Bungie visar Destiny 2 – blir exklusivt för Battle.net på PC

Permalänk
Melding Plague

Bungie visar Destiny 2 – blir exklusivt för Battle.net på PC

Lite mer än en månad efter att Bungie avtäckt Destiny 2 berättar de nu mer om spelet, vilket bland annat kommer med en ny kampanj, nya planeter och vapen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg inte så speciellt imponerande ut, men jag ger det en chans.

Permalänk
Medlem

Så när väl blizzard bestämt sig för att döpa om battle.net för att tjänsten bara har blizzard spel ändå så börjar de lägga dit spel från andra bolag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar vad jag ser, så det blir nog ett köp nu när det kommer till PC!

Skrivet av Whaleman:

Så när väl blizzard bestämt sig för att döpa om battle.net för att tjänsten bara har blizzard spel ändå så börjar de lägga dit spel från andra bolag?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte också på det... argumentet för att byta namn på launchern till Blizzard var väl just att de ändå bara hade sina egna spel där?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

destiny 2 kmr på battle.net fyfan vad ruttet herregud....

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Är väl iofs inte så konstigt att det kommer till Blizzard Launcher kan jag tycka iom att Bolagen faktiskt går under namnet Activision Blizzard även om de släpper spel under sina respektive tidigare bolagsnamn Blizzard och Activision.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag gillar vad jag ser, så det blir nog ett köp nu när det kommer till PC!

Jag tänkte också på det... argumentet för att byta namn på launchern till Blizzard var väl just att de ändå bara hade sina egna spel där?

Jo lite märkligt men misstänker att fler av activisions spel kommer komma till battle.net nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Jo lite märkligt men misstänker att fler av activisions spel kommer komma till battle.net nu

Vad kommer härnäst? Call of Duty!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd

Av trailern att döma, samt av vad det gick att utläsa av nyheten så såg det ut att fortsätta i samma spår, men att det är skönt, samt kul att kunna spela Destiny 2 på datorn när det släpps

Ska bli intressant att se hur de vidareutvecklat det, mer än vad man kan utläsa av nyheten, se om de har samma Light-system, och i sådana fall hur högt upp man kommer att kunna nå i 2:an gällande Light.

Är ett "måste spelas"-spel för egen del, föll pladask för ettan, så jäkla roligt koncept, är bara roligt om de vidareutvecklat samt finslipat det, och lyckas ta det till nästa nivå.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk

Önsketänkt vore co op multi platform och multiplayer matcher på separata syatem för att det inte ska vara fuskigt. Vill kunna lira med personer som endast har xbox men jag är pc spelare.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem

Hur är detta en gameplay-trailer?

Permalänk
Medlem

Synd att storföretagen väljer att fokusera på sina egna DRM-tjänster istället för en standardiserad =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd

Trodde inte battle.net fanns längre utan blev Blizzard?

Permalänk
Medlem

Som vanligt Sweclockers negativa till alla nya spel.

Ska bli jäkla kul att testa det, var lite avis när konsolspelare lyckades ha Destiny 1 och inte vi. MMO fps har jag aldrig testat så blir kul!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

ser fantastiskt ut tycker jag, hoppas bara det inte blir ett tomt skal till spel för att sen fyllas på med 400 dlcs..

om det får bra reviews så kanske det här blir första gången jag köper spelet till fullt pris o inte väntar på prissänkning tråkigt att det inte kommer till steam då jag alltid har steam öppet men inte battlenet. first world problems..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av Kethsi:

ser fantastiskt ut tycker jag, hoppas bara det inte blir ett tomt skal till spel för att sen fyllas på med 400 dlcs..

om det får bra reviews så kanske det här blir första gången jag köper spelet till fullt pris o inte väntar på prissänkning tråkigt att det inte kommer till steam då jag alltid har steam öppet men inte battlenet. first world problems..

dlcs blir det nog inte men kan tänka mig expansion packs likt wow.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen dem levererar denna gång!

Gunplay och delvis grafiken var ju helt spot on första spelet, men tyvärr var storyn verkligen undermålig.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

dlcs blir det nog inte men kan tänka mig expansion packs likt wow.

ok men det blir ju ungefär samma problem, t.ex bas spelet har inte raids utan man får betala extra för ett expansion pack för att få tillgång till raids, det här är ju inte något jag vet utan bara min förhoppning att det inte blir så.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaleman:

Så när väl blizzard bestämt sig för att döpa om battle.net för att tjänsten bara har blizzard spel ändå så börjar de lägga dit spel från andra bolag?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar att dom utmanar Valves dominans. Poligon släppte en artikel om Valve häromdagen, ingen trevlig läsning, men det har man vetat om Valve tidigare, därför bojkottar jag tjänsten sen ett par år tillbaka.

Härligt initiativ blizzard!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Synd att storföretagen väljer att fokusera på sina egna DRM-tjänster istället för en standardiserad =/

Först måste det ju komma en standard. Och det lär inte hända på väldigt länge.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mirialia:

Jag gillar att dom utmanar Valves dominans. Poligon släppte en artikel om Valve häromdagen, ingen trevlig läsning, men det har man vetat om Valve tidigare, därför bojkottar jag tjänsten sen ett par år tillbaka.

Härligt initiativ blizzard!

Blev nyfiken vad det är för artikel du läste. Lust att länka?

Permalänk
Medlem

Tjänsten heter väl Blizzard och inte battle.net?

Och buuuu för exklusivitet. Låt mig välja var jag köper mina spel

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Blev nyfiken vad det är för artikel du läste. Lust att länka?

https://www.polygon.com/2017/5/16/15622366/valve-gabe-newell-...

Inga hemligheter direkt, men ändå läsvärt. Framförallt för Valves fanboys.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Om spelet inte släpps på Steam köper jag det inte. Så enkelt är det. Inget köp för mig nu tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Om spelet inte släpps på Steam köper jag det inte. Så enkelt är det. Inget köp för mig nu tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför inte? Spelar det någon roll om det är blizzards eller valves online drm du använder för att spela spelet?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Varför inte? Spelar det någon roll om det är blizzards eller valves online drm du använder för att spela spelet?

Jag har tre program (plus spel) installerade på min dator i nuläget. Jag vill inte behöva installera ett gäng klienter bara för att spela mina spel. Dessutom har jag lagt tiotusentals kronor på spel som finns på Steam.

Jag bojkottar helt enkelt spelet för att jag anser att Steam är den bästa spelplattformen just nu och genom att inte köpa spelet förstår Bungee (och andra spelutvecklare) att lansera sina spel på Steam också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk

vad alla whinar om bnet/blizzard appen... den fungerar faktiskt betydligt bättre än steam som har en tendens att köra nån random omstart i tid och otid som kastar ut en från matcher.
3 skifts livet får uppleva mycket

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Hoppas verkligen dem levererar denna gång!

Gunplay och delvis grafiken var ju helt spot on första spelet, men tyvärr var storyn verkligen undermålig.

Kommer ju till PC, bådar ju gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Jag har tre program (plus spel) installerade på min dator i nuläget. Jag vill inte behöva installera ett gäng klienter bara för att spela mina spel. Dessutom har jag lagt tiotusentals kronor på spel som finns på Steam.

Jag bojkottar helt enkelt spelet för att jag anser att Steam är den bästa spelplattformen just nu och genom att inte köpa spelet förstår Bungee (och andra spelutvecklare) att lansera sina spel på Steam också.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har med andra ord blivit lurad till att handla på Steam reor, byggt upp ett spelbibliotek och nu vill du inte använda en annan tjänst alls, ens om spelet är bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Saknade just att Destiny 1 inte var på PC. Detta KAN bli bra.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies