Konverterade mitt Siba-kort till NetOnNet, nu dubbla räkningar?

Permalänk
Avstängd

Konverterade mitt Siba-kort till NetOnNet, nu dubbla räkningar?

För en tid sedan försvann Siba från min stad. Har efter det handlat på NetOnNet. Fick när jag stod i kassan frågan om jag ville konvertera mitt Siba kort till ett NetOnNet kort.Det lät bra och jag sa ja. Men med det jag vet nu så skulle jag sagt nej. Att konvertera vad betyder det? Jag sitter nu med dubbla räkningar får en avi från NetOnNet och en från Siba vilket i mitt fall betyder dubbla betalningar. Ringde kundtjänst och fick svaret att jag fått fel information i kassan och att dom inte kunde förändra mina förutsättningar på något vis. Så min fråga är vad betyder en konvertering? Jag trodde i min enfald att det betyder att det som fanns på Sibakortet skulle överföras till NetOnNetkortet och att jag skulle få ett konto att betala till. För övrigt så tänker jag betala av mitt Siba kort och aldrig sätta min fot hos NetOnNet igen.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

För en tid sedan försvann Siba från min stad. Har efter det handlat på NetOnNet. Fick när jag stod i kassan frågan om jag ville konvertera mitt Siba kort till ett NetOnNet kort.Det lät bra och jag sa ja. Men med det jag vet nu så skulle jag sagt nej. Att konvertera vad betyder det? Jag sitter nu med dubbla räkningar får en avi från NetOnNet och en från Siba vilket i mitt fall betyder dubbla betalningar. Ringde kundtjänst och fick svaret att jag fått fel information i kassan och att dom inte kunde förändra mina förutsättningar på något vis. Så min fråga är vad betyder en konvertering? Jag trodde i min enfald att det betyder att det som fanns på Sibakortet skulle överföras till NetOnNetkortet och att jag skulle få ett konto att betala till. För övrigt så tänker jag betala av mitt Siba kort och aldrig sätta min fot hos NetOnNet igen.

Verkar som det skett något misstag. Ring upp igen och förklara utförligt vad som hänt. Du har all rätt att säga upp det, om personen i kassan gett dig vilseledande information.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd

@Cenorida: Jag har ringt och förklarat precis vad som hänt. Och jag tycker NetOnNet har okej varor och priser så egentligen vill jag fortsätta handla där. Men vad menar du att jag skall säga upp?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Snabb koll på netonnets sida https://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/NetOnNet-...:

"Om du har belastat ditt Siba-konto och/eller har en pågående delbetalning kommer denna inte påverkas av att du konverterar. Ditt SIBA-kort stängs för nya köp men du kan i lugn och ro fortsätta att betala dina tidigare gjorda köp tills att full betalning är genomförd. "

Är det dubbla totala beloppet dom säger att du ska betala eller är det bara en räkning från "Siba kortet" (det du fortfarande betalar av till Siba) och en räkning från nya "netonnet kortet" (det du köpte från Netonnet när du gissningsvis fick valet att konvertera kortet).

För att är det det senare så är dubbel faktura vettigt (tills den dag du betalat av krediten till Siba, då kommer ju bara en räkning på det du köpt på netonnet).

Om du INTE hade nån pågående betalning till Siba så är det klart nåt fel istället.

Jag handlar dock aldrig på kredit så det kanske finns mer informerade folk än mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Snabb koll på netonnets sida https://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/NetOnNet-...:

"Om du har belastat ditt Siba-konto och/eller har en pågående delbetalning kommer denna inte påverkas av att du konverterar. Ditt SIBA-kort stängs för nya köp men du kan i lugn och ro fortsätta att betala dina tidigare gjorda köp tills att full betalning är genomförd. "

Är det dubbla totala beloppet dom säger att du ska betala eller är det bara en räkning från "Siba kortet" (det du fortfarande betalar av till Siba) och en räkning från nya "netonnet kortet" (det du köpte från Netonnet när du gissningsvis fick valet att konvertera kortet).

För att är det det senare så är dubbel faktura vettigt (tills den dag du betalat av krediten till Siba, då kommer ju bara en räkning på det du köpt på netonnet).

Om du INTE hade nån pågående betalning till Siba så är det klart nåt fel istället.

Jag handlar dock aldrig på kredit så det kanske finns mer informerade folk än mig.

Okej så en konvertering betyder ingenting egentligen! Ja jag har en pågående skuld hos Siba.Men ställer mig fortfarande frågan till vad en konvertering betyder?? Att jag skall ha dubbla fakturor? Varför skall jag då kovertera mitt Sibakort till NetOnNetkort? Dessutom vid denna konvertering sänkte dom min limit från 15 000:- till 10 000:-,Jag har skött mitt Sibakonto till 100 procent.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Hedersmedlem

SIBA blir Net-on-net. Så de vill inte ha kvar SIBA-kortet längre. Därför erbjuder de dom som har SIBA-kort att få det konverterat till ett Net-on-net-kort så de kan fortsätta köpa för det i framtiden. Det verkar visserligen som om SIBA-kortet ska fungera vidare ett tag men med Net-on-net-kortet så tjänar man poäng etc. Som tur var verkar de också flytta med alla intjänade poäng från SIBA-kortet.

I ditt fall så har du en pågående skuld och därför kommer du ett tag få en extra räkning från SIBa men så fort den är avbetald så ska du inte längre få något från SIBA.

Ang kreditgränsen. Det är väl bara att prata med Net-on-net och be dom öka den. 10000 är säkert deras basgräns.

"För att höja kreditgränsen på ditt NetOnNet-kort behöver vi säkerställa din identitet. Därför hänvisar vi dig till någon av våra Lagershopar. Du som har långt till närmaste Lagershop kan enkelt fylla i den här blanketten och sända till Resurs Bank AB för behandling. Svar erhålls normalt inom 2-4 dagar."

Så, normalt så är konvertering = byt ut kortet mot det nya och fortsätt som tidigare. I ditt fall blir det dubbla fakturor ett tag men sen blir det som tidigare.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

Lustigt att Siba säger att siba och netonnet korten ska slås ihop när siba försvinner, nu kan jag tyvärr inte gräva fram det påståendet.

Men kort sagt skulle sibakortet bli netonnet kort automatiskt

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Tänk på att netonnetkortet är ett kort med kredit.

https://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/NetOnNet-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av S-OD:

För en tid sedan försvann Siba från min stad. Har efter det handlat på NetOnNet. Fick när jag stod i kassan frågan om jag ville konvertera mitt Siba kort till ett NetOnNet kort.Det lät bra och jag sa ja. Men med det jag vet nu så skulle jag sagt nej. Att konvertera vad betyder det? Jag sitter nu med dubbla räkningar får en avi från NetOnNet och en från Siba vilket i mitt fall betyder dubbla betalningar. Ringde kundtjänst och fick svaret att jag fått fel information i kassan och att dom inte kunde förändra mina förutsättningar på något vis. Så min fråga är vad betyder en konvertering? Jag trodde i min enfald att det betyder att det som fanns på Sibakortet skulle överföras till NetOnNetkortet och att jag skulle få ett konto att betala till. För övrigt så tänker jag betala av mitt Siba kort och aldrig sätta min fot hos NetOnNet igen.

Dessa två företag ligger i topp på min svarta lista, tillsammans med Felgiganten och borde inte få existera.
Det enda som man kan hoppas på, är att de drabbas av konlurs och försvinner.

Tråkigt att du råkade hamna i deras väg. Hoppas att det löser sig för dig.
I framtiden; handla hos seriösa företag som verkligen bryr sig om sina kunder.

Permalänk
Hedersmedlem

@S-OD *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Föredetting

Fakturorna råkar inte ha samma OCR-nummer och ska betalas till samma konto?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Fakturorna råkar inte ha samma OCR-nummer och ska betalas till samma konto?

Skall kolla detta senare idag.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

När du skriver som du gör så låter det verkligen som att du blivit dubbelfakturerad, alltså att du köpt en vara för 1000 kr, men blir fakturerad på 2000 kr. Detta är alltså inte fallet, du är endast sur för att du (fram tills att du reglerat hela den "gamla" skulden mot Siba) får två fakturor istället för allt samlat på en...

Visst, jag kan förstå att det är trevligare att få en faktura istället för två, men så länge du inte har köpt en eltandborste på 15 års avbetalning så kommer ditt problem vara ur världen om någon månad. Jag ser inte riktigt anledningen att bli upprörd och skrika om bojkott. Jag menar, ditt kort har fortfarande blivit konverterat, bara det att din gamla skuld fortfarande regleras mot Siba och inte NetOnNet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blomman90:

När du skriver som du gör så låter det verkligen som att du blivit dubbelfakturerad, alltså att du köpt en vara för 1000 kr, men blir fakturerad på 2000 kr. Detta är alltså inte fallet, du är endast sur för att du (fram tills att du reglerat hela den "gamla" skulden mot Siba) får två fakturor istället för allt samlat på en...

Visst, jag kan förstå att det är trevligare att få en faktura istället för två, men så länge du inte har köpt en eltandborste på 15 års avbetalning så kommer ditt problem vara ur världen om någon månad. Jag ser inte riktigt anledningen att bli upprörd och skrika om bojkott. Jag menar, ditt kort har fortfarande blivit konverterat, bara det att din gamla skuld fortfarande regleras mot Siba och inte NetOnNet.

Jag betalar dubbelt så mycket eftersom jag får två räkningar som har samma bankgironummer.
"konvertera. byta till ny princip eller system, omvandla". Det blir ju två räntor istället för en -:)
Jag konvertera om din bil till en Volvo men du får ställa din gamla i garaget.

Glad Påsk

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Avstängd

@Kent: Hej. Det var ju det som var grejen.Det skedde ingen konvertering.
"omvandla, ombilda, förvandla, transformera"

Glad Påsk.

Förtydligande
Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

@S-OD:

Men du har inte skrivit tydligt att båda fakturorna gäller samma produkt/avbetalning? För ifall du har en avbetalning hos SIBA och nu även handlat en på netonnets kortet så är det rätt självklart att du får två fakturor tills du reglerat SIBA köpet och därefter kommer du aldrig mer få något from SIBA.

Med konvertering menade de att all din info går över till netonnet kortet ifall du handlar i fortsättningen MEN inte att dina gamla köp hoppar över till det nya kortet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NorBiz:

@S-OD:

Men du har inte skrivit tydligt att båda fakturorna gäller samma produkt/avbetalning? För ifall du har en avbetalning hos SIBA och nu även handlat en på netonnets kortet så är det rätt självklart att du får två fakturor tills du reglerat SIBA köpet och därefter kommer du aldrig mer få något from SIBA.

Med konvertering menade de att all din info går över till netonnet kortet ifall du handlar i fortsättningen MEN inte att dina gamla köp hoppar över till det nya kortet.

Du förstår uppenbarligen inte grundfrågan.Och din attityd gentemot mig är negativ. Har jag någonsin pratat om olika köp??

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

Du förstår uppenbarligen inte grundfrågan.Och din attityd gentemot mig är negativ. Har jag någonsin pratat om olika köp??

Du svarar ju inte på frågorna som du fått. Blir VÄLDIGT svårt att hjälpa dig då

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

Du förstår uppenbarligen inte grundfrågan.Och din attityd gentemot mig är negativ. Har jag någonsin pratat om olika köp??

*
Jag betalar dubbelt så mycket eftersom jag får två räkningar som har samma bankgironummer.*

Fattar du ens hur en faktura fungerar?
Jag har x-antal räkningar jag betalar till samma bankgiro-nummer såsom bilförsäkring, olika medlemskap och telefon.

Det som avgör vilken räkning pengarna betalar styrs av CLEARINGNUMMER en 15_siffrig kombination du fyller i när du betalar...

Du får skulle dig själv om du betalar samma räkning flera gånger, men oftast går pengarna tillbaks eller läggs på som en extra avbetalning och du slipper nästa räkning

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd

@niclasc: I grund och botten handlar det om vad konvertera betyder. Enligt säljaren på NetonNet skulle det innebära att en överflyttning av det som varit på Siba skulle överföras till NetOnNet kortet.
Det var jag som hade grundfrågan inte du. Har nu även kollat hur köpgränsen skall hanteras. Den köpkredit jag hade hos Siba skulle överföras till NetOnNet. Ja dom har samma BG nummer så Jag betalar till samma företag på två olika avier. Nu kan du kalla mig dum om du vill. Men se först till att du vet vad ordet konvertera betyder! Det var det frågan handlade om.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Avstängd

@moonblase: "Du får skulle dig själv om du betalar samma räkning flera gånger"
Dina ord.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Avstängd

@moonblase: "Fattar du ens hur en faktura fungerar?" Åter igen dina ord . Du var inte ens född när jag gjorde mina första överföringar.

Men kan du på något vis komma med något konstruktivt?

Läs baksidan av kontraktet. Var står det att min köpgräns går ner från 15 000:- till 10 000:- vid den så kallade konverteringen.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

OCR-numret styr, och det kan vara olika långt.

Clearingnummer brukar anges före ett kontonummer, och anger vilken bank det finns hos. T.ex clearingnummer 3300 är för Nordea, och används av de konto som har samma siffror som personnummer.

Resurs Bank som har hand om SIBA och Netonnet-korten använder samma bankgiro-nummer för dessa räkningar , och säker för en hel del andra.
Om du har handlat med ditt nya Netonnet-kort kommer du att få två räknngar.. Ditt gamla SIBA-kort är förmodligen uppsagt iom konverteringen, men krediten måste betalas av ändå

Skrivet av moonblase:

*
Jag betalar dubbelt så mycket eftersom jag får två räkningar som har samma bankgironummer.*

Fattar du ens hur en faktura fungerar?
Jag har x-antal räkningar jag betalar till samma bankgiro-nummer såsom bilförsäkring, olika medlemskap och telefon.

