Permalänk
Medlem

FPS spel på kurvad skräm

Undrar hur det känns att sikta på kurvad monitor, 24" eller 27". Inte ultrawide. Om man får någon känsla av att det är förvridet eller inkonsekvent.

Är sugen på en kurvad skärm då jag hittat en som möter min krav i övrigt. Osäker på hur känslan blir i ett spel som cs:go dock, om det skulle göra mig "sämre" än jag redan är

Permalänk
Medlem

Det är säkert en vanesak, men borde inte bli någon större skillnad.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmpaS:

Undrar hur det känns att sikta på kurvad monitor, 24" eller 27". Inte ultrawide. Om man får någon känsla av att det är förvridet eller inkonsekvent.

Är sugen på en kurvad skärm då jag hittat en som möter min krav i övrigt. Osäker på hur känslan blir i ett spel som cs:go dock, om det skulle göra mig "sämre" än jag redan är

Det kan väl inte vara värre än att ha ställt in FOV för högt så man få fisköge effekten i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

@EmpaS: Jag märkte ingen som helst skillnad när jag testade. Blev inte sämre på fps-spel iaf (det är nog inte ens möjligt att bli sämre än jag är)

Permalänk
Medlem

@KeepRaffing:

Kanske blir att slänga iväg en beställning då! Trist att inte elektronikkedjorna visar skärmarna med något spel igång

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EmpaS:

@KeepRaffing:

Kanske blir att slänga iväg en beställning då! Trist att inte elektronikkedjorna visar skärmarna med något spel igång

Hos Inet kan man testa olika monitorer som står uppställda ofta, men aldrig sätt en curved skärm framme och igång :/