Fidget Spinner? Ny populär leksak?

Permalänk
Medlem

Fidget Spinner? Ny populär leksak?

Klickar man på "populäraste produkterna" på Prisjakt så är den etta. Men jag förstår inte vad som är så kul med den. Den var från början tänkt till personer med ADHD men blev plötsligt en leksak.

Tullens beslag:
http://www.expressen.se/gt/tullens-markliga-beslag-500-trendi...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Frågan är nog om den inte framkallar ADHD istället. I GBG går kidsen runt och sitter på spårvagnarna och "spinner".
En hand på spinnern en på telefonen och sen snubblar man

Permalänk
Medlem

har fortfarande inte sett någon som har en sån här alls, men ja, kullager är kul, tydligen

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

@Lorault: är kul på samma sätt som alla andra värdelösa leksaker vi hade när vi var 10 var. är det så svårt att förstå?

Permalänk
Medlem

Köpte två till dottern och två till mig idag

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kanske finns den kvar som fluga hela juli kommer säljas på mackar och Ica-butiker snart nog.
När kommer Jojon tillbaka?

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Köpte två till dottern och två till mig idag

Vad gör man med dom?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Vad gör man med dom?

Man bidrar till mer konsumtion av onödiga saker och slavarbete i Asien förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Vad gör man med dom?

Man snurrar på dem

Tänk som en jojo eller liknande.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Frågan är nog om den inte framkallar ADHD istället. I GBG går kidsen runt och sitter på spårvagnarna och "spinner".
En hand på spinnern en på telefonen och sen snubblar man

Mycket bra skrivet! Det blir en snabb, övergående grej gissar jag på.

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem

Köpte två halvgratis från Wish men fastnade inte direkt, finner det mer stimulerande med t.ex. en balisong.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

@Json_81: Fast man kunde bli grym på JoJo har till och mig för mig att det finns något WorldRecord i det om det inte fortfarande finns vm i jojo(kollade snabbt och fick up 2010 så skulle tippa på att det fortfarande hålls)
Vad man skall gra med en trekant som spiner runt har jag lite svårare att förstå men har aldrig testat någon heller.
ska googlas.mvh

Permalänk
Medlem

Köpte hem två stycken för typ 5 månader sedan XD Men nu senaste månaden har ju folk blivit crazy...

Sälj även på 2-3 Ica som jag vet och ngn mack säljer den säkert också XD

Tycker den är lite rolig faktiskt. Sitter och snurrar lite när jag ser på serie/film

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Tänk om denna typen av onödiga produkter inte hade fått tillverkats. Våran miljö hade kunnat bli mycket bättre utan alla dessa grejer..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Mera plast i hav och skog. Mer skräp i ungars händer så de slipper röra på sig. Jag tror vi har en förlorad generation på väg in.

Hoppas att de som föds nu blir bättre då de blir dessa som ska ta hand om mig när man ska in på hemmet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Mera plast i hav och skog. Mer skräp i ungars händer så de slipper röra på sig. Jag tror vi har en förlorad generation på väg in.

Hoppas att de som föds nu blir bättre då de blir dessa som ska ta hand om mig när man ska in på hemmet.

Det förfallet började nog med dina föräldrar, så har man sagt i alla tider om "den nya generationen". Kan inte annat än att hålla med om mer plast i hav och skog dock. Cliffy B hävdade dock att den var väldigt bra vid produktionsmöten när man satt och funderade, kan ju relatera till att man sitter och trummar med fingrarna eller dylikt när man försöker gnugga geniknölarna på möten när man behöver komma på någon kreativ lösning på ett problem.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Mera plast i hav och skog. Mer skräp i ungars händer så de slipper röra på sig. Jag tror vi har en förlorad generation på väg in.

Jag tror nog att jag tillhör den yngre generationen och jag förstår inte heller poängen med att snurra på ett kullager så helt förlorade är vi inte.

Däremot tycker jag att det är ganska irriterande att folk ska snurra på dem på lektion i skolan, (de låter lite också har jag märkt).

Permalänk
Inaktiv

Jag har heller inte begripit mig på varför folk verkar vara som besatta av dessa grejer. Ännu uddare när det är vuxna som verkar intressera sig för dom med.

Har fortfarande inte sett någon IRL eller för den delen någon som använt en men det är väl bara en tidsfråga. Det mesta kring detta känns som att någon eller några bearbetat marknaden och olika kanaler för att skapa hype kring produkten. Den tillför inget nytt vad jag förstått och jag har fortfarande inte sett en enda vettig motivering till att någon skaffar den. Den påstådda populäriteten motsvarar inte produkten helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ännu uddare när det är vuxna som verkar intressera sig för dom med.

Finns s.k. vuxna som inte är mentalt friska i detta land. Ända sedan mitten av 90-talet så har man minskat på antalet sjukvårdsplatser för mentalt sjuka människor och samtidigt går psykologerna och psykiatrikerna i pension. Och dom som är smarta och utbildar sig inom området flyttar till USA där sjukvård för det mentala planet är långt mer i framkant med betydligt fler diagnoskoder än vad man har i Sverige. Där är det defacto standard att ha en regelbundna besök hos en terapeut som motsvarar det som vi har i Sverige som husläkare, d.v.s. en person som känner till sin kund mer specifikt.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Hur kan detta vara ett så stort problem? Ni låter som ett gäng pensionärer.

Själv samlade man på hockeykort som barn, hur värdelöst var inte det.

Om barn tycker att det är underhållande att snurra på ett kullager kan dom väl få göra det...

Permalänk
Medlem

Ser inte heller problemet med Fidget spinners. Tror att folk på 90-talet hade någon lite värdelös "leksak" såsom vi har just nu

Permalänk
Inaktiv

Jag tänkte först samma sak så jag köpte en Fidget Spinner och efter att prövat en sådan, så har jag helt omvänt min omställning från att inte förstå till inte det minsta kunna begripa vad som är så roligt med dessa.

Permalänk
Medlem

en droppe olja och lite tryckluft fick fart på barnbarnets spinner åtminstone

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

@Bozzeta: Ja, köper man inte SKF kullager är man ett riktigt svin.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Veni:

Finns s.k. vuxna som inte är mentalt friska i detta land. Ända sedan mitten av 90-talet så har man minskat på antalet sjukvårdsplatser för mentalt sjuka människor och samtidigt går psykologerna och psykiatrikerna i pension. Och dom som är smarta och utbildar sig inom området flyttar till USA där sjukvård för det mentala planet är långt mer i framkant med betydligt fler diagnoskoder än vad man har i Sverige. Där är det defacto standard att ha en regelbundna besök hos en terapeut som motsvarar det som vi har i Sverige som husläkare, d.v.s. en person som känner till sin kund mer specifikt.

Jag syftade mer på hur folk blir besatta av produkten utan någon uppenbar motivering eller utan att ens kunna förklara varför. Det är en trend (fluga) i raden men denna är mer obegriplig än många andra.

Skrivet av anon159643:

Jag tänkte först samma sak så jag köpte en Fidget Spinner och efter att prövat en sådan, så har jag helt omvänt min omställning från att inte förstå till inte det minsta kunna begripa vad som är så roligt med dessa.

Vad är det som ändrat din uppfattning? Vad är det mer exakt som är kul med produkten?

Jag har inget emot att du gillar produkten eller så, reagerar mest på att man aldrig får någon motivering eller beskrivning av vad man nu gillar med produkten.

Permalänk
Medlem

Tycker det hela är ett hån till den målgruppen den är speciellt lämpad för.

För detta är en stress grej.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag har enorma problem med rastlöshet, kan inte sitta still mer än absolut max en minut innan jag börjar trumma med både fötter och händer eller klickar med en penna osv osv, till min omgivnings stora förtret.

Sedan fick jag nys om dessa Fidget Cubes, men jag kom aldrig överens med formatet, den var inte skön att ha i fickan och jag gillade inte formen.

Hittade sedan en svensk återförsäljare av så kallade Fidget Pads, och det är en helt fantastisk produkt, har i princip helt slutat med trummandet utan jag sitter med den i princip ljudlösa fidget paden istället, och både jag och min omgivning är nu superlycklig.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Vad är det som ändrat din uppfattning? Vad är det mer exakt som är kul med produkten?

Jag har inget emot att du gillar produkten eller så, reagerar mest på att man aldrig får någon motivering eller beskrivning av vad man nu gillar med produkten.

Jag försökte vara sarkastiskt att jag ännu mer inte begriper det roliga. Jag tänkte, något roligt måste det vara, men icke.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Jag försökte vara sarkastiskt att jag ännu mer inte begriper det roliga. Jag tänkte, något roligt måste det vara, men icke.

Ah, läste om (en gång till) och nu hänger jag med. Fast synd, hoppades på något slags svar.

Men som personen ovanför dig, om det ger något att fokusera på för de som behöver det så förklarar det ju delvis. Men jag förmodar att långt ifrån alla skaffar en av den anledning, mest hets och hype. Någon har skaffat en, måste också skaffa en.

Så länge inte kullagren tar slut bara....