Windows7 iso, nu efter digitalrivers försvinnande?

Permalänk

Windows7 iso, nu efter digitalrivers försvinnande?

Snabb enkel fråga, någon som vet något ställe att ladda ner en ren original iso av windows7 pro på svenska? Tidigare gjordes det via digitalriver men nu kommer man till en sida där man ska skriva in sin cdkey för att komma åt filerna. Där får jag upp en felruta med "Ett fel uppstod, försök igen senare" så det går inte så bra. Kan inte heller komma åt ison via MSDNAA då det var mer än 2år sen jag hämtade nyckeln och de tydligen har det som gräns.

Jag är alltså ute efter en ren iso som jag kan installera med en laglig cd-key men mina google skills går bet på denna..

Permalänk
Medlem

Det går väl att ladda ner direkt från Microsoft nu för tiden via deras 'media creation tool' eller vad det nu kallas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@lanbonden: Ladda hem och kör Windows ISO Downloader.exe https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67...

Välj sedan Windows 7 och vänta några sekunder, efter detta kan du välja vilken version av Windows 7 som du vill ha.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Hos Microsoft? Media creation tool

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ågren:

Det går väl att ladda ner direkt från Microsoft nu för tiden via deras 'media creation tool' eller vad det nu kallas.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av sleepyoh:

Hos Microsoft? Media creation tool

Skickades från m.sweclockers.com

Till min vetskap så fixar detta verktyg endast Windows 10.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Till min vetskap så fixar detta verktyg endast Windows 10.

Det är mycket möjligt, förstår dock inte varför man skulle välja Windows 7 framför Windows 10. Är man orolig för telemetry finns det verktyg som inaktiverar allt som har med spionage att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Den sidan jag får "Ett fel uppstod, försök igen senare" felet på sen igår med båda mina keys.

Skrivet av janee:

@lanbonden: Ladda hem och kör Windows ISO Downloader.exe https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67...

Välj sedan Windows 7 och vänta några sekunder, efter detta kan du välja vilken version av Windows 7 som du vill ha.

Funkar perfekt! Tack för tipset

Skrivet av ågren:

Det är mycket möjligt, förstår dock inte varför man skulle välja Windows 7 framför Windows 10. Är man orolig för telemetry finns det verktyg som inaktiverar allt som har med spionage att göra.

Är nog mer gammal vana och bekvämlighet, jag vet var allt finns i win7 och win10 tillför än så länge inget som skulle motivera mig att byta till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är mycket möjligt, förstår dock inte varför man skulle välja Windows 7 framför Windows 10. Är man orolig för telemetry finns det verktyg som inaktiverar allt som har med spionage att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Tips på dessa verktyg? Jag avaktiverade allt jag kunde vid installationen men de kanske finns mer spiongrejer i bakgrunden?

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Tips på dessa verktyg? Jag avaktiverade allt jag kunde vid installationen men de kanske finns mer spiongrejer i bakgrunden?

Jag har själv använt DoNotSpy vilket verkar vara ett av de vanligaste programmen men det finns så klart flera olika alternativ och man kan även inaktivera allting manuellt om man skulle vilja det men det tar så klart betydligt längre tid än att bocka ur rutor i appen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är mycket möjligt, förstår dock inte varför man skulle välja Windows 7 framför Windows 10. Är man orolig för telemetry finns det verktyg som inaktiverar allt som har med spionage att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan ju även vara beroende av vilken version man har licens till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Det kan ju även vara beroende av vilken version man har licens till.

Jag har för mig att de släppte på deadlinen så att alla ska kunna uppgradera till Windows 10 men jag kanske minns fel.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag har själv använt DoNotSpy vilket verkar vara ett av de vanligaste programmen men det finns så klart flera olika alternativ och man kan även inaktivera allting manuellt om man skulle vilja det men det tar så klart betydligt längre tid än att bocka ur rutor i appen.

https://youtu.be/u1kGMCfb2xw?t=598

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Att den varnar för det beror på att programmet bundlas med frivilligt skräp (jag har för mig att det är någon slags toolbar) och det går enkelt att välja bort det genom att bocka ur rutan. Adobe reader och många andra program levereras med denna 'funktion' och det innebär inte att det är virus eller malware.

Väljer man mot bättre vetande att installera dessa extra program får det snarare ses som SBS

Det är faktiskt ganska vanligt förekommande med s.k. false positives, ibland t.o.m. bland helt legitim mjukvara, och den där personen verkar inte riktigt ha 100% koll på ämnet han tar upp.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Stort tack för länken, har länge tänkt att jag skulle ta tag i det där men inte riktigt vetat vart jag skulle börja nysta. Youtube är för jävla bra ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av chloe:

Stort tack för länken, har länge tänkt att jag skulle ta tag i det där men inte riktigt vetat vart jag skulle börja nysta. Youtube är för jävla bra ibland

Det klippet är förbannat bra faktiskt Han går igenom alla frågetecken som åtminstone jag har haft kring ämnet. Finns även en liten del två typ

https://www.youtube.com/watch?v=wgKJMsJ-6XU

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Och där fick man reda på att han inte har någon aning om vad han pratar om.
Med andra ord, en standard "blunda och klicka... AH va fan! fick ju med massa skit buuuhuuu".

DoNotSpy's gratis alternativ sponsras av frivillig reklam. Dvs. Du väljer själv OM du vill installera det eller ej. Man trycker så klart Nej på den frågan (eller ser till att rutan inte är markerad).
Med andra ord, hur många många många andra program har gjort i flera år. Men sure, adware i skiten var det ja.

Kan inte förstå att så många lyssnar på den grabben.. blir ju nästan rädd.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag har för mig att de släppte på deadlinen så att alla ska kunna uppgradera till Windows 10 men jag kanske minns fel.

@ågren: Det går fortfarande att installera datorer med Win 10 och Win 7-nycklar.
Dock får Win 7-nyckeln inte vara reggad på en annan dator med Win 10 för att det ska funka.

Visa signatur

Intel 4790K | Msi Z97 Gaming 5 | MSI 1080TI, 11Gb | 32Gb | Benq M2700HD | Define r5 | 240+320 SSD + 4*2Tb | Razer Deathadder | Razer Blackwidow Croma