Permalänk
Medlem
Skrivet av soujiro:

Har testat en del vagnar. Denna tycker vi är klart den bästa.

https://www.bugaboo.com/US/en_US/strollers/bugaboo-donkey

Skrivet av mistral86:

Håller med, har testat bl.a Brio, Emmaljunga osv. De må va dyra, men det är det värt plus att de har bra andrahandsvärde ifall du sköter om den.

Vad är det som gör att denna vagn skulle vara värd flera tusen mer än konkurrenternas vagnar? Jag ser "bara" en fördel, vilket må vara stor, och det är att det går att snabbt och enkelt växla mellan enkel och dubbel.

Bugaboo är ett "innemärke" likt Apple var (är?). Alla ska ha en bara för att, utan att ens ha testat alternativen. Det driver upp priserna till löjliga nivåer, och inte får man en bättre produkt heller. Vi köpte vår Donkey från NL, tror vi sparade 3-4k på det. Ändå kostade vagnen med lite tillbehör typ 17k! Inte konstigt man förväntade sig en Ferrari till barnvagn, men istället fick man en Citroen 2CV liksom.

Permalänk
Avstängd

Vi köpte först en beg Emmaljunga en riktigt fin vagn men den var så jävla stor att vi fick inte in den i en bmw 525 som är en rätt stor bil ändå och tänkte inte ens att testa först men vart en blocket på den och fick tillbaks samma pengar för den

Men sen köpte vi nån billig britax osäker på exakt modell men fick med babyskydd + fäste så man använder det i bilen och är bara att klicka i vagn och barnet behöver inte ens vakna ...sjuuukt skön lösning

Tror vi gav 1500-2000kr för vagn med sittdel, liggdel, babyskydd och många går mental när dom ska köpa vagn men dom saker jag skulle prioritera är

::- 3 hjul för dom är lätt att köra på affärer och snurra "det är inte en stor Emmaljunga"
::- hjul med luft för det dämpar mer för ungen och är bättre att köra
::- att dom blir väldigt liten när man viker ihop dom och det ska vara enkelt
::- att man kan använda babyskydd både i bilen och i vagnen "dom är inte kul att bära på annars"
::- sen ska vagnen vara liten för stora är bara krångel
::- sen rätt stora hjul för det är bra på vinter och om man kör över saker
::- man ska kunna låsa hjulet fram annars är 3 hjuliga dryga på vintern och hjulet ställer sig på snedden och blir som att knuffa en buffel framför sig

Det är vad jag skulle kolla sen övriga saker är mest jävla trams och skulle inte bry mig om märke utan känns den robust och verkar praktiskt och tar lite plats för det är skönt som fan med smidiga prylar

kan man gå till skuffen få ur vagnen dra till en gång så är den utfälld och ta baby skyddet med ett knapptryck och ställa i den i vagnen är så mycket värt mot att stå och trassla och köra jävla tetris varenda gång man ska ha den så det är mina tips ....och lär hitta en ny till september när det kommer en till då

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Bra uppslutning av tips och rekommendationer! Ska inte sitta och citera alla för det blir bara en lång WOT.

De flesta verkar ändå rekommendera begagnat, de som köpt ny ångrar sig inte och poängterar att det kostar men att de är väldigt nöjda. Så rimligen borde man bli ganska nöjd med en begagnad som har kanske 2-3 år på nacken. Det rör sig trots allt om halva nypriset vad jag kunnat se.

Emmaljunga verkar de flesta tala gott om och efter att ha känt och tittat lite i butik på deras utbud så kan jag bara hålla med. Men alla de här tillbehören är ju riktigt dyra, så det gäller som någon sa att verkligen utvärdera behovet.

