Musmatta gör min mus långsam, hur fixar jag detta?

Permalänk
Medlem

Musmatta gör min mus långsam, hur fixar jag detta?

Så jag har en Steelseries Qck och har använt den i mer än ett halvår. Problemet dock är att nu när jag ska spela så är min muspekare ganska långsam och så går den inte ens "smooth" utan typ hoppar. Så jag testade att använda en plastmusmatta som jag har haft i 5-10 år och då funkade den prima, muspekare var snabb och "smooth" utan några som helst bekymmer. Men nu har jag en musmatta som jag gillar men kan inte använda pga den e slö, finns det någon sätt att fixa detta, kan man tvätta eller?

Permalänk
Medlem

Har kört Steelseries QCK Heavy i tvättmaskin på 60 grader + torktumlare på "skåpstorrt" ett par gånger och den känns nästan som ny efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoiRoy:

Så jag har en Steelseries Qck och har använt den i mer än ett halvår. Problemet dock är att nu när jag ska spela så är min muspekare ganska långsam och så går den inte ens "smooth" utan typ hoppar. Så jag testade att använda en plastmusmatta som jag har haft i 5-10 år och då funkade den prima, muspekare var snabb och "smooth" utan några som helst bekymmer. Men nu har jag en musmatta som jag gillar men kan inte använda pga den e slö, finns det någon sätt att fixa detta, kan man tvätta eller?

Det finns helt enkelt vissa material som sensorerna inte gillar. Tror inte du kan "fixa" det, köp en annan musmatta. I min erfarenhet fungerar enfärgade musmattor i tyg bäst. Har testat ett gäng genom åren. Men det skiljer mellan olika sensorer vad som är bäst. Ibland är det också damm som kommit in där själva sensorn sitter, så kan vara värt att kolla det också. Eller om tygmattan är riktigt oljig och skitig.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Musen har problem att läsa musmattan.
Kan inte spekulera i vad det beror på men du ser själv skillnaden mellan musmattan då och nu.
Jag kan ställa in vad jag har för underlag i drivrutinen för min G502, kanske finns något liknande för din Qck.
Nya drivrutiner kanske hjälper också.
Kolla också så du inte fått skräp på/kring linsen på musen.

GL