Det som avgör vilken räkning pengarna betalar styrs av CLEARINGNUMMER en 15_siffrig kombination du fyller i när du betalar...

Du får skulle dig själv om du betalar samma räkning flera gånger, men oftast går pengarna tillbaks eller läggs på som en extra avbetalning och du slipper nästa räkning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hotcpu6:

OCR-numret styr, och det kan vara olika långt.

Clearingnummer brukar anges före ett kontonummer, och anger vilken bank det finns hos. T.ex clearingnummer 3300 är för Nordea, och används av de konto som har samma siffror som personnummer.

Resurs Bank som har hand om SIBA och Netonnet-korten använder samma bankgiro-nummer för dessa räkningar , och säker för en hel del andra.
Om du har handlat med ditt nya Netonnet-kort kommer du att få två räknngar.. Ditt gamla SIBA-kort är förmodligen uppsagt iom konverteringen, men krediten måste betalas av ändå

Jo det förstår jag. Och jag har inga problem att betala. Det är fortfarande inte det som det handlar om. Men tack för ditt svar.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk

Jag kan ju hålla med TS om följande:
SIBA och NoN har samma ägare och drivs parallellt, båda använder Resurs Bank som kreditgivare (som för övrigt finns innehav i). Det borde inte vara så svårt att föra över en kunds kredit från ett konto till ett annat och därigenom samla allt på en faktura - det borde ju till och med ligga i resursbanks intresse att göra så.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lucifer579:

Jag kan ju hålla med TS om följande:
SIBA och NoN har samma ägare och drivs parallellt, båda använder Resurs Bank som kreditgivare (som för övrigt finns innehav i). Det borde inte vara så svårt att föra över en kunds kredit från ett konto till ett annat och därigenom samla allt på en faktura - det borde ju till och med ligga i resursbanks intresse att göra så.

Tack för ditt svar. Det verkar som du förstått grundfrågan.Det handlar inte om pengar utan om enkelhet och principer.Att bli uppläxad och påhoppad om att jag inte fattar vad en faktura är...ja det hör hemma någon annanstans.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

Tack för ditt svar. Det verkar som du förstått grundfrågan.Det handlar inte om pengar utan om enkelhet och principer.Att bli uppläxad och påhoppad om att jag inte fattar vad en faktura är...ja det hör hemma någon annanstans.

Jo, fast du får nog ta och inse att din beskrivning av ärendet är extremt otydlig. Jag (och många med mig), tolkar flertalet av dina inlägg som att du blivit dubbelfakturerad (alltså betala samma produkt två gånger). Egentligen handlar det om att du vill ha allt samlat på en faktura, inte utspritt på två. På den punkten kan jag förstå dig, det är trevligare att få så mycket som möjligt samlat på en faktura. Men å andra sidan säger du att du med vetskapen du nu har, så hade du aldrig gått med på att "konvertera kortet" (läs kortet, inte alla dina tidigare krediter). Dock ser jag inte hur det hade hjälp dig. Siba-kortet har gått i graven, så dina alternativ var att bli av med ditt kreditkort, eller konvertera. Vidare så är dina problem ur världen så fort dina "gamla" Siba-krediter är avbetalda, det är liksom inget som kommer fortgå under någon värst längre tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Jag kan ju hålla med TS om följande:
SIBA och NoN har samma ägare och drivs parallellt, båda använder Resurs Bank som kreditgivare (som för övrigt finns innehav i). Det borde inte vara så svårt att föra över en kunds kredit från ett konto till ett annat och därigenom samla allt på en faktura - det borde ju till och med ligga i resursbanks intresse att göra så.

Förutom bokföringsmässigt för de båda företagen. Blir en hel del extraarbete att bara föra över som du säger men det är saker folk inte alls tänker på.

Skrivet av S-OD:

Tack för ditt svar. Det verkar som du förstått grundfrågan.Det handlar inte om pengar utan om enkelhet och principer.Att bli uppläxad och påhoppad om att jag inte fattar vad en faktura är...ja det hör hemma någon annanstans.

Han tänker dock väldigt snett då han tror att bara för att två företag har samma ägare så går det att kasta summor hursom mellan dom. Revisorn hade sågat dom stenhårt om dom inte gör det rätt vilket är mycket mer jobb än att bara skicka ut två fakturor någon månad.
Tycker du det är så himla jobbigt att scanna två OCR-nummer kanske du ska sluta köpa elektronik på kredit?

Permalänk
Medlem

köpa elektronik på kredit...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av agitax:

köpa elektronik på kredit...

Privatexperter...

Skickades från m.sweclockers.com