Nintendo kan lansera SNES Mini till julhandeln 2017

Permalänk
Melding Plague

Nintendo kan lansera SNES Mini till julhandeln 2017

Efter att Nintendo oväntat valt att upphöra med tillverkningen av NES Classic Mini rapporteras det nu om en liknande version för SNES, som ska släppas lagom till julhandeln i år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oooh! Ska bokas! Hoppas bara att väntetiden inte blir över 9000 år som med NES Classic Mini...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

"Men endast i begränsad upplaga om 999 producerade enheter världen över, så var jävligt snabba på förbokning!"
- Trolltendo 2017

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Innebär detta N64 mini 2018? Den skulle jag gärna beställa faktiskt. Har min gamla N64 kopplad till TVn som jag inte använder, kan tänka mig koppla mini till hemmabio för lite sociala fredagskvällar.

Permalänk
Medlem

Sen blir det självklart Gamecube mini lagom till julhandeln 2019?

Permalänk
Hedersmedlem

Denna vill jag ha då jag hade ett SNES när det begav sig, men som den idiot jag var så sålde jag det på 90-talet...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hoppas sladden är längre den här gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett köp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Sen blir det självklart Gamecube mini lagom till julhandeln 2019?

Den kommer bli det sötaste jag har sett sedan vi skaffade hundvalpen :3

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jag säger det redan nu. Kommer inte hända. Finns inte en enda anledning för Nintendo att kannibalisera på Switch försäljningen.

NES Classic var ett undantag eftersom dom inte hade något till julförsäljningen 2016.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Hedersmedlem

Ohohoho nu verkar deras affärsbelut vettig om ryktet stämmer.
Man får bestämma sig tidigt denna gång verkar det som.

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på en 64 Classic också ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ja tack!

Ehm... Om det är så att ni funderar på vad ni ska ge mig i julklapp så vet ni nu

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nope! Efter att inte fått en nes mini fast jag beställde i aug får det vara. Slut med konsoler därifrån.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Avstängd

Jag vet vad jag kommer att få i julklapp men nu blir det förbok när den släpps.

Skrivet av issue:

Nope! Efter att inte fått en nes mini fast jag beställde i aug får det vara. Slut med konsoler därifrån.

Jag köpte min hos media markt i förra veckan, och den levererar posten i morgon.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag säger det redan nu. Kommer inte hända. Finns inte en enda anledning för Nintendo att kannibalisera på Switch försäljningen.

NES Classic var ett undantag eftersom dom inte hade något till julförsäljningen 2016.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det verkar inte alls logiskt nu efter att de stoppat NES mini.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag säger det redan nu. Kommer inte hända. Finns inte en enda anledning för Nintendo att kannibalisera på Switch försäljningen.

NES Classic var ett undantag eftersom dom inte hade något till julförsäljningen 2016.

Skickades från m.sweclockers.com

Så jag är helt ensam i hela världen om att väldigt gärna vilja ha en, samtidigt som jag är helt ointresserad av Switch? Tror inte det. Finns ju också de som kan tänka sig båda.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

VC plus handkontroller för Switch bör de lägga krutet på. Nu måste man köra Wii U för att kunna köra Virtual Console-spel. Kul med begränsade utgåvor av prylar, men de får gärna styra upp emulering av gamla system i vardagen med "VC" på deras vanliga konsol. Wii U har spel från/emulering för NES, SNES, N64, GBA, NDS, och TurboGrafx-16 (några till i andra marknader), börja där och bygg vidare på Switch. Den är tillräckligt kraftfull för att iaf kunna emulera GC och Wii-spel.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att dom släppte både NES classic + den här för att få folk hypade på gamla titlar, som de kommer sälja svindyrt till switchen i elektroniskt format.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag säger det redan nu. Kommer inte hända. Finns inte en enda anledning för Nintendo att kannibalisera på Switch försäljningen.

NES Classic var ett undantag eftersom dom inte hade något till julförsäljningen 2016.

Skickades från m.sweclockers.com

skulle säga att det är två olika målgrupper.

-de som vill lägga 4k på en konsoll
-de som vill ha något bärbart
-Zeldanördar
___
-de som vill ha en billig julklapp
-Nostalgiker som växte upp med maskinen
-retroholics

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Var bokar man en SNES mini för att få vänta ett år och kanske få tag på en?

Permalänk
Medlem

Kommer väl bli samma som nes classic, några st kommer kunna köpa en sen är alla slut och dom tillverkar inga mer...
A holes!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Även om det är bara rykten så hoppas jag på att dom släpper en Snes Mini, vad skulle ni vilja hoppas på vad det skulle vara för spel på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så jag är helt ensam i hela världen om att väldigt gärna vilja ha en, samtidigt som jag är helt ointresserad av Switch? Tror inte det. Finns ju också de som kan tänka sig båda.

Se det så här.

NES classic
- $59
- 30 spel
- liten vinstmarginal

Switch
- $299 för switch
- obegränsat (teoretiskt) med VC spel
- $5-10 per spel

Det finns inte en chans att Nintendo kör på en SNES mini som kommer ge liten vinst i förhållande till vinsten VC spel på Switch kan ge så fort dom öppnat dörrarna för VC där.

Ifall du hade varit högsta chefen, vad hade du satsat på?

En stor del av Wiis första köpare var sådana som köpte konsolen för VC där. Alltså betalade dom $249 för tillgång till ett vc-bibliotek.

En SNES mini vid sidan om Switch och dess planerade VC hade devalverat värdet på vc-spelen till Switch.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Se det så här.

NES classic
- $59
- 30 spel
- liten vinstmarginal

Switch
- $299 för switch
- obegränsat (teoretiskt) med VC spel
- $5-10 per spel

Det finns inte en chans att Nintendo kör på en SNES mini som kommer ge liten vinst i förhållande till vinsten VC spel på Switch kan ge så fort dom öppnat dörrarna för VC där.

Ifall du hade varit högsta chefen, vad hade du satsat på?

En stor del av Wiis första köpare var sådana som köpte konsolen för VC där. Alltså betalade dom $249 för tillgång till ett vc-bibliotek.

En SNES mini vid sidan om Switch och dess planerade VC hade devalverat värdet på vc-spelen till Switch.
Skickades från m.sweclockers.com

Om de kan få folk som inte betalar något alls att istället belala för en Mini-version så är väl det bättre än inget? jag tror ingen vill betala $299 om de bara är ute efter retrospelen. Då är det ju både billigare och smidigare att köpa någon Retro-pi eller liknande. De säljs ju färdiga så man behöver inte pilla själv om man inte vill.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om de kan få folk som inte betalar något alls att istället belala för en Mini-version så är väl det bättre än inget? jag tror ingen vill betala $299 om de bara är ute efter retrospelen. Då är det ju både billigare och smidigare att köpa någon Retro-pi eller liknande. De säljs ju färdiga så man behöver inte pilla själv om man inte vill.

Och devalvera värdet på vc spelen på Switch? Det låter som ett bra affärsbeslut.

Om retro-pi hade varit gångbart utanför nördkretsar hade det redan varit jättestort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Kul för dom som inte har ett SNES.

Har själv kvar mitt SNES som jag fick när jag fyllde 6 år för en himla massa år sedan, och spelade faktiskt A Link to the Past på det för bara någon månad sedan (uppvärmning inför Breath of the Wild. ).

Satan vad oergonomiska handkontrollerna är dock, aj aj aj.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

@Mirialia: Jag tror inte dom konkurrerar med vandra man köper nes classic för nostalgins skull. Vill man spela nyare spel så köper man en switch.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om de kan få folk som inte betalar något alls att istället belala för en Mini-version så är väl det bättre än inget? jag tror ingen vill betala $299 om de bara är ute efter retrospelen. Då är det ju både billigare och smidigare att köpa någon Retro-pi eller liknande. De säljs ju färdiga så man behöver inte pilla själv om man inte vill.

Kollade nyss på Amazon.
Folk säljer NES Classic Mini begagnat för $300. Billigare med Switch nu... heh

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Kollade nyss på Amazon.
Folk säljer NES Classic Mini begagnat för $300. Billigare med Switch nu... heh

Bundlar de med Flappy Bird??

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.