Ventilation problem Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Ventilation problem Fractal Design Define R5

Hej,
Jag byggde en dator sommaren 2015. Min bror byggde också en exakt likadan och dom har funkat jättebra! Jag byggde den för att jag ville ha en speldator. Så jag köpte Chassit "Fractal Design Define R5" som har varit jättebra i storlek mm. Jag fick med fläktar som redan satt i så jag köpte inga extra eftersom att det var 2 stycken. Men för några veckor sen när jag var på ett lan så märkte jag att den var väldigt varm och tyckte det var konstigt. Men jag brydde mig inte så mycket och fortsatte spela men jag kände på mig att det var någonting som inte stämde. När jag kom hem nästa dag så satt min brorsa och spelade CS:GO vilket är spelet jag och min bror spelar mest. Så jag kände på hans dator och det var kall så då blev jag lite misstänksam. Så jag försökte komma på vad det kunde vara men hittade ingen lösning på problemet. I helgen så var jag på ett lan igen och då gick jag över till andra sidan och då så jag min dator bakifrån (där sitter en fläkt). Datorn var på men fläkten snurrade inte så då kom jag på vad det var. Tidigare idag så tog jag av båda sidorna ifrån chassit och kollade på fläkt sladdarna. Kände så att dom inte satt löst och den gjorde det så jag satte in den igen men noga. När jag startade min dator kollade jag så klart men fläkten snurrade inte då heller alltså så blir inte datorn av kyld. (Jag vet inte hur länge det här har pågått). Jag tänkte kontakta Inet (där köpde jag chassit) men ville bara veta om ni kanske vet en lösning på problemet. Jag antar att det är något fel på strömmen i datorn.
Mvh,
Ludwig

Permalänk
Medlem

Har du fläktarna inkopplade i moderkortet eller i chassits kontroller? Om du har dom inkopplade i kontrollern, kolla att du har kopplat in strömmen till den

Permalänk
Medlem

@MarcusHuddinge: Hej, tack så mycket för det snabba svaret! Ska kolla det

Permalänk
Hedersmedlem

@Anglofil *Tråd flyttad till "Chassin och nätaggregat"*

/moderator

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Det löste sig! Problemet var att fläktarna tydligen inte satt i på ett ställe i framluckan!