The Elder Scrolls Online: Morrowind stream med Geeks Gaming

Permalänk
SpelClockers

The Elder Scrolls Online: Morrowind stream med Geeks Gaming

Ett av sommarens stora spelsläpp är The Elder Scrolls Online: Morrowind, vi får besöka Dunmer's hemland. Ett mysigt land där svampar är stora som träd och där Netch svävar omkring, fiender lurar såklart även bakom hörnet. Hänger ni inte med vad jag pratar om så förklarar jag allt på tisdag.

The Elder Scrolls Online: Morrowind släpps nu på tisdag, men den som är otålig kan förköpa spelet och få tillgång redan nu. Är du osäker eller nyfiken på spelet kommer vi på Geeks Gaming ta en titt och streama nu på Tisdagen den 6 juni, klockslaget är 19.00 och du finner oss som vanligt på Geekslive.

Hela spektaklet kan du se här nedanför på våran Twitch-kanal:

https://www.twitch.tv/videos/149951098

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk

Startade streamen och får höra "som sagt Morrowind har jag aldrig spelat". Kryssar fliken. Gammal är bitter

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
SpelClockers

Tack alla som kollade ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av soderkvist:

Startade streamen och får höra "som sagt Morrowind har jag aldrig spelat". Kryssar fliken. Gammal är bitter

Började spela spel rätt så sent i min ålder, där av anledningen till att jag inte har spelat The Elder Scrolls: Morrowind. Dock har jag spelat Oblivion och Skyrim en del.

Men tråkigt att du kryssade fliken. Hoppas att din kväll blev bra ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Åh, vilka minnen man har från Morrowind! Världen var så stor, så främmande, och jag hade ingen aning i förväg vad nåt handlade om, så man lärde sig genom att läsa ingame böcker och allmänt testa. Knyckte allt som var löst för att tjäna några coins, för att köpa det dör vapnet man sett i ett pawn shop, höll ner sneak knappen så mycket att man fick kramp i lillfingret, och höll på att kissa på mig första gången jag var ner i en dwemer ruin och mötte ett ancestral ghost. Ah, good times!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Morrowind HD remake. Kom igen Bethesda, jag behöver detta.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Skrivet av kristallkrona:

Började spela spel rätt så sent i min ålder, där av anledningen till att jag inte har spelat The Elder Scrolls: Morrowind. Dock har jag spelat Oblivion och Skyrim en del.

Men tråkigt att du kryssade fliken. Hoppas att din kväll blev bra ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Definitivt inget illa menat. Jag kollar ändå aldrig på några streamar. Det hör ju mer ungdomen till

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av soderkvist:

Definitivt inget illa menat. Jag kollar ändå aldrig på några streamar. Det hör ju mer ungdomen till

Hehe, det är lugnt! Skulle vilja spela TES: Morrowind, men jag kommer tyvärr inte klara av den grafiken som är i det gamla spelet. Jag är lite för ung.. Hehe..

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Skrivet av kristallkrona:

Hehe, det är lugnt! Skulle vilja spela TES: Morrowind, men jag kommer tyvärr inte klara av den grafiken som är i det gamla spelet. Jag är lite för ung.. Hehe..

Grafiken går genom en overhaul-mod att få till riktigt bra. Problemet för många oinvigda brukar vara att striderna är baserade på "tärningskast" där exempelvis hit chance beräknas på bland annat vapenskill och hur mycket stamina man har kvar. Ganska annorlunda mot Oblivion och senare spel. Du kan vifta med ditt stora svärd rakt i ansiktet på en fiende 10 gånger utan att träffa en enda gång. Mycket svårt att acceptera för den som kommer direkt från Skyrim.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av soderkvist:

Grafiken går genom en overhaul-mod att få till riktigt bra. Problemet för många oinvigda brukar vara att striderna är baserade på "tärningskast" där exempelvis hit chance beräknas på bland annat vapenskill och hur mycket stamina man har kvar. Ganska annorlunda mot Oblivion och senare spel. Du kan vifta med ditt stora svärd rakt i ansiktet på en fiende 10 gånger utan att träffa en enda gång. Mycket svårt att acceptera för den som kommer direkt från Skyrim.

Hehe ok, jo jag har sett att de finns en del moddar.. Får se om jag skaffar det, de brukar vara på rea ibland. Oblivion var dock det första riktiga spelet jag spelade (om man inte räknar the sims.. ) Det var min sambo som visade mig spelvärlden, han har spelat Morrowind och även Arena om ja inte minns helt fel.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Halogen:

Morrowind HD remake. Kom igen Bethesda, jag behöver detta.

Morrowind med unreal 4 engine.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kristallkrona:

Hehe, det är lugnt! Skulle vilja spela TES: Morrowind, men jag kommer tyvärr inte klara av den grafiken som är i det gamla spelet. Jag är lite för ung.. Hehe..

Hehe, och här sitter man och nötar ut Homm3 tillsammans med de andra i Heroes-serien, inte bara RTS-turbaserade spelen utan även de äldre heroes man ser ''framifrån''

Sköna gamla lir, många timmars spelande..bra story, men vissa spel i Heroes serien har dryga plot-twists

Roligt tills man hittar laserpistolerna som tydligen människor från framtiden har lämnat av sig..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Morrowind HD remake. Kom igen Bethesda, jag behöver detta.

Skywind.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Äsch hellre en daggerfall-remake

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------