Öppen spelkväll med Battlefield 4, Torsdag 18 maj, KL: 19.00

Öppen spelkväll med Battlefield 4, Torsdag 18 maj, KL: 19.00

Damma av din rustning och putsa dina gevär, det är dags att ge sig ut i strid! Du har blivit kallad till fronten av Generalen att stå redo när vi intar slagfältet i gryningen! Är du redo? Det är vi på Geeks Gaming!

Vet du inte vad jag pratar om så menar jag spelet Battlefield 4! Vi på Geeks Gaming gillar att spela ihop, så därför tänkte vi ha en spelkväll nu på Torsdag, 18 maj. Vi samlas som vanligt på vår Teamspeak kl: 19.00.

Kan du inte infinna dig på slagfältet så kommer det sändas live på våran Twitch-kanal här nedan som kommer att sändas av undertecknad.

Uppställning! Givakt! Jag hoppas vi ses på slagfältet!

Hmm har aldrig spelat något BF spel. Kommer Origins BF4 testversion fungera? Eller krävs det extra DLCs som inte ingår i den varianten.

Skrivet av hulkenstrong:

Hmm har aldrig spelat något BF spel. Kommer Origins BF4 testversion fungera? Eller krävs det extra DLCs som inte ingår i den varianten.

Jag tror inte det kommer fungera tyvärr. Minns att man inte ens kan komma in på en server ifall den har DLC-kartor, även om det inte är en sån karta just då.

Har inte sweclockers eller geeks gaming en discord eller har jag missat det? Hade ju varit smidigare än TS om man vill spela med någon i olika spel? TS känns lite utdaterat...

@maLakai: Vi håller på att kika på Discord (det är ett möte på G att diskutera just Discord vid månadsskiftet efter Nordsken) men idag kör vi fortfarande TS.

Låter lite roligt "gamla goda Battlefield 4"

Ha det så roligt alla!

Tack för gött lir i Battlegrounds ikväll

Skrivet av hulkenstrong:

Du menar alltså att du aldrig spelat BF1942, BFV eller BF2?

Skrivet av Moriquende:

Du menar alltså att du aldrig spelat BF1942, BFV eller BF2?

Det har inte jag heller. Mitt första BF var BF3.

kommer de köras hardcore eller vanliga games?

Skrivet av Adnerhill:

kommer de köras hardcore eller vanliga games?

Det beror helt på vad folk vill, personligen kör jag helst hardcore. Men vi anpassar oss både vart gäller kartor spellägen och svårighetsgrad.

Skrivet av TheMadPanda:

Det beror helt på vad folk vill, personligen kör jag helst hardcore. Men vi anpassar oss både vart gäller kartor spellägen och svårighetsgrad.

låter bra! fullt möjligt att jag hakar på o lirar lite! hoppas ni sätter sniperlimit om de blir hardcore ^^

BF4? Är inte det näst intill utdött?

Skrivet av firstofmay:

Verkligen inte, det är de spel jag spenderar mest tid på. Gunmaster är riktigt roligt, efter de blire TDM. Snabb action är de som gäller

Skickades från m.sweclockers.com

Hardcore is the way to go!

Skickades från m.sweclockers.com

Kul Tror jag hoppar in en stund ikväll

Sambon är borta ikväll så det skulle passa bra med lite BF4. Var ett tag sen jag spelade detta då just nu lite lugnare Thehunter - Call of the wild har tagit min tid.
Kände inte att BF1 var min typ av spel.

Skrivet av Adnerhill:

låter bra! fullt möjligt att jag hakar på o lirar lite! hoppas ni sätter sniperlimit om de blir hardcore ^^

Sniperlimit är väldigt trevligt, men tyvärr finns det inte direkt någon tid (eller ork) att kicka igång en server för en dag.
Har för mig att att vi (gamla SpelClockers) var ganska ensamma med sniperlimit förut

Skrivet av firstofmay:

Inte när vi alla invaderar det

Får se om man hinner in en sväng efter ungarna lagt sig och man klappat lite på sambon (kanske får muta med lite lakritsglass eller nåt annat vedervärdigt).

Brukar förvisso inte lira hardcore, men nån gång ska ju vara den första.

Var ju bokstavligen ca 2 år sedan man spelade BF4 sista gången, men nog kanske man hinner med detta

Jag ska försöka vara med

Och var spelar ni? Att spela BF4 på teamspeak blir svårt, att spela på en server är att föredra...

Eller alla ska spela på olika existerande servrar?

Roligt att många är intresserade av spelkvällen! Vi ses alla kl 19.00!

Skrivet av Bill-Hertzhog:

Och var spelar ni? Att spela BF4 på teamspeak blir svårt, att spela på en server är att föredra...

Eller alla ska spela på olika existerande servrar?

Vi samlas först på Teamspeak, och sedan försöker vi alla hamna på samma server.

Gott spel ikväll alla, trots att jag kom in sent och hamnade i fel lag länge.

Skrivet av kristallkrona:

Vi samlas först på Teamspeak, och sedan försöker vi alla hamna på samma server.

Okej, trodde först att ni hade en egen server.

Skrivet av Bill-Hertzhog:

Okej, trodde först att ni hade en egen server.

Vi hade förut egen server, men inte nu längre.