Nvidia släpper drivrutin för Titan XP

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Titan XP

I och med lanseringen av Titan XP släpper nu en Nvidia en ny drivrutin, vilken lägger till stöd för det nya kortet samt kommande Windows 10-uppdateringen Creators Update.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
99:e percentilen

Är det verkligen Titan XP på bilden? EDIT: Nej, det är ju ett Titan Xp. Frågan kvarstår dock:

Menar, om det nu var så extremt viktigt att förstöra för alla genom att (även denna gång) döpa kortet till något som redan finns, varför står det Titan X på kylaren?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta för mig var ju mest Windows 10 Creators Update, samt Dolby Atmos stödet för 5.1.2 speakers..

Det finns ju numera Dolby Access att ladda ner via Microsoft Store, som officielt skickar ut Dolby Atmos ljud i högtalarna på allt man spelar..

Ni glömde skriva till detta:

What’s New in Version 381.65 WHQL
Game Ready Drivers provide the best possible gaming experience for all major new
releases, including Virtual Reality games. Prior to a new title launching, our driver team
is working up until the last minute to ensure every performance tweak and bug fix is
included for the best gameplay on day one.
Game Ready
Provides the optimal gaming experience for Quake Champions Closed Beta.
New Product Support
Added support for the NVIDIA TITAN Xp.
New Features
 Added support for Windows 10 Creators Update.
 Added DTS X and Dolby Atmos support for 5.1.2 speaker configuration.
 Added Dolby Vision support for games.
 Added NVIDIA® AnselTM support for Snake Pass and Kona.
 NVIDIA Control Panel
• Display page: Added the option to override the Windows 10 control of desktop
color settings.
• Manage 3D Settings page: Added option to disable self-refresh power-saving
feature for G-Sync.
Applies to self-refresh capable notebooks using Pascal-based GPUs with G-Sync enabled.

Application SLI Profiles
Added or updated the following SLI profiles:
• Descent: Underground - updated
3D Vision Profiles
No 3D Vision profiles were added with this version.
3D Compatibility Mode Profiles
No compatibility mode profiles were added with this version.
Software Module Versions
• NView - 148.47
• HD Audio Driver - 1.3.34.26
• NVIDIA PhysX System Software - 9.17.0329
• GeForce Experience - 3.4.0.70
• CUDA - 8.0

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Alling:

Är det verkligen Titan XP på bilden?

Menar, om det nu var så extremt viktigt att förstöra för alla genom att (även denna gång) döpa kortet till något som redan finns, varför står det Titan X på kylaren?

http://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/50969?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvNTA5NjkiLCJmaWx0ZXJzIjpbImM9MTUsNjYsMTkwNSw5NjkiLCJ0PXBhbmVCYW5uZXIiXSwicGFyYW1zIjpbXSwia2V5IjoiYWIzNDViOTI4MTM2MzgyNjM4N2QxNmQ5MGFjNmIxNGYifQ%3D%3D

Det ser ut så!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Varför länkas det till windows 7/8.1 versionen av drivrutinen. Nog måste väl windows 10 vara det vanligare alternativet nu.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kristers bensin:

Varför länkas det till windows 7/8.1 versionen av drivrutinen. Nog måste väl windows 10 vara det vanligare alternativet nu.

Det stämmer, liten miss. Uppdaterat med rätt länk.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Ny drivrutin för Titan XP till Windows XP?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Är det verkligen Titan XP på bilden?

Svar, Nej
Det är en Titan Xp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Svar, Nej
Det är en Titan Xp

Snurrigt verre

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lordsqueak:

Svar, Nej
Det är en Titan Xp

Just det, så var det …

Tror SweClockers delvis får ta på sig den, då det är från deras artikel jag fått att det nya kortet heter Titan XP.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Ny drivrutin för Titan XP till Windows XP?

Då är väl Vega 10 vara Windows 10?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Är lite rädd för nya drivrutiner. Jag har inget Titan Xp, jag har Windows 8.1, min datorhögtalare är en bergsprängare från början av 80-talet, jag spelar inget av spelen som nämns, jag kör inte SLI, antar att det inte spelar nån roll för mig då?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Kära André Granroth, kortet heter Titan Xp inte Titan XP ..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenom:

Kära André Granroth, kortet heter Titan Xp inte Titan XP ..

Skickades från m.sweclockers.com

Vem sjutton bryr sig om han råkat skriva ett stort P istället för ett litet. Du förstod you vad han menade.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.