Telefonförsäljning, varför är så många emot det?

Permalänk
Medlem

Verkar som att företag man handlar ifrån och kanske behöver ge sina kontaktuppgifter till snart behöver redovisa vid medgivandet vilka företag de samarbetar med/säljer sitt register till och att medgivandet bara ska gälla i tre månader.

https://www.svd.se/nix-vi-okar-skyddet-mot-oonskad-telefonfor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Verkar som att företag man handlar ifrån och kanske behöver ge sina kontaktuppgifter till snart behöver redovisa vid medgivandet vilka företag de samarbetar med/säljer sitt register till och att medgivandet bara ska gälla i tre månader.

https://www.svd.se/nix-vi-okar-skyddet-mot-oonskad-telefonfor...

Låter ju bra men enda orsaken till att de förbättrar Nix är ju för att de är rädda för en opt-in-lösning istället. Då skulle det inte finnas många telefonnummer att ringa, det kan jag lova.

Permalänk
Medlem

Telefonförsäljare har fått mig att svara med "Hallå" "Hejsan" "Tjenare", telefonförsäljare/bedrägare/undersökningar vill höra en säga sitt namn först innan de ens säger vart de ringer ifrån. Bäst att inte ge dem någon information överhuvudtaget.

Permalänk

Man undrar ju ibland om hur tankebanorna går hos vissa callcenter. Blir under perioder uppringd av bl.a. Comhem och DN dagligen med samma erbjudanden. Jag har aldrig tackat ja till någonting så det är ju i längden slöseri med resurser och tid och goodwill att hålla på och terrorisera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Goddammit:

Man undrar ju ibland om hur tankebanorna går hos vissa callcenter. Blir under perioder uppringd av bl.a. Comhem och DN dagligen med samma erbjudanden. Jag har aldrig tackat ja till någonting så det är ju i längden slöseri med resurser och tid och goodwill att hålla på och terrorisera.

Bara för att du inte är en idiot betyder det inte att andra kan vara det. Orsaken varför de ringer upp så mycket är för att det finns pengar att tjäna på det och flera köper dritten.
Det är lite som jag kollade i postlådan idag och fick ett brev från en bank som jag aldrig hade hört talas om, de hade fyllt i en låneblankett åt mig med alla mina uppgifter förutom hur mycket jag ville låna. Och det var bara att skicka in och låna till ockerränta.
Jag undrar vem tusan är så j-vla dum så de lånar pengar av en sådant företag, efter en googles-ökning visade det sig att många gjorde det och alla var så glada. (gav banken en 1a i betyg, 1 betyder väl bäst?)

Så egentligen ska man ej vara sur på säljarna utan köparna av all denna dritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Telefonförsäljare har fått mig att svara med "Hallå" "Hejsan" "Tjenare", telefonförsäljare/bedrägare/undersökningar vill höra en säga sitt namn först innan de ens säger vart de ringer ifrån. Bäst att inte ge dem någon information överhuvudtaget.

Har aldrig svarat med mitt namn på mobiltelefonen. Räknar med att personen som ringer söker mig personligen (för vem annars skulle de söka?).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Största problemet jag haft med telefonsäljare e att de inte verkar lyssna när man säger man inte e intresserad av produkten de säljer o i de få fall jag låtit dem prata vidare har jag ofta kunnat googla fram bättre priser på samma produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Bara för att du inte är en idiot betyder det inte att andra kan vara det. Orsaken varför de ringer upp så mycket är för att det finns pengar att tjäna på det och flera köper dritten.
Det är lite som jag kollade i postlådan idag och fick ett brev från en bank som jag aldrig hade hört talas om, de hade fyllt i en låneblankett åt mig med alla mina uppgifter förutom hur mycket jag ville låna. Och det var bara att skicka in och låna till ockerränta.
Jag undrar vem tusan är så j-vla dum så de lånar pengar av en sådant företag, efter en googles-ökning visade det sig att många gjorde det och alla var så glada. (gav banken en 1a i betyg, 1 betyder väl bäst?)

Så egentligen ska man ej vara sur på säljarna utan köparna av all denna dritt.

Jag får ut likadan reklam varje halvår. Skickar in lite småsten i svarskuvertet och hoppas att fler ska ta efter tills de slutar.

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Det är lite som jag kollade i postlådan idag och fick ett brev från en bank som jag aldrig hade hört talas om, de hade fyllt i en låneblankett åt mig med alla mina uppgifter förutom hur mycket jag ville låna. Och det var bara att skicka in och låna till ockerränta.
Jag undrar vem tusan är så j-vla dum så de lånar pengar av en sådant företag, efter en googles-ökning visade det sig att många gjorde det och alla var så glada. (gav banken en 1a i betyg, 1 betyder väl bäst?)

Jag brukar kunna få liknande förifyllda brev fast för kreditkort, som ger mig 20000 kredit men vill ha procent på alla uttag man gör eller nåt, och så självklart en effektiv ränta på 30+% om man är sen att betala en räkning. Blir till att strimla dem ganska rejält innan de åker i soporna.

Permalänk
Medlem

Mitt problem är den inneboende påstridigheten i metoden. Är inte typen som spontanköper en massa skit. Vill göra min research och själv initiera kontakten med handlaren när tiden är mogen.

Kombinera det med att man förväntas släppa allt man håller på med och svara när det ringer i telefonen, och man har ett rätt bra recept på irritation, när någon man inte är intresserad av att snacka med avbryter en genom att ringa och försöka kränga något man inte vill köpa. Det blir till hundra procent ett störningsmoment.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Telefonförsäljning är som spam, någon betalar för att det ska tvingas ut på kunderna, ingen av kunderna vill ha det.
Helt sjukt att det genererar så mycket pengar att det kan ge jobb, sen är väl lönen oftast pisslön+provision=pisslön.
Hoppas GDPR utrotar hela branschen

Permalänk
Medlem

Jag gillar ej telefonförsäljare det minsta. Vill jag köpa någonting kontaktar jag själv företaget.
Ringer dom brukar jag oftast lyssna på vad dom har att säga sen avböja, finner ingen anledning att vara otrevlig dom gör ju bara sitt jobb.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Är jag intresserad av att köpa en viss produkt så tar jag själv kontakt med återförsäljaren av denna produkt.

Hur kan man ens komma på tanken att söka ett jobb som försäljare? Önskar den yrkeskategorin kunde få dö ut.

Att tänka på är att det kanske är den personens absolut första jobb..är inget direkt fan av telefonförsäljare heller men kan tycka att det kan vara en bra ingång till att få igång sin jobbkarriär. Folk stannar inte särskillt länge på ett telefonförsäljningsjobb men ger dem en möjlighet till att ta sig vidare lättare. Bättre med telefonförsäljare än alla lata a-kasseanhängare

Permalänk
Inaktiv

Vad är det med bristande empati hos försäljare? Jag sitter och jobbar det ringer i telefon som ligger i ett annat rum jag skyndar mig dit och svara, det hinner högst gå 3 ringsignaler innan jag kommer fram och när jag är framme lägger de på. Jag googlar vad det är för skojare och få se att de brukar sälja postkodslotter.

Nu har jag blivit störd och det har gått 5 minuter, detta kostar mig pengar, Är det då ok att fakturera postkodmiljonären för trakassering eller?

Vad jag har hört ringer de större skitstövlarna upp flera samtidigt och sedan blir det den som svarar först som får samtalet, resten skiter de fullständigt i att de stör. Man kan tycka att det är en bagatellsak, men det inträffar ta mig f-n i mig ofta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Vad är det med bristande empati hos försäljare? Jag sitter och jobbar det ringer i telefon som ligger i ett annat rum jag skyndar mig dit och svara, det hinner högst gå 3 ringsignaler innan jag kommer fram och när jag är framme lägger de på. Jag googlar vad det är för skojare och få se att de brukar sälja postkodslotter.

Nu har jag blivit störd och det har gått 5 minuter, detta kostar mig pengar, Är det då ok att fakturera postkodmiljonären för trakassering eller?

Vad jag har hört ringer de större skitstövlarna upp flera samtidigt och sedan blir det den som svarar först som får samtalet, resten skiter de fullständigt i att de stör. Man kan tycka att det är en bagatellsak, men det inträffar ta mig f-n i mig ofta.

Det är ju spam via telefon i princip. Skillnaden är att det inte stör så mycket i mailen men är det ringer i telefonen? Urk.

Just Postkodsmiljonär-tramset hatar jag. De skickar hela tiden deras bluff-mail i posten. Samt ringer säkert en hel del med, brukar inte svara i min privata telefon när okända nummer ringer. Hårdare lagstiftning behövs. För att inte tala om allt slöseri på resurser med alla dessa som jobbar med att, tyvärr alltför ofta, trakasera folk när de kunde gjort något viktigare. Visst, som någon ovan nämner så är det ofta ett första-jobb men hela branschen är så pass oseriös att den borde utredas och hanteras.

Permalänk
Medlem

Om nu alla vi som är negativt inställda har fel, alltså att telefonförsäljning är fullt legitimt och väldigt ofta har två nöjda parter, så borde branschen gemensamt kunna hantera ett krav på ett väldigt explicit "opt-in"-program (som föreslagits tidigare i tråden).

Permalänk
Medlem

Det är ju sorgligt att man skall behöva ta till så drastiska metoder som att inte svara på okända/dolda nummer eftersom det även drabbar legitima samtal.
Samtidigt så är det mer och mer ett krav snart då säljarna blir mer och mer påstridiga och inte kan ta ett "Nej Tack" utan att behöva ställa hundra följdfrågor.
Mitt personliga extremexempel är när jag sa "nej"/"inte intresserad"/"jag vill inte" säkert 20+ gånger till en säljare innan han gav upp. Typiskt tillfälle när man tröttnar på att vara trevlig och överväger att bli otrevlig.

Permalänk
Medlem

Från en telefonförsäljares sida kanske det inte verkar så hemskt men dom som tar emot samtalen kanske får flertal om dagen. Vissa känner väl att ett telefonnummer ska vara lite privat liksom

Permalänk

Har Nixat alla mina telnr och min familjs, både hemtelefon och mobil. Trots detta ringer det fram till klockan 23 på kvällarna och när man lyfter på luren är det tyst och det är aldrig någon som svarar på numret.
Nu det sista har dom tom börjat ringa oregistrerade kontantkort, och detta gör inte seriösa säljare(läs företag).
Av dessa anledningar så anser jag att det inte är något seriöst företag som ringer alt att det är enbart blåsningar! Det är min personliga uppfattning och de flesta jag känner har en liknande uppfattning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Det är ju sorgligt att man skall behöva ta till så drastiska metoder som att inte svara på okända/dolda nummer eftersom det även drabbar legitima samtal.
Samtidigt så är det mer och mer ett krav snart då säljarna blir mer och mer påstridiga och inte kan ta ett "Nej Tack" utan att behöva ställa hundra följdfrågor.
Mitt personliga extremexempel är när jag sa "nej"/"inte intresserad"/"jag vill inte" säkert 20+ gånger till en säljare innan han gav upp. Typiskt tillfälle när man tröttnar på att vara trevlig och överväger att bli otrevlig.

Struntar att vara trevlig, men inte heller otrevlig, hör jag att det är en säljare lägger jag bara på och blockar numret direkt.

Nu är det sällsynt att en säljare lyckas komma fram till mig men nån gång om året inträffar det......

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag har vid flera tillfällen fått erbjudande från företag jag är kund hos och det dom har lovat på telefon har senare inte gått igenom.
Med andra ord så har jag blivit lurad att gå med på saker som jag inte vill av företag jag redan är kund hos.

Därför vill jag inte göra avtal på telefon.

Undra hur många säljare/researcher som kommer att tjäna pengar på våran feedback i tråden?

Permalänk
Medlem

Mina anledningar har redan tagits upp tidigare. Jag köper ALDRIG något på telefon, då blir det aldrig några frågetecken för mig om jag verkligen har köpt den här produkten eller inte.

Vill jag ha något så gör jag research på prylen, ser om det finns något bättre alternativ än det som jag hört om. Jämför priser över nätet. När telefonförsäljaren ringer och säger att dom inte kan skicka ut något försäljningsmaterial så tar jag det som att den inte tåls att jämföras pga dålig kvalitet.

En bra produkt som är användbar och folk kommer använda säljer sig själv, det faktum att du behöver ringa mig för att bli av med den säger mig att jag överlevt fram tills idag utan den prylen och därför är den onödig för mig. Och om inte så hamnar vi på punkten ovan.

Det sista som stör mig något enormt är telefonförsäljarna öppnar med "Jag vill inte sälja något till dig, utan vill bara erbjuda dig en provprodukt och det enda du behöver betala är frakten." Det som sen sägs VÄLDIGT fort och tyst är att jag signear upp för ett abonnemang på produkten i fråga, och säger jag inte upp den så är abonnemanget ca 300% dyrare än alla andra motsvarande på marknaden.

Kan även säga att folk runt mig reagerar på att jag är så trevlig och tålmodig när försäljare ringer mig, samtalen slutar ändå i 90% av fallen att försäljaren är otrevlig för att jag inte köper deras produkt.

Startade upp företag i januari, har inte fått ett enda försäljningssamtal riktat mot företaget. Är mäkta förvånad. Och nu när alla låneinstitut har lärt sig att jag inte har några blancolån utan bara bolån så får jag aldrig några försäljningssamtal längre.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

Det innebär att man får lita på vad säljaren påstår. Det finns så många faktorer som kan gå fel.
Sen lever vi i en tid där man kan köpa det man vill, när man vill, till samma pris som erbjuds på telefon.
Personligen så har jag inte 10 minuter till övers på en dag att prata i telefon, så det är irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Mitt personliga extremexempel är när jag sa "nej"/"inte intresserad"/"jag vill inte" säkert 20+ gånger till en säljare innan han gav upp. Typiskt tillfälle när man tröttnar på att vara trevlig och överväger att bli otrevlig.

Jag har som standardsvar "Inga försäljare, inga undersökningar" och lägger på luren. Fungerar betydligt bättre än att gå med i Nix, får i princip aldrig den typen av samtal längre.

Permalänk
Medlem

Jag är otrevlig mot telefonförsäljare, elak om de fortsätter tjata/ringa.
Har nixat mitt nummer sen några år tillbaka, lik förbannat ringer det försäljare ibland.
Dock inte alls lika många som det ringde förut ..... undra varför

lite offtopc.
För ungeför 5-6 år sen ringde Statistiska Centralbyrån riktigt olägligt.
Stod i en ganska prekär situation, väntade ett relativt viktigt samtal och var riktigt irriterad.
Då ringer Statistiska Centralbyrån och det bara brast och började skrika: JAG VILL INTE HA NÅ JÄVLA SAMTAL FRÅN STATISKA CENTRALBYSRÅN !! och koppla ifrån. Ganska på en gång tyckte jag synd om den som ringde.
Har inte fått ett enda samtal från dem sen dess.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondrejkaas:

Jag jobbar som säljare idag, telefonförsäljare för att vara exakt. Och jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som inte gillar försäljning över telefon?

Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?

Vad har ni för erfarenheter av telefonförsäljare?
Skulle ni någon gång ta något från en försäljare utan att vara kund hos företaget?
Klickar ni försäljare direkt eller lyssnar ni på vad vi har att säga?
Och helt enkelt era personliga åsikter och försäljare och försäljning?

Mvh, Säljare

För att svara på din första fråga direkt; Jag tecknar inte avtal över telefon då jag inte har något annat bevis för att avtalet är korrekt än säljarens ord, det är direkt idiotiskt att teckna ett avtal om man inte kan läsa alla paragrafer som ingår i kontraktet och faktiskt inte vet vem det är du talar med. Visst har vi distansköplagen att falla tillbaka på men det är nästintill omöjligt att bevisa vad som har sagts eller tecknats eller om företaget man talar med ens är det som representeras. Vem som helst kan skaffa ett kontantkort, personuppgifter och telefonnummer för att utföra bedrägeri över telefon och bedragaren har då inte heller någon stor investering i brottet och kan vara omöjlig att få tag i.

Om det ändå handlar om seriösa försäljare som faktiskt jobbar med att sälja varor/tjänster så har jag ännu en anledning till att inte teckna ett avtal över telefon nämligen det faktumet att säljarna nästan aldrig har en aning om vad det är dem säljer. Där finns två typer av arbeten där du kan vara nästan säker på att personen du talar med faktiskt inte vet vad dem säljer/arbetar med och det är först och främst first line support för populära tjänster/varor men också försäljare. Ni får ett svårt jobb att utföra och ett papper med en redan färdigskriven dialog ni ska hålla er till, därtill finns ofta information ni ska lära er om produkten ni säljer men pga ni väldigt sällan har något intresse i produkten eller någon teknisk kunskap ang produkten så får man som köpare nästan aldrig något bra och genomförligt svar på frågorna man ställer, om dem nu skulle vara mer tekniska i sin natur.

Om jag ändå skulle få ett bra svar på min fråga så finns där ännu ett problem, bevisbörda. Skulle produkten inte fungera (DOA) eller sluta fungera så är det väldigt svårt som konsument att faktiskt få rätt mot ett företag när den enda parten som kan erbjuda bevis för vad som stod i kontraktet är den parten du försöker få rätt mot (om nu företaget inte är seriöst). Skriver du på ett kontrakt på plats så får du med dig en kopia av precis det kontraktet du precis skrev på samma stund som du går där ifrån. Detta gör det väldigt svårt för ett oseriöst företag att ändra i kontraktet efter det att du har godkänt det.

Jag har själv relativt bra erfarenheter av telefonförsäljare, jag förstår vart dem kommer från och jag vet vad som krävs av en telefonförsäljare. Ni har väldigt krävande jobb och sällan alls humana arbetsvillkor. Ni måste ofta hålla er till väldigt korta samtal för att maximera er försäljning och ni måste alltid vara trevliga oavsett hur mycket skit ni får ta emot. Jag vet av personlig erfarenhet att det yrket aldrig skulle vara något jag hade kunnat utföra och jag har respekt för personerna som lyckas med det och till och med framstår som trevliga oavsett hur tung dagen har varit. Det behövs fler sådana människor i dem serviceyrkena vi har.

Tyvärr så är det just den pressen som får en del försäljare att helt enkelt börja ljuga och snacka skit för att få försäljningar. Jag talade tex med en representant från ett stort telekombolag ang tecknandet av ett nytt telefonabonnemang. Personen började då tala om hur mycket "data" jag behövde för just den produkten jag skulle köpa (en padda var tanken). Jag förklarade för honom att jag knappt använder en halv Gigabyte per månad varpå han börjar berätta för mig att jag minsann behövde minst 50Gb per månad. Anledningen var enlig honom att jag skulle behöva mer data för att produkten var "bättre" och "mer kraftfull". Han började också berätta att Datan annars skulle ta slut (jämfört med en mobiltelefon) för att paddan helt enkelt var bättre. Han trodde alltså på fullt allvar att en starkare bärbar enhet direkt började sluka mer data för att den hade en högre beräkningskapacitet och det faktum att hans idioti kostade hans kunder väldigt mycket pengar så valde han att inte ens försöka lära sig hur tekniken han sålde, fungerar. Det är sådana personer som gör att jag håller mig borta från försäljare i största allmänhet.

Det som gör att jag inte vill tala med försäljare över telefon eller ute på stan (förutom punkterna ovan) är det faktumet att jag inte har kontaktat er och har därför inget behov av era varor/tjänster och känner att det är väldigt irriterande att bli påflugen i mitt privatliv av någon som nästan maniskt försöker sälja varor jag inte har något behov av. Att man sedan döljer fula taktiker och bedrägligt beteende bakom ord som "knep" och "försäljarjargong" är enligt mig något som borde vara olagligt. Att på något sätt alls försöka föra sina kunder bakom ljuset eller skapa ett behov som inte finns för egen vinning borde vara lika olagligt som bedrägeri eller stöld.
Nu menar jag absolut inte att alla försäljare arbetar på samma sätt eller enligt samma ramar men knepen finns nästan alltid där. Bara att ordet "merförsäljning" nämns på en arbetsplats som något bra, borde vara en anledning för att granska företaget i knutarna.

Jag försöker alltid vara trevlig mot personer jag talar med då jag vet att vi alla har våra jobb vi måste utföra för att få råd med mat och logi och oavsett vad man arbetar med, så länge det är ett ärligt arbete utan dåligt uppsåt, så borde man bli bemött med samma vanliga respekt alla människor är berättigade. Tills dess att personen du talar med visar sig vara ett arsle, dvs. Om det nu händer.

Har man som försäljare har en yrkesstolthet och integritet så hade jag varit mycket mer tillmötesgående och det hade starkt ökat chanserna att jag skulle teckna ett avtal med någon som försöker få sina varor sålda. Och med yrkesstolthet och integritet så menar jag att försäljaren inte försöker pusha en ett köp på bekostnad av kunden utan ser till kundens individuella behov före sin egna vinning. Det betyder inte att jag förväntar mig få en iphone 7000 med extra allt för tjugo kronor bara för att jag har en taskig ekonomi utan att jag inte ska bli dragen lögner eller pushad till ett köp för att det ligger i försäljarens eller företagets bästa intresse.

Jag hoppas att föreläsningen ger dig en inblick i något jag tror att de flesta håller med mig om.

Ha en bra dag och lycka till!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Mest emot säljare eftersom det är störande.
Vill jag ha en ny telefon ringer jag själv och beställer den eller åker till butik och köper den..
Jag sitter ju inte hemma och väntar på att säljaren med rätt sak ringer mig för den chansen att han gör det är ganska slim..
Och jag vill ha tid på mig att göra en bra koll på det jag vill ha.
PGA detta har jag alltid truecaller installerat på min telefon och installerar det direkt när jag byter lur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Just Postkodsmiljonär-tramset hatar jag. De skickar hela tiden deras bluff-mail i posten.

Det var några år sedan jag fick reklam från Svenska Postkodslotteriet. Men efter tillräckligt mycket plast och papper som var trist att källsortera orkade jag masa mig iväg till deras sajt och spärra deras reklam. Något jag rekommenderar till alla som inte vill plågas av deras utskick.

Visa signatur

I'm a slacker, hear me snore...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gillsing:

Det var några år sedan jag fick reklam från Svenska Postkodslotteriet. Men efter tillräckligt mycket plast och papper som var trist att källsortera orkade jag masa mig iväg till deras sajt och spärra deras reklam. Något jag rekommenderar till alla som inte vill plågas av deras utskick.

Visste jag inte ens att det gick att göra.. blir att göra snarast.

Grannen över gatan hade någon dammsugarförsäljare hos sig och då var han tydligen tvungen att uppge 2st telefonnummer som de kunde ringa. Så han uppgav min närmsta granne, som senare uppgav bl.a. mig. (Han kom över och berättade..)
Tydligen så respekterar de NIX, för jag har inte fått något samtal.. Att säljaren tog grannens parkeringsplats, som kom hem och ställde sig på min plats är ju en annan sak. Precis som att jag senare fick se att säljaren ställt sig på handikapprutan, utanför järnaffären strax efteråt.. Allt för att inte behöva röra sig allt för många meter i onödan...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gillsing:

Det var några år sedan jag fick reklam från Svenska Postkodslotteriet. Men efter tillräckligt mycket plast och papper som var trist att källsortera orkade jag masa mig iväg till deras sajt och spärra deras reklam. Något jag rekommenderar till alla som inte vill plågas av deras utskick.

Stort tack!

I en perfekt värld så var det den sidan som man behövde gå in på för att få deras spam. Men bra nog. Var ett tag sedan jag fick något senast men de är löjligt intensiva när de går igång.