Call of Duty: WWII avtäckt

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: WWII avtäckt

Trenden trogen tillkännager Activision den senaste delen i spelserien Call of Duty, vilken blir den första på många år som utspelar sig under andra världskriget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Nazi Zombies? Kan man få reenacta Död Snö 2 då? Var en del fina scener där.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Om jag inte missminner mig så utspelar sig Call Of Duty World At War under andra världskriget och det var ju bara 9 år sedan
Sen har de ju någon banor i Black-Ops också.

Men visst det skall bli kul att gå tillbaka till WWII, tycker det är mer historiskt intressant än de modernare serierna.
Hoppas även att de stoppar in en vettig Single-Player läge med bra uppdrag också istället för bara fokusera på Multiplayer.

Permalänk
Medlem

Jag är lite hypad för det här spelet, hoppas att det blir ett spel man kan spela några timmar.

Zombie-delen använder jag inte själv, men är inte det Treyarch's grej?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast

Hoppas kampanjen inte blir för amerikansk, utan mer fokuserar på individerna som behöver genomlida krigets helvete, gärna från flera sidor.
I övrigt hoppas jag på splitscreen för PC precis som i Black Ops 3, zombieläget och co-op kampanjen är kul att köra med polare. Konsolerna klarar knappt att håla frameraten med en spelare så varför de skulle få exklusivt stöd för splitscreen är bortom mig.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Verkar lovande! Behövs fler WW2 spel.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd

Antagligen blir den nedtonad, censurerad, och politiskt korrekt, helt utan svastikor.
Dessutom blir den antagligen bannad och får inte säljas i Tyskland.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av loefet:

Om jag inte missminner mig så utspelar sig Call Of Duty World At War under andra världskriget och det var ju bara 9 år sedan
Sen har de ju någon banor i Black-Ops också.

Men visst det skall bli kul att gå tillbaka till WWII, tycker det är mer historiskt intressant än de modernare serierna.
Hoppas även att de stoppar in en vettig Single-Player läge med bra uppdrag också istället för bara fokusera på Multiplayer.

Korrekt, har rättat till det i nyheten.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

@Epic: Lätt att missa, då den inte hänger ihop med den första sekvensen av spel.

De skulle nästan kunna göra det lätt för sig och göra en remake på de första spelen rakt av då de har en riktigt bra story, och samtidigt jobbiga att få att fungera bra på nya system. Absolut inget jag hade haft emot.

Permalänk
Medlem

Pre-order now to get access to the privet beta... nej tack!

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Hoppas kampanjen inte blir för amerikansk, utan mer fokuserar på individerna som behöver genomlida krigets helvete, gärna från flera sidor.
I övrigt hoppas jag på splitscreen för PC precis som i Black Ops 3, zombieläget och co-op kampanjen är kul att köra med polare. Konsolerna klarar knappt att håla frameraten med en spelare så varför de skulle få exklusivt stöd för splitscreen är bortom mig.

Jag håller med! Jag tycker generellt att västerländsk populärkultur är mycket anti-Tysk när det kommer till historiebeskrivning. Jag hoppas som du på fler infallsvinklar och lite bredare synfält.

Permalänk
Inaktiv

Och där blev man 600kr fattigare. Jag står i valet mellan Ps4 eller PC, men det blir nog Ps4an.. Jag tycker WW2 spel är de bästa fps, WW1 var vapnen lite väl enkla, men WW2 har en bra balans. Jag hoppas på eldkastare, M1 Garand med granat m.m.

Skrivet av rektor:

Antagligen blir den nedtonad, censurerad, och politiskt korrekt, helt utan svastikor.
Dessutom blir den antagligen bannad och får inte säljas i Tyskland.

Svartstikorna försvinner nog då unga kränkta ........ skulle bli helt uppspelta, även om uppdraget är att just döda de som bär dessa Svartstikor.

Jag minns inte vilken Call of Duty det var där man fick ett magasin patroner och springa ut i korselden och sedan ta över ett gevär från en skjuten kamrat. Och om man vände sig om så blev man skjuten av sina kamrater för man var desertör.

Jag hoppas ivrigt på att något liknande kommer nu igen. Där man kanske får uppdraget att skjuta emot sina kamrater för att motivera dem att anfalla hårdare. Undra i hur många andra spel där man får göra teamkill enbart i motiverande syfte att de ej ska fega.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zipparn:

Jag håller med! Jag tycker generellt att västerländsk populärkultur är mycket anti-Tysk när det kommer till historiebeskrivning. Jag hoppas som du på fler infallsvinklar och lite bredare synfält.

Nog för att Nazityskland förtjänar lite skit, men den individuella soldaten i Wehrmacht var precis lika mänsklig som en allierad soldat. Dessutom var de flesta soldater där för att de var tvungna, inte för att de var blodtörstiga bestar till nazister som amerikanska filmer och spel alltför ofta vill få det att framstå som. Håller med dig, hade varit intressant att se exempelvis försvaret av Tyskland utifrån Wehrmachts perspektiv. Måste vara en jävla skillnad rent psykologiskt mellan att försvara nån slumpmässig by i ett främmande land, och att marschera förbi sin hemstad där familjen kanske är kvar, i full reträtt samtidigt som fiendetrupper väller in.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Och där blev man 600kr fattigare. Jag står i valet mellan Ps4 eller PC, men det blir nog Ps4an.. Jag tycker WW2 spel är de bästa fps, WW1 var vapnen lite väl enkla, men WW2 har en bra balans. Jag hoppas på eldkastare, M1 Garand med granat m.m.

Svartstikorna försvinner nog då unga kränkta ........ skulle bli helt uppspelta, även om uppdraget är att just döda de som bär dessa Svartstikor.

Jag minns inte vilken Call of Dutu det var där man fick ett magasin patroner och springa ut i korselden och sedan ta över ett gevär från en skjuten kamrat. Och om man vände sig om så blev man skjuten av sina kamrater för man var desertör.

Jag hoppas ivrigt på att något liknande kommer nu igen. Där man kanske får uppdraget att skjuta emot sina kamrater för att motivera dem att anfalla hårdare.

COD 2 vet jag hade ett sånt infall när man spelade på öst-fronten.

(F.ö en av de bästa spelen, undantaget 4an)

Får väl se, jag hoppas väl bara att man får lite nya animationer så det inte känns som ett 10 år gammalt spel som man polerat lite...som...alla nuvarade COD-spel...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Korta missions delat över flera karaktärer.... alltså är det low-effort filler och spelet handlar exklusivt om Multiplayer. Antar att det kommer bli som vilket CoD som helst med WWII vapen istället då.

Permalänk
Medlem

Var det någon mer än jag som reagerade på hur mesigt Tiger II kanonen lät vid 1:37? Det är en 88 mm pjäs inte ett blåsrör...

I övrigt så ser det ut som en 'Murica smörja, där man med blod, svett och en nypa patriotism slaktar nassar till höger och vänster. Tråkigt att man aldrig får spela som Wehrmacht, hade varit fräscht med ett nytt perspektiv. Hur känns det liksom att slåss i en förlorande kamp med den eventuella insikten att man själv är "the bad guy"?

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Testpilot

Jag håller tummarna då BF1 inte riktigt är vad jag tänkte mig, har faktiskt spelat mer Overwatch och BF4 än just BF1.

Dock ser det tyvärr fortfarande ut som ett klassiskt COD-Copy-Paste med 'Murica i högsta fokus, maxat glorifierat våld.
Animationer, effekter, texturer mm. ser inte mycket bättre ut än vad dem gjorde när MW2 släpptes - Känns mest som att Post Processing saker så som DOF, AA mm. har fått sig en knuff de senaste 8.a åren.

MW2 Trailer sida vida sida om WW2 trailern:
Här.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Om Dice släpper ett WW2 spel så garanterar jag att den kommer att ha afrikaner i fokus.

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant och kanske får mig att spela CoD igen, såvida Activision/Sledgehammer inte får konstiga idéer igen och kör full l33t-customization:

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av loefet:

Om jag inte missminner mig så utspelar sig Call Of Duty World At War under andra världskriget och det var ju bara 9 år sedan
Sen har de ju någon banor i Black-Ops också.

Men visst det skall bli kul att gå tillbaka till WWII, tycker det är mer historiskt intressant än de modernare serierna.
Hoppas även att de stoppar in en vettig Single-Player läge med bra uppdrag också istället för bara fokusera på Multiplayer.

Ehm? COD av något är väl känt för bra singel player?

Skrivet av segen:

Om Dice släpper ett WW2 spel så garanterar jag att den kommer att ha afrikaner i fokus.

Du har nog helt rätt, men vad har det med det här att göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Ehm? COD av något är väl känt för bra singel player?

Har inte spelat något av dem sen BO så jag vet inte hur det har utvecklats sen dess, men tycker dock att alla reviews jag sett så ligger fokus mest på multiplayer, vilket har fått mig att tro i alla fall att single player delen har minskats, i alla fall om man jämför med tidigare spel..

Permalänk
Medlem

Önskar att det här var ett Brothers in Arms spel istället. Saknar verkligen den serien!

Permalänk
Medlem

Och där slog Cod Battlefields nästa spelidé hehe.

Hoppas BF kör på WW2 nästa, WW1 var riktigt tråkigt.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk

Kul! Hoppas det blir bra split-screen co-op utan tidspress så att man kan vara metodisk och strategisk. Har riktigt bra minnen av Chernobyl-banan på högsta svårighetsgrad i MW2. Tog en halv dag för oss att klara.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Vilken tur att det utspelar sig i både Normandie och Frankrike!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Avstängd

Hoppas med battlefield gör samma sak skulle lätt köpa det då.

Cod är mer för yngre folk typ 15åringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Hoppas med battlefield gör samma sak skulle lätt köpa det då.

Cod är mer för yngre folk typ 15åringar

Varför är CoD mer för yngre? Vilka fps-spel spelar äldre?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Du har nog helt rätt, men vad har det med det här att göra?

Han ovanför mig jämför BF och COD.

Permalänk
Medlem

Ingen kan iallafall slå dem i att hitta en mer uttjatad och tråkig del av kriget. Annars hade ju kampanjen kunnat bli intressant. Men det är väl bra då konkurrenter inte gärna kan begå samma misstag tätt inpå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Ingen kan iallafall slå dem i att hitta en mer uttjatad och tråkig del av kriget. Annars hade ju kampanjen kunnat bli intressant. Men det är väl bra då konkurrenter inte gärna kan begå samma misstag tätt inpå.

Skickades från m.sweclockers.com

DICE lyckades göra action av ett skyttegravskrig, hur kan 2a världskriget vara "tråkigare"?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.