Permalänk
Medlem

Ny mobil 3kish

Hej

Tjejen behöver ny mobil då den gamla Xperia z1 compact gått sönder (som hon för övrigt var mkt nöjd med). Ringer, SMSar, facebook och surfar. Vilken mobil skulle ni köpt för 3 till max 4000:- ?

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Samsung A3 om man vill ha en liten smidig. 2016-versionen kostar 2k, årets 3k.
Annars Moto G5 eller Moto G5 plus.

Permalänk
Medlem

Du har ju Lenovo P2 också. Ganska stor dock.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3983179

Permalänk

Jag använder Lenovo P2 och är väldigt nöjd för det priset som den kostar.
:)´

Mvh

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Skulle kört på huawei honor 8. Stöd för dubbla sim, stöd för minneskort, Usb type c, snabb och bra byggd . Har några vänner som kör med den modellen.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3796381

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Satsa på oneplus 3T. Bra mobil för prisklassen.

Permalänk
Medlem

Honor 8 eller p9, lätt. Flaggskeppsprestanda (inklusive kamera) för under 4k.

Snapdragon 410 i A3 är också ett trevligt chip, bättre än man förväntar sig av spec, men inte i samma liga. Vad gäller batteritid är det förstås före (även om h8/p9 också är riktigt bra) och prismässigt är den billigare. Beror på vad som är viktigare för henne.

Permalänk
Hedersmedlem

@Bosse78 *Bump raderat*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Den här gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av Bosse78:

Inga fler tips?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Då hon har haft Sony telefon och varit nöjd så skulle jag rekommendera Sony Xperia X Compact.
Väldigt bra telefon för dem pengarna!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3886194

Permalänk

@Lemmythekiller:

Är du nöjd med luren ? Har det släppts nougat 7.0 till den än?

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Sony Xperia X Performance med Snapdragon 820, bra kamera, 450Mbit 4G och vattentäthet enligt IP68 för under 4000kr tycker jag är ett ypperligt val. Köpte själv en förra veckan och är supernöjd.

Permalänk
Medlem

Honor 8 eller ännu hellre OnePlus 3T om du kan sträcka dig till den.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bosse78:

Hej

Tjejen behöver ny mobil då den gamla Xperia z1 compact gått sönder (som hon för övrigt var mkt nöjd med). Ringer, SMSar, facebook och surfar. Vilken mobil skulle ni köpt för 3 till max 4000:- ?

Önskad skärmstorlek? iPhone SE eller valfri OnePlus-telefon kan vara värt ett ögonkast.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Hatesunday:

@Lemmythekiller:

Är du nöjd med luren ? Har det släppts nougat 7.0 till den än?

Jag är nöjd, snabb ( i mina ögon ) bra batteri och ja bra bygge, japp 7,0 kom förra veckan

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Medlem

Köpte en sån till frugan, och är jättenöjd. Och detta trots att hon inte gillar stora telefoner...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb