Cooler Master återupplivar HAF-serien och presenterar Mastercase H500P

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master återupplivar HAF-serien och presenterar Mastercase H500P

Årets Computex-mässa bjuder på massa nytt, men i Cooler Masters monter hittas även något gammalt och bekant. Bolagets återinför varumärket HAF med en ny modell.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stort vill ha begär om designen vore lite.... enklare? Kanske inte som ett rymdskepp, lite mer rätblocksformat..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Gillar HAF då de faktiskt har riktigt bra luftflöden

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att detta chassit har nästan allt, Högt luftflöde, Härdat glas, PSU-kammare och dessutom är det väldigt snyggt imo. Det enda jag saknar är någon form av ljuddämpning dock så antar jag att det skulle vara svårt att få in i detta chassi.

Man kan se Hardware Unboxed I bakgrunden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Haf <3 tänk att fläska dit dessa 200mm Noctua fläktar som ska komma inom kort!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Chassina är för små tycker jag, även denna. De skulle göra en riktig uppföljare till HAF X dvs möjlighet att montera 3 stycken 200mm fläktar i fronten samt plats för två 240mm radiatorer i bottnen paralellt eller liknande. Även nya cosmos c700p är en besvikelse då den är mindre än den äldre, även den skulle ha plats för två 360mm radiatorer parelellt i bottnen samt en 480mm i toppen samt en 360mm i fronten OCH plats för SSD enheter. Dem CM nu gjort är att ta bort de optiska enheterna och HDD burarna helt och gjort chassina mindre.

Jag tycker till och med min cosmos II är för liten när man väl fyller på med radiatorer, vattenblock och reservoarer och nu ska alla göra chassina mindre? Än engång riktar sig tillverkarna till casuals dvs. med RGB ljus och liknande.

Permalänk
Medlem

Har Jonas Hardware Unboxed bakom sig?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Men inget utdragbart moderkorts tray? Det har jag saknat sedan 840 ATCs och det var ju att bra tag sedan.

Permalänk
Discokungen

Något för dig, @Alling!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Tycker det är ganska fult men förstår att vissa gillar den typen av chassi.

Något ja tänkte på är att fläktarna i toppen blåser neråt.

Permalänk
Medlem

Det står ju "ganska" tydligt MasterCase, inte Masterbox

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av ZaInT:

Det står ju "ganska" tydligt MasterCase, inte Masterbox

Du har helt rätt! Korrigerade detta i artikeln.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av VideoyGTX:

Chassina är för små tycker jag, även denna. De skulle göra en riktig uppföljare till HAF X dvs möjlighet att montera 3 stycken 200mm fläktar i fronten samt plats för två 240mm radiatorer i bottnen paralellt eller liknande. Även nya cosmos c700p är en besvikelse då den är mindre än den äldre, även den skulle ha plats för två 360mm radiatorer parelellt i bottnen samt en 480mm i toppen samt en 360mm i fronten OCH plats för SSD enheter. Dem CM nu gjort är att ta bort de optiska enheterna och HDD burarna helt och gjort chassina mindre.

Jag tycker till och med min cosmos II är för liten när man väl fyller på med radiatorer, vattenblock och reservoarer och nu ska alla göra chassina mindre? Än engång riktar sig tillverkarna till casuals dvs. med RGB ljus och liknande.

Jag förstår ingenting. Hur är dessa bautamonster till chassin för små? Inte behöver du väl motsvarande 1560 mm radiatoryta? Hur många reservoarer behöver man? Och hur misslyckas man med att få in små nätta SSD:er i en datorlåda i storlek med en fraktcontainer?

Skrivet av Flamso:

Något för dig, @Alling!

Nej tack, det är alldeles för litet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Alling:

Nej tack, det är alldeles för litet.

CaseLabs har chassin i din smak med ett par hundra liters volym. Helt perfekt ju!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

@Alling:
De är för små helt enkelt. Föregående cosmos II var ultratower, men c700p är knappt fulltower. En förminskning, när man borde förvänta sig en förstoring. Ett problem med just cosmos II är att den är för liten innuti, och den nya modellen varkar vara ännu mindre.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av VideoyGTX:

@Alling:
De är för små helt enkelt. Föregående cosmos II var ultratower, men c700p är knappt fulltower. En förminskning, när man borde förvänta sig en förstoring. Ett problem med just cosmos II är att den är för liten innuti, och den nya modellen varkar vara ännu mindre.

Vad är det de är för små för?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

De är för små för flera radiatorer samt extra plats för reservoar och utrymme att pula och dåna. Jag är en av de få som inte gillar det moderna kompakta, jag vill ha traditionell layout där man t.ex. kan placera ssd och lagringsdiskar samt optisk enhet där man kan placera fläktkontroll(er). Om du kollar mitt system så kanske du förstår varför jag anser att dessa chassin är för små, jag fick till och med modda min cosmos II för att få plats med en 140mm i fronten. Ska man betala 3500 eller 4000 kr för c700p så ska den ha rejält med uttrymme annars kan man lika väl behålla den äldre cosmos II eller 900D eller 780t.