Dålig service och bemötande från UPS

Permalänk
Medlem

Blir ledsen i ögat

Jag hoppas UPS kommer idag, jag ringde dom förut och han jag pratade med sa att paketet var ute för utkörning men har dock ingen aning om när de kommer.
Måste även handla mat snart, får väl bli en pizza då en sväng in på affären skulle ta för lång tid men jag vågar inte gå hemifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Ringde precis UPS och var riktigt grinig

Har en hårddisk som är en ersättningsdisk från ett RMA-ärende och ska levereras med hempaket, och borde ha kommit förra veckan.

Förra veckan står det uppdaterat på tracking-sidan att föraren inte kan komma in i lägenhetskomplexet:

"Vår förare behöver säkerhetsåtkomst för denna leverans. Vi försöker erhålla åtkomstinformation."

Bullshit. Vi har varken portlås, portkod eller något annat som förhindrar folk att komma in i trappen.
Porten låser sig klockan 8 på kvällen.
Uppdateringen från UPS gjordes 15:30. 18:50 kommer samma uppdatering.
Efter att jag såg detta på UPS hemsida så ringde jag dom och lämnade mitt telefonnummer ifall det skulle finnas något som faktiskt förhindrar föraren att komma in i byggnaden (vilket det inte gör).

Idag fick jag ett brev i brevlådan att de inte kan genomföra leveransen, och att de vill att jag ska åka till Jönköping och hämta paketet. Jag bor i Linköping...
Om jag inte hämtar paketet själv så står det att paketet returneras om 2(!!) dagar!

Jag ska också få en ersättningsdisk med RMA-ärende och de använder UPS som speditör för sitt ärende.
UPS har nu gjort två "försök" att leverera mitt paket till mig men de har inte ens klivit sin fot här i trakterna samt att det finns en kiosk 100 meter ifrån mig som tar emot post/paket av olika speditörer.
Är UPS så dåligt uppdelat leverans distrikt så att de hinner inte att leverera sina leveranser?

Visa signatur

| ASRock Fatal1ty X370 Professional Gaming | Ryzen 1800X | Sapphire RX Vega 64 | Kingston 4st KVR21E15D8/16 2133MHz ECC, ej buffrad | Seasonic Prime 850w | Xonar STX II 7.1 |

Permalänk
Medlem

UPS säger att de inte kan leverera mitt paket för att jag har en portkod, men jag har ingen postkod får väl åka och hämta det i Järfälla eller vart det nu ligger

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi:Fractal Define S Mobo:Z97-AR Cpu:I5-4670k@4,2ghz Gpu:Gigabyte g1 970 Cpu Cooler:Hyper 212 evo Ram:16 gb 1600 mhz ddr3 crucial SSD:Samsung 850 evo 250gb HDD Seagate 500gb 7200 rpm

Permalänk
Medlem

Har samma problem som flertalet av er i tråden. Bor i flerfamiljehus (500+ lägenheter) i centrala sthlm med låst port utan portkod eller porttelefon. UPS vägrar leverera. Nu står det bara "Held in Warehouse" utan någon schemalagd leveranstid under detaljer.

Vad fan ska man göra för att få dem att ringa mig när de är utanför eller ge mig en exakt tid?
Har ingen lust att åka 3h kollektivt till Järfälla.

Permalänk
Bildexpert

Jag la två beställningar på Barnes and Noble för cirka två veckor sedan och valde USPS då jag inte orkar med expressbolag som bara ockrar och beter sig. Den första beställningen skickade de via UPS och självklart åkte jag på tull då de lägger till impotavgifter på allt utanför EU. Efter tre mejl till kundtjänst på B&N fick jag lite återbäring eftersom USPS/Postnord garanterat inte hade tagit ut några avgifter då vi pratar under 30 dollar inkl. frakt, något jag la skulden på B&N för.

Men så hände skiten igen, de skickar nästa paket med UPS också fastän jag har klargjort att jag inte vill ha med dessa schizofrena pungråttor att göra. Förbannad som jag är nu vet jag inte om jag ens vill ha skiten längre, därav två frågor...

1. Om jag vägrar öppna dörren när de ringer på och sedan inte hämtar ut det, skickas det per automatik tillbaks?
2. Om 1. händer, blir jag skyldig till att betala returkostanden?
3. Och slipper jag pröjsa importavgifterna eftersom jag inte tog emot försändelsen?

Permalänk
Medlem

har bara dåligt o säga om UPS jag med, endast haft en bra upplevelse och de var klockrent gjort av tjejen som jobbade ringde mig en timme innan och frågade om jag var hemma, tyvärr var jag inte det just då och sa att hon kunde lämna det i en av deras själv betjänings boxar. ringde upp henne efter en halvtimme och sa att jag nu var hemma! efter en stund kom en trevlig glad tjej och gav mig paketet. dock är detta den ändå gången som gått bra för mig iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

har bara dåligt o säga om UPS jag med, endast haft en bra upplevelse och de var klockrent gjort av tjejen som jobbade ringde mig en timme innan och frågade om jag var hemma, tyvärr var jag inte det just då och sa att hon kunde lämna det i en av deras själv betjänings boxar. ringde upp henne efter en halvtimme och sa att jag nu var hemma! efter en stund kom en trevlig glad tjej och gav mig paketet. dock är detta den ändå gången som gått bra för mig iaf

Låter som samma tjej som kom till mig någon gång. Hon brukar kunna vara den som ringer före ankomst men då har hennes 2 kollegor innan henne misslyckats.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Entusiast

För er som bor i Gävle med omnejd... var inte rädda att ta via UPS. Externt anlitat företag, lätta att få tag på och lätta att ha att göra med. Du kan be dem lägga undan paketet när det kommer så kan du hämta det samma eftermiddag istället för att invänta utkörning dagen efter

Permalänk
Medlem

Är detta verkligen ett seriöst företag? Börjar fan tvivla.

Skulle ha fått mitt paket levererat i fredags då jag var ledig, men fick aldrig något.
Ringde deras service och de sa att man hade försökt lämna paketet utan att lyckas få tag på mig, vilket inte stämmer.
Vi bokade om till måndagen (idag) med leverans till min arbetsplats istället då jag jobbar mellan 7-16 som service elektriker och byter arbetsplats flera gånger varje dag (dock inte denna dagen, därför passade det perfekt) och tydligen kunde dem bara leverera mellan 7-16. Så bad jag dem ringa mig vid leverans.

Ingen dök upp eller hörde av sig idag heller så fick sitta och vänta 40-50 minuter på service ännu en gång.
Kommer då till någon sur jävel som inte kunde hjälpa till med någonting över huvud taget. Helt plötsligt så finns det ingen möjlighet för dom att ringa mig för att deras chaufförer inte har någon mobil i tjänst, trots att hans kollega tidigare sagt att det skulle fungera fint. Allvarligt talat alltså, vilken nivå.
Bad dem då leverera hem till mig imorgon istället efter kl 16. Fick bara svaret "Det kan vi absolut inte garantera, vi kan lägga det utanför din lägenhetsdörr istället under dagen".
Jag bor längst ned i en lägenhetsbyggnad, precis intill hissen. Jodåsåatteeee.

Efter detta så satt han bara tyst i luren och kunde inte komma på något annat alternativ. Så nu verkar det som att jag måste köra till deras lager, som ligger ca 2 timmar bort med bil för att hämta paketet. Pinsamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dagens leverans. Ställer paketet på trappen, plingar på dörren... väntar två sekunder, går därifrån kvitterar paketet själv. Undrar vad arbetsgivaren skulle tycka om jag visade mina sparade klipp på varje leverans som i princip ser likadan ut.

Permalänk
Proffsmoddare

Har även jag enbart dålig erfaranhet av UPS. Vägrar numera handla av butiker som endast använder sig av UPS för leverans och betalar oftast extra för ett annat fraktalternativ om det finns.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Fick leverans av UPS förra veckan, paket från ebay i staterna som endast kunde skickas med detta företag.
Såg att jag inte skulle vara hemma vid tidpunkten för planerade leveransen, skrev en lapp på dörren och bad föraren leverera till jobbet istället.
Hur enkelt som helst och inte första gången jag gjort så heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nog för att många leveransföretag har en del att lära men UPS är ändå i särklass. I särklass sämst alltså. Stundtals är det nästan komiskt, som att dom samtidigt informerar om att mitt paket är i Hong Kong men ändå att det ska levereras inom några timmar

Permalänk
Medlem

Så har det hänt igen, UPS ljuger kunden rätt upp i ansiktet och påstår att dom varit här men att jag inte varit det. En ren lögn med andra ord. Jag brukar kategoriskt bojkotta alla företag som använder sig av UPS som leverantör men denna gång var det tyvärr omöjligt

Permalänk
Medlem

Nu måste jag med klaga på UPS jag fick sms om att dom försökt lämna mitt paket men att det ej gick pga av portkod. Jodå jag har portkod men jag har även mobil och det går utmärkt att ringa så hade jag gått en trappa ner och öppnat dörren. Det kan ju inte vara meningen att man ska behöva stå ute på gatan i 3 timmar och vänta??
Sur jävla kärring på supporten var det med paketet gick tillbaka till Sturup över 25 mil från mig och dom ska göra nytt försök imorgon, jag är jävligt skeptisk till detta....

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk

Har inget och klaga på via ups mycket bra och snabb service ringde upp mig och sa att jag hade ett paket från korea en lg38uc99 jag sa jag jobbade och ups killen var mycket trevlig och sa vi kan komma till ditt jobb och lämmna av den och så gjorde dom det:D

Inget och klaga på förutom tull o tax blev 3700 kr:(

Permalänk
Medlem

Har flera gånger skrivit en handgjord lapp med ny destinationsadress då jag ibland jobbat när leveransen ska ske, fungerat perfekt varje gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kul att den här gamla tråden fortfarande är vid liv. Eller ja, det visar väl att ingen av de stora fraktbolagen har bättrat sig... UPS och DHL är enligt mig fortfarande lika kassa när det kommer till leverans åt privatpersoner, vet inte ens om förarna har fått någon telefon än. UPS, DHL och Postnord brukar dock sköta sig rätt bra om det handlar om företagspaket. Alla tre brukar ringa i god tid innan och kolla så att någon är på plats för leveransen.

Postnord kan dock överraska även privatkunder och dyker ibland upp med paket kl 07-08 på morgonen som lämnas direkt i dörren. Det ska tilläggas att det är paket som jag har betalat runt 40 kr frakt för så då kan hemleverans knappast ingå.

Permalänk
Medlem

Vad fan är det här? Fick nyss ett mejl om att "vi har försökt leverera", vilket de inte alls försökt? Nu ska jag tydligen åka iväg till Lindholmen för att hämta mina nya skor?? Glöm det

Permalänk

@DoZen
Detta verkar tyvärr vara standard för UPS. Har hänt mig också.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja påstå att PostNord är precis lika dåliga på service som UPS.

Flickvännen beställer ofta sminkartiklar osv som helt klart går ner i brevinkastet.
Men där kan man inte stoppa "paketet"
PostNord väljer istället att meddela oss om att dom inte kunde leverera för att dom inte kom in genom porten( vi har ingen portkod ) eller att ingen var hemma ( Flickvännen har varit hemma varenda gång ) så vi får åka ner till ICA och hämta ut "paketet".

Heeeeelt värdelösa.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem

Suck, paket skickat via UPS igen.

För tredje gången har jag varit inne och försökt registrera mig i deras service-program för att underlätta
men jag fattar inte varför jag måste godkänna att få extra avgifter för leverans till min adress...

De får helt enkelt göra en försöksleverans så jag får en kod på lappen och kan ändra adress därifrån.

Permalänk
Medlem

09.00 - UPS, Ute för leverans.
12.00 - Dök ett SMS upp om att det levereras till ett UPS Access Point...
13.00 - Ändras statusen till "Kunden ej tillg. vid UPS leverans. Lev. sker till närmaste UPS Access Point™för upphämt. av kund.".

Jo visst va. Låt se började laga mat vid 11.30 och satt ner och åt vid 12.00~ men hemma var jag då tydligen inte. Väldigt kul att det kommer info om leverans till UPS Access Point INNAN statusen ens varit att dom inte kunde leverera. Nja dåligt gjort av UPS.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Till Linköping är det ofarligt att beställa leverans med UPS. Här tar nämligen MZ-budet över leveransen i Linköping och de ringer upp och bokar en tid för leverans (med felmarginal på 5-10 min).

Chauffören jag pratade med hävdade att kundtjänsten hos UPS inte har någon koll på att MZ-budet existerar och att de (MZ) försöker göra allt för att få oss som mottagare nöjda!

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

Beror nog på vem som kör ut dom. 1 gång så lämnade dom extern hdd som jag beställt från WD till min granne, när jag inte var hemma och vilket dom inte skall göra.
Senast så ringde dom till mig och frågade om jag var hemma. Då dom inte visste riktigt var jag bor, så ville dom jag skulle gå ner och möta dom. Då kom 2 killar bärande med paketet till mig.
Annars har jag inget problem med UPS, alla paket leverade till mig utan problem.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

1 gång så lämnade dom extern hdd som jag beställt från WD till min granne, när jag inte var hemma och vilket dom inte skall göra.

Detta är helt enligt UPS regler. Så länge det finns en signatur och ett namnförtydligande är det helt ok.
Skulle grannen sno ditt paket blir det rakt en polisanmälan om stöld.

/Småfull UPSveteran

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

Det är ett gissel
men verkar vara från person till person med,
Har en skön tjej härute i mina trakter, hon har ringt flera av gångerna, och någon gång klickade jag då jag inte kunde svara varpå hon skickade ett sms att "jag försöker leverera paket till dig här, ring snarast annars försöker jag imorgon"

men ja.
De har varit de som "ingen hemma" när man i princip bosatt sig innanför ytterdörren för att inte missa när de knackar.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

UPS, DHL, Schenker, dessa borde ju vara fullt medvetna. Att dom inte bara öppet kan satsa på att det är hämtning ifrån deras lokal som gäller direkt. Varför ens köra bluffade försök och annat som provocerar. Varje gång måste jag sitta och passa på DHLs tracking, jag får inte lov att avbryta deras process utan måste vänta på misslyckade försöket för sedan skynda mig 14mil för att hämta ett paket med skador..

Jag har börjat ta kontakt med säljarföretagen och säga det att jag tvekar på att handla av dom om dom använder sig av dessa. Heller USPS->postnord än att betala extra för en leverans som garanterat förlängs några dagar av fejkförsök.

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom Amazon.de oftast använder UPS för de större paketen men har börjat med gratis frakt över €39, har jag nu provat att beställa därifrån två gånger trots UPS.

Min haka har slagit i backen båda gångerna. Ett nytt, lokalt åkeri har tagit över och de sätter verkligen kunden i centrum. Leverans dagar före utsatt tid eftersom de kör ut paketen direkt de anländer, ringer alltid i lagom tid innan och frågar om det passar. Supertrevliga.

Dagens paket hade utsatt leverans 12/6 men levererades alldeles nyss, med samtal 20 minuter innan.

Från att ha drabbats av magont över UPS, har det ändrats till ett brett leende!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

UPS är fortfarande genomusla

Det är fortfarande lika illla... väntar på paket som olyckligtvis skickas med hemska UPS...
Paketet är idag i Järfälla, men jag tror knappast att det blir lyckad leverans i morgon - vi får väl se.

Deras webb är nästintill oanvändbar - den ser ut att ha översatts med något mycket sämre än Google Translate, så delar av det som står får man gissa sig till.

Ingen information om hur leveransen ska gå till, men jag vet av tidigare dåliga UPS-erfarenheter att Lastbilsstation Luleå kommer att sköta leveransen.

UPS Sveriges kundtjänst bemannas av en mycket ohjälpsam kvinna. Får veta att inget kan kollas eller ändras (vill ändra till hemadressen, semester) förrän de har gjort ett första misslyckat försök att leverera (det är nästan säkert att de kommer till en låst dörr och inte hittar någon där just i morgon). Lastbilsstation Luleå känner inte för att svara på telefon...

Undvik till varje pris att få paket skickade via UPS Sverige!