är att spamma "Arms race", ignorera Competitive tills aimet sitter riktigt bra. I de lägre rangerna så är det i princip omöjligt att ta sig ut om DU inte bär hela laget med ditt aim. Vi har spelat lite tidigare men jag begav mig in i WoW igen så jag spelar knappt cs längre.

Men mitt tips, Arms race. Där får du spela med alla vapen och allt handlar om dig själv och att du ska lära dig sikta och spraya med de vapen du får, utöver det så är det bra att spela Casual för att lära sig banorna, kolla videos på olika smokes man kan lägga för att försvåra det för motståndaren. Tror tyvärr det kommer vara väldigt svårt att hitta ett lag i silver, bästa sättet du rankar upp på är att spela med de som ligger i högre rang än dig och observera hur dessa spelar och sedan försöka implementera det till din egna stil. Jag steg från DMG till Global genom att jag hade turen att träffa ett gäng som var Eagles då jag var DMG. Sedan när du lär dig spela med ett lag så hjälper det oerhört mycket att du vet hur de andra i laget spelar och tänker, man behöver inte kommunicera så mycket då allt sker på automatik.

t.ex. Om du håller B-site på Dust 2 som CT, en av era som håller mid/short dör. Spelar du med randoms måste du med största sannolikhet släppa B site för att kolla mid om motståndarna trycker där eller vart de går. Spelar du med ett lag så är chansen stor att någon annan har snappat upp att de pushar short eller att de går mörk, vilket leder till att du bara behöver fokusera på ditt.

hoppas det var till hjälp

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Avstängd

När jag spelare CS:GO så lyckas jag blir dödad bakom en väg och dom andra var på den andra sidan av vägen.

Sen så har folk jätte höga ping så det blir svårt att spela mot dom.

Jag förstår dig att det är svårt att hitta seriösa spelare finns massor av fusk/hacks så man tröttnar fort då.

Mitt bästa råd är nog att hitta äldrespelare för dom är mer seriösa.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

Nu är jag i valet eller kvalet om man skall lägga ner CSGO eller inte. Anledningen är att man fullständigt tröttnat på alla oseriösa spelare som man tvingas spela med. Som bekant letar ju spelet automatiskt upp spelare slumpmässigt inför varje match.

Exempel på detta: igår spelade jag 4 st Competitive matcher, och hamnade med oseriösa spelare i alla. Direkt när matcherna börjar, börjar det skrikas och gapas på ryska, och misstänker att det inte är några trevliga meningar som uttalas. Nu tackar jag min polare som tipsade om funktionen block communication .Utan denna hade jag aldrig orkat.

Alla utom jag rusar mot döden utan att välja vapen, när jag kommer fram en stund senare är alla redan döda och ligger i en hög.
Alltså är det jag mot 5 st andra, ni kan säkert räkna ut hur lätt det är att vinna.....

Försöker chatta med laget, eftersom det inte går att kommunicera via micen till dem. Får konstiga tecken tillbaka om man ens får svar.

Märker att det efter några rundor är en taktik från motståndarna att placera ut snipers på samma ställen hela tiden.
Gissa vilka som blir skjutna varje gång i alla rundor av dessa snipers...... Tyvärr går detta inte att framföra vare sig via mic eller chat.
Kan inte avbryta matchen då man får varning.

Har även märkt att det förekommer mycket fuskare som spelar, i form av wallhacks m,m
Man blir skjuten genom väggar, och kan tömma ett helt magasin på en motståndare utan att han dör.

Mitt sista hopp står till er seriösa spelare som vill samarbeta i spelet och försöka vinna på ett ärligt sätt.

* Var hittar jag servers med seriösa spelare, som helst pratar iaf engelska?

Hur rapporterar man och undviker att möta fuskspelade människor?

Om du verkligen vill utvecklas och är beredd att lägga lite tid på spelet så kan jag ta en titt på en demo eller två från dig och ge dig lite tips osv. Är inte något proffs på något sätt men har cirka 2000 timmar i CS:GO och ligger omkring Global Elite (startade i silverrankerna...) så borde kunna komma med lite förslag som kan hjälpa dig att utvecklas.

Skicka ett PM så kan vi ta det därifrån.

Permalänk
Medlem

Kan spela med dig om jag är inne. Dock tror jag det blir tråkigt för dig att möta LE och uppåt. Samt att vi måste ha fullt lag.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

Kan spela med dig om jag är inne. Dock tror jag det blir tråkigt för dig att möta LE och uppåt. Samt att vi måste ha fullt lag.

varför skulle det bli tråkigt?
har du Discord och mic så du kan komma med bra tips under spelets gång?

Hade vart guld värt att få någon att spela med som pratar svenska

Permalänk

Kör retake och 1v1 på community servrar, undvik hög sensitivity på musen. Har kört runt 900 timmar, och minst hälften är inne på community retakes (fpslynx, brutalcs, recess.no)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

Som ett exempel så lånade jag ett konto och körde på i går, kontot ligger runt guld nova 3. Körde då ett game på inferno och vann 16 0, där jag hade runt 40 kills och tvåan runt 15. De är inte omöjligt att köra med folk bara för att dem är sämre än en själv eller är motvilliga att samarbeta, de gäller bara att öva som med allt annat här i livet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

varför skulle det bli tråkigt?
har du Discord och mic så du kan komma med bra tips under spelets gång?

Hade vart guld värt att få någon att spela med som pratar svenska

De flesta tycker det är tråkigt att bli slackade, men adda http://steamcommunity.com/id/86dahle.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Hur många timmar har ts i csgo?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Har försökt förklara i två längre inlägg. Om det inte går fram kan inte jag hjälpa.

Du måste börja med att inse att du är "sämst", det är därför du har ranken du har, och ta till dig av vad bättre spelare säger till dig att förbättra. Först då kan du bli bättre. Spelar du i silver så är alla andra också silver och sannolikheten att du möter en smurf är lika stor som att du får en i ditt lag. Oftast är det troligtvis 10 spelare på samma nivå, din nivå, men tar du till dig av de tips flera bättre och mer erfarna spelare redan gett dig så kommer du inom kort att kunna vinna på egen hand och ranka upp och ifrån silverträsket

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Tror det mesta i denna spellista fortfarande är relevant för en någon som är ny när det kommer till CS. https://www.youtube.com/playlist?list=PLHF999pjo89OKE2X_sudbA...

Börja från botten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av htbtoma:

Du måste börja med att inse att du är "sämst", det är därför du har ranken du har, och ta till dig av vad bättre spelare säger till dig att förbättra. Först då kan du bli bättre. Spelar du i silver så är alla andra också silver och sannolikheten att du möter en smurf är lika stor som att du får en i ditt lag. Oftast är det troligtvis 10 spelare på samma nivå, din nivå, men tar du till dig av de tips flera bättre och mer erfarna spelare redan gett dig så kommer du inom kort att kunna vinna på egen hand och ranka upp och ifrån silverträsket

säger orden samarbete och strategi dig något?

sedan är det ju bra om jag kan kommunicera med laget jag spelar i.
erkänner gärna att jag är sämst, men vill kunna spela schysst och rättvist.

att hela tiden spela själv mot motståndarlaget tycker jag inte är det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gwingis:

Det är vä bara att köra på då om du anser dig vara bättre än silver 1. Tar väl två vunna games att ranka upp.
Dina motståndare är väl i samma nivå som dina medspelare, så borde väl inte vara något problem om du är bättre än dina medspelare.

tar tyvärr fler vunna matcher än 2 för att ranka upp.
fick Silver 1 rank vid 10 vunna matcher, och har nu 15 vunna matcher.

genomskådade även ditt ironiska inlägg, är dock mer seriös än så.

Permalänk
Medlem

@mikael_a1: Vad är det för ironiskt med mitt inlägg? Har 19 vunna competative på mitt konto, varav ~13 är fixade för några år sedan, men senaste veckan bestämde jag mig för att spela några matcher. Gick från orankat till silver 1 och sen tog det 2 vinter mellan varje rank och nu är jag i silver 4.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gwingis:

@mikael_a1: Vad är det för ironiskt med mitt inlägg? Har 19 vunna competative på mitt konto, varav ~13 är fixade för några år sedan, men senaste veckan bestämde jag mig för att spela några matcher. Gick från orankat till silver 1 och sen tog det 2 vinter mellan varje rank och nu är jag i silver 4.

ok, ber om ursäkt om jag utryckte mig fel, inte min mening

Om du är Silver 1; kan du tänka dig att spela i ett lag med mig?

Har startat en ny tråd nyss, och du får gärna svara där eller skicka mig ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Tror det mesta i denna spellista fortfarande är relevant för en någon som är ny när det kommer till CS. https://www.youtube.com/playlist?list=PLHF999pjo89OKE2X_sudbA...

Börja från botten.

Tycker dessa är kanon, gillar att titta på warowl ibland då man hittar vad man gör fel när man går tillbaka till grunden på liknade sätt som man hittat fel i jobbet genom att förklara hur man gör/tänkte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

@mikael_a1: Jag kör väldigt sällan och tyvärr bara solo. Men fortsätt kötta.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

Tycker dessa är kanon, gillar att titta på warowl ibland då man hittar vad man gör fel när man går tillbaka till grunden på liknade sätt som man hittat fel i jobbet genom att förklara hur man gör/tänkte.

Skickades från m.sweclockers.com

CS:GO är fortfarande ett lagspel.
Visst kan man förbättra sitt eget spelande, men du är i stort behov av de andra i laget för att kunna vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

CS:GO är fortfarande ett lagspel.
Visst kan man förbättra sitt eget spelande, men du är i stort behov av de andra i laget för att kunna vinna.

Ja det är ett lag spel men på lägre än mg1 nivå klarar man oftast själv bära ett lag på egen hand. Det kvittar hur många gånger du upprepar att det är ett lag spel då alla som spelar cs på hyfsad nivå vet det. Men klarar du att hålla b site själv gör det inget om de andra är kassa på a. I lagspel gör man det bästa av det man har. Men har redan postat Steamid i den andra tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

använd MM server picker och prova spela utan ryssarna och se om det blir bättre http://gamebanana.com/tools/5684

EDIT : om det fortfarande funkar? var ett tag sedan jag provade -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

säger orden samarbete och strategi dig något?

sedan är det ju bra om jag kan kommunicera med laget jag spelar i.
erkänner gärna att jag är sämst, men vill kunna spela schysst och rättvist.

att hela tiden spela själv mot motståndarlaget tycker jag inte är det.

det känns verkligen som du inte lyssnar på vad folk säger här.

sen fortsätter du skylla på personerna du får i ditt lag, i min mening är det helt orelevant, fokusera på vad du själv kan göra bättre i stället.

jag hör denna ursäkt aldeless för mycket från folk i alla möjliga olika spel " det är 5 mot 5 och det är mina lagkamrater som är sämst / jag får kassa lagkamrater hela tiden "

om vi nu förutsätter att du är en bra lagspelare och sköter dig, då är det 4 st "wildcards" på ditt lag och 5 stycken i motståndarlaget, i teorin bör du få ett bättre lag i så fall eller hur?

jag kommer inte försöka hjälpa dig så mycket mer efter det här, har läst igenom hela tråden och du har inte tagit till dig särskilt mycket från folk även fast de kommit med mycket vettiga tips / kommentarer.

och om du inte har Prime änn, skaffa det definitivt ett krav

/ 1700 timmar cs go

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Havreboll647:

Om du verkligen vill utvecklas och är beredd att lägga lite tid på spelet så kan jag ta en titt på en demo eller två från dig och ge dig lite tips osv. Är inte något proffs på något sätt men har cirka 2000 timmar i CS:GO och ligger omkring Global Elite (startade i silverrankerna...) så borde kunna komma med lite förslag som kan hjälpa dig att utvecklas.

Skicka ett PM så kan vi ta det därifrån.

varför svarar du inte när jag skriver till dig på Discord?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laggzor:

det känns verkligen som du inte lyssnar på vad folk säger här.

sen fortsätter du skylla på personerna du får i ditt lag, i min mening är det helt orelevant, fokusera på vad du själv kan göra bättre i stället.

jag hör denna ursäkt aldeless för mycket från folk i alla möjliga olika spel " det är 5 mot 5 och det är mina lagkamrater som är sämst / jag får kassa lagkamrater hela tiden "

om vi nu förutsätter att du är en bra lagspelare och sköter dig, då är det 4 st "wildcards" på ditt lag och 5 stycken i motståndarlaget, i teorin bör du få ett bättre lag i så fall eller hur?

jag kommer inte försöka hjälpa dig så mycket mer efter det här, har läst igenom hela tråden och du har inte tagit till dig särskilt mycket från folk även fast de kommit med mycket vettiga tips / kommentarer.

och om du inte har Prime änn, skaffa det definitivt ett krav

/ 1700 timmar cs go

tyvärr har även du missuppfattat

Permalänk
Avstängd

Jag vill gärna upplysa om att ha en trevlig ton här.

Det börja kännas som att denna tråd håller på att spåra ur.

_______________________________________________________________
@mikael_a1 Prova detta om du vill unika vissa länder och sånt?

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?l=swedish...

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Jag vill gärna upplysa om att ha en trevlig ton här.

Det börja kännas som att denna tråd håller på att spåra ur.

_______________________________________________________________
@mikael_a1 Prova detta om du vill unika vissa länder och sånt?

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?l=swedish...

urspårning av trådar är väl standard på SC. All cred till er mods

tackar för länken; fattar inte om jag skall skriva serverkommandot i Windows eller i spelet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikael_a1:

urspårning av trådar är väl standard på SC. All cred till er mods

tackar för länken; fattar inte om jag skall skriva serverkommandot i Windows eller i spelet?

Det där skriver man in i CMD (Windows) och då kommer det att läggas i Windows brandväg som blocka dom ip adresser.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Det där skriver man in i CMD (Windows) och då kommer det att läggas i Windows brandväg som blocka dom ip adresser.

ok, börjar med att blocka de ryska servrarna och ser om det hjälper

Borde inte Steam förhindra fuskare/smurfare som förstör spelglädjen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikael_a1:

ok, börjar med att blocka de ryska servrarna och ser om det hjälper

Borde inte Steam förhindra fuskare/smurfare som förstör spelglädjen?

Hör av dig sen om du märker att det funkar det funkar för mig när jag prova det för ett par år sen.

Det känns som att Steam inte gör något åt det men nästan alla som blir bannad och sånt köper bara ett nytt CS:GO då dom har gått ner i pris.

Om man säljer CS:GO för 800kr så kommer nog ingen vilja blir bannad.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666