Tele2 släpper Unlimited – abonnemang för obegränsad surf

Permalänk
Melding Plague

Tele2 släpper Unlimited – abonnemang för obegränsad surf

Efter att Telenor för fyra år sedan slopade sitt populära abonnemang Fastpris med obegränsad surfpott släpper Tele2 den andliga uppföljaren – Unlimited.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen !

Permalänk

Så det är obegränsad surf med begränsningar?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av heffaklumpmamma:

Så det är obegränsad surf med begränsningar?

Det enda är om du gör av med 5GB på den dagen du får fylla på.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av heffaklumpmamma:

Så det är obegränsad surf med begränsningar?

Det är väl ingen begränsning, bara ett litet hinder, för att det inte ska missbrukas som sagt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Medan Tele2 Unlimited ger en obegränsad surfpott finns en begränsning i syfte att förhindra att abonnemanget missbrukas. Användare får per automatik ett tak på 5 GB data per dag och när dessa är slut behöver 1 GB extra aktiveras manuellt. Alla påfyllningar ingår dock i abonnemanget.

Då är det inte unlimited, om man skulle behöva använda mycket så måste man MANUELLT gå in och aktivera en gig till.

Kanske skulle vara intressant nu när roaming i EU blir fritt i Juli.

Nej, jag sitter nog kvar på mitt Telenor fri surf ett tag till, även fast samtal och SMS kostar.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Det enda är om du gör av med 5GB på den dagen du får fylla på.

Kanske missförstår artikeln, men efter 5GB får man fylla på manuellt med 1 GB till. Innebär det då ett maxtak på totalt 6 GB/dag eller att man får fylla på 1 GB obegränsat antal gånger under samma dag?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Lego Master

Fast med 5GB gräns per dag, med 1GB extra att aktivera hamnar du på 6GB per dag i som mest 31 dagar per månad, dvs 186GB per månad FAKTISKT tillgänglig surfmängd. Knappast obegränsat, om man nu vill använda mobiluppkopplingen som nåt engagerat.

Nu vet jag inte varför man skulle vilja göra det, men ändock.

EDIT:
Om det nu inte som sagt är otydligt i artikeln, och man kan manuellt aktivera 1GB till obegränsat antal gånger.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem

Lär väl vara att varje gb över 5 aktiveras manuellt. Dvs obegränsad mängd men med handpåläggning.
För oss som bara har tillgång till adsl och kör 4g nät som bredband kan det ju vara ett ok alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fast med 5GB gräns per dag, med 1GB extra att aktivera hamnar du på 6GB per dag i som mest 31 dagar per månad, dvs 186GB per månad FAKTISKT tillgänglig surfmängd. Knappast obegränsat, om man nu vill använda mobiluppkopplingen som nåt engagerat.

Nu vet jag inte varför man skulle vilja göra det, men ändock.

EDIT:
Om det nu inte som sagt är otydligt i artikeln, och man kan manuellt aktivera 1GB till obegränsat antal gånger.

186 GB räcker till att strömma ca. 40 timmar 1080p HD video. Knappast "obegränsat" om det nu är så. 6 GB per dag räcker ju knappt till en långfilm.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av heffaklumpmamma:

Kanske missförstår artikeln, men efter 5GB får man fylla på manuellt med 1 GB till. Innebär det då ett maxtak på totalt 6 GB/dag eller att man får fylla på 1 GB obegränsat antal gånger under samma dag?

Skrivet av Shudnawz:

Fast med 5GB gräns per dag, med 1GB extra att aktivera hamnar du på 6GB per dag i som mest 31 dagar per månad, dvs 186GB per månad FAKTISKT tillgänglig surfmängd. Knappast obegränsat, om man nu vill använda mobiluppkopplingen som nåt engagerat.

Nu vet jag inte varför man skulle vilja göra det, men ändock.

EDIT:
Om det nu inte som sagt är otydligt i artikeln, och man kan manuellt aktivera 1GB till obegränsat antal gånger.

Ska man tro Swedroids artikel från igår så skall man kunna lägga till obegränsat med data i steg om 1GB varje gång.

Citat:

Abonnenter kan sedan lägga till 1 GB åt gången utan extra kostnad när den dagliga gränsen överskridits.

Källa: http://www.swedroid.se/tele2-far-nya-prisplaner-erbjuder-obeg...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

"För att det inte ska missbrukas" är BS. 5GB är ju ingenting. Det är väldigt enkelt att nå 5GB om man nu vill nå den gränsen. Visst låg den gränsen på 50GB skulle man undra vad man sysslar med i sin mobil

Permalänk
Medlem

Det intressanta i sammanhanget är tvillingkortet som ingår. Det är nämligen inte möjligt att göra såna ändringar hos konkurrenterna idag. Dvs du kan inte vandra in med ditt gamla abonnemang och få ett tvillingkort. Därför är deras target market med denna kampanjen ett stort antal kunder som idag betalar för 50gb surf på mobilen och 40-200gb på sitt mobila bredband. Det kommer bli en lyckad affär och detta borde vara anledningen till att Tele2-aktien krypit uppåt några steg om dagen i en månads tid.

Permalänk
Medlem

Det står att "alla påfyllningar ingår dock i abonnemanget", och jag tolkar det som att du kan aktivera extra 1 GB flera gånger per dag och månad.

Det kanske är så enkelt som att klicka på en knapp eller svara på ett sms. Spärren är väl för att se till att det är någon vid skärmen så förhoppningsvis är det enkelt att fylla på. Tele2 är väl inte så sugna på att folk ska hosta webbservrar eller liknande via mobilnätet.

Det borde dyka upp användarvillkor på Tele2.se där det är tydligare snart!

EDIT: Är det ett sms, som Tele2 använder sig av när surfen tagit slut på deras andra abonnemang, så skulle en enkel task via Tasker göra processen snabbare för de som tycker att spärren är omständig.

Permalänk
Medlem

Jag tror att man lägger på 1gb manuellt så att folk inte ska tanka 100gb-torrents över natten osv. Sitter man och använder det så är det ju ett väldigt litet hinder

Många + för tvillingkort. Möjliggör att använda batteriet på surfplattan i stället när man är ute i skogen till exempel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Bättre sent en aldrig men jag kommer fortsätta sitta på mitt Telia abonnemang som har fri surf(4G) ,samtal och sms i hela Norden + Baltikum för 299kr/mån

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

"För att det inte ska missbrukas" är BS. 5GB är ju ingenting. Det är väldigt enkelt att nå 5GB om man nu vill nå den gränsen. Visst låg den gränsen på 50GB skulle man undra vad man sysslar med i sin mobil

Skrivet av V1LL33:

Det står att "alla påfyllningar ingår dock i abonnemanget", och jag tolkar det som att du kan aktivera extra 1 GB flera gånger per dag och månad.

Det kanske är så enkelt som att klicka på en knapp eller svara på ett sms. Spärren är väl för att se till att det är någon vid skärmen så förhoppningsvis är det enkelt att fylla på. Tele2 är väl inte så sugna på att folk ska hosta webbservrar eller liknande via mobilnätet.

Det borde dyka upp användarvillkor på Tele2.se där det är tydligare snart!

Ringde och pratade med två olika personer på Tele2 kundtjänst igår och det fungerar så att du har en första gräns på 5GB per dag, sen får du ett sms som du bara svarar "ja" på för att aktivera 1GB åt gången, obegränsat med gånger under samma dag. Så du har teoretiskt sett "unlimited" men du måste aktivt svara "ja" på ett sms för att få mer än 5GB om dagen (den dagen du skulle gå över 5GB).

Permalänk
Medlem

Har ett 4-5 år gammalt TRE abonnemang som är "UNLIMITED" vi använder i snitt 800GB i månaden på det. För 349:- i månaden.

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Har mitt gamla Telenor 4G abonnemang kvar.
199kr för helt obegränsad surf.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozmix:

Ringde och pratade med två olika personer på Tele2 kundtjänst igår och det fungerar så att du har en första gräns på 5GB per dag, sen får du ett sms som du bara svarar "ja" på för att aktivera 1GB åt gången, obegränsat med gånger under samma dag. Så du har teoretiskt sett "unlimited" men du måste aktivt svara "ja" på ett sms för att få mer än 5GB om dagen (den dagen du skulle gå över 5GB).

Alltså obegränsat i praktiken. Äntligen säger jag bara.. hoppas andra leverantörer gör detta också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozmix:

Ringde och pratade med två olika personer på Tele2 kundtjänst igår och det fungerar så att du har en första gräns på 5GB per dag, sen får du ett sms som du bara svarar "ja" på för att aktivera 1GB åt gången, obegränsat med gånger under samma dag. Så du har teoretiskt sett "unlimited" men du måste aktivt svara "ja" på ett sms för att få mer än 5GB om dagen (den dagen du skulle gå över 5GB).

vad jobbigt med min resvana så skulle jag få sitta och skicka sms ja kommandot stup i kvarten.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozmix:

Ringde och pratade med två olika personer på Tele2 kundtjänst igår och det fungerar så att du har en första gräns på 5GB per dag, sen får du ett sms som du bara svarar "ja" på för att aktivera 1GB åt gången, obegränsat med gånger under samma dag. Så du har teoretiskt sett "unlimited" men du måste aktivt svara "ja" på ett sms för att få mer än 5GB om dagen (den dagen du skulle gå över 5GB).

Tycker det låter som en vettig kompromiss förutom om man streamar något viktigt eller spelar typ. Vore bra om man kunde fylla på nästa GB innan den första tagit slut för att slippa glapp (disconnect etc)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

vad jobbigt med min resvana så skulle jag få sitta och skicka sms ja kommandot stup i kvarten.

Får skapa en sms-bot
Lär ju komma en app..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Ja men det här var ju... Rimligt. Faktiskt. Ja Jag komer inte på något negativt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Ja men det här var ju... Rimligt. Faktiskt. Ja Jag komer inte på något negativt.

Ozzed kommer inte på något negativt att säga, det borde finnas en stämpel för det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Låter rätt schysst. Är trött på Telia, men har typ 6 månader bindningstid kvar =/ Sen blir det nog Tele2, osäker på unlimited surf dock, har ofta wifi och gör knappast av med mer än 10GB/månad

Men kul att det finns

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv

Och nu börjar priserna skjuta i taket för att man ska kunna...vadå, streama två avsnitt på tåget innan man manuellt måste fylla på? Det finns gott om resurser i mobilnätet, förstår inte varför man måste hålla på att tramsa med surfpott. Dessutom finns det ju gratis musik, facebook och annat i en uppsjö av abonnemang för en tredjedel av priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zeewor:

Det intressanta i sammanhanget är tvillingkortet som ingår. Det är nämligen inte möjligt att göra såna ändringar hos konkurrenterna idag. Dvs du kan inte vandra in med ditt gamla abonnemang och få ett tvillingkort. Därför är deras target market med denna kampanjen ett stort antal kunder som idag betalar för 50gb surf på mobilen och 40-200gb på sitt mobila bredband. Det kommer bli en lyckad affär och detta borde vara anledningen till att Tele2-aktien krypit uppåt några steg om dagen i en månads tid.

Går alldeles utmärkt. Jag har Telia och ett tvillingkort. Vad skulle vara problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja men det här var ju... Rimligt. Faktiskt. Ja Jag komer inte på något negativt.

Jo, så länge man ser det som ett telefonabonnemang och inte ett alternativ till bredband för ett hushåll så
Jag längtar efter att få kasta ut min ADSL 8/1 Mbit mot en 4G-lina för bredbandet men det är det nog ingen som erbjuder än med fri datamängd... och försök att ladda ner Mass Effect Andromeda med 5 GB om dan.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

499kr va dyrt...

Jag har 69kr/mån, obegränsad surf, betalar för sms och samtal (får ringa för de 69kr som jag betalar)
Har provat att tanka 2TB på en månad, va inga problem.

Någon som har billigare obegränsat abonnemang än mig?