Kickstarter: Battletech

Permalänk
Medlem

Kickstartern är precis klar. Nu börjar långa väntan på mitten av 2017.

"41,733 backers pledged $2,785,537 to help bring this project to life."

Permalänk
Medlem

Första combat gameplay visad inför Gencon (konvent för rollspel och brädspel). Det är extremt tidig alfa och visar bara viss stridsmekanik i spelet.

Permalänk
Medlem

Ser redan mer färdigt ut än MW:O...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Verkar finnas potential!

Permalänk
Medlem

Lite fuktigt i trosorna blir det allt...

Permalänk
Medlem

Såg att Paradox kommer att publicera spelet (syndes även i videofilerna ovan).
https://www.rockpapershotgun.com/2017/05/12/battletech-parado...

Permalänk
SpelClockers

Är det någon som har fått tillgång till betan ännu? Ska enligt mail från dom tidigare idag skickas ut under dagen till dom som var med på kickstarter.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

@Sir Hitman:

Japp, fick tillgång vid tio-elva tiden och såg att du också var inne då.

Kan bli en stream imorgon.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

@Lan: Japp fick det strax efter jag skrev inlägget ovan, satt på laptoppen och fungerade lite si och så på den. Ska bli kul att köra lite pvp när dom släpper multiplayer delen.

Visa signatur
Permalänk

ser riktigt schyst ut!!

Permalänk
SpelClockers

MP beta är nu tillgänglig för de som backade på kickstarter.
https://community.battletechgame.com/forums/threads/9249

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska man köpa spelet på steam eller gog samt är det någon större skillnad ingame mellan standard och deluxe?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Moderator
Moderator

@hellmix: Deluxe gör ingen skillnad ingame, det är bara loot (dock trevlig sådan om man gillar mechwarrior).

Tror inte att det gör ngn skillnad ingame heller om man köper via Steam eller gog, borde gå att spela mot varandra i vs läge.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nå, vad tycker ni som lirar?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

@hellmix: Deluxe gör ingen skillnad ingame, det är bara loot (dock trevlig sådan om man gillar mechwarrior).

Tror inte att det gör ngn skillnad ingame heller om man köper via Steam eller gog, borde gå att spela mot varandra i vs läge.

Blev ett köp på steam eftersom det är där man har majoriteten av spelen så nu rullar man tummarna fram till den 24

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Moderator
Moderator

@frong: Betan var riktigt kul, vi har inte tillgång till spelet förrens 24 april. Det du kanske sett på kända streamers eller spelrecensionsvideos är en förhandsvisning som vi vanliga dödliga ej har fått sätta tänderna i. Det ser dock läckert ut!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

Det ser ut som att förladdning börjar på Måndag men nycklarna ser ut att ha skickats ut redan nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Herrejösses vilket bra spel Battletech är, får kraftiga throwbacks till Soldiers of Anarchy i upplägget och permadeath både av personell och material och att det är uppdragsbaserat. Samt hur det är designat mellan uppdrag, fast tid är begränsat till pengar istället. Blandat med oförlåtliga XCOM liknande turnbaserade strider.

Känns som att de har dragit kraftig inspiration av Soldiers of Anarchy, antagligen det eller så har spelutveckligen börjat cirkla tillbaka till sina rötter. Grafiskt finns det att önska av, och svårighetsgraden dras upp lite väl fort, kan tänka mig att folk ragequittar en del.

10/10, har suttit fast i spelet sen det släpptes, tiden bara försvinner.

Permalänk
Moderator
Moderator

...tid?

105h in

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Förbannat kul spel! Laddtiderna är ju bedrövliga dock, hinner nästan plocka ur diskmaskinen innan det är klart.

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

Kan vara bland det roligaste jag haft med ett turbaserat sadistspel sen ursprungliga ufo:enemy unknown.

Fan inte helt lätt i början innan man iaf får några trevligare mechs

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Funderat på plocka upp Battletech, din kommentar sealed the deal!

Skrivet av str8forthakill:

Herrejösses vilket bra spel Battletech är, får kraftiga throwbacks till Soldiers of Anarchy i upplägget och permadeath både av personell och material och att det är uppdragsbaserat. Samt hur det är designat mellan uppdrag, fast tid är begränsat till pengar istället. Blandat med oförlåtliga XCOM liknande turnbaserade strider.

Känns som att de har dragit kraftig inspiration av Soldiers of Anarchy, antagligen det eller så har spelutveckligen börjat cirkla tillbaka till sina rötter. Grafiskt finns det att önska av, och svårighetsgraden dras upp lite väl fort, kan tänka mig att folk ragequittar en del.

10/10, har suttit fast i spelet sen det släpptes, tiden bara försvinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

@storyboard: Det är lätt värt det, kolla också på expansionera som kommit. Flashpoints i Career mode är ljuvliga små short stories.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Dum fråga. Köpte det igår, testade lite kampanj snabbt, trodde jag. Tog snudd på en timme innan jag kunde spara och stänga.

Dumfrågan är, vad skiljer kampanj och career åt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Moderator
Moderator

@Beginner:

Kampanjen följer en storyline blandat med randomgenererade uppdrag.

Career är sandbox mode där du spelar vilka uppdrag du vill i BT universat (det finns många roliga short story uppdrag plus vanliga också).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

@Beginner:

Kampanjen följer en storyline blandat med randomgenererade uppdrag.

Career är sandbox mode där du spelar vilka uppdrag du vill i BT universat (det finns många roliga short story uppdrag plus vanliga också).

Tack! Försökte mig på det idag igen. Dumt när jag var tidspressad. Skulle behöva finna en guide/tutorial för jag fattar noll. *yikes*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Dum fråga. Köpte det igår, testade lite kampanj snabbt, trodde jag. Tog snudd på en timme innan jag kunde spara och stänga.

Dumfrågan är, vad skiljer kampanj och career åt?

Om Jag har förstått det rätt så är Flashpoints Ett bra DLC, dessa är tillgängliga direkt i Career mode. Om man spelar kampanjen (vilket jag gör) så blir dessa Flashpoints först tillgängliga efter sista story mission'et.

Jag kör kampanj, för storyn är härlig. Finns mkt bra guider på Youtube.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razz85:

Om Jag har förstått det rätt så är Flashpoints Ett bra DLC, dessa är tillgängliga direkt i Career mode. Om man spelar kampanjen (vilket jag gör) så blir dessa Flashpoints först tillgängliga efter sista story mission'et.

Jag kör kampanj, för storyn är härlig. Finns mkt bra guider på Youtube.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska testa liret igen snart. Är sugen som.......

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk