Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundensaren:

Bilden funkar inte?

Inte alltid det funkar att direktlänka till dom egna bilderna på google, här har du iaf samma bild.

Ett till ställe just in case.

Dold text
Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Såfort jag försöker ladda ett save så kraschar spelet och det står DirectX error function device create texture2D.

Permalänk
Medlem

Har precis lirat klart det (80% och 46h). Det är helt klat där uppe med Wither 3 och Last Of Us, som ett av det bästa single-player spelet jag spelat på senare år.
Visst, det har en del buggar, och animationer som är dåliga. Men det gör mig inte så mycket när gameplay, character progression, story och den generella feelingen är så bra som den är.

Permalänk
Inaktiv

Ska precis till att uppdatera W10 till Creators update då det verkar vara tillräckligt stort för att förtjäna en ominstallation. Dock spelar jag ME:A och har lagt ner en hel del timmar och ännu inte avslutat storyn. Frågeställningen är; Sparas framstegen hos Origin via sync, eller är det sparat lokalt och vad behöver jag spara för att inte behöva börja om?

Permalänk
Relik 📜

@Klanders: Sparas via sync mot Origin, om du inte manuellt slagit av den funktionen. Creator Update pillar inte heller på de filerna, så du är grön oavsett. Ska bara vara att tuta och köra!

---

In other news. Drog igång ME:A igår igen efter nästan två veckors uppehåll. Väldigt svårt att komma in i igen, känner mig inte speciellt motiverad eller intresserad. Ska försöka "fastna" så jag kan pressa klart sista storydelen i alla fall!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

@Klanders: Sparas via sync mot Origin, om du inte manuellt slagit av den funktionen. Creator Update pillar inte heller på de filerna, så du är grön oavsett. Ska bara vara att tuta och köra!

---

In other news. Drog igång ME:A igår igen efter nästan två veckors uppehåll. Väldigt svårt att komma in i igen, känner mig inte speciellt motiverad eller intresserad. Ska försöka "fastna" så jag kan pressa klart sista storydelen i alla fall!

Spelade klart det igår.
Den sista tredjedelen är ett klart lyft från resten av spelet och ganska intressant faktiskt (speciellt det sidouppdraget där man låser upp massa minnen. Fattar inte varför de gjorde det ett sidouppdrag. Borde helt klart vara en del av huvuduppdragen). Ser fram emot Me 5. Något som jag inte gjorde tidigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArnRee:

Har precis lirat klart det (80% och 46h). Det är helt klat där uppe med Wither 3 och Last Of Us, som ett av det bästa single-player spelet jag spelat på senare år.
Visst, det har en del buggar, och animationer som är dåliga. Men det gör mig inte så mycket när gameplay, character progression, story och den generella feelingen är så bra som den är.

Intressant med denna typ av inlägg när spelet fått så mycket skit som det har.

Blir lite sugen på att spela, men väntar på mer patchar (de får gärna uppgradera animationerna).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

@Klanders: Sparas via sync mot Origin, om du inte manuellt slagit av den funktionen. Creator Update pillar inte heller på de filerna, så du är grön oavsett. Ska bara vara att tuta och köra!

---

In other news. Drog igång ME:A igår igen efter nästan två veckors uppehåll. Väldigt svårt att komma in i igen, känner mig inte speciellt motiverad eller intresserad. Ska försöka "fastna" så jag kan pressa klart sista storydelen i alla fall!

Gött! Har installerat om W10, Origin och ME:A och fungerar finfint. Tackar!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gremanz:

Intressant med denna typ av inlägg när spelet fått så mycket skit som det har.

Blir lite sugen på att spela, men väntar på mer patchar (de får gärna uppgradera animationerna).

Det har fått mängder med bra inlägg när folk började spela själva istället för att bara se videos från folk som försöker få några likes...
Animationerna fick en uppgradering i senaste patchen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vissa buggar är bara.... Det här kommer bli en kul springtur för att spawna om nomaden, körde i full fart mot objektivet och poff, försvann den och min karaktär kastades ut, och den hamnade utanför kartan långtbortåtskogen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vissa buggar är bara.... Det här kommer bli en kul springtur för att spawna om nomaden, körde i full fart mot objektivet och poff, försvann den och min karaktär kastades ut, och den hamnade utanför kartan långtbortåtskogen.

http://i.imgur.com/4IpAeND.png

Borde väl snabbt gå att lösa med en fast travel och spwna nomaden vid närmaste forward station?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

@murzoo:
Justfan, glömde bort det, har endast använt fast travel när jag suttit i Nomaden. Andra buggar som att man måste ladda om en save på en planet för att få upp interaction med NPCs etc är störande med. Många buggar.

Permalänk
Medlem

Ganska intressanta klipp angående musiken i spelen, speciellt de tre första. La dem i en spoiler då det blir ganska långt annars.

Dold text
Permalänk
Medlem

Gillar spelet mer än vad jag trodde jag skulle göra. Väldigt(!) grym grafik och design, musik, grymma karaktärer och intressant story(än så länge), man får nästan lite Halo vibbar, besöka gamla high tech alien byggnader och nysta ur mysterierna.

Men animationerna sänker tyvärr allting ibland, förstår inte hur de misslyckades så hårt med dem!

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Spelade klart det igår.
Den sista tredjedelen är ett klart lyft från resten av spelet och ganska intressant faktiskt (speciellt det sidouppdraget där man låser upp massa minnen. Fattar inte varför de gjorde det ett sidouppdrag. Borde helt klart vara en del av huvuduppdragen). Ser fram emot Me 5. Något som jag inte gjorde tidigare.

Först kommer nog Mass Effect 4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Först kommer nog Mass Effect 4

Skickades från m.sweclockers.com

Eller Mass Effect Andromeda 2

Permalänk
Medlem

Är det någon som fortfarande kör MP?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Storage Jar:

Är det någon som fortfarande kör MP?

Jag började lite häromdagen. Kändes ganska segt med de kassa vapnen man börjar med, men köpte några lådor och fick lite bättre utrustning och då blev det roligare. Folk verkar inte prata (på gott och ont) men man verkar ändå samarbeta ganska bra.

Blir det andra uppdrag när man kommit längre eller är det samma hela tiden?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag började lite häromdagen. Kändes ganska segt med de kassa vapnen man börjar med, men köpte några lådor och fick lite bättre utrustning och då blev det roligare. Folk verkar inte prata (på gott och ont) men man verkar ändå samarbeta ganska bra.

Blir det andra uppdrag när man kommit längre eller är det samma hela tiden?

Jag tycker faktiskt att det är skönt att folk inte pratar fast då har jag bara kört med randoms.
Det blir så otroligt mycket lättare och ibland är det ett måste att samarbeta. Med vissa klasser kan det ju vara roliga att springa runt solo men andra går det knappt med så då följer man efter andra. Tank, support, dps typ. Men oavsett brukar det inte gå så bra när någon drar iväg för mycket på egen hand. Dom flesta vet ju vad som ska göras. Ingen är direkt någon nybörjare efter att ha spelat single player.

Det kom nyss en ny map där man är nere i remnant. Den är lite jobbig, det är första rummet man kommer ner i remnant i kampanjen. Marken är ojämn och det är lite buggigt och man fastnar med vissa karaktärer på en del ställen.
Jäkligt roligt när man kör den med ett lag som satsar på combos dock. Ser du en adept med annihilation tex så är det bara att följa efter den och ösa på med combos

Jag kör utan mic nu. Har ett headset nerpackat i kartong i garderoben men orkar inte hämta det och får sämre ljud. Ikväll ska jag sitta och dricka vin och påskmust, rapa och lyssna på musik när jag spelar. Lördagsmys med datorn utan att bli störd, så att säga
Plockar fram det någon annan dag.

Men vill någon ändå köra är det bara att adda Mungo112. Kommer nog köra några timmar ikväll.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Sådär, plöjt igenom singelkampanjen efter ca 80 timmar... Skönt att gå tillbaka till "normala" vanor igen;-)

Hur som, jag kan verkligen rekommendera spelet och håller inte med den kritiken som framförts, även om karaktärerna var lite sådär men storyn, känslan, så bra!!
Vill verkligen se en fortsättning på detta, det Måste komma!!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Måste säga att halvvägs in i spelet, ca 30-40 timmar, börjar allt kännas extremt repetitivt och jag började springa förbi fiender helt enkelt, ignorera konstant respawnande checkpoints. Det var lite som Far Cry 2, där man åkte till en korsning på en väg som var barrikerad, dödade alla fiender, körde 10 meter fram och vände sig om och alla fiender respawnade.

Filler content, ME Andromeda har massor med Filler content. Jag sparade nog ca 10 timmar av min playthrough och blev klar vid 70H genom att helt enkelt skippa filler content, klarade spelet på level 67 och behövde inte köpa en enda pryl någonsin i hela spelet bortsett från vissa mission items. Vilket är bra för det finns en bugg där affärer slutar sälja saker mellan level 60-70.

Permalänk
Medlem

Precis lidit mig genom Mass Effect Andromeda, spelet jag hoppade skulle ge känslan av något nytt som i första Mass Effect, men med mekaniken från de senare spelen. Trots att jag sågade det längs med fotknölarna efter ett par timmar i preview så var jag dum nog att spela den skarpa versionen. Måste säga att det var länge sedan jag blev så fatalt besviken på ett spel, det är trots en del roliga idéer bland det sämsta jag spelat. Det är ren och skär dynga i mångt och mycket som inte borde fått passera ritbordet, än mindre ut från betastadiet!

Vet inte ens i vilken ände jag ska börja, spelet går inte ens att placera i samma mening som Mass Effect 2, Witcher eller något annat lite skarpare ActionRPG utan att må dåligt över hur illa det är.

Fler gånger än jag ens vill minnas har jag fått avsluta skiten till spel pga ren och skär frustration över totalt fuckad spelmekanik och buggar. När man spawnar långt ut åt skogen i öknen efter ett 'uppdrag' eller nåt och ens nomad sitter fastbuggad under marken och man får ladda en save från en halv evighet bakåt för att man inte kan ta sig till 'säkert område' innan man dör av strålning eller något annat roligt. Eller när man helt utan anledning buggat genom marken mitt i strid och slumpmässigt dör, eller när lagkamraterna helt plötsligt buggar till och hamnar mitt framför näsan på en och tittar upp i himlen mitt och bara står och muppar i en eldstrid och blockerar alla skott medans fienden gör schweizerost av en. Eller när ens animation låser sig och man bara står där och ser dum ut och spelet ger inte ens en respawn screen efter man dött utan man får ladda en save manuellt...

Eller när folk går genom låsta dörrar, eller när jag fick börja om kampanjen TVÅ gånger för att en scriptad dörr vägrade öppnas och tidigare saves inte fungerade. Eller när man kunde waltza ner på flertal ställen och hamna utanför kartan helt utan spärrar eller liknande... Eller de totalt löjliga animationerna och fuckade hitboxes, många fiender nästan flyter fram och typ buggar upp ner under cover som absorberar kulor som egentligen ska träffa delarna som sticker upp, eller när ens kulor fångas upp av osynliga väggar helt spontant. Eller när spelet tycker det är en god idé att ha en savepoint flera minuter innan sen faktisk strid så man går genomlida sekvenser och travel INNAN igen pga att man dog av valfri bugg. Animationer och ansikten, hår och annat är så löjeväkande dåligt att det är ja.. det är inte ens roligt. Det är hemskt.

Animaterna inom solsystemen är långsamma, dryga och bara ivägen, hela scanningen och travel inom system skulle behöva en polering eller tio. Att hantera Ryder i strid är känns som att försöka kontrollera en hjulbent android med några friterade kretsar... Vad i hela friden tog pengarna och all tid vägen?!

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArnRee:

Har precis lirat klart det (80% och 46h). Det är helt klat där uppe med Wither 3 och Last Of Us, som ett av det bästa single-player spelet jag spelat på senare år.
Visst, det har en del buggar, och animationer som är dåliga. Men det gör mig inte så mycket när gameplay, character progression, story och den generella feelingen är så bra som den är.

