Permalänk
Medlem

@feliz:
Hej, jag spelar heller HOTS än Overwatch, men min tag är samma som här så bjud in mig om ni behöver mer spelare. Inte überseriös utan jag vill spela för att det är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Vet bara att man måste vänta för dem att sätta igång, men om du kan vänta och dra alla i ett svep vet jag inte. Kolla officiella forumet, kanske någon annan som fått svar där?

Kikade, men såg inget.
Är väl säkrast att försöka beta av matcherna i tid

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Dom som är sugna på att dra hots för att få skins kan adda MFzombie#2744!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@yomster
Roligt att få lite feedback. Två snabba kommentarer bara innan jag hinner skriva ihop något längre:

1) Spelar på PS4. Finns ingen chat.
Tror därför att spelet blir riktigt riktigt riktigt annorlunda mot PC eftersom man inte inte på ett vettigt sätt kommunicera med sina medspelare. Visst det finns voicecom, men nästan ingen, inklusive mig själv, använder mikrofon. Och dom få som gör det är oftast idioterna som sitter och skriker, så skulle säga att uppskattningsvis 95% av random-spelarbasen har stängt av att även lyssna in på voicecom.

2) Som i ditt exempel är det nog, jag går säkert 200+ upp per 100 matcher, men det känns ju så långsamt. Tror inte ens jag hinner spela 100 matcher per säsong.
Sen "Problemet" jag har i bakhuvudet är att om jag hade spelat med mina gamla vänner från quake, hl, cs och WoW-tiden så hade vi ju krossat allt motstånd på den solo-nivå jag ligger på nu något löjligt. Därav frustrationen att jag känner att med ett vettigt team hade man -lätt- vunnit 70-80% av matcherna på denna nivån.

Så visst, som solospelare ligger jag nog "relativt" rätt med det är så utahelvete tråkigt att sitta och spela och torska 45-50% av matcherna pga att man matchas med idioter som kan välja att ta typ en squishy, t ex mccree och det enda puckot gör är att spawna, springa rakt in och dö. Spawna, springa rakt in och dö. Efter typ en halv match av det så lackar någon annan och sticker.
BOOM så har man torskat typ 15 minuter av sitt liv och 20 SR heeelt oförtjänt enbart pga att man blev teamad med en total j*vla idiot, och nått annat pucko ger upp och leftar.

På samma sätt kan man sen hamna med ett lag som fullkomligt kör över motståndet. Vilket gör att det inte känns lika kul att vinna.

Det jag egentligen tror jag menar är att för mig spelar det ingen roll var i spannet SR / level jag ligger, det jag märker att jag är ute efter är att jag vill i så stor mån som möjligt spela "roliga" matcher, och det är det som känns mest frustrerande där jag spelar nu, att det är sån sjuk skillnad på nivå mellan en "jämn bra rolig match" och en match där man "blir matchad med totalt useless idioter så enda skälet att man stannar och tar sin förlust är för att inte få en penalty".
Borde fasen finnas en "walk over" option så man iaf slipper sitta av en förlust

(Och för er som undrar så blev jag seedad på 2600 och har nu kämpat mig upp till drygt 2900), och så som jag förstått det så kan man inte åka ur en rank på denna låga nivå? Så tar jag mig till 3000+ så får jag ligga kvar där?
Men eftersom man ändå får matchas med folk plus/minus 1000 så kan det ju bli misär iaf.
Vore dock iaf nice att komma så högt att man slipper matchas med folk som kör sina placement-matcher eftersom dessa kan vara av vilken kvalite som helst.

Det är enklare solo ärligt talat.
När du köar med andra justeras mmren upp rejält.
Kör du ex trio queue bumpas mmren rejält för att kompensera trio.

Det är därför dom flesta köra just solo eller som högst duo högre upp, för spela med stack är värdelöst.

För att inte nämna din sr gain är skräp i större stack, samt att du ofta förlorar mer i stack.
Spela i stack gör man mest för det är kul isåfall och spela med polare (Stack fungerar dock bättre i lägre mmr, när du når master+ är allt över 2-stack uteslutet imo om du inte vill matchas mot betydligt högre )

Sen kommer du matchas med folk som kör placements i nästan alla brackets så det spelar inte så stor roll
Och det är inte bättre högre upp, snarare värre lol.

Ang decay ja, du decayar för allt över 3000sr om du inte spelar.
Men du behåller din mmr iaf, ex jag har ett GM konto som decayat till 3000sr, men min MMR är fortfarande kvar på GM, så spelar jag kommer jag matchas med samma som vanligt, och får ungefär 100+ sr per win för att komma ifatt, samt man förlorar typ 5 max.

Permalänk
Medlem

Jag kör själv 80% själv, både i Overwatch och CSGO och har aldrig haft några problem med att klättra, oftast justerar detta ut sig så att man inte möter en full premade. Klättrade från 2800 till 3400 i OW själv. Kanske kan se det som tur med lagkamraterna men det är ofta man möter de man tidigare spelat med matchen efter.

Men det har nog mycket med kommunikationen att göra, alla sitter alltid i voice chat när jag spelar och då är människor inte lika kaxiga utan lyssnar och anpassar sig mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@yomster
Roligt att få lite feedback. Två snabba kommentarer bara innan jag hinner skriva ihop något längre:

1) Spelar på PS4. Finns ingen chat.
Tror därför att spelet blir riktigt riktigt riktigt annorlunda mot PC eftersom man inte inte på ett vettigt sätt kommunicera med sina medspelare. Visst det finns voicecom, men nästan ingen, inklusive mig själv, använder mikrofon. Och dom få som gör det är oftast idioterna som sitter och skriker, så skulle säga att uppskattningsvis 95% av random-spelarbasen har stängt av att även lyssna in på voicecom.

2) Som i ditt exempel är det nog, jag går säkert 200+ upp per 100 matcher, men det känns ju så långsamt. Tror inte ens jag hinner spela 100 matcher per säsong.
Sen "Problemet" jag har i bakhuvudet är att om jag hade spelat med mina gamla vänner från quake, hl, cs och WoW-tiden så hade vi ju krossat allt motstånd på den solo-nivå jag ligger på nu något löjligt. Därav frustrationen att jag känner att med ett vettigt team hade man -lätt- vunnit 70-80% av matcherna på denna nivån.

Så visst, som solospelare ligger jag nog "relativt" rätt med det är så utahelvete tråkigt att sitta och spela och torska 45-50% av matcherna pga att man matchas med idioter som kan välja att ta typ en squishy, t ex mccree och det enda puckot gör är att spawna, springa rakt in och dö. Spawna, springa rakt in och dö. Efter typ en halv match av det så lackar någon annan och sticker.
BOOM så har man torskat typ 15 minuter av sitt liv och 20 SR heeelt oförtjänt enbart pga att man blev teamad med en total j*vla idiot, och nått annat pucko ger upp och leftar.

På samma sätt kan man sen hamna med ett lag som fullkomligt kör över motståndet. Vilket gör att det inte känns lika kul att vinna.

Det jag egentligen tror jag menar är att för mig spelar det ingen roll var i spannet SR / level jag ligger, det jag märker att jag är ute efter är att jag vill i så stor mån som möjligt spela "roliga" matcher, och det är det som känns mest frustrerande där jag spelar nu, att det är sån sjuk skillnad på nivå mellan en "jämn bra rolig match" och en match där man "blir matchad med totalt useless idioter så enda skälet att man stannar och tar sin förlust är för att inte få en penalty".
Borde fasen finnas en "walk over" option så man iaf slipper sitta av en förlust

(Och för er som undrar så blev jag seedad på 2600 och har nu kämpat mig upp till drygt 2900), och så som jag förstått det så kan man inte åka ur en rank på denna låga nivå? Så tar jag mig till 3000+ så får jag ligga kvar där?
Men eftersom man ändå får matchas med folk plus/minus 1000 så kan det ju bli misär iaf.
Vore dock iaf nice att komma så högt att man slipper matchas med folk som kör sina placement-matcher eftersom dessa kan vara av vilken kvalite som helst.

Jag lirar både på PC och PS4 så jag vet hur det är.
Min voice är 100% avstängd på PS4 och kanske avstängd var tredje match på PC beroende på vad man hamnar med för folk.

Mitt exempel var bara just ett exempel med helt påhittade siffror.
Om du fortsätter att gå upp så är det ju bara bra och +200 på 100 matcher låter som att du är ganska nära din skicklighetsnivå men ändå att du blir bättre. Låter helt rimligt.

Om du inte har roligt varannan match så tror jag du behöver jobba lite på din inställning (eller byta spel.

Ett exempel på missvisad/dålig inställning:
"med ett vettigt team hade man -lätt- vunnit 70-80% av matcherna"

1. Algoritmen är byggd så att man matchas till sin skillnivå - när man är där så vinner man 50% av matcherna.

2. När du spelar med en grupp så möter du en minst lika stor grupp som har liknande chans att vara på samma skicklighetsnivå som er och lika samspelta.

Om alla i din grupp är lika sklickliga som du så enda skillnaden du kommer uppleva i den gruppen gentemot att spela solo förmodligen att det är lite trevligare att förlora ungefär hälften av matcherna för ni kan samtidigt sitta och ha lite "gött tjöt" som dom säger.

I alla spel med matchmaking som matchar på skill får man räkna med ungefär 50% winrate för det är ju där man hamnar om man matchas mot folk som är lika bra som en själv.

Jag kan garantera att de andra i ditt lag sitter och tänker samma saker om dig ibland som du tänker om dem.
"Vilken jäkla kotte som bara kör reaper och kan inte sätta en enda ult!"
"Vilket jävla blåbär som inte kan ta Pharah som Soldier!"

Om du inte gör misstag så är du också en bättre spelare men då matchas du inte längre på 2900 utan kanske på 4100.
Ingen spelar lika bra varje match och på 2900 så har folk definitivt inte hundraprocentig koll på vilken hero dom ska välja m.m.

Mitt sätt att göra matcherna roliga på är att alltid göra så bra jag kan och försöka hitta en lösning på motståndarlagets comp.

Om det man gör inte fungerar så måste något ändra sig.
Du kan inte förändra resten av spelarna i ditt lag då måste du alltså förändra något själv.
"Vilken hero kan jag välja som underlättar för oss att knäcka deras lag?" får man fråga sig själv.
Eller "Hur kan jag spela min nuvarande hero bättre så att vi får övertaget?".

Släpp hybrisen om att det är resten av laget som gör fel och fokusera på det du kan påverka.
Du kommer vinna cirka hälften av matcherna oavsett vad du gör tills du är så bra att det inte finns någon bättre.

Motståndarlaget har trots allt lika många potatisar som ditt lag fast just nu kanske de potatisarna spelar bättre (eller har valt heroes som countrar era) än dina potatisar.

Skillmatching = 50% win.
Se om du kan köra något spel som är 1v1 så finns det inget lag att skylla på.
Jag tycker det är tråkigare med 1v1 än 6v6 även om man kan bli tokig på vissa i laget ibland.

Positiv inställning = större chans att vinna.
Do your best!

Om SR:
Din SR kan alltid förändras upp och ner men när du når 3000 så blir du Diamond och diamanten blir du inte av med den säsongen.
Dvs du kan tappa din rank efter detta som fasen ner till t.ex. 2400 SR men du behåller ändå din diamant.

När du når 3500 blir du master och då måste du spela några matcher per vecka för annars börjar din SR ticka ner och om du droppar under 3500 antingen via tick eller via förluster så är du tillbaka i Diamond.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

jag kanske kan vara med ikväll om ingen av mina steamvänner vill spela battlegrounds
Vad har du för tag?
oj! du kan ju få 10 lootboxes i overwatch också! grymt!

Lär nog inte köra "questsen" i Heroes of the storm förrän om 2-3veckor när de flesta har låsts upp Är ju bara Oni skinet som man kan låsa upp än så länge, och det har jag redan.
Min battletag är Växla#2789, bara för folk att lägga till mig.
Håller dock på med examensarbetet på universitetet den här terminen så har inte blivit mycket spelande tyvärr.

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Växla:

Lär nog inte köra "questsen" i Heroes of the storm förrän om 2-3veckor när de flesta har låsts upp Är ju bara Oni skinet som man kan låsa upp än så länge, och det har jag redan.
Min battletag är Växla#2789, bara för folk att lägga till mig.
Håller dock på med examensarbetet på universitetet den här terminen så har inte blivit mycket spelande tyvärr.

Låter bra, jag har också fixat oniskinet. tränar efter jobbet och brukar kunna spela från kl.20 på vardagar. spel på söndagar under helgen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Riktigt dött här, spelar folk längre?
....
Fråga:
Jag undrar om nån har lite tips på hur man kan maximera "season/ranked"?
Finns det någon klass som är bättre att spela, där det är enklare att generera SR vid vinst?

Problemet jag har som "solo"-spelare är att jag vinner ungefär 50% (56% win just nu i S4). Det i sig är väl ytterst rimligt.

Det som dock skiter sig är att det känns helt jäkla omöjligt att ta sig någonstans i rankingen....

Ja absolut! Här liras det för fullt. Rekommenderar spelclockers TS om du vill lira med ett schysst gäng, så kom över till PC

Du blir bättre, får bättre ranking av 2 saker i sin helhet.
1) Individuella skickligheten i spelet, att utnyttja både heros, composition och banan samt alla dessa 3 kombinerat.
2) Koordinera & kommunicera med lagkamraterna, m.a.o. teamspel och ledarskap

När du har kommit till runt 50% winrate så har du hamnat i rätt SR! Det är ett kvitto på just ditt spelande.
Har du hög winrate generellt (inte per unik hero) så spelar du med för lätt motstånd och KOMMER att möte tuffare så att du hamnar i runt 50% winrate.

Skrivet av BasseBaba:

@yomster tack för feedback.

...Så som sagt, vad jag är ute efter är att en BRA spelare borde gå plus i SR även om dennes lag förlorar.
För som det är nu så känns det ju som att det är mer laget än spelaren, och därav känslan att det är så sjukt svårt att ta sig uppåt...

Vad definierar du "en BRA spelare" som? Om du vill klättra i SR så ska du bättra dig på punkt 1 OCH 2 som ovan nämnt, detta har inget med andra spelare att göra i längden över tid. Alla som spelar OW kommer att ha lika många "potatisar" på sitt lag och möta like måna "potatisar" på de andra laget, det är genomsnitt lika för alla, därmed en försumbar variabel som slår ut sig själv över flera matcher spelat.

För övrigt du spelar bra i ett "dåligt" lag så förlorar du knappt några SR poäng vid förlust (tänk 4 guldmedaljer eller 3 guld + 1 silver).
Samma sak om du spelar dåligt vid vinst så får du knappt några SR poäng.
Har du stagnerat i SR och har i genomsnitt 50% winrate generellt så har du stagnerat i kombinationen av "team-fps" skicklighet och "schack"-taktik eller "sten-sax-påse"-taktik.
Växer du långsamt i SR så är det bara små förbättringar du gör över tid, i punkt 1 och/eller 2.

Att ha i åtanke... Overwatch är ett teambaserad fps spel med en komplexitet som schack och utförande likt sten-sax-påse med Heros till pjäser. Jag överdriver inte när jag jämför med schack.
Om du vill gå upp i rank så behöver du växa i både traditionella team-fps tänk (vilket du säkert har god erfarenhet av) samt taktiskt utnyttja laget tillsammans med rådande bana och även i samma veva motverka motståndarens taktik och styrka och köra över dem med deras svagheter, som att t.ex. spela schack/sten-sax-påse. Många variabler att tänka och agera på.

Så det är inte "jag" och "laget", där man skyller på att det är "lagets" fel när "jag" själv spelar bra och ändå förlorar.
Det är "jag" och "hur jag handskas med laget", d.v.s. att det räcker inte med att DU som individ spelar bra, det finns två "jag" i detta sammanhang, ett "jag" (som individ) och ett "jag i laget" (som medspelare). Dessa två "jag" har DU ansvar för om du vill klättra i SR. Ex. Zarya ska försöka lägga sin team barrier på team ultis som t.ex. Reapers blossom, Pharras barrage, McCrees... du fattar poängen. Sen har vi kombineringen av Ultis som är vital för vinst, t.ex. Graviton och Barrage.
M.a.o. "jag i laget", alltså samspelet, är minst lika viktigt som din enskilda ("jag") talang.

Ett sätt att se på din uppgift i sin helhet är att: som ena uppgiften "jag" så snabbt som möjligt skaffa ulti så att du i din andra uppgift "jag i laget" ska använda och kombinera den tillsammans med andra medspelare.

För övrigt rekommenderar jag läsa Yomsters båda lnlägg

Skrivet av BasseBaba:

@yomster
Roligt att få lite feedback. Två snabba kommentarer bara innan jag hinner skriva ihop något längre:

1) Spelar på PS4. Finns ingen chat.
Tror därför att spelet blir riktigt riktigt riktigt annorlunda mot PC eftersom man inte inte på ett vettigt sätt kommunicera med sina medspelare. Visst det finns voicecom, men nästan ingen, inklusive mig själv, använder mikrofon. Och dom få som gör det är oftast idioterna som sitter och skriker, så skulle säga att uppskattningsvis 95% av random-spelarbasen har stängt av att även lyssna in på voicecom.

2) Som i ditt exempel är det nog, jag går säkert 200+ upp per 100 matcher, men det känns ju så långsamt. Tror inte ens jag hinner spela 100 matcher per säsong.
Sen "Problemet" jag har i bakhuvudet är att om jag hade spelat med mina gamla vänner från quake, hl, cs och WoW-tiden så hade vi ju krossat allt motstånd på den solo-nivå jag ligger på nu något löjligt. Därav frustrationen att jag känner att med ett vettigt team hade man -lätt- vunnit 70-80% av matcherna på denna nivån.

Så visst, som solospelare ligger jag nog "relativt" rätt med det är så utahelvete tråkigt att sitta och spela och torska 45-50% av matcherna pga att man matchas med idioter som kan välja att ta typ en squishy, t ex mccree och det enda puckot gör är att spawna, springa rakt in och dö. Spawna, springa rakt in och dö. Efter typ en halv match av det så lackar någon annan och sticker.
BOOM så har man torskat typ 15 minuter av sitt liv och 20 SR heeelt oförtjänt enbart pga att man blev teamad med en total j*vla idiot, och nått annat pucko ger upp och leftar.

På samma sätt kan man sen hamna med ett lag som fullkomligt kör över motståndet. Vilket gör att det inte känns lika kul att vinna.
....

1) Låter skittråkigt att inte kunna spela utan voice de e halva spelet som du missar! Verkligen halva är snacka ihop och koordinera och snabbt varna, t.ex. för faror som "watch out Reaper is going ulti from top left".
Bara en sådan enskild händelse kan avgöra en tight match och skapa ett momentum, flöde som leder till vinst.

2) Jag har spelat en hel del Q3A & mycket UT2004 sen den kom ut, har spelat ut2004 regelbundet sedan den kom och spelar fortfarande. Även jag hamnade "bara" först på 1400 SR på S2, idag på S4 ligger jag runt 3000 men då ligger jag i soffan och chillar med tangentbord och mus, en mus som disconnectar var 5-20 min (old faithful)
JAG har inte blivit bättre på själva FPS delen, varken med aim eller teamplay, bara växt genom att förstå Overwatchs pjäser, banor och schack-taktik för spelet, samt nu besitter på ett arsenal av sten-sax-påse taktiker.

Skrivet av griid:

körde solo igår.
spelar zen-main och såg att ingen hade valt dps så det blev mitt val. (spelat dps andra säsonger)¨
sedan förlorar vi första rundan och en kille blir assur och säger at det är dags att fråga nu!?
jag sger att han kunde väl valt dps innan i så fall elelr frågat om någon ville byta? inget han lyssnar på såklart utan fortsätter och får med en till som skriver riktigt elakt... ingen vågar prata voice utan all ilska kommer via chat. Jag är 33 år och har spelat i hela mitt liv och har aldrig upplevt att folk blir så arga tidigare i andra spel. vad är det med ungdomarna idag?

Haha typ samma ålder här och liknande upplevelser ibland. Det är bara att ta kommando över voice och var saklig samtidigt undvika vara elak tillbaka. I ditt fall hade jag förklarat situationen som du skrev (att ingen annan tog dps) därefter vara konstruktiv samt be om att andra också är det. Därefter DIREKT be de tillsammans lösa problemet innan rond 2 börjar och byt comp och prata mer under matchen, och själv börja med förslag om att kunna spela t.ex. Zenyatta eller tank.
Då har du lagt tonen med god intuition och det är upp de dem att då följa med och göra det bästa av situation.

Oftast, i princip alltid för mig, så lugnar spelarna sig och frustrationen går över till konstruktivt samarbete. (finns undantag med dessa bannas oftast =P )
Folk vågar oftast inte med att vara elaka om de helt plötsligt möter en vältaligt & stabil person på andra sidan voice chatten

Haka på spelclockers TS om du vill lira med trevligt folk

Skrivet av Yomster:

Wall of text inc:

Väl skrivet! Tack.

Skrivet av Json_81:

....Jag fyllespelade en del med en polare förra säsongen, så vi låg bara runt 800.
De där 10 första gick 4 vinster, en oavgjord och 5 förluster, vi landade på runt 300.

...Vi har haft vinster med minsta möjliga marginal, vinster där vi totalt kört över motståndarna, player of the match osv. Ingen skillnad.....

1) Du besitter på "The Drunken Master" genen
2) Player of the game betyder inget i SR sammanhang, du kan ha spelat uselt sett till ranking och ändå få POTG i en match <3
Att köra över ett lag vid ett eller få tillfällen betyder inte att just DIN ranking skulle växa. OM du däremot är den ENDA anledningen till att laget körde över motståndarna vid flera matchar, att du får minst 4 guldmedaler med stor marginal, så kommer du växa i SR.

Läs Yomsters båda långa långa inlägg, bra förklaringar där.

Skrivet av Yomster:

China wall of text

Du e på g! Tack igen

Skrivet av Json_81:

Reflektion från när jag spelade CS.
Jag hade svårt att lämna silver, låg ungefär 50-50.
Körde ett tag med polare, hamnade på DMG.
Körde solo igen, höll ranken utan problem, skuttade ett steg upp eller ner ibland.

Jag var ungefär lika bra/dålig hela tiden. Rankingsystem straffar sig om man kör solo.

Har bara spelat CS en kort period så kan inte uttala mig om de spelet, däremot så upplever jag inte detta du beskriver på Overwatch. Deras rankingsystem är inte felfri men jäkligt bra.

Skrivet av JimmieSan:

Det är enklare solo ärligt talat.
När du köar med andra justeras mmren upp rejält.
Kör du ex trio queue bumpas mmren rejält för att kompensera trio.

Spela solo så har du bara dig själv att tänka på vilket är enkelt. Att spela i grupp så bör ni tänka på varandra och känna till styrkor och svagheter, vilket krävs mer av dig utöver din självkännedom.

Jag har relativt lätt att läsa av medspelare och motståndares styrkor och svagheter, då gynnas spelare som jag mer av att spela i grupp som kommunicerar.

Som sagt, kom över till TS på spelclockers / geeksgaming om ni är sugna på att spela med trevligt folk i varierande SR, spela på för både quickplay och comp.

Permalänk
Medlem

Om någon ennu vill köra HOTS matcher för skinsen, adda Feliz93, har tid idag och i morgon!

Permalänk
Medlem

Hallå där! Gjorde ett litet klipp för skojjs skull, kolla gärna in det!
https://www.youtube.com/watch?v=TTemNmqd13Y&t=8s

Har ni något tips på hur jag kan komma upp till GM? Alltid fastnat på master och är bra sugen på att ta klivet upp dit!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

hoppas de fixar en expansion eller nånting snart, spelet har varit ute i ett helt år och det har bara kommit 2 nya banor (samtidigt som det kommit en halv miljard olika skins)

edit: ovan: kanske spela in sig själv när man spelar så att man i efterhand kan titta vad man gör fel och förbättra sig? typ via shadowplay eller nånting, personligen spelar jag enbart quickplay/arcade, mera chill

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Hallå där! Gjorde ett litet klipp för skojjs skull, kolla gärna in det!
https://www.youtube.com/watch?v=TTemNmqd13Y&t=8s

Har ni något tips på hur jag kan komma upp till GM? Alltid fastnat på master och är bra sugen på att ta klivet upp dit!

Recorda ett par games, inte games som man stompar, utan games där du känner dig osäker på varför ni förlorade.
Hitta någon highrated på Cowleague discord i vodreview kanalen (finns ofta top500 som erbjuder sig att kolla på diverse klasser).

Tog 2 konto till GM Denna season, ena spelade jag bara hog solo, andra Pharmacy duo (mest broken stupid shit som finns)
Komiska är att min main inte blev GM, jag spelar sämre på min main av någon anledning för jag bryr mig mer, så jag spelar mer "seriöst"
Blivit bättre med att inte ta det så seriöst även på min main dock, men på smurfsen så bryr jag mig inte alls om jag losar lr vinner, så jag vinner mer

Permalänk
Entusiast

Tog tag i competitive ordentligt den här säsongen (iaf innan tenta-perioden började...) och lyckades gå från 3.2K till 3.8K med nästan exklusivt Mercy: https://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Saihtam-2502

Måste säga att folk pratar mycket oftare i Master än i Diamond vilket är trevligt.
Har nog aldrig haft ett enda game utan att någon har pratat i Master och ärligt talat har endast ungefär 1/4 av matcherna innehållit arga/dryga personer. Hann som sagt inte att försöka ta mig hela vägen till GM p.g.a tentor men det ska bli roligt att försöka nästa säsong och min nuvarande rank ger ju en skjuts till placements

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Recorda ett par games, inte games som man stompar, utan games där du känner dig osäker på varför ni förlorade.
Hitta någon highrated på Cowleague discord i vodreview kanalen (finns ofta top500 som erbjuder sig att kolla på diverse klasser).

Tack för tipset, får ta tag i det till nästa säsong. Ej tid atm och har ändå åkt ner till 3000 pga rank decay

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Mitt blodtryck... Så många idioter som spelar!!!! Har precis varit i en match med Bastion, Hanzo och Widow i attack. Idioterna står utanför och konstant vägrar inse att det finns ett objective att beträda. Detta händer fan hela tiden. Addera dessutom att de var pissdåliga.... Folk fokuserar på kills istället för objective.

Hanzo + Widow är sällan en bra combo, men värt att nämna är kanske att både Widow och Hanzo är mycket bättre på attack än de är på defense Sen spelar det ju såklart ingen roll om de inte spelar bra. Men spelar du competitive så är det bara att bita ihop och spela tills du kommer ur de rankerna där sånt händer ofta.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det har ändå varit en rätt bra säsong. Ingen karaktär eller kombination som varit allt för överlägsna som vi upplevt i tidigare säsonger. Tycker fortfarande "dive-metan" är ganska tråkig, otroligt mycket genji och apa, speciellt som supportspelare då man har en stor röd pil ovanför huvudet. Det har däremot varit betydligt fler folk som kastar matcher denna säsong, speciellt i slutet. Många av dessa underbara spelare är dessutom smurfkonton. Gäller att Blizzard verkligen tar tag i folk som i huvudtaget inte bryr sig eller som medvetet beter sig som idioter. Nu rapporterar man folk och så stöter man på dom nästa dag igen.

Permalänk
Avstängd

Kör ni med g-sync eller lirar ni med ULMB istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Kör ni med g-sync eller lirar ni med ULMB istället?

G-sync.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jävla pissspel!!! Placement matches, 2 första matcherna med bara troll som leker. Nästa då är det leavers.... FY FAN vad trött man blir!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Jävla pissspel!!! Placement matches, 2 första matcherna med bara troll som leker. Nästa då är det leavers.... FY FAN vad trött man blir!!!

Vet att det är förjävla trist, men försök att trösta dig med att placements inte längre påverkar så mycket längre. Oavsett hur bra placements man får verkar det ändå som att man alltid hamnar några hundra SR under vad man slutade på förra säsongen. Jag vann 8/10 och hamnade ändå 300 SR under var jag slutade.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Jävla pissspel!!! Placement matches, 2 första matcherna med bara troll som leker. Nästa då är det leavers.... FY FAN vad trött man blir!!!

Skrivet av Lasergurka:

Vet att det är förjävla trist, men försök att trösta dig med att placements inte längre påverkar så mycket längre. Oavsett hur bra placements man får verkar det ändå som att man alltid hamnar några hundra SR under vad man slutade på förra säsongen. Jag vann 8/10 och hamnade ändå 300 SR under var jag slutade.

Placeringen beräknas inte enbart på dina antalet vinster kontra förluster, mer hur du spelar oavsett vinst eller förlust samt äldre statistik. Se här på vår kära IDDQD när han ska se vad sin placering bär sig (kort video snutt)
https://clips.twitch.tv/CloudyTallWaterGOWSkull

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vet att det är förjävla trist, men försök att trösta dig med att placements inte längre påverkar så mycket längre. Oavsett hur bra placements man får verkar det ändå som att man alltid hamnar några hundra SR under vad man slutade på förra säsongen. Jag vann 8/10 och hamnade ändå 300 SR under var jag slutade.

placement är ett skämt, de går på tidigare säsonger ändå.
Jag har vunnit 9/10 fick samma sr som innan i princip.
Vann 2/10 och fick samma sr där med...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vet att det är förjävla trist, men försök att trösta dig med att placements inte längre påverkar så mycket längre. Oavsett hur bra placements man får verkar det ändå som att man alltid hamnar några hundra SR under vad man slutade på förra säsongen. Jag vann 8/10 och hamnade ändå 300 SR under var jag slutade.

Spelat placement på 3 konto.
Hamnade 50 sr under på ena, 100-200 över på dom 2 andra.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Spelat placement på 3 konto.
Hamnade 50 sr under på ena, 100-200 över på dom 2 andra.

Okej, skumt, det låter väldigt annorlunda mot vad andra upplever. Har iof inte gjort placements på mitt andra konto, så kan ju se vad som händer där, men om man som guld DPS för 8/10 wins förlorar 300 SR vet jag inte vad jag skulle behöva göra för att få 200SR högre.

Vilken rank var du och hur många wins fick du?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av SolidReactor:

Placeringen beräknas inte enbart på dina antalet vinster kontra förluster, mer hur du spelar oavsett vinst eller förlust samt äldre statistik. Se här på vår kära IDDQD när han ska se vad sin placering bär sig (kort video snutt)
https://clips.twitch.tv/CloudyTallWaterGOWSkull

Det där är från en tidigare season, så är inte riktigt aktuellt nu. I season 3 eller 4 (minns inte vilken) fick man i princip alltid exakt samma rank man hade slutat på, oavsett hur många wins eller losses man fått.

Och kontot jag förlorade 300 SR på låg mycket högre under season 4 än vad jag slutade på, ungerfär 500SR, så har svårt att tro att jag enligt deras statistik borde ligga så mycket längre, speciellt som DPS carry, men jag vet inte heller riktigt vad det är de utgår ifrån. Man kan ju dock tycka att de istället borde ge en siffra på hur bra de tycker man presterat varje placement, istället för att visa om man vunnit eller förlorat, om det nu inte alls är det som är relevant.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, skumt, det låter väldigt annorlunda mot vad andra upplever. Har iof inte gjort placements på mitt andra konto, så kan ju se vad som händer där, men om man som guld DPS för 8/10 wins förlorar 300 SR vet jag inte vad jag skulle behöva göra för att få 200SR högre.

Vilken rank var du och hur många wins fick du?

Lite olika. Från 2950-3600 på dom jag kört, inte kört på mitt main ännu.
Vet inte men gick typ 7-3, 9-1, 6-4 lr något om jag minns rätt.

Men placements imo spelar inte så stor roll i det hela.
Efter placements har man typ en SR bonus hur det nu fungerar, alltid varit så.
Wins efter placement får man en hel del SR, och losar mindre.

Ett konto som slutade på 3231 gick jag 7-3 i placements, det slutade på strax innan 3300. Losade första direkt efter placements men blev av med kanske 10 sr, och fick 30-50 per win.
Så 18-6 inkl placements så var det 3600.

Känns som gamesen efter placements är dom som är viktiga tills det "jämnat" ut sig typ.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Lite olika. Från 2950-3600 på dom jag kört, inte kört på mitt main ännu.
Vet inte men gick typ 7-3, 9-1, 6-4 lr något om jag minns rätt.

Men placements imo spelar inte så stor roll i det hela.
Efter placements har man typ en SR bonus hur det nu fungerar, alltid varit så.
Wins efter placement får man en hel del SR, och losar mindre.

Ett konto som slutade på 3231 gick jag 7-3 i placements, det slutade på strax innan 3300. Losade första direkt efter placements men blev av med kanske 10 sr, och fick 30-50 per win.
Så 18-6 inkl placements så var det 3600.

Känns som gamesen efter placements är dom som är viktiga tills det "jämnat" ut sig typ.

Trodde boosten var beroende på var de trodde att man hörde hemma baserat på sin MMR, så att man kan tappa rank snabbt också? Annars verkar det ju som en fett kass idé.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Något premade lag runt 3500-4000 sr som behöver en till spelare?

Permalänk
Inaktiv

OW är inte ens spelbart längre.. Alla buggar kan jag leva med men communityt är så toxic man får krupp. Ingen idé att ens vara i groupchat längre. Tråkigt att Blizzard har så extremt dålig feedback vad som händer med rapporterade spelare.