Förslag: dölj köprådsforumen från "Nytt i forumet-feeden"

Permalänk
Medlem

Förslag: dölj köprådsforumen från "Nytt i forumet-feeden"

Hej, det är möjligt att jag är själv om åsikten men jag lägger upp förslaget ändå: dölj stationära och bärbara datorers köprådsforum från Nytt i forumet-feeden uppe till höger.

Jag tycker dels att det flödar över av sådana trådar och dels att de överlag inte tillför någon intressant diskussion till forumet. Mitt förslag gör så att de 2-5 raderna som ofta tas upp kan ge plats till annat, som det är nu uppmanas man varje dag att läsa om den tjugoelfte speldatorn för 10k som skall monteras på inet. Stationära datorer är det största underforumet bortsett från Nyhetskommentarer och Arkiverade forum, jag tror även att nästan alla underforum tar en vecka på sig att fylla framsidan/30 första trådarna medan stationära datorer - köpråd gör det på ett dygn.

Hälsningar Andreas

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Vore väl isf bättre med en inställning i profilen över vilka forum man vill ha med i den feeden istället för att utesluta en hel sektion från feeden för alla.
Finns många underforum jag inte har någon intresse för alls som jag mer än gärna skulle vilja dölja, och i skrivande stund kan jag ju säga att det inte finns en enda Köpråds tråd i "Nytt i forumet" feeden.

Edit: även nu på förmiddagen när forumet är lite mer aktivt än mitt i natten så finns inte en enda köprådstråd med i "Nytt i forumet"

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Vore väl isf bättre med en inställning i profilen över vilka forum man vill ha med i den feeden istället för att utesluta en hel sektion från feeden för alla.
Finns många underforum jag inte har någon intresse för alls som jag mer än gärna skulle vilja dölja, och i skrivande stund kan jag ju säga att det inte finns en enda Köpråds tråd i "Nytt i forumet" feeden.

Edit: även nu på förmiddagen när forumet är lite mer aktivt än mitt i natten så finns inte en enda köprådstråd med i "Nytt i forumet"

Och nu när jag kollar är det två trådar, kanske säger mer om hur oförlitliga anekdoter är. Oavsett så stämmer det jag skrev ovan om att förstasidan i underforumet fylls överlägset snabbast, det skapas en otrolig mängd trådar i stationära datorer - köpråd. Nyhetskommentarer har nästan samma tempo (förståeligt), Hobby, fritid och livsstil intar andra plats men tar fyra gånger lägre tid att fylla förstasidan.

Får erkänna att jag trodde ÖÄ redan var uteslutna från Nytt i forumet-feeden, så att lägga till fler underforum i undantaget hade varit en enkel sak. Ser nu att det är fel. Ska även säga att jag skriver som mest i köprådsforumen, vill bara inte se Sweclockers reduceras till ett köprådsforum utan mer givande diskussioner.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Geeks
SweClockers

@eas@tetris Ett alternativ för att åstadkomma personlig filtrering av forumtrådar är att följa forumdelarna du gillar via RSS (klicka på RSS-ikonerna i forumindex) och använda tredjepartsverktyg för att skapa listor av dessa, t.ex. Feedly. Testa!

https://feedly.com/i/welcome

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015