PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

@hulkenstrong: haha 48:45

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

@hulkenstrong:

1:07:10 in i avsnittet: "Här asså, finns det nån här, då, skär jag av ballen på mig själv"..."JAG ÄR SKJUTEN"

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@hulkenstrong:

1:07:10 in i avsnittet: "Här asså, finns det nån här, då, skär jag av ballen på mig själv"..."JAG ÄR SKJUTEN"

Haha jup den är skön. Speciellt med tanke på att jag hoppa ur buggyn och dog på liknande sätt någon runda innan

@Boozfob Vad är det som är så kul vid den tiden? En eldstrid som jag förlorade?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

@hulkenstrong: fuskanklagelserna

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Haha jup den är skön. Speciellt med tanke på att jag hoppa ur buggyn och dog på liknande sätt någon runda innan

@Boozfob Vad är det som är så kul vid den tiden? En eldstrid som jag förlorade?

Det är inte annat att man känner igen sig. Vad är oddsen på att någon/några kampar just här, just nu. Springer runt själv lite på ön och pangar, men åker på dyngpisk mest hela tiden.

Permalänk
Medlem

@Boozfob ah ok. Tittade utan ljud första gången.

@REWplayFF Bara köra på tanken att här sitter någon. Försöker vara mer och mer försiktig själv iaf. Har stött på så många "speciella" situationer så jag vet inte hehe.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Avstängd

Här har ni ett annat bra verktyg http://www.pubgmap.com/#2.-212.-27.0

En interaktiv karta som alla i din squad kan rita på.

I Arma 3 så använder vi såna kartar vid realistiska fighter.
Här har vi inte samma behov av taktik men bara möjligheten att kunna dra ett streck där flygplanet åkt är väldigt värdefullt när man börjar bli en glömsk gubbe

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Alla dessa plugins som reshade och kartan där. Känns nästan som fusk när man själv inte orkar köra med det

Men jag förstår varför folk använder det..

Jaja, jag fortsätter köra stock, tycker det är så ett spel ska spelas

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Kolla in @PUBATTLEGROUNDSs tweet: https://twitter.com/PUBATTLEGROUNDS/status/866621003350265857...

Går inte att länka videon direkt här tyvärr. En ganska kritisk bugg som är fixad, Denna fix kommer med den stora uppdateringen denna vecka, Ny dev blog släpps imorgon

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Undrar vad de sparar till sin 1337:e tweet. Hoppas något magiskt!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fick min första Chicken Dinner igår kväll tillsammans med sambon i Duo Mode (andra matchen tillsammans, första matchen kom vi på andra plats)!

Har märkt att en lite mer aggressiv attityd i spelet ger ofta bättre resultat, åtminstone i duo mode. Såg t.ex. från en backe mitt i skogen hur ett par höll på att loota ett hus, fick in ett par skott med AKM på den ena på övervåningen och denne hamnade i tillståndet "down". Sprang direkt efteråt mot huset, sambon gick upp och sköt ihjäl båda två medan den ena försökte patcha den andre Har fler sådana exempel, börjar fundera på om man inte ska ta och spela in matcher för att lägga upp de mer intressanta på YouTube därefter (inget jag någonsin gjort tidigare men kanske är roligt att göra?).

Hursomhelst - Chicken Dinner! Cirkeln slöt sig mot norra delen av den södra ön, precis väster om östra bron. Vi kom dit ganska tidigt och campade i ett av de små husen som har två våningar, vars övre våning endast har en trappa upp utanför huset. Sambon dog (down + dead) dessvärre när två banditer öppnade dörren då hennes shotgun var för långsam, jag fick dock två kills. Satt därefter kvar tills vi var två pers kvar (såg den tredje sitta vid ett träd och bli ihjälskjuten). Jag gjorde en Leroy Jenkins, sprang ut och upp mot kullen i närheten där jag antog att den sista personen var, ser denne sitta vid ett träd och jag får in en headshot med AKM. Game over, chicken dinner, peace out! <3

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

@Icte: Grattis till vinsten
Vill du spela in så testa shadowplay, det följer med GeForce Experience och funkar riktigt bra.

Skrivet av SunQ:

Alla dessa plugins som reshade och kartan där. Känns nästan som fusk när man själv inte orkar köra med det

Men jag förstår varför folk använder det..

Jaja, jag fortsätter köra stock, tycker det är så ett spel ska spelas

Följ videon som jag länkade i min post om ReShade, det tar max 5 minuter att installera och det är så värt det.
Har man spelat med det en gång så vill man inte gå tillbaka till det grå blurriga originalet.
Det är bara lite extra grafikinställningar så du kan optimera spelet lite mer.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Alla dessa plugins som reshade och kartan där. Känns nästan som fusk när man själv inte orkar köra med det

Men jag förstår varför folk använder det..

Jaja, jag fortsätter köra stock, tycker det är så ett spel ska spelas

Då är vi 2

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hej,

Igår spelade jag säkert en 8 games på PUBG utan problem. Idag så började spelet med att crasha (stänga av sig självt) två gånger i väntan på match. Tredje gången fick jag Blue screen, stop code memory management. Körde Windows minnesdiagnostik utan problem. Och har nu även kört memtest86 och klarat av två passes utan errors.

Datorn är en vecka gammal, så jag tvivlar på att det är den det är fel på. Har ni stött på de här felen nånting?

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Hej,

Igår spelade jag säkert en 8 games på PUBG utan problem. Idag så började spelet med att crasha (stänga av sig självt) två gånger i väntan på match. Tredje gången fick jag Blue screen, stop code memory management. Körde Windows minnesdiagnostik utan problem. Och har nu även kört memtest86 och klarat av två passes utan errors.

Datorn är en vecka gammal, så jag tvivlar på att det är den det är fel på. Har ni stött på de här felen nånting?

aldrig stött på detta. låter som hårdvarufel =/
Dock har jag läst att spelet äter väldigt mycket minne. prova att starta om spelet efter varje game om du inte har mer än 8GB ram.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

@LURKOVIC: Memtest ska du köra hela natten när du sover, det måste gå i många timmar.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

@LARRYLUKE: Memtest ska du köra hela natten när du sover, det måste gå i många timmar.

in och lira nu för f*n!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

aldrig stött på detta. låter som hårdvarufel =/
Dock har jag läst att spelet äter väldigt mycket minne. prova att starta om spelet efter varje game om du inte har mer än 8GB ram.

Skrivet av kaya:

@LARRYLUKE: Memtest ska du köra hela natten när du sover, det måste gå i många timmar.

Har 16gb minne, så borde inte vara något problem. De 8 games jag körde igår var på varandra, alltså i följd.

Ah, jag vet. Men ville bara få en snabb koll, paniken som uppstod AIDA64 gick fint med.

Ja, jag såg sen efter min timmes forskning att det var maintenance, så det kan väl kanske haft något med det att göra. Mina GPU settings var resettade efter jag hade forskat, så förhoppningsvis var det nån störning med spelet.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Igår hade jag nog den värsta oflyten jag haft ännu. I första matchen kom jag fyra med 1 kill men efter det så funkade inget, Mina skott träffade inte, fiender sköt mig bakom skydd, jag blev överkörd av en bil som körde två meter bredvid mig, en omladdning som skulle ta två sekunder tog helt plötsligt fem och kostade mig livet. Och jag dog tillochmed i en redzone när jag körde igenom med bilen(en första för mig). Efter tio pissrundor i rad fick jag äntligen några kills och då fick jag givetvis en disconnect mot slutet. Wtf?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

in och lira nu för f*n!

OMW

Skrivet av LURKOVIC:

Har 16gb minne, så borde inte vara något problem. De 8 games jag körde igår var på varandra, alltså i följd.

Ah, jag vet. Men ville bara få en snabb koll, paniken som uppstod AIDA64 gick fint med.

Ja, jag såg sen efter min timmes forskning att det var maintenance, så det kan väl kanske haft något med det att göra. Mina GPU settings var resettade efter jag hade forskat, så förhoppningsvis var det nån störning med spelet.

Jag har också 16GB och mitt spel har också kraschat pga slut på minne, trotts att spelet inte drar mer än 4-5GB.
Men det är ju early access så förhoppningsvis så blir det bättre snart.

Men kör ändå memtest, gärna 24 timmar eller så länge som möjligt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

OMW

Jag har också 16GB och mitt spel har också kraschat pga slut på minne, trotts att spelet inte drar mer än 4-5GB.
Men det är ju early access så förhoppningsvis så blir det bättre snart.

Men kör ändå memtest, gärna 24 timmar eller så länge som möjligt.

Okej, ja det är nog spelet. Men ska dra ett längre test här i veckan för att vara säker

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Lyckades faktiskt vinna en runda i helgen (solo-spel). Kommit fyra ett antal gånger, men det var gött att få en chicken dinner till slut Jag läste att de pysslar med nya banor. Någon som vet ifall det kommit något tweet eller liknande när de tänkt släppa någon ny?

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Jag blir så jäkla frustrerad när jag spelar detta spel!!! Jag kan skjuta så att blodet skvätter men ändå är det jag som dör på ett skott.
I´m 2 old for this shit

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Jag blir så jäkla frustrerad när jag spelar detta spel!!! Jag kan skjuta så att blodet skvätter men ändå är det jag som dör på ett skott.
I´m 2 old for this shit

Det är extra illa idag med servrarna, de har crashat / gått ner 2-3 ggr bara idag och jag upplever samma som dig, dock har det inte varit så förut så löser sig nog snart.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är extra illa idag med servrarna, de har crashat / gått ner 2-3 ggr bara idag och jag upplever samma som dig, dock har det inte varit så förut så löser sig nog snart.

Okej , det va skönt att höra.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Körde en helt sinnessjuk match med Snigel och Griid. Vi tyckte det var laggigt på EU så vi tänkte prova NA men då tänkte vi att vi skulle testa Asien istället, pingen borde vara ungefär lika.

Efter en händelsefattig inledning och med en krympande cirkel så var vi tvungen att hitta en fight.
Ett hus mitt i nästa circel, det tar vi.
När vi kom dit så var det redan en squad där men vi lyckades vinna mot dom och då var huset äntligen vårt.

Sen bröt helvetet ut, det var folk utanför varje fönster ca 100-200 meter bort, vi hade tur att squaden som vi dödade i huset hade mycket ammo på sig, jag har aldrig skjutit så här mycket tidigare

Vi fick våran chicken dinner, snigel fick 12 kills, griid 8 och jag 8 nästan alla kills just vid det huset. Det dog nog minst 40 pers utanför huset.

Här var det, den stora byggnaden är den där lagerlokalen som står norr om militärtunnlarna.

Trodde jag spelade in men det gjorde jag ju så klart inte

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

En Offroad Motorcykel (utan sidovagn) kommer också släppas med denna veckas patch

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Körde en helt sinnessjuk match med Snigel och Griid. Vi tyckte det var laggigt på EU så vi tänkte prova NA men då tänkte vi att vi skulle testa Asien istället, pingen borde vara ungefär lika.

Efter en händelsefattig inledning och med en krympande cirkel så var vi tvungen att hitta en fight.
Ett hus mitt i nästa circel, det tar vi.
När vi kom dit så var det redan en squad där men vi lyckades vinna mot dom och då var huset äntligen vårt.

Sen bröt helvetet ut, det var folk utanför varje fönster ca 100-200 meter bort, vi hade tur att squaden som vi dödade i huset hade mycket ammo på sig, jag har aldrig skjutit så här mycket tidigare

Vi fick våran chicken dinner, snigel fick 12 kills, griid 8 och jag 8 nästan alla kills just vid det huset. Det dog nog minst 40 pers utanför huset.

Här var det, den stora byggnaden är den där lagerlokalen som står norr om militärtunnlarna.
http://i.imgur.com/KwXPlCi.jpg

Trodde jag spelade in men det gjorde jag ju så klart inte

hoppas snigel spelade in för det var en helt galet bra runda. mycket fina call outs. Vi hade full koll på omgivning trots att vi var omringade till max. tyckte vi spelade bra trots att vi bara var 3 i vår squad.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

ReShade var ju riktigt vidrigt. Påminner om när man drar upp "Digital vibrance" i Nvidias kontrollpanel .

Visa signatur

Grubblare