Problem med Asus Cashback

Permalänk
Medlem

Problem med Asus Cashback

Räkna aldrig med att se röken av dessa pengar och basera inte era köp på rabatten som jag gjorde.

Jag beställde ett extra dyrt moderkort från Asus inom cashback perioden på legitim butik, nämligen sista dagen för perioden. (31 Mars)
Jag har gått genom hela proceduren för att kunna få ta del av detta, allting ska vara korrekt. Bifogade kvitto osv.

Idag fick jag ett mejl:

Hello,

unfortunately, we have to reject you claim, because this Promotion is for purchases with a valid invoice date from 10th of March to 31st of March 2017 only.

www.asus-promotion.com

---
Best Regards,

Your ASUS Promotion-Team!

Skojar de?
Jag svarade på deras mejl och fick kort därefter samma automatiska svar... Ingen förklaring, ingenting.
En sak är säker det blir ingen fler produkter från Asus i framtiden.

Trådrubrik redigerad
Permalänk
Medlem

Just därför man inte beställer på den sista dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Räkna aldrig med att se röken av dessa pengar och basera inte era köp på rabatten som jag gjorde.

Jag beställde ett extra dyrt moderkort från Asus inom cashback perioden på legitim butik, nämligen sista dagen för perioden. (31 Mars)
Jag har gått genom hela proceduren för att kunna få ta del av detta, allting ska vara korrekt. Bifogade kvitto osv.

Idag fick jag ett mejl:

Hello,

unfortunately, we have to reject you claim, because this Promotion is for purchases with a valid invoice date from 10th of March to 31st of March 2017 only.

www.asus-promotion.com

---
Best Regards,

Your ASUS Promotion-Team!

Skojar de?
Jag svarade på deras mejl och fick kort därefter samma automatiska svar... Ingen förklaring, ingenting.
En sak är säker det blir ingen fler produkter från Asus i framtiden.

Du kan ju ta detta till ARN? Luktar falsk marknadsföring, speciellt om du verkligen beställde den 31/3 och har ett kvitto där det står att det är besätllt den 31/3.

EDIT: Eller var det så att du lade en beställning på moderkortet 31/3 men att ditt kvitto gäller från en senare period, t.ex. 1/4? Tar ju ett tag för butiker att plocka ihop ordern och skicka iväg den (antar att du beställde den online)?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Något skumt med denna tråd, du menar att du har ett kvitto där det står 31 mars och du får ett svar att det bara gäller fram till och med 31 mars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Räkna aldrig med att se röken av dessa pengar och basera inte era köp på rabatten som jag gjorde.

Jag beställde ett extra dyrt moderkort från Asus inom cashback perioden på legitim butik, nämligen sista dagen för perioden. (31 Mars)
Jag har gått genom hela proceduren för att kunna få ta del av detta, allting ska vara korrekt. Bifogade kvitto osv.

Idag fick jag ett mejl:

Hello,

unfortunately, we have to reject you claim, because this Promotion is for purchases with a valid invoice date from 10th of March to 31st of March 2017 only.

www.asus-promotion.com

---
Best Regards,

Your ASUS Promotion-Team!

Skojar de?
Jag svarade på deras mejl och fick kort därefter samma automatiska svar... Ingen förklaring, ingenting.
En sak är säker det blir ingen fler produkter från Asus i framtiden.

Du beställde varan online. Vilket alltså insinuerar att fakturan i sig och fakturadatum är senare. Därmed har ASUS helt rätt om så är fallet.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Just därför man inte beställer på den sista dagen.

Vad spelar det för roll om man beställer den sista dagen under kampanjen :S? Helt onödig kommentar.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

För mig står det,

"2. Promotion period and setting

The purchase period goes from May 15th, 2017 – June 30th, 2017 (invoice date).
All valid promotional products (attachment „promotional products“) have to be purchased between May 15th, 2017 – June 30th, 2017 online or at a store in the promotion area (attachment „promotion area“)."

Kanske är jag som inte hänger med

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Vad spelar det för roll om man beställer den sista dagen under kampanjen :S? Helt onödig kommentar.

För att man kanske inte hinner få kvitto i tid?

Tycker din varning känns lite obefogad, du får det att låta som om Asus blåser alla kunder när det verkar vara ett missförstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentBrack:

För mig står det,

"2. Promotion period and setting

The purchase period goes from May 15th, 2017 – June 30th, 2017 (invoice date).
All valid promotional products (attachment „promotional products“) have to be purchased between May 15th, 2017 – June 30th, 2017 online or at a store in the promotion area (attachment „promotion area“)."

Kanske är jag som inte hänger med

Den första är en förnyad kampanj som gäller andra datum bara. Om du scrollar ned lite så hittar du den tidigare. https://www.asus-promotion.com/se/

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Räkna aldrig med att se röken av dessa pengar och basera inte era köp på rabatten som jag gjorde.

Jag beställde ett extra dyrt moderkort från Asus inom cashback perioden på legitim butik, nämligen sista dagen för perioden. (31 Mars)
Jag har gått genom hela proceduren för att kunna få ta del av detta, allting ska vara korrekt. Bifogade kvitto osv.

Idag fick jag ett mejl:

Hello,

unfortunately, we have to reject you claim, because this Promotion is for purchases with a valid invoice date from 10th of March to 31st of March 2017 only.

www.asus-promotion.com

---
Best Regards,

Your ASUS Promotion-Team!

Skojar de?
Jag svarade på deras mejl och fick kort därefter samma automatiska svar... Ingen förklaring, ingenting.
En sak är säker det blir ingen fler produkter från Asus i framtiden.

Det handlar ju mer om vad det står för datum på kvittot, som de skriver är det ju "invoice date" som räknas, behandlade dom inte beställningen förrens dagen efter där du beställde det har ASUS rätt i frågan

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

@Naga: Ah okej, tackar. Då är det bara jag som är blind ^^

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

@leafbranch: kan du lägga upp en kopia på ditt kvitto?

Permalänk
Medlem

@leafbranch: Om Asus vägrar trots att du har så skulle jag ta det med butiken du köpte ifrån och säga att du vill ha pengarna av dom annars så ska dom häva köpet och få pengarna tillbaka

Permalänk
Medlem

Gör en tråd och varnar med diffusa uppgifter och sen svarar inte i tråden på 2 timmar. Va fan. Lägg ner.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Utan att se TS visa upp kvittot vad han har köpt och datum är det ingen ide ens att diskutera om vem har rätt eller fel.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Något skumt med denna tråd, du menar att du har ett kvitto där det står 31 mars och du får ett svar att det bara gäller fram till och med 31 mars?

Köpt 31 Mars 2017, kvitto har jag med datumet från Webhallen som är en legitim butik enligt Asus villkor.
Jag får svar av dom, precis som det står i mitt första inlägg.
Vad är skumt? Blir bara förbannad att man kan neka något utan någon som helst känsla för kundnöjdhet.
Jag brukar inte skapa sådana här trådar men nu känner jag att jag behöver det.
Handlar ändå om ca femhundringen för mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad tror @Webhallen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Köpt 31 Mars 2017, kvitto har jag med datumet från Webhallen som är en legitim butik enligt Asus villkor.
Jag får svar av dom, precis som det står i mitt första inlägg.
Vad är skumt? Blir bara förbannad att man kan bara neka något utan någon som helst känsla för kundnöjdhet.
Jag brukar inte skapa sådana här trådar men nu känner jag att jag behöver det.
Handlar ändå om ca ca femhundringen för mig.

Om det verkligen står 31/3 2017 på kvittot så har du som kund rätt och kan därför fortsätta pressa dem samt blanda in ARN ifall det behövs.

Du kan även kontakta ASUS här på SweClockers och se vad de säger:

@ASUS_Caroline
@ASUS_Tommy
@ASUS_Troy

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Köpt 31 Mars 2017, kvitto har jag med datumet från Webhallen som är en legitim butik enligt Asus villkor.
Jag får svar av dom, precis som det står i mitt första inlägg.
Vad är skumt? Blir bara förbannad att man kan neka något utan någon som helst känsla för kundnöjdhet.
Jag brukar inte skapa sådana här trådar men nu känner jag att jag behöver det.
Handlar ändå om ca femhundringen för mig.

Lägg upp en bild på kvittot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Det handlar ju mer om vad det står för datum på kvittot, som de skriver är det ju "invoice date" som räknas, behandlade dom inte beställningen förrens dagen efter där du beställde det har ASUS rätt i frågan

Du har rätt, laddade när kvittot från min profil och där står ett senare datum än beställningsdatumet. Jag har gjort bort mig...
Kollade bara på min mejl (orderbekräftelse). Jag var för naiv, ber om ursäkt för berörande. (Asus).

Stryp denna tråd!

Permalänk
Medlem

@leafbranch hör med Webhallen om dom inte kan köra lite goodwill och betala ut halva summan eller något sånt.
När jag själv hade en del strul med cashback och hade beställt från Inet så sa dom att dom står för fiolerna om tvisten inte löses till min fördel.
Men efter några turer fram och tillbaka så gick cashbacken igenom och jag fick en ursäkt.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

@RobCar hör med Webhallen om dom inte kan köra lite goodwill och betala ut halva summan eller något sånt.
När jag själv hade en del strul med cashback och hade beställt från Inet så sa dom att dom står för fiolerna om tvisten inte löses till min fördel.
Men efter några turer fram och tillbaka så gick cashbacken igenom och jag fick en ursäkt.

Tack för informationen. Ska ha det i åtanke.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av leafbranch:

Du har rätt, laddade när kvittot från min profil och där står ett senare datum än beställningsdatumet. Jag har gjort bort mig...
Kollade bara på min mejl (orderbekräftelse). Jag var för naiv, ber om ursäkt för berörande. (Asus).

Stryp denna tråd!

Eftersom du själv upptäckt att datumet var fel så låser jag tråden och redigerar trådrubriken (ingen varning längre).

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro