Fredagspanelen 133: AMD Ryzen 5, Radeon RX 500-serien och Nvidia Titan XP

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 133: AMD Ryzen 5, Radeon RX 500-serien och Nvidia Titan XP

I veckans avsnitt av Fredagspanelen blir det snack om AMD:s nylanserade Ryzen 5-processorer, den uppfräschade Radeon RX 500-seriens grafikhårdvara och inte minst Nvidias värsting Titan XP.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Xp

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja veta mer om 1060 Plus.
Är mellanstriden snart RX580 vs 1060 Plus?

Permalänk
Medlem

Är ett test på 1600 (utan X) att vänta? Hur mycket sämre tror ni den presterar och hur mycket mindre ström bör den dra? Kan man jämföra 1700X och 1700 och därmed få fram hur stor skillnad det bör vara mellan dom? Har haft jättesvårt att hitta tester på 1600.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Fin mugg

Permalänk
Medlem

Trevlig Helg!

Kan ni inte ha som en chatt samtidigt så vi kan ge lite feedback och och vi som tittar på feeden snacka lite under tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crion:

Trevlig Helg!

Kan ni inte ha som en chatt samtidigt så vi kan ge lite feedback och och vi som tittar på feeden snacka lite under tiden?

De kör nog Youtube för detta.

Permalänk
Medlem

I rubriken, tre riktigt tråkiga lanseringar. Den roligaste nyheten är väl tidigareläggandet av Coffee Lake antar jag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tråkiga med superposition är att när jag testade det så stödde det inte sli. (kanske fixat nu?)

Permalänk
Medlem

@crion:
Gå till youtube nästa gång, finns en chatt där.

Permalänk
Medlem

Detta är Fredagspanelen 132, ej 133.

Jag kollade på spellistor på eran kanal och en siffra är missad. Fredagspanelen 1-129 är korrekt, men vet inte vad som hände efter där. Så 131, 132 och 133 ska vara 130, 131 och denna nummer 132.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Vangen:

Detta är Fredagspanelen 132, ej 133.

Jag kollade på spellistor på eran kanal och en siffra är missad. Fredagspanelen 1-129 är korrekt, men vet inte vad som hände efter där. Så 131, 132 och 133 ska vara 130, 131 och denna nummer 132.

Är nog bara listan på YT som tappat ett klipp. Vad jag kan se i arkivet finns alla.
http://www.sweclockers.com/arkiv/nyckelord/fredagspanelen

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

börja se live
somnade

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem

Vad fan @JonasT, "PC datorerna"?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag skulle gärna vilja veta mer om 1060 Plus.
Är mellanstriden snart RX580 vs 1060 Plus?

Samma här, någon som hittat ett test på ett 1060 med 9Gbps ?
Undrar om kretsen är optimerad på något sätt för övrigt och vad för prestanda skillnad mellan RX580.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Är nog bara listan på YT som tappat ett klipp. Vad jag kan se i arkivet finns alla.
http://www.sweclockers.com/arkiv/nyckelord/fredagspanelen

Okej, trodde ärligt att ni inte höll koll på det.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför dom sätter killen till höger framför kameran varje gång, ta en titt på hans kroppsspråk och ögon.
Han verkar ju inte trivas alls framför en kamera.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Förstår inte varför dom sätter killen till höger framför kameran varje gång, ta en titt på hans kroppsspråk och ögon.
Han verkar ju inte trivas alls framför en kamera.

Men hallå har du levt under en sten eller?

Killen "till Höger" har ett namn. Och det namnet är Jacob Hugosson!
Jacob har ju fått mycket mer kameravana idag än för t e x ett år sen.

Sen att du fixerar på Jacobs kroppsspråk och ögon och retar dig på det, det får helt stå för dig, då det säger mer om dig själv än han! Och det är sorgligt.

Det du skall koncentrera dig på istället, är att öppna öronen och lyssna på vad han säger
För inte retar du dig när du läser hans nyheter som skribent

Killen är ju sjukt duktig på området!

F*n jag pallar svårt människor som dig, som vill ha in alla i ett fack, vill du se underhållning, kolla på Joe Labero

M v h Johan "skogis" Skoglund

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men hallå har du levt under en sten eller?

Killen "till Höger" har ett namn. Och det namnet är Jacob Hugosson!
Jacob har ju fått mycket mer kameravana idag än för t e x ett år sen.

Sen att du fixerar på Jacobs kroppsspråk och ögon och retar dig på det, det får helt stå för dig, då det säger mer om dig själv än han! Och det är sorgligt.

Det du skall koncentrera dig på istället, är att öppna öronen och lyssna på vad han säger
För inte retar du dig när du läser hans nyheter som skribent

Killen är ju sjukt duktig på området!

F*n jag pallar svårt människor som dig, som vill ha in alla i ett fack, vill du se underhållning, kolla på Joe Labero

M v h Johan "skogis" Skoglund

Wow jag noterade att han inte verkar trivas framför kameran (för hans egen skull) och du blev helt buthurt.
Inte sagt ett ord om att han är dåligt påläst eller något, det var du som tog upp och ingen annan.

Får man inte kommentera ett klipp så vad är isf vitsen med ett forum, det verkar du missa helt.

M V H Like "it" Matters

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Förstår inte varför dom sätter killen till höger framför kameran varje gång, ta en titt på hans kroppsspråk och ögon.
Han verkar ju inte trivas alls framför en kamera.

Du menar chefsredaktören (@Jacob) för SweClockers? Ja tydligen för att dom/han väljer att göra det av eget val och mod. Alla kanske inte har vanan att prata inför en publik eller kamera utan att det kan bli lite stelt ibland. Högst naturligt i mina ögon. Väldigt många människor, om inte alla som inte har vanan inne har en viss scenskräck som det heter. Dom gör sitt bästa och videoinläggen är informativa. Väldigt trevligt att titta på ibland för att variera från bild och text alla gånger. Sådana inlägg som ditt förbättrar ingenting. Du hade kunnat uttrycka dig betydligt bättre om du nu ska komma med kritik.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Wow jag noterade att han inte verkar trivas framför kameran (för hans egen skull) och du blev helt buthurt.
Inte sagt ett ord om att han är dåligt påläst eller något, det var du som tog upp och ingen annan.

Ja du gjorde det ju på ett ganska otrevligt sätt. "Förstår inte varför dom sätter killen till höger framför kameran varje gång" Du förstår inte varför? Han är vuxen och kan ta egna beslut. Om du nu är seriös i att du skrev som du gjorde för hans egen skull, varför skrev du det då öppet på forumet och inte i PM?
Sedan att kalla folk för "killen" eller "pojken" trots att man pratar om en vuxen person som man dessutom vet namnet på (vilket du bör göra eftersom du noterat honom i flera fredagspaneler) är bara försök att förminska personen.

Citat:

Får man inte kommentera ett klipp så vad är isf vitsen med ett forum, det verkar du missa helt.

M V H Like "it" Matters

Klart man får men man måste ju inte vara otrevlig. Och skriver du ett inlägg så måste du kunna ta kritik mot innehållet, utan att börja anklaga folk för att ha ont i röven.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja du gjorde det ju på ett ganska otrevligt sätt. "Förstår inte varför dom sätter killen till höger framför kameran varje gång" Du förstår inte varför? Han är vuxen och kan ta egna beslut. Om du nu är seriös i att du skrev som du gjorde för hans egen skull, varför skrev du det då öppet på forumet och inte i PM?
Sedan att kalla folk för "killen" eller "pojken" trots att man pratar om en vuxen person som man dessutom vet namnet på (vilket du bör göra eftersom du noterat honom i flera fredagspaneler) är bara försök att förminska personen.

Klart man får men man måste ju inte vara otrevlig. Och skriver du ett inlägg så måste du kunna ta kritik mot innehållet, utan att börja anklaga folk för att ha ont i röven.

Det finns två kön, kille och tjej.. Jag har ju knappast förminskat någon, nu är du ju bara otroligt löjlig.

Sen butthurt beskriver bland annat en överkänslig person som t.ex. dig som då tycker att man kränker folk om man kallar dom efter kön. Så det var väl ett ganska rättvist slang/beskrivning ändå.

Det enda jag skrev vad att han inte verkade trivas framför kameran och du går bananas, varken du eller jag vet ju om det stämmer så vad är egentligen problemet. Är det att jag spekulerade lite utanför ramarna ?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Det finns två kön, kille och tjej.. Jag har ju knappast förminskat någon, nu är du ju bara otroligt löjlig.

Sen butthurt beskriver bland annat en överkänslig person som t.ex. dig som då tycker att man kränker folk om man kallar dom efter kön. Så det var väl ett ganska rättvist slang/beskrivning ändå.

Det enda jag skrev vad att han inte verkade trivas framför kameran och du går bananas, varken du eller jag vet ju om det stämmer så vad är egentligen problemet. Är det att jag spekulerade lite utanför ramarna ?

Jaha gick jag bananas nu är du inte lite väl känslig själv? Använder man "killen" eller "gumman" eller liknande, när man skriver om en vuxen person som man vet namnet på så är det enligt mig inte en speciellt trevlig ton i alla fall.

Edit Vem säger att man är av könet kille eller könet tjej? Är du av det Killiga könet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pojke "En pojke, kille eller gosse är ett barn eller tonåring (13-19) av manligt kön."

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jaha gick jag bananas nu är du inte lite väl känslig själv? Använder man "killen" eller "gumman" eller liknande, när man skriver om en vuxen person som man vet namnet på så är det enligt mig inte en speciellt trevlig ton i alla fall.

Edit Vem säger att man är av könet kille eller könet tjej? Är du av det Killiga könet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pojke "En pojke, kille eller gosse är ett barn eller tonåring (13-19) av manligt kön."

Nu får du la ge dig, två killar på skärmen. Blandar alltid ihop dom så väljer att peka ut en av dom som "killen till höger"

Hen till höger
Mannen till höger
Gubben till höger
Personen till höger

Något av följande hade kanske varit mera PK men en normal person tar inte illa upp av att bli kallad "killen till höger".
Sen är det ju lite konstigt att du blir kränkt och klagar och inte personen i fråga (Jacob alltså, för att inte kränka han i dina ögon igen) som troligen inte han heller har några problem med att bli kallad "killen till höger".

Detta börjar bli otroligt löjligt så vi avslutar det nu, vill du påpeka mera kränkningar så används polisens egna blankett:
Ett skämt som punk på en onödig diskussion

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Nu får du la ge dig, två killar på skärmen. Blandar alltid ihop dom så väljer att peka ut en av dom som "killen till höger"

Hen till höger
Mannen till höger
Gubben till höger
Personen till höger

Något av följande hade kanske varit mera PK men en normal person tar inte illa upp av att bli kallad "killen till höger".
Sen är det ju lite konstigt att du blir kränkt och klagar och inte personen i fråga (Jacob alltså, för att inte kränka han i dina ögon igen) som troligen inte han heller har några problem med att bli kallad "killen till höger".

Detta börjar bli otroligt löjligt så vi avslutar det nu, vill du påpeka mera kränkningar så används polisens egna blankett:
Ett skämt som punk på en onödig diskussion

Haha visst, jag sitter här och är superkränkt samtidigt som jag går helt bananas. Men nu vet du i alla fall att man inte bör använda "Killen" som benämning på en vuxen person av det "killiga" könet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Haha seriöst vilka kommentarer ... ja det är vad som väntas skall komma idagarna.

Fredagspanelen är dock en bra avkoppling så här på fredas kvällarna.
Cola å chips, fram me senaste säsongen å njut.
Klart bättre än såpdoker å annat hollybe crap som sänds.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

Förstår inte varför dom sätter killen till höger framför kameran varje gång, ta en titt på hans kroppsspråk och ögon.
Han verkar ju inte trivas alls framför en kamera.

Jakob,är superduktig,snacka inte en massa skit.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få fredagspanelerna i ljudformat? Vill ha och lyssna på När jag sitter i bil. Då vill jag inte ha massa video som jag inte tittar på strömmande till mig .

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Skulle man kunna få fredagspanelerna i ljudformat? Vill ha och lyssna på När jag sitter i bil. Då vill jag inte ha massa video som jag inte tittar på strömmande till mig .

Finns hemsidor addons till webbläsaren och appar som låter dig ladda ner Youtubevideor till mp3 filer genom att fylla i en länk. Sök på Youtube to mp3 i webbläsaren eller där du laddar ner appar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb