Microsoft Surface Pro hittar ut på bild

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface Pro hittar ut på bild

Inför Microsofts kommande Surface-evenemang hittar nu bilder ut på en av produkterna som väntas visas upp, nämligen en uppföljare till Surface Pro 4 med namnet Surface Pro.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Inväntar Ryzen Surface.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Ingen Ryzen och ingen USB type C... Det är för ynkligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag ser det som positivt att de inte ersatt alla andra portar med USB-C. Jag drar mig för att köpa en Macbook av just den anledningen.

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Vad har den för portar ingen usb-c men vad har den nu?( usb 3 & thunderbolt?) vitsen med en bärbar försvinner om man ska behöva använda massa adaptrar.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Vad har den för portar ingen usb-c men vad har den nu?( usb 3 & thunderbolt?) vitsen med en bärbar försvinner om man ska behöva använda massa adaptrar.

USB3, mini DP och proprietär laddport med magnet.

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Type-C och thunderbolt 3 så uppgraderar jag nog från min Surface Pro 4. Annars bryr jag mig inte ett dugg och köper en standard ultrabook med de anslutningarna istället så jag kan även installera Linux.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

De säljer en produkt som har Produktnamn-tillägget Pro, men de väljer medvetet att ta bort en funktion som alla Pros vill ha (usb c). Detta enbart för att Lamers kan ha svårt att veta hur funktionen fungerar.

Ja det var logisk.

Nu har jag ej råd med en Microsoft Surface Pro, men detta beslut hjälper mig att ej fundera på att spara till en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ingen Ryzen och ingen USB type C... Det är för ynkligt.

Är mobila ryzen ens lanserad? I så fall är det ju inte så konstigt, dom vill ju ha försäljning så snart som möjligt och inte framåt hösten eller när nu mobila ryzen kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ingen Ryzen och ingen USB type C... Det är för ynkligt.

Ryzen har ingen iGPU, eller menar du att denna tablet bör ha en dedikerad gpu?

Permalänk
Skrivet av Feeku:

Ryzen har ingen iGPU, eller menar du att denna tablet bör ha en dedikerad gpu?

Allt pekar på att Ryzen 3 kommer att få iGPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Måste de vara sist med USB type C på sina enheter bara för att man i deras värld inte ser det som att det är moget för användare? (Ny skyller de iofs. även på platsbrist på Surfacen i samband med designval, ett argument jag hellre köper än att USB type C inte är moget i sammanhanget)
Min telefon har kört med det i snart 2 år.
Tur att inte alla resonerar som MS i denna fråga. Då skulle USB type C enbart vara ett koncept på papper.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Ser gärna både en Type C och en Type A på nästa bärbara. Väldigt trist att den uppdateringen inte fick det. Letar vidare efter annan lämplig jobbdator.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är mobila ryzen ens lanserad? I så fall är det ju inte så konstigt, dom vill ju ha försäljning så snart som möjligt och inte framåt hösten eller när nu mobila ryzen kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Feeku:

Ryzen har ingen iGPU, eller menar du att denna tablet bör ha en dedikerad gpu?

Jag blir lite irriterad på att de släpper produkten innan amd har hunnit få ut mobila Ryzen. Nu finns ju risk att folk köper den här, och när väl mobila Ryzen kommer så har de redan en Surface och kommer inte köpa den.

Men å andra sidan. Avsaknad av USB type C börjar ju bli en dealbreaker för allt fler så det kanske inte är så många som köper ändå.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

De säljer en produkt som har Produktnamn-tillägget Pro, men de väljer medvetet att ta bort en funktion som alla Pros vill ha (usb c). Detta enbart för att Lamers kan ha svårt att veta hur funktionen fungerar.

Ja det var logisk.

Nu har jag ej råd med en Microsoft Surface Pro, men detta beslut hjälper mig att ej fundera på att spara till en sådan.

Varför vill alla pros ha USB-C? Det verkar ju inte fungera till sånt som pros håller på med. Syftar på Allings tråd om att köra sin skärm via USB-C.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle älska attt ha en surface till studierna men kostar en arm och ett ben och lär bara bli dyrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag blir lite irriterad på att de släpper produkten innan amd har hunnit få ut mobila Ryzen. Nu finns ju risk att folk köper den här, och när väl mobila Ryzen kommer så har de redan en Surface och kommer inte köpa den.

Men å andra sidan. Avsaknad av USB type C börjar ju bli en dealbreaker för allt fler så det kanske inte är så många som köper ändå.

På det sätter förstår jag dig, drömmer själv lite om en eventuell Ryzen Surface
Dom tidigare modellerna i serien har ju sålt bra, så nånting för dom uppenbarligen rätt med sina produkter. Jag håller också med dom ang förklaringen kring usb c, för oss insatta är det kanske inte så svårt... Men även jag går vilse i usb djungeln titt som tätt inför varje köp.

Men helt klart, inkludera åtminstone c och en usb 3.0 så folk får möjlighet att välja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99339:

Varför vill alla pros ha USB-C? Det verkar ju inte fungera till sånt som pros håller på med. Syftar på Allings tråd om att köra sin skärm via USB-C.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är USB C enbart kontakten, men usb 3.1 gen 2 innebär en hel del fördelar. Där den mest uppenbara är bättre överföringshastighet.
Nå i en extremportabel laptop så är det få gånger som en usb 3.1 port ej fungerar för det folk brukar koppla in. Att porten inte fungerar för precis allt för alla är ett irrelevant argument till att välja en port som heller inte fungerar för det som man ville få fungera.

Utan att ha läst Allings tråd, så om problemet är så att det fungerar felfritt att köra skärmar genom usb A för hen, men inte USB C så är argumentet giltigt, annars inte.

På frågan varför jag vill ah usb C, så är det för den vändbara kontakten. På frågan varför jag vill ha usb 3.1. gen 2, så behöver jag prestandan när jag kör mina ssd diskar genom den. (Och jag har mängder av usb ssd diskar)

Permalänk
Medlem

Detta känns bra! Jag var lite orolig över att jag skulle ångra att jag beställde en Eve V när nästa surface pro presenterades. Nu vet jag att V är det bästa för mig som går att köpa idag 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sluta dissa USB-C, Microsoft...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag har två Surface pro 4 i5 8gb (en oöppnad, ska nog byta till Surface Laptop), och har inte saknat usb-c. Den har surface connect om man nu behöver sitta med massa lösa SSD-diskar...
Surface Pro är ändå ingen dator man sitter och redigerar extremt tunga projekt i precis...

Permalänk
Medlem

Alla verkar tjata om USB-c hela tiden, även internationellt (frågar mig alltid varför). För mig är andra saker viktigare. Portabiliteten. Hade helst sett en 10.6" med snapdragon i ett format som liknar Yoga Book. Jag tror att såna här typer av keyboardcovers är döda; dom vet bara inte om det ännu. Jag hade SP4 ett tag. Vikten är 1.1KG med cover och det är i samma liga som en smidig 13" laptop av yoga typ. Det finns fördelar med SP4/5 om man måste ha 3:2 skärmen, men om inte så finns det bättre alternativ. Den kan möjligen bli mer intressant om de har minskat vikten 200-300 gram men det är knappast troligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Nu är USB C enbart kontakten, men usb 3.1 gen 2 innebär en hel del fördelar. Där den mest uppenbara är bättre överföringshastighet.
Nå i en extremportabel laptop så är det få gånger som en usb 3.1 port ej fungerar för det folk brukar koppla in. Att porten inte fungerar för precis allt för alla är ett irrelevant argument till att välja en port som heller inte fungerar för det som man ville få fungera.

Utan att ha läst Allings tråd, så om problemet är så att det fungerar felfritt att köra skärmar genom usb A för hen, men inte USB C så är argumentet giltigt, annars inte.

På frågan varför jag vill ah usb C, så är det för den vändbara kontakten. På frågan varför jag vill ha usb 3.1. gen 2, så behöver jag prestandan när jag kör mina ssd diskar genom den. (Och jag har mängder av usb ssd diskar)

Nej, du säger du något helt annat. Jag frågade aldrig vad du ville ha, du snackade om att alla pros ville ha USB-C. Sen svarar du på vad du vill ha, men det har ingen att göra med vad du sade från början.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99339:

Nej, du säger du något helt annat. Jag frågade aldrig vad du ville ha, du snackade om att alla pros ville ha USB-C. Sen svarar du på vad du vill ha, men det har ingen att göra med vad du sade från början.

Skickades från m.sweclockers.com

Ca 75% av min text förklarade varför ditt argument är irrelevant. 25% handlade om varför jag och flera behöver snabba portar. Men den största orsaken till varför majoriteten vill ha usb c är nog den smidia kontakten.

Men varför skulle pro inte vilja ha ha usb C på sin ultatunna dator, kom med ett vettigt argument till varför? Det finns adaptrar att köpa för de som vill koppla in gammal hårdvara, men visst finns det hårdvaror som skulle kunna strula, men vem kopplar in dessa på en surface?

Min poäng med mitt inlägg var att Microsoft säljer Surface Pro som en Pro produkt, sedan säger Microsoft något åt stilen att det är en massa SBS/Lamers och annat folk som köper våran produkt och de klarar ej av att hantera en port som flera ej kompatibla saker passar i. För att bara för att något passar i porten så tror deras kunder att det per automatik kommer att fungera.
*edit*
Jag sitter för övrigt med en plc nu, på den finns en RJ45 kontakt, alltså samma kontakt som man har till ethernet. Men passar denna att plugga in i ethernetkonakten i datorn, nej för det är ett eget seriellt kommunikationsprotokoll som den använder för att skicka data till en display. Porten råkar enbart dela samma kontakt som ethernet och detta är inget alls ovanligt utan RJ45 kontakten finns lite varstans.
Med Micorosofts argument skulle inte ens RJ45 kontakten vara säker för deras användare.

Permalänk
Medlem

Oh vad jag älskar när man skapar förvirrande produkt- och spelnamn; Xbox One, Battlefield 1, Tomb Raider [2013], iPad [4:e generationen], Surface Pro [2017], etc., etc. =(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av duked:

Oh vad jag älskar när man skapar förvirrande produkt- och spelnamn; Xbox One, Battlefield 1, Tomb Raider [2013], iPad [4:e generationen], Surface Pro [2017], etc., etc. =(

Jag ser främst problemet när produkten blir äldre och man ska avgöra hur gammal den är. Likaså sämre butiker som vilseleder personer och säljer gammal dritt dyrt. Där vissa köpare kan tro att det är det senaste de köper.

Inom mjukvaror så går fler och fler över till att skriva årtal och det är jättebra, jag tror konsumenter också skulle gilla det på hårdvaror, men försäljningen skulle påverkas. Liksom vem vill köpa en Surface Pro 2016 för över 20 000kr idag? Säg att de skulle sluta tillverka modeller i något åt så det blir en Surface 2014 som kunder köper, namnet antyder om att produkten är gammal och minskar folks köplust. Då är ett flummigt namn bättre så att konsumenten ej vet vad för gammal produkt som den egentligen köper.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig köpa en till Surface efter min Pro 3:a. Windows är en plåga att använda med touch och just att det är en surfplatta istället för en laptop gör batteritiden bedrövlig. Dessutom är pekplattan tyvärr inte i klass med Mac trots Microsofts ansträngningar på den punkten. Om surface laptop hade kommit med 8GB ram som standard och kostat ett par tusen mindre kanske den hade varit intressant. Men just nu har den ingen klar fördel över Mac förutom möjligtvis tangentbordet.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Smaken är verkligen som baken, själv är nog den Surface Pro 4 jag köpte vid Black Friday ett av mina bästa köp någonsin. Tycker den är perfekt till mina studier, läser kurslitteratur på den samt programmerar.
Det som jag varit missnöjd med är dockningsstationen som varit buggig, WiFi kopplade ned så fort jag anslöt till dockan. Var på vippen att skicka tillbaka den för en så pass dyr docka ska fungera. Sedan dök Creators Update upp och det verkar ha löst sig.

För mig som är van vid dåliga pekplattor blev jag snarare förvånad över alla 'gestures' den stödjer, inget att klaga på för mig som inte är van vid Mac. Som sagt, varit en del problem till en början.

Orosmomentet är förstås att det blir jobbigt att byta batteri i framtiden.

Just ja, det utfällbara stödet överraskade mig, fungerar i ganska galna vinklar så det går att fälla ut det till max och sedan ligga i soffan med uppdragna ben så att kanten på tangentbordet vilar på magen och stödet på låren. I princip står datorn på högkant mha av tangentbordet och stödet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Kommer aldrig köpa en till Surface efter min Pro 3:a. Windows är en plåga att använda med touch och just att det är en surfplatta istället för en laptop gör batteritiden bedrövlig. Dessutom är pekplattan tyvärr inte i klass med Mac trots Microsofts ansträngningar på den punkten. Om surface laptop hade kommit med 8GB ram som standard och kostat ett par tusen mindre kanske den hade varit intressant. Men just nu har den ingen klar fördel över Mac förutom möjligtvis tangentbordet.

Både Mac, PC och Surface på jobbet. Använder dom och jag känner ingen skillnad i att något är bättre än det andra med pekplattan som jag reflekterar över.

Fler och fler efterfrågar Surface som arbetsverktyg framför traditionella bärbara och lärarna verkar gilla det.

Permalänk
Medlem

Lite besviken att MS inte lägger till USB-C i sin "flaggskeppsprodukt"..