Bra diskussion om hjul också, punkteringsfria, skumblandade och luft. Alla verkar ju ha sin fördel, jag tror att vi ska köra på luft givet att det blir ett höstbarn med allt vad vinter innebär. Någon som har koll på vad det kostar att köpa andra däck och variera? Är det bara krångligt kanske? Tänker lite F1, sommar vs vinter är ju en stor skillnad, varför inte bara byta däck?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Vi köpte en fin vagn från Tyskland och den kom på några dagar, det var ifs 10 år sedan

Köp inte en svindyr vagn, ni komemr ha den i 1,5år max, sen ska det bytas til sittvagn e ller någon syskonvagn om ni får tillökning.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Vi köpte dubbelvagnen med "terrängdäck" eller vad man nu kallar dom (grova spår/mönster) i luftutförande (kör luft i den andra med, där har vi "släta" däck).

Det är seriöst ingen skillnad mellan dessa. Har kört med bägge i snö, slask, gegga, gräs, skog, asfalt, grus osv. Se till att däcken har bra med luft bara.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Av lite nyfikenhet, är det några fler här som har några erfarenheter av Crescent? Vi kör en Trike och ett par som vi känner kör en Classic. Vi är båda väldigt nöjda men kan vara kul att höra vad fler säger. Andra vi känner verkar mest köra Brio eller Emmaljunga...

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Någon som har koll på vad det kostar att köpa andra däck och variera? Är det bara krångligt kanske? Tänker lite F1, sommar vs vinter är ju en stor skillnad, varför inte bara byta däck?

Nu är det ju ingen drivning på hjulen och det är sällan några höga hastigheter vi pratar om så jag tror att du kan köra på samma däck året om

Permalänk
Relik 📜

Köpte en begagnad Bugaboo Donkey av en kollega. Valet var egentligen enkelt, han hade en sådan till salu och vi behövde en vagn. Snarare än att ge oss ut på jakt i cirkusen blev det en mycket enkel lösning till bra pris.

Är generellt nöjd. Trots att vi är tredje ägaren och kanske fjärde (?) barnet i vagnen fungerar den utmärkt, rullar perfekt, alla plastdetaljer sitter kvar, klickar som de ska och så vidare. Lite sprickor i skumgummit och solblekt tyg, kunde helt ärligt inte bry oss mindre.

Att kunna göra dubbelvagn är praktiskt, händer ofta när vi gör saker med småbarnsbekanta att vi helt enkelt tar bara vår vagn. Såklart ser jag även potential för unge två där, om de är tillräckligt nära varandra. Baksidan är att vagnen alltid är bred, även i singelkonfiguration. Lagringsutrymme visst, men också strul i till exempel kollektivtrafiken och i bakluckan på fulla bilar.

Om vi hade gått längs rutten "köpa nytt" skulle vi sannolikt landat i en annan vagn, då jag inte tycker Donkey känns värd sitt nypris för oss. Som begagnad är jag dock helnöjd med köpet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av Thex:

Vad är det som gör att denna vagn skulle vara värd flera tusen mer än konkurrenternas vagnar? Jag ser "bara" en fördel, vilket må vara stor, och det är att det går att snabbt och enkelt växla mellan enkel och dubbel.

Bugaboo är ett "innemärke" likt Apple var (är?). Alla ska ha en bara för att, utan att ens ha testat alternativen. Det driver upp priserna till löjliga nivåer, och inte får man en bättre produkt heller. Vi köpte vår Donkey från NL, tror vi sparade 3-4k på det. Ändå kostade vagnen med lite tillbehör typ 17k! Inte konstigt man förväntade sig en Ferrari till barnvagn, men istället fick man en Citroen 2CV liksom.

Personligen struntar jag fullständigt i vad som står på vagnen, det må vara ett innemärke men att dra in jämförelsen med Apple tycker jag personligen känns överdrivet.

Den har varit toppen för oss med två barn med sin ståbräda samt förvaringskorg, sitsen har varit bra iom att barnen kan sitta lite som på en stol så de kan hänga med istället för att "liggsitta", samt som du nämner att man enkelt kan byta mellan enkel och dubbelvagn. Ett plus är också när man packar in den i bilen så tar den lite plats trots att det är en dubbelvagn. Sjyst med garantier ifall något felar (missfärgat tyg)...

Sist men inte minst som jag nämnde tidigare så är andrahandsvärdet så bra att vi backat mer när vi bytt vagn från andra märken. Räcker det så?

Med det sagt finns det tusentals andra vagnar som uppfyller sitt syfte, när det kommer till barnvagnar tycker jag man ska gå på vad man själv vill ha och behöver och inte vad alla andra går runt med. Brukar ge som tips att klämma och känna på en massa vagnar innan man väl bestämmer sig, samt köp en välskött begagnad, funkar minst lika bra!

Permalänk
Inaktiv

Vi hade en Brio happy till vårt första barn och det fungerade väl helt ok men lite jobbigt när man skulle handla och sånt då hjulen inte kunde svänga. När lillebror kom gick vi över till en Bugaboo Donkey syskonvagn och det var ett grymt köp. Istället för 16k i Sverige så importerade vi samma vagn från Holland för 10500:- och för oss var detta det bästa köpet.

Begagnat kan man hitta bra vagnar väldigt billigt då andrahandsvärdet på många vagnar är dåligt.

Permalänk
Skrivet av xtQ:

Bra uppslutning av tips och rekommendationer! Ska inte sitta och citera alla för det blir bara en lång WOT.

De flesta verkar ändå rekommendera begagnat, de som köpt ny ångrar sig inte och poängterar att det kostar men att de är väldigt nöjda. Så rimligen borde man bli ganska nöjd med en begagnad som har kanske 2-3 år på nacken. Det rör sig trots allt om halva nypriset vad jag kunnat se.

Emmaljunga verkar de flesta tala gott om och efter att ha känt och tittat lite i butik på deras utbud så kan jag bara hålla med. Men alla de här tillbehören är ju riktigt dyra, så det gäller som någon sa att verkligen utvärdera behovet.

Bra diskussion om hjul också, punkteringsfria, skumblandade och luft. Alla verkar ju ha sin fördel, jag tror att vi ska köra på luft givet att det blir ett höstbarn med allt vad vinter innebär. Någon som har koll på vad det kostar att köpa andra däck och variera? Är det bara krångligt kanske? Tänker lite F1, sommar vs vinter är ju en stor skillnad, varför inte bara byta däck?

Tips när du kollar begagnat, titta efter eventuellt mögel i tyget innan du slår till. Vi hade en sovvagn på förskolan som stog ute men under tak, tog inte många månader innan det vart mögel och det vet väl alla att det inte är så hälsosamt. Den åkte iaf till tippen. Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Eclipse9:

@xtQ:
Några Blocket-annonser så du ser vad jag menar:
https://www.blocket.se/goteborg/Brio_barnvagn_73268173.htm?ca...
https://www.blocket.se/stockholm/Brio_kombivagn__stol_pa_bord...
https://www.blocket.se/orebro/BRIO_Happy_kombivagn_72308431.h...

Exakt en sån vagn som i annonserna ovan var det vi hade till barnen. Brio Kombivagn. Den går utmärkt att köra med på skogsstigar och t.o.m. viss terräng tack vare stora lufthjul och hög frigång. Du kan alltså köpa typ fem till tio sådana vagnar för samma pris som en ny och dessutom slippa tänka på att den ska bli stulen, vilket tydligen händer då och då med dyra vagnar. (Helt logiskt egentligen, vad stjäl man helst: en ny Ferrari eller en gammal Volvo 740?)

En sådan kombivagn har både en liggdel (babylift) som man har tills barnet kan sitta, därefter fäller man upp ryggstödet så att barnet kan sitta upp. Barnet ska sitta vänd mot den som kör vagnen så att man ser hur det reagerar på saker och så att man kan kommunicera och så småningom prata med varandra på promenaderna.

Har också en sådan vagn. Den är helt fantastisk. Köpte den som slit och släng vagn till första barnet för att ha något att ha tills vi hittat en vagn vi vill ha. Har hittills inte hittat ett bättre vagn för våra krav. Har testat i princip de flesta vagnar som går att få tag i här.
Jag promenerar helst i skogen och där är den mer eller mindre oslagbar.
Den har även ett helt otroligt skönt gung, har inte känt ett som är i närheten. De flesta nyare vagnar har chassin som sportbilar - styva och med obefintlig fjädring/gung.
Bugaboo och alla liknande vagnar med stumma chassin går fetbort av den anledningen för oss. Tyvärr så ser inte marknaden för syskonvagnar särskilt bra ut om man har dom kraven och samtidigt vill kunna styra vagnen på ett smidigt sätt. Så där har vi vagn med järnspettstyvt chassi och svängbara framhjul.

Är ute efter en till äldre brio happy nu faktiskt. Billigt och bra!

Permalänk
Medlem

@mistral86: Tack för tipset! Hur kikar man bäst efter mögel? Är det inte rätt svårt att se beroende på textilens färg? Men det är klart, kanske känns om man luktar?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av stoffe-2k:

lite OT: För oss kändes det viktigare att köpa ett bra babyskydd till bilen. Tänk på att det är ganska kort bäst föredatum på dessa om man köper på blocket.

Är det datumet pga riktiga anledningar som visats eller är de pga att de kan för man vill ju inte chansa med sitt barn?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det datumet pga riktiga anledningar som visats eller är de pga att de kan för man vill ju inte chansa med sitt barn?

Det finns väl lite olika tankar där. De flesta aktörer rekommenderar en viss maxålder, så även NTF. Samtidigt lider ju tillverkarna knappast av att kränga fler exemplar. Såklart.

För mig är största anledningen att undvika begangat att jag inte vet var skyddet varit. Det kan ha tappats, fått smällar eller behandlats illa, vilket ger skador och sprickor som inte syns på utsidan. Det vet jag rent krasst inte utan att stoppa eländet i röntgen - eller dagen olyckan är framme. Babyskydd nya är såpass billiga (vårt kostade sub-1500 och fungerar kalas) att det för mig inte är värt chansningen. Och då har vi inte ens egen bil.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Min flickvän är Barnvagsnörd o har haft en hel del vagnar. Så min erfarenhet är att om du köper en dyr barnvagn, så får du ändå igen de mesta pengarna när du säljer den. Vi har just nu en buggaboo Donkey, Smidigt med en fin "ölflakskorg" på sidan som även går o byta ut till syskonsits

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Det finns väl lite olika tankar där. De flesta aktörer rekommenderar en viss maxålder, så även NTF. Samtidigt lider ju tillverkarna knappast av att kränga fler exemplar. Såklart.

För mig är största anledningen att undvika begangat att jag inte vet var skyddet varit. Det kan ha tappats, fått smällar eller behandlats illa, vilket ger skador och sprickor som inte syns på utsidan. Det vet jag rent krasst inte utan att stoppa eländet i röntgen - eller dagen olyckan är framme. Babyskydd nya är såpass billiga (vårt kostade sub-1500 och fungerar kalas) att det för mig inte är värt chansningen. Och då har vi inte ens egen bil.

Ok ändå 10år tänkte det handlade om 1-3år eftersom han skrev "ganska kort bästföredatum". Jo jag förstår att man inte vet hur det hanterats om man köper beg men man kan ju skaffa 3 eller 4 barn med 2-3 år emellan. Aja ska hålla tyst har inte ens barn själv, blev bara lite nyfiken

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det dyraste felet en del gör är att man byter bil i samband med man skaffar barn till kombi, kan lätt rekommendera babycityjogger mini där det går att ha liggdel till. Den är billig ny med så man inte blir ruinerad och behöver ej köpa beg+ att man kan ha kvar sin wv golf eller dylikt och spara många tusen och få plats med både vagn o last. Har haft ca 8 olika vagnar i olika märken innan vi fastnade för denna och den fungerade perfekt fram tills barnen inte behövde vagn längre.
https://www.babyhuset.se/barnvagnar/sittvagnar/baby-jogger-ci...

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Relik 📜

Kan väl flika in att vi har en andra vagn med. Då Donkey som konstaterat är rätt stor kompletterade vi med en Baby Jogger City Tour när bebis började växa till sig. Där låg fokus på att få en så kompakt modell som möjligt, enkel att ha med på resor och liknande.

Just den här varianten går att köra som handbagage på flyg, om personalen inte är paragrafryttare. Även det lösbart genom att klicka av hjulen, dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Har inte läst allt i tråden så det kanske redan är nämnt.

Men vi köpte en helt ny vagn av en återförsäljare i Malmö som säljer från sitt hem för 1800.
Det är en tre i ett vagn som har babyskydd, liggvagn och sittvagn/sulky.
Man får alla överdrag och insatser till på köpet.

Det är en bra vagn som vi haft nu i ett år och det enda vi har att klaga på är att den är näst intill omöjlig att köra som sulky (barn framåtvänt) på grund av att handtaget inte går utanför hjulen på det hållet.
Och att byggkvaliteten inte är optimal i sömmarna. Några trådar har gått upp.
Det är bara att dra av och om man vill sy över om man större sig på det.

Men för de pengarna så är vi helt överlyckliga över den här vagnen. Den har verkligen varit perfekt för oss.
Smidig, billig och riktigt bra!

Just nu ser jag ingen annons från de i Malmö, men jag kanske kan leta upp ett telefonnummer om det är intressant.
https://mobil.blocket.se/hela_sverige?ca=11&w=3&q=Barnvagn%20...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Många bra inlägg här satt själv i samma sitts för ett litet tagsedan. Var ute och klämde kände på allt där fanns och fastnade för emmljunga viking. Sen visade sig slumpen att en polare tvingades kränga sin gamla Tako Laret så det blev den(den var för stor för deras hiss).
Men mina funderingar och råd är
1. Begagnat om ni(hon) tvunget inte måste ha nytt.
2. lista upp era behov och köp vagn efter det tex bor ni i stad eller på landet, i lägenhet med trång hiss, många lyft etc.
3. Koncentrera er mer på sittvagnen och dess funktioner än liggvagnen.
4. Planerar ni fler barn isf värt att kika på vagnar som man kan bygga ut.
5. testa klämm och känn vad som känns smidigt för er höjd tyngd etc.
Lycka till.

Visa signatur

Phanteks P400s, Ryzen 1600X, Strix 1080TI, Evga P2 750W
Crucial Ballista 2*8 3600Mhz, Samsung 960 Evo 500GB.
Dark rock pro 3,140mm/120mm Silentwings 3 high rpm,120mm
Server: Proliant gen8 4*2TB Red diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Vi köpte först en beg Emmaljunga en riktigt fin vagn men den var så jävla stor att vi fick inte in den i en bmw 525 som är en rätt stor bil ändå och tänkte inte ens att testa först men vart en blocket på den och fick tillbaks samma pengar för den

Vad var det för ett monster till barnvagn ? Jag tycker vår Bugaboo Donkey dubbelvagn är stor men får ändå in den med en liggdel och en sidokorg i vår Kia Ceed, bredvid hundburen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Tänk på att du kan sälja en dyr barnvagn när du är klar med den. Så SÅ dyrt blir det inte i längden.

Har själv emmaljunga nxt90 och är supernöjd. Skulle aldrig byta bort den

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zarkov:

Vad var det för ett monster till barnvagn ? Jag tycker vår Bugaboo Donkey dubbelvagn är stor men får ändå in den med en liggdel och en sidokorg i vår Kia Ceed, bredvid hundburen!

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer inte ihåg exakta modell namnet på den men tror den hette Emmaljunga viking duo edge eller liknande ett stort jävla as och chassie plus liggdel gick helt enkelt inte in i skuffen men sen böt vi till britax nån billig modell som är smidig i storlek då hade vi nog fått in 2 st av dom i skuffen

Poängen är väll att man ska titta på smidighet och köra på små vagnar som är smidigare för efter 614e gången att pussla tetris med mat kassar och vagn brukar man ledsna ganska duktigt på det och är löjligt skönt med små modeller helst när ungarna är nyfödd om man har modell som man kan bara dra ur chassiet på 2sec plutta i babyskyddet och dra i väg på det man ska

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vi köpte en helt ny Emmaljunga Classic Sport. Två olika "sitsar", en för spädbarn och en för större barn. Kostade cirka 7000. Efter fem år med två barn är den rätt sliten och hade nog varit i ännu sämre skick om vi hade köpt den begagnad. Men visst kan man hitta en bra och man kan ju vara mer rädd om den än vi... Bra att ha i skogen men rätt jobbig att köra runt med i snabbköpet. Min fru gillar det klassiska chassit, men jag hade nog valt ett med "svängbara" framhjul.

Sen köpte vi en Emmaljunga Scooter, vi köpte den ny, förra årets modell och den kostade ungefär 2000. Guld värd - enkel att lasta i bilen och lätt att vara ute och gå med. Passar fortfarande femåringen om hon inte vill gå och vi är iväg någonstans.

Vi köpte som sagt allt nytt, även bilstolarna. Vi ville vara helt säkra på funktionen, men t.ex. en Scooter kan man ju alltid köpa begagnat, grejen är ju att det slits rätt fort. Det är regn, sol, snö, salt och annat från gatorna. Bromsen gick sönder på classic-chassit så det fick vi byta, men det gick på garantin. Hjulen slits på Scootern, kan vara bra att veta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Körde på en ny Bugaboo donkey Duo som vi beställde från Nederländerna.

Inget att klaga på i kvalitetsväg och en av de smidigaste dubbelvagnarna jag provat. Priset låg på en 4000kr under vad man betalar i svensk butik och då vi var klara med den 2 år senare sålde vi den på blocket för samma pris vi köpte den för.

Permalänk
Lego Master

Nån har nämnt det, men jag tror inte det kan sägas nog:

KOLLA SÅ VAGNEN PASSAR I BILEN! Och du ska ha plats över att kunna handla, dessutom.
I vår nuvarande XC70 kan vi ha stora vagnen ihopfälld med chassit i botten och ligg-/sittdelen ovanpå, och hela kittet tar "bara" halva bagageutrymmet. Men när vi förra helgen testade en nyare Mondeo var bagageutrymmet så beskaffat att vi inte kunde ha sitt-/liggdelen ovanpå det ihopfällda chassit, så hela skiten tog upp HELA golvplatsen i skuffen - vilket medför att det är extremt bökigt att åka och handla med Mondeon, något som funkat perfekt med XC70n.
Som väl är kommer lilltösen inte behöva den stora vagnen så länge till, men det är viktigt att kolla så vardagen fungerar i ALLA delar, även om du hittat den "perfekta" vagnen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Vi köpte en sån här.
https://www.barnvagnar-webbutik.com/produkter/barnvagnar/mayl...

Mycket för pengarna och har använt den nu i nästan två år. Enda tråkiga är att vi haft punka 2ggr.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Avstängd

Vi köpte en Brio Smile begagnad för typ 2500, ett barn hade haft den och det följde med mjuklift (liggdel som är lite mjukare som man lägger i sittdelen). Vi bor tre trappor upp utan hiss och tjejen ville ha något som hon lätt kunde bära upp själv med bebisen i, och det funkade bra. Tjejen höll på i månader och undersökte, läste tester och provade vagnar i butik och det var denna vi fastnade för.

Kanske inte världens bästa kvalitet men har funkat bra hittills förutom att knappen till ena leden på fotstödet lossnade och hamnade på villovägar, två nya fotleder kostade typ 199 men det krävdes en del jobb att byta. Fyra lufthjul där de främre är svängbara. Sittdelen går att vända så att sonen kan se vart vi är på väg nu när han är så nyfiken på allt (sitter han bakåtvänd så ligger han vriden över kanten hela tiden för att se framåt). Korgen undertill är stor, vilket är trevligt för handling och liknande. Ställbart handtag så det passar förare av olika längd. Inte alltför stor varken utfälld eller ihopfälld, och blir mycket ihopfälld mindre om sittdelen är framåtvänd. Köpte begagnat babyskydd som passade på ramen också vilket är trevligt.

Det är så lätt att lägga för mycket pengar på sådana här saker, man vill liksom inte snåla när det gäller ens barn men för det mesta så funkar billigare produkter precis lika bra. Ungen skiter ju i vilket liksom så om du exempelvis "måste" ha en Buggaboo så handlar det mer om image och prestige än vad som är bäst för barnet.