Din kommentar kan vara det som har fått mig att vilja köpa spelet igen. Har varit väldigt tveksam till att köpa det då jag älskade ME-trilogin och vill inte förstöra det med något halvdant hopkok, men om det verkligen är så som du säger, att storyn och gameplayn fortfarande håller hög klass så kanske det är värt att köpa ändå.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av roxkz:

Precis lidit mig genom Mass Effect Andromeda, spelet jag hoppade skulle ge känslan av något nytt som i första Mass Effect, men med mekaniken från de senare spelen. Trots att jag sågade det längs med fotknölarna efter ett par timmar i preview så var jag dum nog att spela den skarpa versionen. Måste säga att det var länge sedan jag blev så fatalt besviken på ett spel, det är trots en del roliga idéer bland det sämsta jag spelat. Det är ren och skär dynga i mångt och mycket som inte borde fått passera ritbordet, än mindre ut från betastadiet!

**wall of text**

Jag undrar lite hur man gör för att framkalla alla dessa buggar... Har inte sett röken av något av detta. Luktar lite misstänkt, ärligt talat

Den enda buggen jag stött på är att en fiende befann sig under marken, en gång, men som man bara kunde strunta i ändå.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag undrar lite hur man gör för att framkalla alla dessa buggar... Har inte sett röken av något av detta. Luktar lite misstänkt, ärligt talat

Den enda buggen jag stött på är att en fiende befann sig under marken, en gång, men som man bara kunde strunta i ändå.

Har stött på en och annan bugg, men inget värre än att man behöver spara och ladda om spelet för att lösa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag undrar lite hur man gör för att framkalla alla dessa buggar... Har inte sett röken av något av detta. Luktar lite misstänkt, ärligt talat

Den enda buggen jag stött på är att en fiende befann sig under marken, en gång, men som man bara kunde strunta i ändå.

Har sett varenda bugg @roxkz beskriver efter 90h+ i spelet, det är med andra ord inte misstänkt.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag undrar lite hur man gör för att framkalla alla dessa buggar... Har inte sett röken av något av detta. Luktar lite misstänkt, ärligt talat

Den enda buggen jag stött på är att en fiende befann sig under marken, en gång, men som man bara kunde strunta i ändå.

Rätt enkelt, spela spelet... Det går inte många minuter ingame utan en bugg i någon form...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Definitivt det buggigaste ME spelet hittills, visst bara kört dom andra på Xbox 360 MEN köpte både ME2 och 3 på release dagen och dom hade inte dom problemen.

Jag har också haft majoriteten av buggar som nämnts.

ALLA mina autosaves blev korrupta så karaktären blev level 1 och förlorade ALL gear.
Fiender försvinner ner genom marken.

Prata med folk gör i bland att kameran inte ens får karaktärerna i bild beroende på hur man står, sjukt störande.

Haft problem med ljus och skuggor buggar sig när patch 1.05 tror jag det var släpptes på Tempest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Prata med folk gör i bland att kameran inte ens får karaktärerna i bild beroende på hur man står, sjukt störande.

Du kan vinkla kameran genom att klicka med vänster muspekare och dra!

Also, me1 var ganska opolerat också. Men ja, andromeda är buggit. Verkar vara frostbitemotorn som överlag inte är så perfekt som EA vill att den ska vara. Tycker de skulle kört på unreal engine 4 till andromeda. Den motorn är som gjord för mass effect

Permalänk
Medlem

SÅ jag ska göra nåt ett spel för typ 10 år sedan klarade självt Tror inte det.

Att ME spelen var typ som den bästa interaktiva filmen där du bestämde hur filmen slutade var ju det som gjorde allt bra.

ME2 har ju så sjukt mycket bättre Scenografi än MEA tex, visst mycket bilder på rumpor men ändå det är så sjukt mycket snyggare genomfört ME1-3.

Sedan att vart enda jävla Asari i MEA ser lika dan ut är rent förvirrande, mins aldrig vilken jag pratade om vad med.
Så dom var sjukt lata när dom skapade MEA, hade aldrig problem med att karaktärerna såg lika ut I dom gamla spelen.