Kan man få Win 10 att se mer ut som Win 7/Win 8?

Permalänk
Avstängd

Kan man få Win 10 att se mer ut som Win 7/Win 8?

Finns det sätt att få Win 10 att se ut som Win 7 eller Win 8? Jag använder Classic Shell för att få startmenyn att se ut som Win 7, men det jag retar mig allra mest på är att ikoner i Win 10 är bara 24x24 medan ikonerna i Win 8 var 32x32, och i 1920x1080 på en 15,6" skärm ser det alldeles för litet ut med 24x24. Finns det något sätt att få ikonerna lite större utan att behöva ändra storlek på bilden från 100% till 125%?

Fler tips mottages gärna också

Permalänk

Jag kör StartIsBack. Tror man kan prova fritt

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att ladda hem Winaero Tweaker:
http://winaero.com/comment.php?comment.news.1836

Enkelt program för att anpassa det mesta i Windows 10.

Sedan rekommenderar jag även SpyBot Anti-Beacon:
https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/

Då slipper du att Microsoft ringer hem och berättar allt de vet om dig

Permalänk
Medlem

Högerklicka på skrivbordet > View > Large/Medium/Classic icons?

Eller syftar du på Start menu ikonerna? Det finns inställning i Classic shell under "Menu look" >"Large icon size" sedan under "Skin" kan du välj antingen "Small icons" eller ej.

Med 100% till 125% syftar du på DPI inställningar? Det ändrar ej storleken på bilden utan endast ikoner, text, appar etc. kan väl dock tolkas som att den gör skärmen "större".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betahuman:

Finns det sätt att få Win 10 att se ut som Win 7 eller Win 8? Jag använder Classic Shell för att få startmenyn att se ut som Win 7, men det jag retar mig allra mest på är att ikoner i Win 10 är bara 24x24 medan ikonerna i Win 8 var 32x32, och i 1920x1080 på en 15,6" skärm ser det alldeles för litet ut med 24x24. Finns det något sätt att få ikonerna lite större utan att behöva ändra storlek på bilden från 100% till 125%?

Fler tips mottages gärna också

Kanske göra som har funkat i alla Windows sen Vista hålla ner Ctrl och snurra på mushjulet så får du vilken storlek du vill på ikonerna.

Eller var det nått annat än skribordsikonerna du var ute efter?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300